Günlük: EU4 - Almanya'daki Olası Harita Değişiklikleri
#1
diaryeu4.png
Europa Universalis IV günlüklerinde bu hafta Almanya'da yapılacak olan olası harita değişikliklerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1159659/ :Almanya hakkında konuşalım. Başlamadan önce birkaç dakikalığına aşağıdaki görüntüyü incelemek istiyorum:

nightmare.jpg

Belki daha önce görmüşsünüzdür. Bu harita muhteşem, güzel ve oldukça azimli olan EU4 modu “Voltaire’s Nightmare”den alındı. Bunu veya bunun gibi bir şeyi normal EU4’e eklemeyeceğimizi söyleyebilirim.

Peki ne yapacağız? Öncelikle birkaç yarı bağımsız kantonlar eklemektense “İsviçre” gibi 1444 yılında soyut olan kavramları kullanmaya devam edeceğiz. “Doğruluk” belli bir noktadan sonra gereksiz hale geliyor, gelmeseydi her yer Voltaire’s Nightmare modundaki gibi olurdu. Bize bu konularda yol gösteren şey doğruluk değil, iyi ve güzel bir tasarım.

Bölgeyi tasarlarken bize rehber olacak birkaç madde yazmıştım, bunların birkaçını sizlerle paylaşacağım. Bunlar rehber olsa da kesin kurallar değil, daha sonra bazı istisnalar olabilir.
  • Özgür şehir yönetim biçimindeki ülkelerin şehri Frankfurt büyüklüğünde olmalı. Böylece daha fazla yere sahip oluruz ve özgür şehirler ile diğer tek şehirli ülkeler daha kolay ayırt edilir.
  • Diğer tüm şehirler özgür şehirlerden kolay ayırt edilecek kadar büyük olmalı. Bu madde ayrıca bölgeyi nasıl böleceğimizle ilgili bir sınır da koymuş oluyor.
  • Almanya’da dev miktarının artması beklenen bir şey ama yine de kontrol altında tutmayı hedeflemeliyiz. Almanya, Avrupa yamasında 1.28’e göre diğer ülkelerden çok daha fazla gelişmiş olmamalı.
  • Avusturya, Burgonya, Bohemya gibi büyük ülkelerin başlangıçtaki dev’lerini arttırmaktan özellikle kaçınmalıyız.
  • Yeni dev’ler güçsüz ve/veya yeni ülkelere eklense daha iyi olur.
  • Bazı ülkeleri doğruluk ve tarihsel gerçekçilik nedeniyle bölmek çekici gelse de büyük, orta ve küçük ülke karışımını unutmamalıyız. Böyle değişikliklerin dengeyi nasıl değiştireceğini daha dikkatli değerlendirmeliyiz.
  • Vasal olarak başlayan yeni ülkeler eklerken bağımsızlık isteklerini %50’nin altında tutmamız lazım. Eğer vasalın efendisinin dev seviyesini aşırı derecede arttırmadan bu oran tutturulamıyorsa vasal eklenmemeli.
  • Bağımsız tek şehirli ülkeler eklemekten kaçınmalıyız. Ekleyebileceğimiz yüzlerce tek şehirli devlet var ama bunlar oyunda bulunmamalı. Yeni tek şehirli devletler ya özgür şehirler olmalı ya da eklenmesi çok iyi bir nedene sahip olmalı.
  • Bir ülkenin topraklarını birbirinden ayrı yapmaktan kaçınmalıyız. Sınırlar bir bütün olmalı yoksa askeri geçiş gibi birçok sorunla karşılaşırız.
  • Hangi şehrin hangi şehre komşu olduğu daha iyi görülebilmeli, sınır her zaman birkaç pikselden daha fazla olmalı. Aynı şekilde 4 şehrin bir noktada birleştiği sınırlardan olabildiğince kaçınmalıyız (ABD’deki Four Corners gibi).
  • Güzel görünmeli. Şehir sınırları, ülkeler, tarihi sınırlar konusunda estetiği de düşünmeliyiz.

Daha önceki yamalarda Almanya’nın nasıl olduğu hakkında konuşmayacağım, doğrudan olası değişikliklere değineceğim.

southgermany.jpg

Bavyera 1.28 yamasında oldukça bütün gözüküyor ama gerçekte böyle değildi. Münih, Lanshut ve Ingolstadt temelli bazı dükalıklar arasında bölünmüştü. Bavyera 1503’te VI. Albrecht tahtın artık en büyük çocuğa geçeceğini ilan ettikten sonra birleşmişti. Bavyera’da ayrıca Passau Psikoposluğu ve Regensburg özgür şehir vardı. 1444’te kaç Bavyeralı ülkenin olacağına daha karar vermedik ama bu sayıyı arttırmak niyetindeyiz. Bölgenin dev sayısı Avusturya ve Bohemya ile karşılaştırdığımızda oldukça sönük kalıyor, bu nedenle artmasını bekleyebilirsiniz.

Batıya döndüğümüzde Svabya’ya daha fazla özgür şehir ekleyebileceğimizi ve büyük Wurttemberg şehrini bölebileceğimizi görüyorum. İsviçre biraz daha karışık. Her şehri birer ülke olarak eklemeyi tabii ki istemiyoruz ama İsviçre Konfederasyon’u 1444’te oyunda olduğu kadar büyük değildi. Örneğin Graubünden daha ülkeye katılmamıştı bile. En azından bir şehir eklemeyi ve Cenevre şehri için bir ülke eklemeyi düşünüyoruz. Ayrıca bu özel konfederasyon “hükümetini” nasıl daha iyi yansıtabileceğimizi düşünüyoruz. Bunun hakkında daha sonra konuşacağım. Bunu yanında Alplerdeki geçitlerin üzerinde daha fazla çalışabiliriz. Savoy ve Piedmont arasında bir geçit olmalı, Piedmont ve Wallis arasındaki geçit ise önemsiz görünüyor.

northgermany.jpg

Burası da Kuzey Almanya. Yukardaki maddelerde de bahsettiğim gibi Saksonya ve Brunswick’i bölmek çekici geliyor ama bu bölgede HRE’de farklı güç seviyeleri dengesini tutmak için bundan kaçınmalıyız. Örneğin Saksonya büyük ihtimalle birleşik kalacak. Ancak bölünebilecek veya yeni ülkeler oluşturulabilecek bazı aday ülkeler de var. Pomeranya ve Silezya bölünebilir gibi duruyor. Luneburg, Verden ve Magdeburg’a şehirler eklenip bu ülkeler tek şehirli olmaktan kurtulabilir. Nordhausen özgür şehri gibi yeni tek şehirli ülkeler de ekleyebiliriz. Hangi şehirleri ve bölgeleri ekleyeceğimiz konusunda uzunca ve detaylıca konuşacağız.

Benelüks bölgesine gelirsek, bu bölge oyun çıktığından beri sık sık değişti. Burada şehir yoğunluğunu çok fazla artırmadan yapılabilecek pek bir şey yok. Bununla birlikte  Flanders’a yeni bir şehir ekleyebiliriz, Brabant’ı bölüp Julich şehrini ekleyebiliriz (gerçi şu an bu konuda pek emin değiliz). Frizya-Utrecht sınırı şikayet aldığımız noktalardan biri ve bu sorunu yeni bir şehir eklemeden çözmeye çalışacağız. Ayrıca kıyı boyunca Frizyalı kültürü ekleme önerisi geldi, bu da değerlendirdiğimiz bir şey.

Umarım harita değişiklikleri hakkında nasıl düşündüğümüzü biraz anlatabilmişimdir. Almanya ve HRE için olan önerilerinizi de duymak istiyorum. Bu olası harita değişikliklerinden bahsettiğimiz son günlüktü. Gelecek hafta görev ağaçları hakkında konuşacağım.
[+] 5 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Yeni günlükleri okuma isteğimi kaybediyorum.
Hiçbir şey kesin değil.Her cümle 'düşünüyoruz veya olabilir' ile bitiyor.
Eski günlüklerde ne ekleneceğini biliyorduk en azından.
dOpV0D.png
[+] 4 üye KARTAL nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
haklısın ama yama bu senin sonuna doğru çıkacak diğer yamalar bir kaç ay içinde çıkıyordu zaman kısıtlıydı şimdiyse dolu zamanları var
Geri döndüm
[+] 1 üye kralılgaz nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
GENE YENİ MEKANİK YOK
Aşağıdaki hesaplarda benim hesabımdır,bana buralardan da ulaşabilirsiniz:

https://forum.donanimhaber.com/profil/2652492#!/
https://steamcommunity.com/id/hazreti-sopa
https://elderscrollsturk.com/forum/profil/filsuk/

Yukarıdaki hesap dışında hiçbir hesapla bağlantım yoktur.(Nick'im ve Resmim aynı olsa bile.)

Ara
Cevapla
#5
Bu oyunun bende eski tadı tuzu kalmadı artık. En son golden century dlc geldiğinde oynamıştım. Geliştirme günlükleri beklenti altında kalıyor sürekli. Öncelikle özel yönetim şekli olan devletlerin yönetim reformlarıda özelleştirilmeli. Süvari updateti gelmeli. en basitinden Osmanlı, safavi, memlük, timur gibi süvari bazlı ülkeler oyuna yeterince yansıtılamamış. Step göçebeleri zaten kendi kendini yıkma mekaniğine sahip koca topraklara hükmet gelir ordu masraflarını karşılamasın. :))Polonyanın %33 CA ve Cossack estate ile oyunun süvari efendisi olması diğer bir şaka benim açımdan. Winged hussar dediğin askeri birlik tarihte charge mekaniği dışında herhangi bir dalgası olmayan süvari birliği sonlarınında nasıl olduğunu İsveçli elemanlar gelsede anlatsa :))Osmanlı, Timur, Safaviler Ve Memlükler Hatta Tatar hanlıklara derinlik gerekiyor. Aşiret federasyonları öldü. ak koyunlu, karakoyunlu hürmetler diler. HRE Ve Papa muhabbetine bir el atamadılar. üstelik 10 devlik topraktan nasıl oluyorsa 15 k rebel çıkıyor onunda cevabını alamadım. Beyler kısaca söylemek istediğim şey şu bu oyundan beklentileriniz fazla olmasın kar güden kuruluş gibi çalışıyor elemanlar. golden century dlc bunun en büyük örneği :))
Ara
Cevapla
#6
(13-03-2019, 00:06)Böri Şad : kar güden kuruluş gibi çalışıyor elemanlar

Zaten öyle oldukları için olabilir mi?
There are consequences to killing a God!
[+] 2 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Avrupada yeterince şehir ve ülke vardı zaten.
Şimdi bile Fransayla (yada herhangi başka avrupalı ülke) 3-5 toprak alıyoruz 250 tane minik devlet koalisyon kuruyor hepsininde en az 8-10 bölük askeri var gereksiz yere uğraş dur :P
[+] 2 üye Royal Guard nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
O isyan olayı yüzünden singleplayer oynamıyorum. Bir de ai nin durmadan kaçma mekaniğini çözemedim adamlar dünyanın öbür ucuna kaçıyor ama savaşmıyor :D
Ara
Cevapla
#9
Beni en çok rahatsız eden olayyapay zekanın savaşma sistemiydi. Kazanamayacak durumda olan yapay zeka oyuncu ülkeye verebileceği maksimum zararı vermeye oynuyor. Ülkesini bırakıp farklı kıtada carpet siege yapan yapay zeka oldukça can sıkıyor.

Almanya yaması konusunda ise oldukça iyi hissediyorum. Son zamanlarda her bölgenin yama almasıyla alman devletleri üvey evlat gibi kalmıştı. Benim şahsi fikrim Prusya'ya sağlanan askeri torpilin idealara bağlanmasındansa almanyayı birleştirmeyi başaran devletin o askeri bonuslari elde etmesini sağlamalılar. Son multuplayerdaki Vestfalya oyunumda bunun eksikliğini oldukca fazla çektim. 

Diğer bölgelerde ise hindistan kesinlikle nerflenmeli, Osmanlı buff almalıdır. Son multilerde görüldüğü üzere Osmanlı oldukça etkisiz kalıyor. Osmanlı çevresindeki her devlet çılgın bufflar almışken Osmanli son yamalarda eski haline göre güçsüzlestirildi. Bunun sonucunda her oyunun uzayan döneminde paylastiriliyor. Oyunun uzayan döneminde yine canavar olsun demiyorum tabi ama çevresindeki devletler tamamen canavar durumunda olduğundan kurbanlık koyun gibi bir devletin kalması can sıkıcı oluyor. 

Bir diğer beklentim ise charter company mekaniği hakkında. Şu mekanik lütfen sadece  kolonici devletlere açılsın. Kongoda Milan görmekten, Madagaskarda papa görmekten cidden sıkıldım.
[+] 5 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
prusya ideaları umarım nerflenir
Ara
Cevapla
#11
FbVvh.jpg

Prusya'ya cidden nerf gelmeli.
76561198075468823.png
Ara
Cevapla
#12
(13-03-2019, 12:08)Aeschyli : Beni en çok rahatsız eden olayyapay zekanın savaşma sistemiydi. Kazanamayacak durumda olan yapay zeka oyuncu ülkeye verebileceği maksimum zararı vermeye oynuyor. Ülkesini bırakıp farklı kıtada carpet siege yapan yapay zeka oldukça can sıkıyor.

Carpet siege ne oluyor?
Ara
Cevapla
#13
yapmayın arkadaşlar prusya'ya neden nerf gelsin? fas a bile artık moral disiplin bonusu verdiler. prusya tabi ki dünyanın en disiplinli ve en gelenekli ordusuna sahip olmalıdır. bence bu hali gayet iyi. zaten prusyanın manpower-force limit gibi handikapları var bırakın ordusu saglam kalsın.
Ara
Cevapla
#14
kale olmayan topraklara ordu dağıtarak işgal etmek
Ara
Cevapla
#15
(14-03-2019, 21:15)freeforall :
(13-03-2019, 12:08)Aeschyli : Beni en çok rahatsız eden olayyapay zekanın savaşma sistemiydi. Kazanamayacak durumda olan yapay zeka oyuncu ülkeye verebileceği maksimum zararı vermeye oynuyor. Ülkesini bırakıp farklı kıtada carpet siege yapan yapay zeka oldukça can sıkıyor.

Carpet siege ne oluyor?


indir_2.jpg

Carpet siege bu şekilde yapılan kuşatmalardır.
[+] 1 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#16
(14-03-2019, 21:41)Carpathia : yapmayın arkadaşlar prusya'ya neden nerf gelsin? fas a bile artık moral disiplin bonusu verdiler. prusya tabi ki dünyanın en disiplinli ve en gelenekli ordusuna sahip olmalıdır. bence bu hali gayet iyi. zaten prusyanın manpower-force limit gibi handikapları var bırakın ordusu saglam kalsın.

Katılmıyorum. Moral, disiplin ve Prusya monarşisi kalsın ama Ordu geleneği 0.5 ve -%1 ordu geleneği düşüşü kesinlikle kaldırılmalı. defensive ve quality idea alınca 100 ordu geleneği sürekli sabitleniyor Prusyada. Bu aşırı bir lüks. 100 ordu geleneği artı %25 moral bonusu demek. Fasta moral ve disiplin bonusu olduğunu düşünmüyorum. Bence sen iyi bak ona :) sadece Endülüs kurunca %15 moral kazanıyorsun. onun dışında tunusta paralı askerlerin %5 disiplini var.
[+] 1 üye Böri Şad nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Prusya ya gelene kadar medeniyet görmemiş hint ülkelerine disiplin stackli özel askerler verildi.Navarra gibi tarihi Avrupa ya hükmetmekle geçen ülkeye Fransa Portekiz gibi ülkelere pu görevleri verildi.Kastilya ya sırf dlc geldi diye ingiltere dahil Avrupa nın yarısına pu görevi verildi.Prusya nın aldığı askeri bonuslar şunlarla kıyaslanınca az bile.Asıl tartışılması gereken kısım Dharma kısmıydı ipin ucu kaçtı.Mp leri takip edin, Bharat kuranlar Osmanlı Rusya ya birleşik halde tek attılar.Prusya nın ben hiç Osmanlı ve Rusya ya tek attığını görmedim.

Şu pdx ekibinden nerf bekliyorsanız da hayal kırıklığına uğrama sansınız yüksek.Muhtemelen Avrupa dlc sisinde Prusya özel görev ağacı ile Avusturya Fransa gibi ülkelere pu görevleri alacak.Bilmem ne kadar moral ve disiplin i olan özel Prusya askerleri çıkacaktır.2-3 toprak ekle hükümet sistemini biraz makyajla üstüne de bir buton koy al sana muhteşem avrupa eklentisi.
Ara
Cevapla
#18
(15-03-2019, 22:33)Böri Şad :
(14-03-2019, 21:41)Carpathia : yapmayın arkadaşlar prusya'ya neden nerf gelsin? fas a bile artık moral disiplin bonusu verdiler. prusya tabi ki dünyanın en disiplinli ve en gelenekli ordusuna sahip olmalıdır. bence bu hali gayet iyi. zaten prusyanın manpower-force limit gibi handikapları var bırakın ordusu saglam kalsın.

Katılmıyorum. Moral, disiplin ve Prusya monarşisi kalsın ama Ordu geleneği 0.5 ve -%1 ordu geleneği düşüşü kesinlikle kaldırılmalı. defensive ve quality idea alınca 100 ordu geleneği sürekli sabitleniyor Prusyada. Bu aşırı bir lüks. 100 ordu geleneği artı %25 moral bonusu demek. Fasta moral ve disiplin bonusu olduğunu düşünmüyorum. Bence sen iyi bak ona :) sadece Endülüs kurunca %15 moral kazanıyorsun. onun dışında tunusta paralı askerlerin %5 disiplini var.
Oyunu uzun süredir oynamadıgım icin fas derken karıstırmısım. Ama sonucta berberi devletlere, hint devletlerine bile muazzam askeri bonuslar verildi. Oyunda zaten bir tane quality idea alınca ve düzenli olarak savaşırsan army tradition kolay kolay 90 bandının altına inmiyor. Developerlar da prusyanın sabit 100 traditionu olmasını istemiş olmalılar ki bu özelligi eklemisler zaten. Bu oyunun bir hatası vs. degil zaten olması istenen sey. Ben böyle düşünüyorum.
[+] 1 üye Carpathia nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#19
Oyunun erzak sistemi değişmeli. Paristen kalkan ordu hinti kuşatamamalı çok saçma.
[+] 1 üye Semavi7 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#20
(16-03-2019, 05:42)Semavi7 : Oyunun erzak sistemi değişmeli. Paristen kalkan ordu hinti kuşatamamalı çok saçma.

İskender askerlerini yerel malzemelerle beslememiş miydi? Yani Yunanistandan Hindistana kadar gelecek yiyecek stoğu 2 ayda anca ulaşır ki yerel beslemesi lazım. Bunu m.ö yapabiliyorsa ondan 1800 yıl sonra neden yapılmasın?
v1.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.