Günlük: EU4 - 1.34 Yapay Zeka Değişiklikleri
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.34 Yapay Zeka Değişikliklerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...2.1536146/ :Bu haftanın Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! Bugün size 1.34'te yaptığımız bazı YZ değişikliklerinden bahsedeceğim.

Ulusal Hedefler

Uzun bir süredir YZ'nin görevlerinden ve kararlarından haberdar olması için bazı kodlar bulunuyor ve bunları başarmaya çalışıyorlar fakat bazı çeşitli sorunlardan ötürü bu pek mümkün olmuyordu.

1.34 ile birlikte YZ'nin bu kodları daha da dikkate almasını sağladık, özellikle de fetih ile alakalı olanları. Ayrıca YZ'nin hükûmet seviyesine göre kültürünü birleştirmeye çalışmasını da sağladık. Bu değişiklikler YZ'nin doğal bir şekilde amaçlarını ve stratejisini belirlemesine yardımcı olacak. Sonuçları YZ'nin davranışlarında rahatlıkla görebiliyorsunuz ama eninde sonunda imparatorluklar kurup, bazen tarihi andıran şekilde, oyuncuya büyük bir tehdit oluşturabiliyor. Tabii oyunun sonuna kadar oynarsanız.

Bunun tüm oyunların birbirinin aynısı gibi hissettirmesinden korkuyorduk fakat gece oynanması için bıraktığımız oyunlar eskisinden bir nebze daha farklıydı.

Çok az miktarda özenle seçilmiş birkaç 1821 haritası:

Görsel
Görsel

Görsel
Görsel

Görsel
Görsel


YZ'nin Almanya, İtalya ve Qing gibi tarihsel ülkeler kurması bizi mutlu ediyor.

Genellikle YZ kendi kendini iyi dengeliyor. Bir oyuncu olarak planınız "Osmanlıyı öldür, sonra rahatına bak" ise başka bir YZ'nin oyun sonu düşmanı olmasını sağlamış olabilirsiniz. Tabii ki daha fırsatçı bir YZ'nin en büyük sorunu daha az güzel sınırlar.



Barış Antlaşmaları

YZ'nin neden sıklıkla tek topraklı ülkeleri hayatta bıraktığını çözmek biraz daha büyük bir işe yol açtı.

YZ savaşı kazanırken ve talepte bulunurken pek çok tercihini işin içine katmalı ve bunları kendi içinde dengeleyerek en uygun barış antlaşmasını seçmeli. Bu kaybettiği zamandan farklı, zira o zaman sadece savaş skoru gibi net şeyleri umursuyor. Eskiden YZ kazanırken ve bir barış teklifi aldığında oldukça geniş terimler ile tercihlerini belirtiyordu:
  • Teklifin bu kısmını istemiyor
  • X'in teklifin parçası olmasını istiyor
  • Altından başka şeyler istiyor
Bu akıllı oyuncular için YZ'yi kandırma konusunda oldukça fazla fırsat sunuyordu.

1.34 ile birlikte özellikle ikinci terim büyük oranda değiştirildi, böylelikle YZ tercihlerini daha detaylı paylaşabilecek. Bir örneğine bakalım:

no_candar.png

Burada müttefikimin topraklarını vererek kendimi kurtarmaya çalışıyordum fakat Nassau kabul etmiyor. Candar'ın serbest kalmasını istemediklerinden değil, yeşil parmaktan görebileceğiniz üzere, kendi topraklarımı serbest bırakmamı istediklerinden ötürü. Eski "X'in teklifin parçası olmasını istiyor"dan ziyade bu yeni şart önemsiz şeyler ile anlaşmayı doldurarak etrafından dönülemiyor.

Bunun sonucu olarak "İstemiyor" şartını genişleterek parmağın daha çok şartta yeşil olmasını sağladık.

Bir başka ufak ama önemli değişiklik ise YZ savaş liderinin ayrı düşmanlar ile ayrı barış anlaşması istediği durumlar, bu anlaşmalarda biraz daha merhametli olacak. Bu genişleyen YZ'nin daha fazla şey almasını sağlayıp savaşın riskini ve maliyetini düşürecek, eskiden savaş liderinin barış anlaşması yapmasını beklemek zorundalardı. Bu aynı zamanda müttefiklerine fazla güvenerek savaş açan oyuncular için riskli bir durum oluşturacak.

Bununla ilgili bir yan not olarak PRESS_THEM_FURTHER modlanabilir değerinden kaynaklanan bir çökme hatasını düzelttik. Açıldığında toprak vaadi alan müttefikleriniz kendinize toprak almasanız da yeterince toprak almadıklarından sinirlenebiliyor.



Bağımsızlık Savaşları

independence.png

İskandinavya temalı bir güncelleme yaptığımıza göre vasalların bağımsızlık ilanlarıyla alakalı bazı değişiklikler yapmamız doğru olurdu. Çok bir şey değiştirmedik fakat artık vasallar bağımsızlık savaşı açarken biraz daha cesur davranacaklar. Özellikle artık savaştayken bağımsızlık ilan edebilecekler, tabii %100 bağımsızlık isteğine sahiplerse. Yani artık sürekli savaşta olup vasallarınızı size bağlı tutamayacaksınız. Bunun hakkında konuşacak pek başka bir şey yok fakat örnek vermek gerekirse artık bağımsız İsveç'i daha sık görebileceğiniz ya da çökmüş bir Timur'u ya da bağımsız Amerika ülkelerini.



Savaş Değerlendirmesi

tunis_reasons_before.png
(Ama savaşı açtığımda Tunus da katılacak)

YZ yeni bir savaş açmaya karar verdiğinde oyuncunun bu pencerede görebildiği bilgileri görüyor ve böylelikle kimin katılıp katılmayacağına karar veriyor. Maalesef bu özelliğin bazı hataları mevcuttu, bunun sebebi "Attitude towards enemies" ve "Distant War" etkileri çünkü bu değerler savaş başladığında ve yeni ülkeler katıldığında değişebiliyordu. Bu hem oyuncuların hem de YZ'nin intihar savaşları ilan etmesine sebep oluyordu.

Bu tutarsızlıklar karşılaştığımız her yerde düzeltildi. Ama problem dolaylı yoldan her türlü çağırılan müttefiklerde hâlâ devam ediyor (Kutsal Roma İmparatorunun müttefikleri gibi=. Bundan ötürü, 1.33'te de olmak üzere, oyun bu ülkelerin katılıp katılmayacağını size söylemiyor. Fakat YZ yine de "tike bakmaya" çalışıyordu. 1.34 ile birlikte YZ dolaylı yoldan çağırılan bu müttefiklerin hepsinin katılacağını varsayacak. Bu da "Burgonya, Liege'e saldırıp intihar ediyor" sorununu düzeltecek.



Pasif Vasallar

Rights of Man sahibi oyuncular vasallarının askeri odağını "Pasif" ve "Defansif" olarak ayarlayabiliyor fakat bu odaklar genellikle pek iy içalışmıyor. 1.34 ile birlikte bu odaklardaki bazı hataları düzelttik, bunlardan birini özellikle paylaşmak istiyorum.

Oldukça basitleştirilmiş şekilde Pasif odağının eski kodlanma şekli:

Kod:
Objektif #1: Düşman topraklardan kaçın.
Objektif #2: Dost topraklardaki düşman ordulardan kaçın.
Objektif #3: Yıpranmadan kaçın (mümkünse büyük oranda).

Ama tek toprağa ve büyük bir orduya sahip vasallar oldukları yerde durup yıpranmaya uğruyordu (özellikle o toprakta başka bir ülkenin askeri daha varsa), düşman ordular geliyor olsa bile. Bu yüzden objektiflerin sırası değiştirildi:

Kod:
Objektif #1: Dost topraklardaki düşman ordulardan kaçın.
Objektif #2: Yıpranmadan kaçın (mümkünse büyük oranda).
Objektif #3: Düşman topraklardan kaçın.

Ve görünüşe göre YZ muharebedeyken yıpranmaya uğranmadığını biliyor... Bu yüzden "pasif" vasallar yıpranmadan etkilenmemek için düşman topraklarında ordular arayabiliyorlar!



Diğer

Ordu ve donanma yönetimine çeşitli geliştirmeler yapıldı. Bu Geliştirici Günlüğü zaten yeterince uzun fakat bahsedilmesi gereken en önemli düzeltilen hata YZ'nin gemileri ordusunu almaya (genellikle saçma sebeplerden) gelmediğinde ordu liman şehirlerin birinde kilitli kalıyordu. Bu çoğunlukla Danimarka/İngiltere/İspanya'nın kendilerini savaşlarda işe yarar kılmamasından kaynaklanıyor.

Geçmişteki tecrübelerimize dayanarak söyleyebilirim ki çoğu YZ hatası bir yamanın geliştirme sürecinin sonlarında ortaya çıkıyordu, muhtemelen bunun sebebi bulunmaları için zamana ihtiyaç olması. Şu an YZ'nin kendi oyun sürümümüzdeki versiyonundan oldukça memnunuz bu yüzden 1.34 çıkmadan önce büyük değişiklikler yapıp eski hataları tekrarlamamaya çalışacağız.



Yama Notları

Aşağıda YZ ile alakalı şimdiye kadar olan yama notlarını bulabilirsiniz. Bu notlar hâlâ geliştirme aşamasında ve son halinde değil ve ilgili liste her zamanki gibi normal yama notlarıyla birlikte de paylaşılacak.

Bugünlük bu kadar. Umarım ki bu Geliştirici Günlüğü ilginizi çekmiştir!

Haftaya meslektaşım Pavia size 1.34 yaması ile eklenecek tüm yeni Anıtları, dengelemeleri ve değişiklikleri gösterecek. Bunları topluluk ile paylaşmaya ve tartışmaya sabırsızlanıyoruz ve hepsi ücretsiz yama ile birlikte geliyor.
WhaW8Am.gif
Ara
Cevapla
#2
iyi..
Ara
Cevapla
#3
Gayet güzel hoşuma gitti.
Ayırt etmesi çok basit;

Uluyorsa Kurt'tur, Yalıyorsa İt'tir.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.