12-04-2022, 14:13
Company of Heroes 3 geliştirici günlüklerinin bu yazısında, savunma görevlerinin serideki yeri ve CoH3'teki değişiklikleri anlatılıyor.
https://community.companyofheroes.com/co...e-missions :Genel Bakış
Herkese merhaba, ben Lisa, Company of Heroes 3'te Görev ve Çok Oyunculu Harita Tasarımcısıyım. Bu iletide, Savunma görevlerimizin nasıl çalıştığına ve Dinamik İtalya Sefer Haritamızla nasıl bağlantılı olduklarına daha yakından tanık olmanızı istedim.
İlk olarak, önceki Company of Heroes oyunlarımızdaki Savunma görevlerine kısaca bir göz atalım!
CoH'da Savunma Görevleri
Savunma modeli, Company of Heroes deneyiminin temel bir parçasıdır. İster çok oyunculu ortamda, ister sefer sırasında, sizin savunmaya geçmeniz gereken bir an ile karşılaşmanız kaçınılmazdır. İyi bir birlik kompozisyonu bulmak, birlikleri konumlandırmak ve o noktayı savunmak gerçekten insanı tatmin ediyor.
Savunma görevleri, oyuncunun haritada vurgulanan yerleri tuttuğu ve üzerine gelen bir dizi dalgaya karşı savunma yaptığı tipik olarak 20-30 dakikalık çatışmalardır. Kendinizi değerli birimleri veya önemli bir yeri savunurken bulacaksınız. Bunlar genellikle bir kilise, malikane, kapana kısılmış müttefikler veya sadece bir kasabanın girişini koruyan bir köprü olabilir. Bu merkezi savunma konumlarının yanı sıra, daha fazla gelen kaynak sunan bonus savunma noktaları da bulunur.
(Bir havaalanı savunma görevinin yapım aşamasından görüntüsü. Tüm görüntüler Pre-Alpha oyundan alınmıştır ve oyunun nihai hali değildir.)
CoH3'de Savunma Görevleri
Company of Heroes 1 ve 2'ye baktığımızda, CoH3'te de savunma görevlerimizin nasıl çalıştığı konusunda birçok benzerlikler görmeye devam ediyoruz. Önemli bir binaya veya konuma sahip olma ihtiyacı, yoğunluğu artan düşman dalgaları, büyük tank savaşları ve görev ilerledikçe hem oynanışta hem de görsellerde gelişen bir savaş alanı gibi.
Ancak Company of Heroes 3'te savunma görevlerinin öne çıkmasını veya farklı oynamasını sağlayacak bazı yeni özellikler var. Yeni ana değişkenlerden biri, yükseklik farkının oyuna dahil edilmesi ve vurgulanmasıdır. Dikeylik, benzersiz karşı saldırı fırsatlarının yanı sıra yeni taktik seçenekler yarattığı için İtalya merkezli haritalarımızda iyi bir rol oynuyor. İtalya'daki haritalarımızın çoğu, bu özelliği sergileyen bazı tepe örnekleri ve yoğun şehir kasabaları içeriyor. Bir savunma görevinde, bu yükseklik avantajları ya bir tehdit oluşturabilir ya da haritadaki konumunuzu stratejik haline getirmenin harika bir yolu olabilir.
(Bir şehir savunma görevinin yapım aşamasından görüntüsü. Tüm görüntüler Pre-Alpha oyundan alınmıştır ve oyunun nihai hali değildir.)
Bazı savunma görevlerinde, iyi bir görüş hattınızın ve yükseklik avantajınızın olduğu yüksek bir konumu savunmanız gerekecek. Bunun gibi görevler, ağır topçu veya uzun menzilli piyade kullanımını teşvik eder. Bir diğer savunma görevinde ise, birimlerin nereden geldiğini tahmin etmenin daha zor olduğu ve düşman zırhlı olasılığının yüksek olduğu açıklık ve düzlükten ibaret bir havaalanını savunurken kendinizi bulacaksınız. Bunun gibi görevlerde, yoğun tank savaşları ve topçu desteği kaçınılmaz olacak!
(Bir şehir savunma görevinin yapım aşamasından görüntüsü. Tüm görüntüler Pre-Alpha oyundan alınmıştır ve oyunun nihai hali değildir.)
Tek hedefiniz savunmak değil, isteğe bağlı başka hedefleriniz de olacak. Bazen, şehrin dışında savunma yapmanız gerekecek ve eğer bir savunma noktanız aşılmışsa, o zaman birimler şehrin merkezine hücum etmeye başlayacak! İster bir düşman dalgasından iki köprü hedefini savunmak için elinizi çabuk tutun, ister tüm birimlerinizi kiliseyi savunmak için şehrin içine dağıtın, amacımız tüm oyun tarzlarına uyum sağlayan çeşitlilik ve zorluklar sunmaktır!
(Bir havaalanı savunma görevinin yapım aşamasından görüntüsü. Tüm görüntüler Pre-Alpha oyundan alınmıştır ve oyunun nihai hali değildir.)
Bu defansif görevlerdeki amacımız, oyuncuya çeşitli araçlar sunmak ve oyuncunun görevde araçları özgürce kullanarak, nasıl ilerlemek istiyorsa, o şekilde ilerlemesini sağlamaktır. Son dalgada zırhlı, elit piyade veya benzersiz bir silahın yardımcı olması için size verildiği veya aynı anda birden çok noktada sıkıntı yaşadığınız veya hiç kışlanızın olmadığı ve müttefik takviyelerinin gelişini beklemeniz gerektiği anlar olacaktır! Bu karşılaşmaları ilginç tutmak istiyoruz.
Savunma Görevleri ve Sefer Haritası
Hepinizin her savunma görevini denemenizi istesek de, Dinamik Harekat Haritasındaki belirli temaslarda nasıl hareket ettiğinize bağlı olarak, bunlarla karşılaşmanız her zaman garanti edilmez. Bir savunma görevinin tetiklenmesi için oyuncunun önce haritada önemli bir yeri ele geçirmesi gerekir. Konum, oyuncunun eline geçtikten sonra, yakındaki bir düşman bölüğünün o yeri tekrar ele geçirmeyi denemesi muhtemeldir.
Düşmanın önemli bir konumu geri almak üzere olduğunu fark ederseniz, onları önlemek için biraz zamanınız olacaktır. Oyuncu, yakındaki Bölükleri, hava veya deniz desteğini kullanarak, düşman hedefe ulaşmadan önce onlara karşı koyabilir. Oyuncu, düşman bir noktayı geri alırken düşmana karşı koyarsa, savunma görevini tetikleyecektir. Ayrıca bölüğü zayıflatmak için düşmanla karşılaşmadan önce hedefi bombalayabilirsiniz. Bombalama eyleminin sonucu RTS göreve de yansıyacaktır. Düşman bölüğün bir sektörü tamamen ele geçirmesi birkaç gün sürer, bu yüzden onlara ulaşmak ve yeri savunmak için biraz zamanınız olur.
Sonuç
CoH3'te savunma savaşları aşağı yukarı böyle bir şey! Sadece Savunma görevleri için değil, henüz ele almadığım birçok yeni ve heyecan verici özellik var.
Ekip sizin düşüncelerinizi de duymayı çok ister! CoH serisinde göze çarpan görevler var mı? Eğer öyleyse, bu görevi bu kadar unutulmaz kılan neydi? Bir grup birliği bir köprünün üstünde başarıyla sabitlemenin verdiği tatminin yanı sıra, savunma görevlerini eğlenceli kılan başka ne var? Okuduğunuz için teşekkürler ve hepinizin bu savunma görevlerini kendiniz deneyimlemenizden heyecan duyuyorum.