Company of Heroes 3 geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyunun ses tasarımına dair bilgiler veriliyor.
https://community.companyofheroes.com/co...o-overview :Herkese merhabalar, ben AJ (Aaron Janzen), Company of Heroes 3'te ses tasarım şefiyim.
Yazıya geçmeden evvel bu oyun üzerinde çalıştığım için çok heyecanlı olduğumu belirtmek isterim. Toplulukla birlikte hareket ederek olabilecek en iyi CoH oyununu ortaya çıkartmaya çalışacağız.
İlk olarak kısaca CoH3'te ses tasarımında önem verdiğimiz tasarım felsefesinden bahsetmek isterim.
CoH3'teki ses tasarımında serinin geçmişinden gelen kendine has tarzı ve ruhu korumayı ve geçmişten gelen bu mirası serinin geleceğine taşımayı amaçlıyoruz. Aynı zamanda performans, mix ve davranış itibariyle 5. nesil AAA oyunlarda ve görsel medyada onun muadili ürünlerde rastlanabilen ses tasarımına denk bir çalışma ortaya çıkartmak istiyoruz.
Kulaklığı taktığınız gibi kendinizi evinde hissedeceksiniz, bunun yanı sıra kalite farkı da kendisini gösterecek.
Ses tasarımını WWise üzerinde sıfırdan inşa ediyoruz. Seriden tekrar üzerinde çalışmak istediğimiz, yeniden ele almak istediğimiz çok ciddi bir içerik kütüphanesine sahibiz.
CoH3'te müzik olarak CoH1 ve CoH2'nin ruhunu, kalitesini ve tonunu yakalamak istiyoruz. Genel olarak kahramanlık hikayelerini anımsatan bir tona dönüş yapıyoruz denebilir, umarım Pre-Alpha Preview esnasında duyduğunuz yeni tema müziği hoşunuza gitmiştir.
Elbette CoH'un en çekici ve eğlenceli yönlerinden birisi askerler ve onların hikayeleri. Bunun farkındayız ve buna önem veriyoruz. Tarihçiler ve yazarlarla birlikte çalışarak kültürel hassasiyetleri de göz önünde bulundurarak seslendirmeleri gerçekleştiriyoruz.
CoH3'te önceki oyunlardan aşina olduğunuz seslendirmelerin yanı sıra, ciddi miktarda yeniden ele alınan içerik de söz konusu. Oyundaki her birim dublörlere bilgi vermek üzere hazırlanmış bir biyografiye ve arkaplan bilgisine sahip. Oyunun çıkışında kabaca 70 karakter/birim türü olmasını planlıyoruz.
Pre-Alpha'daki ses tasarımı bitmenin çok uzağındaydı. Çalıştığım her oyunda ilk hedefim tüm oyun için kullanılabilecek bir iskelet oluşturmaktır. Bu esnada ilk aşamalarda dahi sesin en iyi şekilde olması önem sarfediyor. Pre-Alpha sürümde araçlar, silahlar, çarpışmalar, temel diyaloglar, çevreler ve müzik için iskelet oluşturulmuş vaziyette. Duyduğunuz sesler oldukça kaliteli, eksik olan şey son noktada gerçekleştirilen cilalama aşaması, bir bakıma ses davranışı (ki sadece buna ayrı konu açılabilir). Biz birlikte çalışmaya devam ettikçe, oyunun çıkışına yaklaşılmasıyla beraber ses kalitesinin de artış gösterdiğini fark edeceksiniz.
Bunların yanı sıra çözülmesi gereken bazı teknik problemler de var, eğer ilginizi çekerse gelecekteki yazılarda onlardan bahsedebilirim.
Aşağıdaki maddeler aracılığıyla ses tasarımında bize yardımcı olabilirsiniz:
- CoH1 ve CoH2'deki favori birimleriniz hangileriydi? Bu birimlerin neden ilginizi çektiğini/hoşunuza gittiğini düşünüyorsunuz?
- Söyledikleri bir şeyle mi alakalı, yoksa araçların ve silahların çıkarttığı sesle mi?
- Aynı şekilde, rahatsız edici veya sinir bozucu bir sese sahip olduğunu düşündüğünüz bir birim oldu mu?
- Pre-Alpha sürümde dikkatinizi çeken, olumlu veya olumsuz aklınızda yer edinen bir birim oldu mu?
- Kulaklık dışında ses için kullandığınız bir aygıt var mı?
Andrew D., Commonwealth Orta Zırhlı dublörümüz ses tellerini bizim için feda ederken.
Gelecekte birlikte güzel işler çıkaracağımızı düşünüyorum, olabildiğince forum kısmında da aktif olmaya çalışacağım. Okuduğunuz için teşekkürler.