Yama Notları: EU4 - 1.26 "Mughals" Yaması
#1
Görsel

1.26 Mughals yaması ve Dharma eklentisi 6 Eylül Perşembe günü çıkıyor, yama notları da günlük olarak yaynlandı.




Eklenti İçerikleri
  • Ülkenizi daha farklı geliştirmek için Hükümet Reformları sistemi.
  • En azılı rakiplerinize gönderebileceğiniz güzelce yazılmış Alaycı Hakaretler.
  • Yeni ve yükseltilebilen Ticaret Merkezleri mekaniği.
  • Hint teknoloji grubu ülkeleri için Brahmin, Vaisyas, Jain, Marathas ve Rajput Estate’leri eklendi.
  • Rajput Alayları, piyade birlikleri olarak eklendi.
  • Orissa için 17 görev eklendi.
  • Malwa için 15 görev eklendi.
  • Mughals için 33 görev eklendi.
  • Timurlar için 1 görev eklendi.
  • Bahmaniler için 22 görev eklendi.
  • Mewar için 19 görev eklendi.
  • Gujarat için 21 görev eklendi.
  • Vijayanagar için 25 görev eklendi.
  • Delhi için 18 görev eklendi.
  • Bharat/Hindustan için 15 görev eklendi.
  • Taungu için 18 görev eklendi.
  • Estateler için yeni disaster’lar (felaketler) eklendi.
  • Otomatik İsyancı Bastırma: Artık ordularınızın hangi bölgelerde isyancı avlayacağını belirleyebilirsiniz. Seçebileceğiniz bölgeler ordunun bulunduğu bölge ve onun yanındaki bölgelerle sınırlıdır. Ayrıca bu bölgelerde isyancı avlaması için sizin veya vassallarınızın toprağı olması gerekir. Ayrıca bastırılan bölgelerde huzursuzluk da azalır, bastırılan toprak sayısı ne kadar fazlaysa azalttığı miktar o kadar düşük olur.
  • Ticaret Şirketi mekaniği.
  • Deccan Sultanlıkları için 3 hükümet reformu eklendi.
  • Güney Hintli ülkeler için 3 hükümet reformu eklendi.
  • Rajput Krallığı hükümet reformu eklendi.
  • 2 Sih hükümet reformu eklendi.
  • 2 tüccar krallığı hükümet reformu eklendi.
  • Gond Krallığı hükümet reformu eklendi.
  • 2 Bengal hükümet reformu eklendi.
  • Gündeydoğu Asya için Mandala Sistemi reformu eklendi.
  • Yeni Hintli estateler için 50 yeni event eklendi.
  • Güney yarımküreyi etkileyen Muson yağmurları.
  • Doğu’nun zenginliklerini geliştirmek için Ticaret Şirketi Yatırımları.
  • Ticaret şirketlerini kılıç yerine altınla satın alarak kurmak yeteneği.
  • Babürler için fethettikleri kültürleri asimile etmelerini sağlayan özgün hükümet türü.
  • Şehir Büyümesi: Kolonicilerinizi artık şehirlerinizi büyütmek için kullanabilirsiniz. Böylece her yıl şehrin rastgele bir kategoride dev’i artabilir.
  • Third Rome: Rusya ve Muscovy’e 16 görev eklendi.
  • Third Rome: Novgorod’a 16 görev eklendi.
  • Third Rome: Rus prensliklerine 10 görev eklendi.

Bedava İçerikler
  • Haritanın Hint, Burma ve Tibet bölgeleri güncellendi.
  • Orduların savaştaki ses efektleri artık ordudaki birliklere, teknoloji seviyesine ve araziye göre değişiyor.
  • Arayüzlerdeki ses seviyeleri dengelendi.
  • Estate sistemi artık sadece Cossacks eklentisi olanlar için değil, herkese açık (Dhimmi ve Cossacks estateleri için hala Cossacks eklentisi gerekiyor).
  • Çağ Puanlaması denilen, her çağda puanı ve zafer kartlarını resetleyen bir seçenek eklendi.
  • Cossacks eklentisine sahip kişiler artık Sich Rada hükümet reformunu kullanabilir. Bu hükümet ile "Akın düzenleme", "Cossack Askerleri Çıkarma", "Mültecileri Kabul Etme" gibi farklı bonuslar veren reformlara sahip olursunuz.
  • Zapazoria için Cossack hükümetini benimseme kararı (decision) eklendi.
  • Yeni parlamento bildirgeleri (issues) eklendi: The Draft, Emergency Impressment Act, Extend Militarization of the State, Fund National Monuments, Appoint a Grand Admiral, Appoint a new Prime Minister, Combat Janissary Decadence, Establish Siberian Frontier, Expand Officer Lists, Grant Concessions to [estate], Investigate Corruption
  • Increase Taxes’dan gelen altın sayısı artık parlamentodaki koltuklara göre belirleniyor.
  • Estatelere bağlı parlamento rüşvetleri eklendi.
  • Ordu profesyonelliğine bağlı parlamento rüşvetleri eklendi.
  • Enstitü büyümesine bağlı parlamento rüşvetleri eklendi.
  • Hükümet reformlarına bağlı parlamento rüşvetleri eklendi.
  • Günah keçisi’ parlamento rüşveti eklendi, böylece advisorlardan biri öldürülür ve bazı koltuklar mutlu olur.
  • Punjab, Rajputana, Marathas, Nagpur ve Deccan kurmak için kararlar eklendi.
  • Kendine özel görevleri olmayan Hintli ülkelerin görevleri kuzeydeki Hindistanlılar, güneydeki Hindistanlılar, Müslüman Hindistanlılar, Hintliler ve Sihler için olacak şekilde değiştirildi.
  • National idea (ulusal fikir) eklenen ülkeler: Garjati, Deccan, Rajputana, Delhi, Bharat, Hindustan, Nagpur, Deccan sultanlıkları (grup), Nepaldeki küçük ülkeler (grup), Mewar, Bengal, Gujarat küçük ülkeleri (grup), Sindh, Mysore, Malabari, Dhundhar
  • Tibet görevler eklendi.
  • Performansı arttırmak için barış antlaşmalarının nasıl düzenlendiği optimize edildi.
  • Yapayzeka için çekirdek yükü dengeleme geliştirildi, performans arttırıldı.
  • Politikalar her kategoride 3 tane olacak ve bedavadan 1 tane seçebileceğiniz şekilde değiştirildi.
  • Kuşatmalar için yeni Hintli grafikleri.
  • Multiplayer oyunlarda artık takımlar kurabilirsiniz.
  • Yapayzeka istila planlaması optimize edildi, performans arttırıldı.
  • Ateşkes harita modu eklendi.
  • Yapayzeka ordu yönetimi ve ele geçirilecek toprak stratejisi optimize edildi, performans arttırıldı.
  • Dutch Republic monarşi olursa başa “van Oranje” gelecek.


Denge Değişiklikleri
  • Harsh treatment için minimum maliyet 5 olacak şekilde değiştirildi.
  • Eğer başkent bir etki ile başka bir kıtaya taşındığında toprak Kutsal Roma İmparatorluğu’na eklenmeyecek.
  • Koloni ülkesi kurulduğunda başkent olarak en fazla dev’e sahip olan toprağı seçecek.
  • Papalığı kontrol ettiğinizde yeni papa, eskisinin hatalı aforozlarını geri çevirecek.
  • Overlordlar (vassal sahibi ülkeler) artık ona bağlı olan ülkelere, kendileri kuşatmada bulunmuyorsa breach walls veya assault emirleri veremeyecek.
  • Burma’daki ortalama dev düşürüldü.
  • Bizans event exploiti kaldırıldı.
  • Birçok politika yeniden düzenlendi, etkiler monarş puanına daha bağlı (artık ADM puanı ile %5 disiplin alamayacaksınız).
  • Anglikan dininin ortaya çıkması için son bir tarih yok.
  • Anglikan çıkaran event Reformasyon Çağı dışında gelirse reformasyon merkezi vermeyecek.
  • Estatelerde artık minimum toprak gereksinimi veya istekleri yok.
  • Estate disaster’ları sadece %100 influence’ta artmaya başlıyor.
  • Prize Hunter admirallerin gemi ele geçirme olasılığı %2’den %20’ye çıkarıldı.
  • Katsina ticaret node’u artık Etiyopya yerine İskenderiye’ye bağlı.
  • Etiyopya ticaret node’u artık Aden’e de bağlı.
  • Cossack estate’i artık verilen topraklar için iki kat daha fazla influence kazanıyor.
  • Estatelere verilen toprağın ne kadar influence arttıracağı dev sınırı %40’tan %50’ye çıktı.
  • Estate’ten toprak almak o toprağa 15 yıl boyunca +5 huzursuzluk veriyor. Eğer toprağı başka bir estate’e verirseniz bu etki kayboluyor.
  • Estate’ten toprak almak o toprağa 25 yerel özerklik (autonomy) ekler.
  • Estatelerden alınan advisorların masrafları artık estate influence’ına göre değişecek.
  • Kalıcı ve normal hak iddiaları (claim) ekleyen görevler artık sahip olunan ama core olmayan topraklara da etki edecek.
  • Bağlı olduğunuz ülkeden barış antlaşmasında ticaret yönlendirmesi istemek için bağımsız da olmanız gerekiyor.
  • Ülkeler artık saldırıldıklarında Karma kaybetmeyecek.
  • Territory sayılan topraklarda artık kültür veya din değiştirilemeyecek.
  • State (eyaletten) daha fazla territory’niz olduğunda her territory başına 0.02 yolsuzluk (corruption) alırsınız, bu ceza 50 territory ile sınırlıdır. Oyun zorluğuna göre alınan yolsuzluk değişir.
  • Ülkelerin başladığı state limiti 5’ten 10’a çıkarıldı.
  • Litvanya’ya daha fazla state veren Grand Duchy hükümeti eklendi.
  • Hintli olmayan ama hem Hintli hem de normal estateleri olan ülkeler için loyalty (sadakat) hangisini tercih ettiğinizden etklienir.
  • Vassallar artık bağlı oldukları ülkeye zamanla güven (trust) kazanır, bağımsızlık isteği düşer.
  • Vassallar forcelimitlerinin belli bir yüzdesini bağlı oldukları ülkeye verir.
  • Cossack ülkeleri diğer ülkelerdeki cossack estatelerinden gelen cossack akını eventlerini almayacak.
  • Oyunun başında estatelere toprak verme sistemi değiştirildi, estateler belli bir dev sayısına kadar alabilecekleri kadar toprak alacaklar.
  • Parlamento rüşvetleri değiştirildi, artık hiçbiri toprak dev’i ile belirlenmiyor.
  • Dini isyancılara teslim olmak artık kendi dininizin dini toleransını daha da fazla düşürür.
  • Dini isyancılara teslim olmak artık stability’i her zaman 1 düşürecek.
  • İngiliz sivil savaşının başlamadan bitmesi artık daha zor.
  • Bharat ve Hindustan’ı kurmak daha da zorlaştırıldı.
  • Din değiştirmek artık feodal teokrasi hükümetini de değiştirir.
  • Hükümetinizde görev süresi varsa artık imparator olamazsınız.
  • Estateten oluşan ülkeler artık ayrıldıkları ülke ile ateşkes halinde başlar.
  • Artık bir state’de kültürü veya dini değiştirirken orayı terk edemezsiniz.
  • Kültür birliği olurken birlikte yer alan desteklenen (promote) kültürler artık desteklenen kültür olarak sayılmayacak.
Bunların yanında birçok yapayzeka, arayüz, modlama değişiklikleri ve hata giderimleri.

Tam yama notlarını İngilizce olarak incelemek için tıklayın.
[+] 2 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Eline sağlık.
"Territory sayılan topraklarda artık kültür veya din değiştirilemeyecek."

Bu eğer bir toprağın dinini değiştirmek istiyorsak onu state yapmamız gerekiyor mu demek?
Ara
Cevapla
#3
(04-09-2018, 13:32)Hammurabi : Eline sağlık.
"Territory sayılan topraklarda artık kültür veya din değiştirilemeyecek."

Bu eğer bir toprağın dinini değiştirmek istiyorsak onu state yapmamız gerekiyor mu demek?

Evet. State sayısı da ona göre arttırılmış.
Ara
Cevapla
#4
Yine de ilginç bi değişiklik. Neden böyle bi şey yapıldı peki biliyor musun?
Ara
Cevapla
#5
(04-09-2018, 13:50)Hammurabi : Yine de ilginç bi değişiklik. Neden böyle bi şey yapıldı peki biliyor musun?

Oyuncuların daha çok vassal kullanması ve daha az toprakla oynamasına yönelik çok sayıda düzenleme var. Wide'dan Tall'a kayma durumu söz konusu.

Alıntı:Hükümetinizde görev süresi varsa artık imparator olamazsınız.
Bu ne?

Alıntı:Akın düzenleme
Bu ne? Böyle bişey anlatılmış mıydı?

Bunlar unique reformlar mı? Bunlardan bahsedildi mi?

Alıntı:Territory sayılan topraklarda artık kültür veya din değiştirilemeyecek.
Bu baya sıkıntılı bi şey ya. Oynanışı baya zorlaştıracak gibi duruyor.

Alıntı:State (eyaletten) daha fazla territory’niz olduğunda her territory başına 0.02 yolsuzluk (corruption) alırsınız, bu ceza 50 territory ile sınırlıdır. Oyun zorluğuna göre alınan yolsuzluk değişir.
Bu beklediğim kadar cezalandırıcı değilmiş. Maksimum yiyeceğiniz yolsuzluk miktarı yıllık 1. Daha fazla cezalandırıcı olmasını beklerdim. Damn Wide Gaming.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#6
Alıntı: :
Alıntı: :Hükümetinizde görev süresi varsa artık imparator olamazsınız.
Bu ne?

Zaten cumhuriyetler vs kutsal roma imparatoru olamıyordu, bunlar dışında görev süresine sahip olan yeni hükümet türleri gelmiş olabilir.

Alıntı: :
Alıntı: :Akın düzenleme
Bu ne? Böyle bişey anlatılmış mıydı?

Baya yanlış bilgi olmuş. Sadece bonus veren bir reformmuş o, bahsettiği diğer şeyler doğrudan yapılan şeyler olunca bunu da öyle zannettim. 22 Mayıs'ta çıkan günlükte bahsedilen seçeneklermiş onlar, daha açık olması için düzelteyim mesajda da:

22 Mayıs Günlüğünden :ADM: Köle mültecilere kucak aç:
Bir başka ülkede azınlık olan kültürde veya dindeki rastgele bir toptakta development edinirsiniz.
Buradaki azınlık tabiri öncelikli olmayan ve kabul edilmemiş kültür/din'i ifade eder.
DIP: Yağmalama seferi düzenle:
+1 düşman attrition değeri.
+%10 hız.
MIL: Kazakları çıkart.
Kazak estate'i gibi Kazak birimleri edinmenizi sağlar.
Ara
Cevapla
#7
Ottoya nerf gelmemiş.Her oyun Ottoyla uğraşmaya devam :/ Optimize konusunda baya çalışmışlar gibi görünüyor.Oyunda farkına varabilecek miyiz :D
Ara
Cevapla
#8
Paralı askerler konusunda bir kısıtlama getirmemeleri sıkıntı, umarım bundan sonraki DLC'de paralı askerler tamamiyle değişir, 300k paralı asker ordusuyla Ming ile uğraşmak istemiyorum artık.
Ara
Cevapla
#9
"Wide" oynamanin biraz belini kiracagi icin yada en azindan oyle umdugum icin bu guncelleme icin heyecanliyiz.
[+] 1 üye Sezar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Biraz zorlaşmış gibi gibi gibi .. gibiden öteye gitmeyen bir güncelleme olmuş. Madem Tall oyun istiyorlar corruption yerine state sayısına darbe vurmaya devam etselermiş.

Güzel şeyler oluyor ama bu durum ne Otto'yu ne Rus'u nede hayvani büyüme yaşayan ülkelere etki etmeyecek.Adam büyümüşse zaten onun parasını verir.Bunun yerine state olmamış toprakların hepsi fazladan isyan riskine sahip olsa daha güzel olurdu.Dini karışıklık = isyan olsa da bunun önüne geçebiliyorsunuz.

Neyse bilemedim.Bakalım nasıl oyunlar ortaya çıkacak.

Beğendiğim değişiklikler ise papa, estate üzerine yapılan diğer değişiklikler, policy, trade node ve yeni hükümetler.

Bunun yanında zaten Rusya ve Moscovy için zaten olan görevlerin üstüne görev eklemek yerine dandik Avrupa ülkelerini oynanabilir yapsalarmış keşke!
"c" tuşum çalışmıyor copy-paste yapıyorum.Lütfen "c"leri büyük yaz demeyiniz, iyi forumlar :)
Ara
Cevapla
#11
Oynamak zorlaşmış. Mughallari hiç kurmamıştım sıkılıyordum ama dharma ilk çıktığı zaman mughallari kurmak için sabırsızlanıyorum.
Bu arada C'yi büyük yap.
Ara
Cevapla
#12
Arkadaşlar, Ülke olarak BRUNEI seçtim. Rakip olarak da karşıma Kutai ve Malacca seçtim. İlk önce Kutai ye saldırdım CB yi bahane göstererek. Ülkede ki bütün toprakları ele geçirdim fakat barış antlaşmasında elemanların topraklarını alamıyorsun. Kendi topraklarına katamıyorsun. Bari vasal yapayım dedim ona da izin vermiyor. Bu arada bu oyunu daha 3-4 gün oldu oynamaya başlayalı pardon öğrenmeye başlayalı. Daha önce ki ilk yüklediğim oyunda bunları yapabiliyordun fakat bu güncellenmiş sürümünde yapamıyorsun. Bunu nasıl yapacağız?

İkincisi de Malacca ya savaş açtım yine CB göstererek. Benim orduyu adamların toprağına soktum fakat savaşmıyorlar. Yani fethetme işine bile girmiyorlar. Öyle armut yemiş gibi bekliyorlar. Hatta yukarıda uyarı mesajlarında "you have exiled armies in meleka" yazısı çıkıyor şaka gibi. Bunun sebebi nedir? Var ise bilen paylaşmak isteyen yazar ise sevinirim
Ara
Cevapla
#13
Ticaret savaşı açmış olabilirsin, savaş hedefi "limanları ablukaya almak" olduğunda toprak isteyemiyorsun.

İkinci olayda orduların sürgünde, yani siyah bir kare olması lazım yanlarında - bu durum orduların senin olmayan bir topraktayken barış yapman/savaş açman durumunda yaşanıyor. Askerleri kendi topraklarına geri götürüp tekrar oraya getirmen gerek.

Hoş geldin foruma.
Cevapla
#14
Sağolasın evet haklısın ikinci durumda şimdi siyah kutucuğa bakınca anladım neden saldırmadığını. Fakat ele geçirme durumu devam ediyor hocam. Savaş hedefi dediğin Casus Bellis ise orada ki sebep "Take capital kutai" yazıyor. Yani limanları abluka altına almak değil de başkenti ele geçirmek görev.
Ara
Cevapla
#15
Toprağı corelayamıyor olabilirsin, sınırın olmayabilir almaya çalıştığın topraklara.

Resim atabilirsen daha net görebiliriz problemi.
Cevapla
#16
k6PvNW.png


Yukarıda ki resim de bütün Kutai topraklarını ele geçirdim fakat barış için topraklarını istediğim de "The war goal prevents demanding this province" yazıyor. Ve vasal yapamamanın sebebini de saldıran devlet CB ile vasallık hakkı elde edemez diyor.
Ara
Cevapla
#17
Humilate cb ile saldırdıysan toprak alamazsın, conquest holy war gibi cb lerle saldırman gerekiyor
Ara
Cevapla
#18
Bu conquest holy war veya diğer CB leri nasıl elde edeceğiz peki? Mesela eleman benim tüccarlarıma ambargo koyuyor. Bu bahsettiğin CB lerden olabilir mi? Bir de 2 ülke ile ittifak kuruyorum (savaş açtığım Malacca ile düşmanlar), savaç açınca yanımda durmuyorlar :) -1000 yeteri kadar iyi ilişkimiz yok diye kesip atıyor


Edit: Tamamdır site içerisinde güzel bilgiler var.

https://forum.strategyturk.com/konu-eu4-...li-rehberi

Arkadaşlar teşekkürler yardımlarınız için
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.