Günlük: EU4 - 1.34 Anıtları ve Dengeleme Değişiklikleri
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.34 ile gelen Anıtlardan ve Dengeleme Değişikliklerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...2.1536882/ :Herkese merhaba! Bugün size önümüzdeki yama için tasarladığımız yeni Anıtları göstereceğim. Önceden de olduğu gibi bu içerikler Leviathan sahipleri için ücretsiz olacak. Bunun dışında 1.34 yaması ile gelen ücretsiz dengeleme değişikliklerine de değineceğim.

Yeni Anıtlar

Önceki bazı günlüklerde de değindiğimiz üzere birkaç yeni Anıt eklemeye karar verdik. Genel olarak 1.32 yamasından sonraki Anıt yoğunluğundan memnunuz, bu yüzden sevgiden ırak olan bir bölgeye (İskandinavya'ya, bu da önümüzdeki Eklenti için oldukça isabetli oldu) ve birkaç yere daha odaklanmak istedik. Bu sefer oldukça az Anıtımız olduğu için etkilerinde de yaratıcı olmaya çalıştık (bazılarında tamamen yeni etkiler de fark edebilirsiniz). Hadi bakalım:

Falun Bakır Madeni, zaten oyunda Dalaskogen toprağında bir etki olarak bulunuyordu. Modern Çağ'daki Avrupa'nın ana bakır kaynağı olduğu için onu Anıt hâline getirmeye karar verdik (Leviathan sahibi olmayanlar içinse toprak etkisi olduğu gibi kalacak).

great_project_falun_copper_mine.jpg

Etkiler

tablo1.png

Kral VII. Erik tarafından 15. yüzyılın başlarında inşa ettirilmiş Kronborg Kalesi, Sound Vergisi'ni yürürlüğe sokmak için inşa edilmiş olsa da sonradan muhteşem bir kraliyet ikametgahına dönüşmüş bir kale.

great_project_kronborg.jpg

Etkiler

tablo2.png

Visby Şehri, Baltık ticaret rotalarındaki ana limanlardan biriydi, duvarları onu bir çok düşmandan korumayı da başarmıştı bu da onu bağımsız bir Gotland'ın kalbi hâline getirmişti.

great_project_visby_city.jpg

Etkiler

tablo3.png

Trakai Adası Kalesi, Büyük Dük Vytautas tarafından 15. yüzyılın başlarında tamamlandı, ilk amacı askeri kullanım olsa da sonradan bir kraliyet ikametgahına dönüştürüldü.

great_project_trakai_castle.jpg

Etkiler

taablo4.png

Salvador da Bahia, Portekizliler tarafından Brezilya'da kurulmuş en eski şehirlerden biri ve koloniye iki yüzyıldan daha uzun bir süre başkentlik yapmış bir şehir.

great_project_salvador_da_bahia.jpg

Etkiler

tablo5.png

M'banza-Kongo, Manikongo'nun - Kongo Krallığı'nın Hükümdarı - tahtıdır. Bu da onu Kralın gücü arttıkça 15. ve 16. yüzyıl boyunca bölgedeki en önemli şehirlerden biri yapmıştır.

great_project_mbanza_kongo.jpg

Gereksinimler
Kültür Kongo grubunda ve sahibi tarafından kabul ediliyor.

Etkiler

tablo6.png

Tarihi Harar Jugol kenti, Müslümanlar için önemli bir hac noktasıdır. Şehirde düzinelerce camiler ve tapınaklar bulunur, alimler ve din insanları yetişir.

great_project_harar_jugol.jpg

Gereksinimler
Toprak sahibinin devlet ya da senkretik dini Müslüman grubunda olmalı.

Etkiler

tablo7.png

Dujiangyan, aynı ismi paylaşan şehirde geliştirilmiş antik sulama sisteminin adı. Bu sistem aynı zamanda Sichuan'ı Çin'in en refah içindeki bölgelerinden biri hâline getirdi.

great_project_dujiangyan.jpg

Etkiler

tablo8.png



Fikir Grupları & Politika Dengelemeleri

Geçtiğimiz günlüklerde bazı ülkeler için geliştirdiğimiz yeni fikir gruplarından bahsetmiştik. Bununla birlikte mevcut bazı fikir gruplarını dengelememiz gerektiğine karar verdik. Genel tasarım felsefemiz mevcut fikir grupları seçimleri arasında çeşitlilik yaratmaktı, bu güncelleme ile birlikte farklı seçimler daha işe yarar hâle gelecektir. Daha da detaya girmemiz gerekirse spesifik bazı değişiklikler için sebeplerimizi görebilirsiniz:
  • İnsan Gücü ve Ordu Limiti veren fikirler güçsüzleştirildi, böylelikle muharebe sistemindeki değişiklikler ile daha iyi çalışacak. Oyuncular mevcut olarak çok fazla İnsan Gücü ve Ordu Limitine ulaşabiliyordu ve bazı fikirler (Quantity gibi) diğerlerine kıyasla çok daha fazla tercih ediliyordu.
  • Aynı zamanda Economic fikirleri ve Economic-Quality politikasından gelen Gelişmişlik Maliyeti düşüşünü güçsüzleştiriyoruz, oyunun zaten başka özelliklerinden yeterince Gelişmişlik Maliyeti düşüşü elde edilebiliyor. Böylelikle bunlardan elde edilen miktar oldukça düşecek.
  • Espionage, Trade ve Naval gibi pek tercih edilmeyen fikir gruplarını güçlendirmek istedik, böylelikle diğer fikir gruplarına nazaran biraz daha tercih edilesi olabilecekler.

Aşağıda yapılan değişikliklerin daha detaylı hâline ulaşabilirsiniz:
  • Innovative Fikirler
    • "Optimism" artık ek olarak +1 Lider veriyor.
    • "Formalized Officer Corps", "Expanded Policies" ile değiştirildi, artık +1 Ücretsiz Politika veriyor.
  • Economic Fikirler
    • Bonus artık %20 yerine %10 Gelişmişlik Maliyeti düşüşü veriyor.
  • Espionage Fikirleri
    • "State Propaganda" artık ek olarak Cover Action Relation etkisini %50 düşürüyor.
    • "Vetting" artık ek olarak -0.1 yıllık yozlaşma veriyor.
    • "Audit Checks", "Blackmailing" yerine geldi, sağladığı şeyler:
      • Vasallaştırma Kabulü +15
      • Aylık Favor %33
    • Bonus artık %50 yerine %100 İsyancı Destekleme etkisi sağlıyor ve Covert Action Relation etkisini %50 düşürüyor.
  • Trade Fikirleri
    • "Shrewd Commerce Practice" artık ek olarak Merkantilizm yükseltme maliyetini %25 düşürüyor.
    • "Free Trade" artık ek olarak +2 Tüccar ticaret gücü veriyor.
    • "Overseas Merchants" artık ek olarak Ticaret Şirketi Yatırım maliyetini %25 düşürüyor.
    • Bonus artık ek olarak Tüccar estate sadakatini %10 arttırıyor.
  • Exploration Fikirleri
    • "Free Colonies" artık %10 Settler Chance veriyor.
    • "Global Empire" artık ek olarak %25 Treasure Fleet geliri artışı sağlıyor.
  • Aristocratic Fikirler
    • "Noble Knights" artık %10 yerine %20 Süvari Maliyeti düşüşü ve %10 yerine %15 Süvari muharebe gücü veriyor.
    • "Serfdom" artık %33 yerine %20 İnsan Gücü artışı veriyor.
    • "Noble Connections" artık paralı asker insan gücünü %20 yerine %25 arttırıyor.
  • Divine Fikirler
    • "Martyrs" artık %15 İnsan Gücü artışı yerine Doğru Dindeki topraklarda %25 İnsan Gücü artışı veriyor.
  • Horde Fikirleri
    • Bonus artık ek olarak %10 Tribes estate sadakati veriyor.
  • Indigenous Fikirler
    • "Controlled Burns" %20 yerine %15 İnsan Gücü veriyor.
  • Offensive Fikirler
    • "Grand Army" artık %20 Ordu Limiti yerine %10 Özel Birim Limiti ve %15 Ordu Limiti veriyor.
  • Quality Fikirleri
    • "Quality Education" artık ek olarak +0.5 Donanma Geleneği veriyor.
  • Quantity Fikirleri
    • "Levée en Masse" artık %50 yerine %33 İnsan Gücü veriyor.
    • Bonus artık %50 yerine %33 Ordu Limiti veriyor.
  • Naval Fikirleri
    • "Naval Glory" artık ek olarak +1 Kuşatma Etkisi veriyor.
    • "Oak Forests for Ships" artık ek olarak %10 Gemi Dayanıklılığı veriyor.
    • Bonus artık %10 Gemi Dayanıklılığı yerine %100 Naval Barrage maliyeti düşüşü veriyor.

Politikalar:
  • Economic - Quantity
    • Artık %10 Gelişmişlik Maliyeti düşüşü yerine %5 Ordu Maliyeti düşüşü veriyor.
  • Innovative - Quality
    • Artık %10 yerine %15 Piyade Muharebe Gücü veriyor.
  • Aristocratic - Espionage
    • Artık %10 yerine %15 Süvari Muharebe Gücü ve %10 Soylu Estate Sadakati veriyor.



Crownland & Hükûmet Reformları İlerlemesi

Meslektaşlarım PDX Big Boss ve Ogele'den daha önce duymuş olabileceğiniz üzere Crownland'den kazanılan vergi artışını Hükûmet Reformu İlerlemesi ile değiştirdik fakat tam olarak görmemişler için ufak bir hatırlatma:

1657651615437.png

Buna bir ek değişiklik daha yaptık: artık %50 üzerindeki her Crownland seviyesi Hükûmet Reform İlerlemesini %20 arttırıyor (etkiyi, taban değeri değil), görselde %10. Yani %100 Crownland ile %100 Hükûmet Reform İlerlemesine sahip olabiliyorsunuz. Ayrıca reform başına maliyet artışı 50'den 40'a düşürüldü. Bu yeni ilerleme artışı ile birlikte eklenen yeni seviyelerde daha hızlı ilerleyebilmenizi sağlayacak.



Hükûmet Kapasitesi

Yukarıdaki değişiklik ile birlikte Reform İlerlemesi Artışını daha stratejik bir hâle getirmeye karar verdik, bunun içinse Hükûmet Kapasitesini aşmanız durumunda İdari Verimliliğiniz düşecek. Bunun içinse Eyaletleri Merkezileştirebilir ya da binalar, anıtlar, reformlar aracılığıyla Hükûmet Kapasitesini arttırabilirsiniz. Bu kesinlikle genişleme hızını azaltacak fakat bunun aynı zamanda oyunu derinleştireceğini düşünüyoruz çünkü oyuncuya Hükûmet Kapasitesini arttırmak için bir sebep sunmanın yanında mevcut biriken ilerlemeyi de harcamak için bir yer sunacak.

Böylelikle %2 Hükûmet Reformu aşımı başına %1 İdari Verimlilik düşüşü eklemeye karar verdik. Böylelikle mantıklı bir şekilde artacak ve mevzubahis ülkenin genişlemesinde doğal ve değişken bir farklılık yaratacak.

Adm..jpg

Hükûmet Kapasitesi mevzusuna yardımcı olması için Courthouse ve Town Hall binaları artık Üniversiteler gibi bir bina slotuna ihtiyaç duymuyor, böylelikle daha ilgi çekici bir bina hâline geliyorlar. Ek olarak, State House binası da artık bir bina slotuna ihtiyaç duymuyor ve yerel yönetim maliyetini %25 + düz 25 olarak düşürüyor. Bu etkiler Paper, Gems ve Glass topraklarında iki kat etkili.



Diğer Çeşitli Değişiklikler

Bunların dışında bazı ufak değişiklikler de yaptık, aşağıda bunlardan bahsedeceğiz:
  • Profesyonellik harcayarak elde edilen insan gücü artık 2 yıl değerinde değil 1 yıl değerinde insan gücü veriyor.
  • Altyapıyı Genişletme etkileşimi artık %5 yerine %25 yerel gelişmişlik maliyeti sağlıyor. Gelişmişlik Verimliliği kullanmadık çünkü bu bazı toprakların 0 Gelişmişlik Maliyetine düşmesini sağlayabilirdi.
  • Ramparts binası artık savunan için Muharebe Zarına +1 sağlıyor.
  • Pagan din isyancıları artık ülkenizin çoğunluğu o dindense ülkenin dinini değiştirebiliyor. Nahuatl, Mayan ve Incan "yerli" dinleri olduğundan ötürü bu kurala dahil değil.
  • Mare Nostrum sahibiyseniz ajan ağı kurduğunuz ülkelerdeki agresiflik düşüşü %10 yerine %30 olacak şekilde değiştirildi.
  • İsyancıları Destekle etkileşimi artık %60 yerine %30 ajan ağı gerektiriyor.
  • Scorched Earth etkileşimi %50 Düşman Hareket Hızı düşüşünün yanında +0.25 Yerel Aylık Devastation sağlıyor.
  • Devotion artık +%25 Church Power, %25 Harmonizasyon Hızı, 0.001 Aylık Piety Hızı, 0.5 Yıllık Otorite, %0.1 Yıllık Patrik Otoritesi, 0.5 Yıllık Doom Düşüşü, 0.05 Yıllık Karma düşüşü ve %0.05 Ruhban/Brahmin Sadakat artışı veriyor. Not: bu değişiklik Teokrasinin diğer dinlerde de işe yaraması için yapıldı.
  • Kırım, "Fate of the Crimean Khanate" olayı sonunda artık Osmanlı'nın March'ı değil, Haraçgüzarı oluyor.

Bugün bahsedecek bir sürü şey vardı! Lütfen bu değişiklikler ile alakalı dönütlerinizi esirgemeyin çünkü bugünkü geliştirici günlüğünün topluluk ile dengeleme değişikliklerini tartışmanın en doğru zamanı olduğunu düşünüyoruz. Ayrıca burada bahsedilen değerlerin hâlâ değişebileceğini unutmayın, bu yüzden tartışırken insan gibi davranırsanız iyi olur. Önümüzdeki haftanın geliştirici günlüğü tamamen muhteşem sanat ekibimizin önümüzdeki eklentideki çalışmalarına değinecek ve karşınızda SaintDaveUK olacak. Görüşürüz!
WhaW8Am.gif
[+] 3 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Güzel genel kültür kasılıyor bu anıtlar sayesinde. Nerfler de iyi olmuş bence.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ara
Cevapla
#3
anıtkabir ne zaman eklenicek?
Ara
Cevapla
#4
guzel
Ara
Cevapla
#5
Hükûmet kapasitesi zayıflatmadan çok güçlendirme olmuş. Evet geçince sorun daha dramatik olabilir, fakat artık o kapasiteyi geçmemek çok daha kolaylaşmış.
Anıtların bu kadar artması oyundaki modifier metasının daha da derinleşmesine yol açıyor. Birde yanlış değilse, Brezilya´da ki anıt 0.5 goods produced veriyor. Büyük bir devletin elinde her toprakta fabrika anlamına geliyor. Çok sıkıntılı bir anıt olmuş.
Crownland´i earlyde daha cazip hale getirmeleri nispeten iyi olmuş olabilir fakat crownlandin mantıken daha ileri tarihlerde albenisi olması bana göre tarihsel olarak daha doğru geliyor.
Onun dışındaki yenilikler hoşuma gitti. Hatta ordu limitini ve asker havuzunu daha da kısıtlamaları gerektiğini düşünüyorum. Özellikle ordu limiti aşıldığı zaman daha ağır bonusların gelmesi gerek.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
[+] 1 üye Menars nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Şu nerfler biraz daha fazla olsa keşke. Quantity bitirmiş Osman 1650lerde 400k askerle dolaşıyor. Denge menge hak getire. Keşke Quantity ideasından gelen bonuslar 25 ve 10'a düşürülseydi, ülkelerin manpower bonusları da azaltılsaydı da oyunda daha akla yatkın ordu sayıları ile çarpışsaydık. Hem gerçekçi değil, hem de oyunu müthiş kastırıyor bir süre sonra.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ara
Cevapla
#7
@Zebercet bizim forumda henüz tüm günlükler çevrilmedi quantity'in son hali bu değil, 25 force limit 25 manpower veriyor

@Menars bir kitlenin düşüncesi ordu büyüdükçe disiplinin düşmesi idi ama bu fikir çok sığ idi, bu fikrin daha akil hali force limiti aşınca daha fazla para ödemek gibi akıl dişi bir penalty yerine disiplin penaltysi olması, tıpkı bir güncelleme sonrasında prusyanın her zaman değil gov capi aşınca militarizasyon kaybetmesi gibi
[+] 2 üye Legnica nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
google translate yardımıyla bende yardım edebilirim. günlükleri çevbirmey işiyle,
Ara
Cevapla
#9
(20-08-2022, 21:13)Legnica : @Zebercet bizim forumda henüz tüm günlükler çevrilmedi quantity'in son hali bu değil, 25 force limit 25 manpower veriyor

@Menars bir kitlenin düşüncesi ordu büyüdükçe disiplinin düşmesi idi ama bu fikir çok sığ idi, bu fikrin daha akil hali force limiti aşınca daha fazla para ödemek gibi akıl dişi bir penalty yerine disiplin penaltysi olması, tıpkı bir güncelleme sonrasında prusyanın her zaman değil gov capi aşınca militarizasyon kaybetmesi gibi
Hmm 33'e düşürdüler diye biliyordum tekrar nerflemişler o zaman. Manpower recovery hızını da 10'a düşürseler keşke direkt. Osmanlının kendi ideaları da 20 manpower recovery ve 33 force limit veriyor malum, çok aşırı dengesiz ya Osmanlı oyunda.
Bilincin her türlüsü hastalıktır.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.