Günlük: EU4 - 1.24 "Japan" Yaması
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta DDRJake 1.24 yamasıyla birlikte yapılan performans geliştirmelerini, hata giderimlerini ve denge değişikliklerini tanıtıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...7.1058829/ :Herkese merhabalar, geçtiğimiz hafta sizlere 1.24 Japonya yamasıyla birlikte oyuna eklenen yeni ideaları, bölgeleri ve ülkeleri tanıtmıştık. Bugün sizlere oyunda yaptığımız performans geliştirmelerinden, hata giderimlerinden ve denge değişikliklerinden sözedeceğiz.

İlk olarak performansla başlayalım. Bir geliştirici günlüğünde performans geliştirmelerinden bahsetmek oldukça zor, güzel bir ekran görüntüsü çekip bu yeni performansın yanında core maliyetini %20 azalttığını veya generallerinize +1 shock verdiğini söylemem mümkün değil. Her ne kadar bahsetmesi çok kolay olmasa da 1.24 ile birlikte özellikle mikesc ve Groogy'nin çabaları sonrasında oyunda ciddi performans çalışmamız oldu.

Oyunda günlük hamlelere bakıldığında oyunu yavaşlatan unsurların ne olduğunu görebiliyoruz, aşağıda performans yükü olarak gündelik eylemleri inceleyebilirsiniz:

Eskiden:

7yrmRv.png

Gördüğünüğz gibi yapayzekayla ilgili işlemler oyunda en çok performans harcayan şeyler, onların hemen arkasından countries_serial işlemleri geliyor. Aynı zamanda oyun ilerledikçe performans kötüleşiyor, bunun sebebi oyun ilerledikçe daha çok sayıda daha büyük orduların olması ve bu hususta yapabileceğimiz bir şey yok ancak bu yavaşlama istemediğimiz bir düzeye gelmişti.

Yapılan çalışmalar sonrasında yukarıda gördüğünüz grafiğin şu şekli almasını sağladık:

POZ3XQ.png

Gördüğünüz gibi bazı noktalarda yükselişler var ancak yine de genel anlamda oyunun hafiflemesini sağlamış durumdayız. Burada sözü mikesc'e bırakıyorum:

Alıntı:Yapayzekanın gündelik yükü:

9DPXkQ.png

Eskiden çok sayıda paralel çalışma bulunuyordu bu çalışmalar yeşil çizgide hep birlikte başlayıp kırmızı çizgide hep birlikte sona eriyordu. Çok zamanlı işlemlerde bunu kullanmakta sakınca yok ancak oyun ilerledikçe daha geniş ülkeler bulunduğunda bu durum dezavantaja sebep oluyor çünkü yeşil çizgiyle kırmızı çizgi arasında gördüğünüz boşluklar israf ediliyor.

Yaptığımız değişiklikle birlikte her ülkenin yapayzeka işlemlerini kendi zamanlamasına göre yapmasını sağladık böylelikle israf olmadan işlemleri yapılabilir hale getirdik:

qJZq7W.png

Bu yazılanları özetlemek gerekirse 1.24 ile birlikte oyunun performansında ciddi bir artış bekliyoruz.

Cradle of Civilization ve beraberindeki 1.23 yaması ve bu yamadan sonra çıkan hotfix ile oyunda ciddi hata giderimlerinde bulunduk, 1.24 Japonya yaması tıpkı diğer yamalar gibi belli bir oranda hata giderimi içerecek, oyunda yanlış bir şeyle karşılaştıktan sonra Paradoxplaza'ya gelip bu hatayı detaylı bir şekilde rapor eden oyuncular sayesinde belli sıkıntıları daha kolay tespit edip giderebiliyoruz. 1.24 Japonya yamasıyla ticaret şirketlerindeki sorunlar gibi bazı bilinen sıkıntıları ortadan kaldıracağız.

Son olarak 1.24 Japonya yamasıyla birlikte bazı denge değişikliklerimiz olacak.

Bu denge değişikliklerinin birincisi oyunun erken döneminde orduların hızıyla alakalı. Gördük ki oyunda askerler, orduların tarihsel ilerleme kapasitelerine oranla bir hayli hızlı hareket ediyorlar ve bu sebeple orduların hızını 1.0'dan 0.7'ye çektik, ancak merak etmeyin bu hızı arttırmanın çeşitli yöntemleri var. İlk olarak göçebe devletler hükümetlerine bağlı bonusla daha hızlı birimlere sahip olabilecek, ordu talim mekaniği ordunuzun hızını %20'ye kadar arttırabilecek. Tam eğitimli birimler eğitimsiz birimlere oranla çok daha iyi konum alacaklar.

Oyundaki faiz oranı yüzdesi artık minimum 1 olabiliyor, bu değişiklikle birlikte oyunda borçların sonsuz para havuzu olarak görülmesinin önüne geçmeyi amaçlıyoruz. Bu sebeple faiz oranı azaltan bazı unsurlarda da zayıflatmalarımız oldu, son olarak ordu profesyonelliği mekaniğinde Supply Depot özelliği artık 2 yıl yerine 5 yıl etkili olacak. Reserves Morale etkisi günlük moral hasarının artması sebebiyle artık daha etkili ve General Costs ile yer değiştirmiş durumda.

Tabi ki 1.24 Japonya yamasıyla daha farklı değişikliklerimiz ve hata giderimlerimiz de olacak, bunlardan gelecekteki geliştirici günlüklerinde sözedeceğiz. Bugün Paradox Interactive Twitch kanalında yapılacak Dev Clash etkinliğini kaçırmayın: www.twitch.tv/paradoxinteractive
[+] 4 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Umarız ki söyledikleri gibi performansta artış olur.
Ara
Cevapla
#3
Alıntı:1.24 Japonya yaması

Daha bi önceki büyük DLC/Patchte Japonya sil baştan yapılmışken tekrar güncellemek zorunda kalıyorlar. Maalesef MOH koca bir hayal kırıklığı oldu.
Ara
Cevapla
#4
Alıntı:Oyundaki faiz oranı yüzdesi artık minimum 1 olabiliyor, bu değişiklikle birlikte oyunda borçların sonsuz para havuzu olarak görülmesinin önüne geçmeyi amaçlıyoruz. Bu sebeple faiz oranı azaltan bazı unsurlarda da zayıflatmalarımız oldu

@PCOyun
Namı değer borçlu kayzere ithafen
[+] 3 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
pcoyunun exploiti temizlenmiş oluyor oyundan.. darısı grönland exploitinin başına..
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#6
Yürümeyle ilgili bi sıkıntı daha var. Mesela ordu pariste. Sen caux a yönlendirdin ordu harakete başladı. Sen vazgeçtin normandiya ya gitmek istedin. Ordu hala caux gidiyor. Önce tekrar Paris e tıklayıp iptal ettikten sonra normandiya ya yönlendirmen gerekiyor. Bazılarında ise önce caux a gidiyor ardından normandiya ya. Sizce Bu mekanik le ilgili bi değişim olabilir mi yeni yama da?
Ara
Cevapla
#7
Caux üzerinden Normandy'e gidiyorsa yolun yarısını gidip Caux'a gitmeye kilitlenmiş olabilir, Paris'e tıklayınca iptal oluyorsa bu durum geçerli değil. Normalde bir yerin üzerinden rota çizmek için Shift'e basılı tutmak gerekiyor, Shift basılı kalıyor olabilir klavyende.
Cevapla
#8
shift tusu ile bir problemim yok. demek istediğim iptal etmeden gitmiyor direk normandiyaya. iptal etmezsen önce caux sonra normandiyaya gidiyor. bir önceki sürümde bazen basıma geliyordu iptal edip caux gidiyor görünüyordu ama ordu normandiya da oluyordu. yeni patchle bu düzeldi.
Ara
Cevapla
#9
Performans artışı sağlamak için dlc almanız gerekir deseler şaşırmam.
fb73ce2cfe821269a06fbb164db21eed.jpg
Ara
Cevapla
#10
(05-12-2017, 17:36)Blackhawk : Performans artışı sağlamak için dlc almanız gerekir deseler şaşırmam.

1.24 tamamen ücretsiz bir yama olacak
Ara
Cevapla
#11
Benim anlamadığım şey Japonya dlc ile yenilenip parayla satılmamış mıydı? neden şimdi yeniden yapılıyor?
Ara
Cevapla
#12
Yeni "mekanik" olacağını sanmam, sadece eskiden tagı bulunup oynanamayan Oda eklendi şimdilik Japonya'ya, daha farklı değişiklikler varsa da henüz açıklanamdı.
Açıkçası yamaya isim olarak Filipinler deselerdi daha uygun olurmuş.
Cevapla
#13
Alıntı:orduların hızını 1.0'dan 0.7'ye çektik, ancak merak etmeyin bu hızı arttırmanın çeşitli yöntemleri var. İlk olarak göçebe devletler hükümetlerine bağlı bonusla daha hızlı birimlere sahip olabilecek, ordu talim mekaniği ordunuzun hızını %20'ye kadar arttırabilecek. Tam eğitimli birimler eğitimsiz birimlere oranla çok daha iyi konum alacaklar.

Evet yeni modifierimiz ordu hızı hayırlı olsun.

(05-12-2017, 16:44)Raijin : Yürümeyle ilgili bi sıkıntı daha var. Mesela ordu pariste. Sen caux a yönlendirdin ordu harakete başladı. Sen vazgeçtin normandiya ya gitmek istedin. Ordu hala caux gidiyor. Önce tekrar Paris e tıklayıp iptal ettikten sonra normandiya ya yönlendirmen gerekiyor. Bazılarında ise önce caux a gidiyor ardından normandiya ya. Sizce Bu mekanik le ilgili bi değişim olabilir mi yeni yama da?
Aynen orduların rota değiştirmesinde problem var. Gemiye bindirip indirme kısımlarında bu olay iyice zıvanadan çıkıyor. En son şey oldu. Adam tıkladığım yere gitti sonra yine eski rotasına dönüp en baştaki gitmeye çalıştığı yere gitti. Gemiden nerde indirirsem indireyim oraya gitmeye çalışıyodu falan. Bi acayip.

Alıntı:Oyundaki faiz oranı yüzdesi artık minimum 1 olabiliyor, bu değişiklikle birlikte oyunda borçların sonsuz para havuzu olarak görülmesinin önüne geçmeyi amaçlıyoruz. Bu sebeple faiz oranı azaltan bazı unsurlarda da zayıflatmalarımız oldu

@PCOyun R.I.P. Borçlu Kayzer

(05-12-2017, 17:36)Blackhawk : Performans artışı sağlamak için dlc almanız gerekir deseler şaşırmam.

Böyle bişey şeytanın aklına gelmez Paradoxun gelir.

Genel olarak çok anlamsız bir günlük olmuş. Neden teknik detayları günlük olarak paylaşma ihtiyacı duyuyorlar hiç anlamıyorum. Bunları merak eden veya talep eden bir kitle falan mı var?
Sic Parvis Magna
[+] 3 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#14
Oyunun hızlanması MP'yi de etkiler.
Ara
Cevapla
#15
@altnkurt o gemi olayı ok absürt. Onu da diyecektim unutmuştum. Son mp de de o tarz bişey oldu ilk saldırıda 1 ordum geç giriyor savaşa hatırlarsan, yayında da görülüyor zaten geç geldiği. Umarım düzeltirler yeni versiyonda.
Ara
Cevapla
#16
Normalde birim hızı yanlış hatırlamıyorsam EU3'te vardı, atlılar piyadelerden daha hızlı hareket ediyordu, millet sadece atlılardan oluşan bir orduyla geri çekilen orduyu takip edip yokediyordu.
Cevapla
#17
@altnkurt Oyunda zaten "movement speed" modifieri bulunuyor onun üzerinden oynama yapmışlardır diye düşünüyorum
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#18
(05-12-2017, 20:37)PCOyun : @altnkurt Oyunda zaten "movement speed" modifieri bulunuyor onun üzerinden oynama yapmışlardır diye düşünüyorum

Oyunda zaten olan şeyler bişey ifade etmiyor. Bizim manipüle edebildiğimiz şeyler önemli olan.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#19
(05-12-2017, 16:44)Raijin : Yürümeyle ilgili bi sıkıntı daha var. Mesela ordu pariste. Sen caux a yönlendirdin ordu harakete başladı. Sen vazgeçtin normandiya ya gitmek istedin. Ordu hala caux gidiyor. Önce tekrar Paris e tıklayıp iptal ettikten sonra normandiya ya yönlendirmen gerekiyor. Bazılarında ise önce caux a gidiyor ardından normandiya ya. Sizce Bu mekanik le ilgili bi değişim olabilir mi yeni yama da?

Bence bu yürüme olayı CK2deki gibi olmalı.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.