Günlük: EU4 - Askeriye Mekanikleri ve Yapayzeka Geliştirmeleri
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta DDRJake özellikle askeriyeyle alakalı bazı yeni özellikleri tanıtırken, Gnivom yapayzeka yönünde yapılan değişikliklerden bahsediyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...7.1051799/ :Herkese merhabalar, Cradle of Civilization'un çıkışına kısa bir zaman kala... nasıl yani? hala çıkış tarihini duyurmadık mı? Eh yakın bir zamanda duyururuz öyleyse. Bu hafta sizlere oyuna Cradle of Civilization ile eklenecek çok sayıda mekanikten bahsedeceğiz, bunun yanı sıra günlüğün ikinci yarısında mikrofonu yapayzeka kodlama maestromuz Gnivom'a bırakacağım.

İlk olarak Cradle of Civilization ile birlikte artık generallerinize isim verebileceksiniz. Eski mantıkla general ürettiğinizde tıpkı varisinize isim verir gibi çıkan bu pencerede rastgele bir isim belirleyebilecek veya kendiniz ayrıca bir isim yazabileceksiniz. Bu özelliği sadece sıradan generallerde değil, aynı zamanda conquistadorlerde, amirallerde ve kaşiflerde de kullanabileceksiniz.

V3M9rZ.jpg

1.23 ile birlikte bedava gelen arayüz değişikliklerinden birisi de artık liderinizin sahip olabileceği pip sayısının general üretim butonunda tooltip olarak görünmesi, sahip olabilecekleri hip sayısının yanı sıra idealar veya çeşitli modifierlardan nasıl etkilendikleri de bu kısımda görünecek.

Yine askeri arayüzde artık Slacken Recruiting Standarts adına sahip yeni bir butona sahibiz, bu butonla oyundaki ordunuzun profesyonelliğini azaltmak pahasına bir miktar insangücüne sahip olabileceksiniz. Bu butonla 2 yıllık manpower kazanımınızı tek bir seferde elde ederken, ordunuz 5 profesyonellik kaybediyor. Doğal olarak bu butona basmadan önce ülkenizin minimum 5 profesyonellik değerine sahip olması gerek.

vJp6Pz.jpg

Cradle of Civilization ile gelen bir diğer özellik de oyundaki savaş sonuçlarını gösteren arayüzü küçültebilme. Bu özellik topluluk tarafından uzun zamandır talep edilen bir özellikti, bu özelliği ayarlardan kapatıp açabiliyorsunuz.

o6kXOb.jpg

Son olarak yine askeriyeyle alakalı olarak şablonlarda bazı değişikliklere sahibiz. Oyundaki şablon mekaniği oldukça güzel bir mekanik ve ordu üretimi esnasında çok sayıda gereksiz mikroyönetimi ortadan kaldırarak oyuna katkı sağlıyor. Cradle of Civilization eklentisine sahip olanlarda Conform to Template özelliğiyle bu hususu bir adım daha ileriye taşıyoruz. Birim ekranında ordunuzun içerdiği birim sayısını daha önceden oluşturduğunuz bir şablona tamamlayacak değişikliklerin yapılmasını sağlayabiliyorsunuz. Bunu yaptığınızda fazlalık olarak kalan birimler o ordudan ayrılırken, eksik kalan birimler üretilip o orduya otomatik olarak dahil ediliyor.

lbWqOJ.jpg

Bu özelliği kullanabilmek için ilk başta şablon yapabilmeniz gerekmesi, yani Art of War eklentisine sahip olmanız gerektiği için, şablon yapabilme mekaniğini Cradle of Civilization'a da eklemiş durumdayız.

Şimdi izninizle mikrofonu Gnivom'a bırakıyorum, kendisi yazının kendi kısmında 1.23 Persia yamasıyla birlikte yapayzekada yapılan geliştirmelerden bahsedecek.

---------------------------------------------------

Merhabalar ben Gnivom, Europa Universalis IV üzerinde Şubat 2016'dan beri çalışıyorum. Yaklaşık 1 yıllık bu macera sonrasında yolun sonuna gelmiş bulunmaktayım, Paradox'un dışında kalan farklı maceralara atılıyorum. Benden sonra bayrağı mikesc devralacak. Son birkaç ayı kendisine bilmesi gereken şeyleri öğretmekle geçirdim, bu benim şirketteki son haftam olacak ve bugün zannediyorum yapayzekadan bahsetmek için güzel bir gün.

1.23'te yapayzekaya yönelik çok sayıda geliştirmelerimiz oldu. Bu değişiklikleri tam anlamıyla çıkacak olan yama notlarında daha net bir şekilde inceleyebileceksiniz.

En göze çarpan değişikliklerden birisi inşaat yapayzekasında yapıldı, bu değişiklik özellikle oyunun son dönemlerine kadar oyunu oynayan kişiler tarafından farkedilebilir, yapayzeka uzun bir süredir neyi nereye inşa etmesi konusunda sıkıntılar yaşıyordu. Bu durum da sadece doğru bina inşa etme kararları vererek bir oyuncunun yapayzekadan çok daha fazla zenginleşebilmesi ve güçlenebilmesiyle sonuçlanıyordu. Artık daha önceden kodlanmış bazı kararları uygulamak yerine yapayzeka artık her bölge için her an hangi binanın inşa edilmesinin daha kârlı olacağını hesaplayarak hareket edecek. Kalite kontrol kısmında bu mekaniği test eden arkadaşlar yaptıkları test sonrasında "bir canavar yaratmışsın" gibi bir tepkiyle bu değişikliği onayladılar. 

Yapayzekayı etkileyen bir diğer değişiklik zannediyorum Chaingun tarafından yapılan Power Balance Threat (Güç Dengesi Tehditi). Bu değişiklikle her yapayzeka ülkesi diğer ülkeleri uzun vadeli olarak stratejik olarak kendilerine tehdit olup olmadığını değerlendirip, farklı yollar izleyerek bu ülkeyi zayıf düşürmeye çalışıyor. Örneğin onların komşularına veya rakiplerine hediyeler gönderip yardım etmeye çalışıyor. Ancak bu durum sadece düşman ülkeler için geçerli değil, bir ülke müttefiği olan bir ülkeyi de kendisine ve güç dengesine uzun vadede tehdit olarak görebiliyor. Tahmin edeceğiniz üzere EU4 oyunlarında bu durum genellikle oyuncunun "sürekli genişleyen" ülkesi üzerine yapılacağı için, ilk kodlandığında oyun Hard veya Very Hard olmadıkça oyuncu ülkelerinin hedef alınması bloke edilmiş durumdaydı, ancak son yaptığımız değişiklikle Normal zorlukta da bu sınırlamayı kaldırdık.

Birçok kişi haklı olarak yapayzekanın genelge harcamalarından şikayetçiydi, 1.23 ile birlikte yapayzekanın genelgelere daha az para harcamasını sağladık. Yapayzeka özellikle borçta olduğunda çok daha az agresif hamlelere girişiyor. Ordu yönetiminde çok sayıda ufak geliştirme sözkonusu. 

Bana kalırsa yapayzeka her zaman olabildiğince az bir şekilde hile yapmalı ki oyuncular oyunu yapayzekayla eşit şartlar altında oynadıklarını bilsinler. Oyun içerisinde yapayzeka için oluşturulan ayrıcalıklar yapayzekayı daha güçlü yapmak için değil, yapayzekanın çalışması gerektiği şekilde çalışmasını sağlamak için yapılmış. Örneğin sadece yapayzekaya özel ekstra diplomatlar bunun bir örneği. 

Gelin biraz yapayzekanın sahip olduğu ve sahip olmadığı ayrıcalıklardan bahsedelim. İlk olarak diplomatik yapayzekada yapayzekanın uygun bulabileceği ancak oyuncular tarafından suistimal edilebilecek çok sayıda yön var, örneğin bir başka ülkeyi ona toprak vadederek savaşa çağırıp toprak vermeyebilirsiniz. Yapayzeka bunu yapabildiği her zaman size toprak verecektir.

Yapayzeka muharebelerdeki zar atışlarında hile veya kuşatmalarda hile yapmıyor, kale kontrol bölgelerinde de aynı şekilde hile yapmıyor. Yapayzeka kimi zaman oyunculara açık olmayan bazı istatistikleri görüp ona göre hareket edebiliyor ve bazen tarihsel sonuçlar elde etmek adına kendisini kısıtlayabiliyor. Belki de en vahimi yapayzeka oyunu durduramıyor ve eş zamanlı olarak yüzlerce ülkeyi kontrol etmesi gerekiyor, daha da kötüsü oyuncu oyunu durdurduğunda bir hamleyi yapmak için ekstradan düşünme süresi edinmiyor veya 5'ten düşük hızda karar almıyor (dolayısıyla oyunun hızı yapayzekayı etkilemiyor)

---------------------------------------------------

Haftaya ekipten bir başka ziyaretçi yazarla birlikte 1.23 ile birlikte oyunda deveye girecek devasa bir projeden bahsedeceğiz, bu projeyi bu zamana kadar gizli tutmayı başardık. O zamana kadar görüşmek üzere.
[+] 3 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Alıntı:Haftaya ekipten bir başka ziyaretçi yazarla birlikte 1.23 ile birlikte oyunda deveye girecek devasa bir projeden bahsedeceğiz, bu projeyi bu zamana kadar gizli tutmayı başardık. O zamana kadar görüşmek üzere.
all-aboard-the-hype-train.jpg
[+] 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Fena şeyler yapıyorlar ama oyunu çok değiştirdiler. AI'nin nereye bina kurması gerektiğini daha yeni mi oyuna ekliyorlar pes. AI geliştikçe çoğu başarımı yapmak daha da zorlaşacak, güzel.
Ara
Cevapla
#4
İyi, güzel de... 
2 yıllık manpower elde etme ve ordu profesyonelliği ile ilgili bir kaç exploit çıkar diye düşünüyorum.

Bunun yanı sıra Oğuz Türkleri kültür grubu hala yok. Modunu yaptım fakat ironman ile uyumsuz.
Türk kültürünün levanten grubunda yer almasını aşırı saçma buluyorum. Hele hele Azerbaycan Türkleri'nin, İran kültür grubunda olması... kelimeler kiyafetsiz.

Levanten kültürü;

Levant.jpg
[+] 1 üye Dionysos nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Cikis tarihi olarak 16 Kasim duyuruldu.
Cevapla
#6
Daha zaman varmış birkaç başarım daha deneyebilirim.
Ara
Cevapla
#7
@Dionysos o osmanlinn veya diger turk grubundaki devletlerin(karaman candar vs) penalti yememesi icin yapiliyor olmali mesela italya kuruldugu zaman italyan kulturundekiler kabul edilen kultur oluypr ve penalti yemiyor devlet her anlamda turk kulturude oyle o bolgelerden penalti yemiyor diger turlu osmanliya daha fazla zarar verirdi ayriyen oralari kendi kulturun yap veya kabul edilir kultur yap ai osmanliyi etkiler baya ben bu yonde dusunuyorum
Noro lim, noro lim , Asfaloth!
Ara
Cevapla
#8
Tarihte isyan olmadi kolay yonetildi oyunda da ayni kultur grubuna alalim isyan riski azalsin diye dusunuluyorsa o sekilde daha cok ornek verilebilir.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#9
Bu, kendi kurguladıkları bir tarih olsa gerek.
Kültür grubundan çıkartarak, fethedilen şehirlerin alınması ile birlikte, o şehrin içerisinde bulunduğu state direkt olarak, bir event ve ya bir görev ile getirilebilecek bir kaç ekleme ile bu penaltı giderilebilir diye düşünüyorum. Böyle gereksiz şeyler yerine bunun gibi daha pürüzleme işlemleri üzerine çalışsalar, daha iyi olurdu. bla bla.
[+] 3 üye Dionysos nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
Meselenin özündeki asıl sorun EU4'ü "tarihsel olarak doğru" görüp tarihi EU4'ten öğrenen azımsanmayacak bir kitle olması ve bu doğrultuda insanların Türklerle Arapları aynı kültür grubunda görerek "demek ki Türklerle Araplar birbirine çok benzeyen, çok yakın milletler" çıkarımının yapılacağından çekinilmesi.

Paradox "oyun"daki yapıyı "oynanışa" göre kurduğunu söylese de duruma itiraz edilen nokta oyunla alakalı değil.
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#11
Tek ortak nokta Müslüman olmaları. Onun dışında ayrı dünyalar yani. 
Fransız ile İngiliz aynı kültürde olsa idi; ooo neymiş öyle şey mi olurmuş, yok öyle bir şey, ne alaka bilinmez ama bu konu üzerinde bile remove kebab diyip bunu protesto ederlerdi. Ama onlar da ayrı dünyalar, tek ortak nokta Hristiyan olmaları... 
Oyun noktasında bir üstteki mesajda bir öneri, bir çözüm niteliği taşıyabilecek bir ileti yazdım. 
Not: Tarihi bu oyundan öğrenenler herhalde 1444 senesini milat olarak baz alıyorlardır... üzücü. Kütüphaneler, arşivler dolu iken öğrenim konusunda oyunu baz almamaları tavsiyem.
[+] 1 üye Dionysos nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
Gelmiş geçmiş en büyük, en ayrıntılı ve en fazla değişimi getiren DLC ve güncelleme olacak bu gidişle.
Ara
Cevapla
#13
Bana göre oyunu gereksiz derecede hala karmaşıklaştırıyorlar , ben 1.13lerde başladım ona rağmen aylar sürdü tam oturması oyunun şimdi arkadaşlarımı başlatmaya calışıyorum ısrarla oyunu karmaşıklaştırıyorlar
Ara
Cevapla
#14
@Dionysos, 1444 gayet müthiş bir milattır zaten. Neden milat olarak algılanmasından sıkıntı duyuyorsun ki ? Ben de Varna Muharebesini çok önemli bulduğum için merak ettim.
Ara
Cevapla
#15
1444 yılını hafife almak büyük hata olmuş. Hem de baya büyük bir hata bence. Doğu Avrupa'daki güç dengesi belki de 1683'e elimize geçmiş oldu bu yılda. Varna Muhaberesi sayesinde. Batı'da Yüzyıl Savaşları son demlerine ulaşmış halde iken bu tarihi mücadeleyi bitirecek son hareketi bekliyor.

İsminde 'Europa' geçen bir oyun için cidden can alıcı bir tarih. Başka fikri olan varsa duymak isterim. Tabii ki Avrupa'yı büyük oranda etkileyecek ve Rönesans dönemine bu denli yakın bir tarih :)
Geri Döndüm (Sayılır)
Ara
Cevapla
#16
General'e isim verme olayı bir tek bana mı saçma geldi? Hadi varis doğar doğmaz ismini ver de adam senin askerlerinden biri ve sen onu general tayin ediyorsun. İsmini nasıl koyacaksın?
"... Egemen sınıfın düşünceleri, bütün çağlarda, egemen düşüncelerdir, başka bir deyişle, toplumun egemen maddi gücü olan sınıf, aynı zamanda egemen zihinsel güçtür.."
[+] 4 üye strateggy nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
(24-10-2017, 22:56)GamerGenc : 1444 yılını hafife almak büyük hata olmuş. Hem de baya büyük bir hata bence. Doğu Avrupa'daki güç dengesi belki de 1683'e elimize geçmiş oldu bu yılda. Varna Muhaberesi sayesinde. Batı'da Yüzyıl Savaşları son demlerine ulaşmış halde iken bu tarihi mücadeleyi bitirecek son hareketi bekliyor.

İsminde 'Europa' geçen bir oyun için cidden can alıcı bir tarih. Başka fikri olan varsa duymak isterim. Tabii ki Avrupa'yı büyük oranda etkileyecek ve Rönesans dönemine bu denli yakın bir tarih :)

Katılıyorum Avrupa için en önemli zamanlardan birisi fakat arkadaşın dediğini çok yanlış anlamışsınız.Türk tarihinde 1444'ün milat olarak alınmasına içerlenmiş.


edit:Günlük ve yama için bir kaç şey yazmak gerekirse bu kadar değişikliklerden sonra sıkılmaya başladım ve Hype trenine bindirmeye çalışmaları da ucuz bir hareket.
"c" tuşum çalışmıyor copy-paste yapıyorum.Lütfen "c"leri büyük yaz demeyiniz, iyi forumlar :)
Ara
Cevapla
#18
(24-10-2017, 22:38)PashaZade : @Dionysos, 1444 gayet müthiş bir milattır zaten. Neden milat olarak algılanmasından sıkıntı duyuyorsun ki ? Ben de Varna Muharebesini çok önemli bulduğum için merak ettim.

Ben sıkıntı duymuyorum. Sadece 1444 senesinden öncesinin de olduğunu ve tarihin bu oyundan öğrenilmemesini dile getirdim. Onun dışında gayet kutlu bir zafer Varna Muharebesi. İsteyen istediği tarihi milat alabilir.
[+] 1 üye Dionysos nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.