Günlük: EU4 - Avusturya, Sırbistan ve Haçlı Devletleri Görev Ağaçları ve Yeni Olaylar
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bugün Avusturya, Sırbistan ve Haçlı Devletlerinin görev ağaçlarına dair bilgiler veriliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1193774/ :Herkese merhabalar. Bugün yine parçalı bir geliştirici günlüğüyle sizlere üzerinde çalıştığımız yeni içerikleri tanıtacağız. Bu günlükte odak noktamız Balkan bölgesindeki görev ağaçları olacak.

İlk olarak lafı Caligula Caesar'a bırakıyorum, kendisi size Avusturya görev ağacını tanıtacak.

Austria_DD_Missions.png

Avusturya halihazırda tarihteki topraklarını ele geçirmeye ve İmparator olarak konumunu güvence altına almaya odaklanan bazı görevlere sahipti. Ancak eklenebilecek yeni görevler olduğu kanaatindeyiz. Bu yeni görevlerin bazıları "olsaydı" şeklindeki genişleme fırsatlarına dayanıyor ancak burada da Avusturya'nın potansiyelini fazla yukarılara taşımamak adına Fransa veya İspanya üzerinde PU savaş sebebi veren görevler eklemekten kaçındık. Bunun yerine yeni görevler iç yönetime, topraklardaki farklı milletlere, iyi bir İmparator olmaya ve diplomatik üstünlük kurmaya odaklanıyor.

Eski görev ağacında ilk görevlerden birisi Macaristan'ı PU altına almaya yönelikti. Bildiğiniz üzere Avusturya'nın Macaristan üzerindeki hakimiyeti pek kolay gerçekleşmiş bir olay değil. Bu sebeple oyuna bunu yansıtmak adına Macaristan Sorunu adı altında yeni bir görev ekledik. Bu görev sadece Macaristan'a sahip olmanızı istemiyor, aynı zamanda burada huzursuzluk, ayrılıkçılık veya otonomi seviyesinin varolmamasını istiyor. Eğer bunu başarabilirseniz Macar ve Slovak kültürleri kabul edilen kültürlere dönüşüyor. Eğer halihazırda bu kültürler kabul edilmişse, Pest ve Bratislava kentlerinde +3 gelişmişlik sahibi oluyorsunuz. Bir sonraki görev olan "Çok Kültürlü İmparatorluk" görevi benzer şartlara sahip, ancak Alman olmayan tüm topraklar için bunu gerçekleştirmenizi istiyor. Ödülünüz Avusturya İmparatorluk Monarşisi adı altında yeni bir hükümet reformuna erişebilmek.

upload_2019-6-24_16-4-45.png

Bu reformu geçirmek istemezseniz daha az bonus alacaksınız ancak mevcut bonuslarınızı korumuş olacaksınız.

upload_2019-6-24_16-5-43.png

Aşağılara indiğimizde Balkanlardaki fetihlere dair görevler görüyoruz. Burada eğer başarabilirseniz Sırbistan ve Bulgaristan'a yapılan fetihlere ve nihayetinde Osmanlı'yı Balkanlardan çıkartmaya yönelik bazı yeni görevler var. Görev ağacının bu kolunda Venediğe odaklanan İtalya Arzusu isminde bir görev mevcuttu, artık bu görev Avusturya'nın İtalya'daki arzularının sadece bir başlangıç görevi. Avusturya bu görevi tamamladıktan sonra Milan ve Napoli için de yeni görevler ediniyor.

Elektörleri güvence altına alma görevi artık görev ağacının Kutsal Roma İmparatorluğu temalı kolunun başlangıç görevi. Bu kolda hiçbir HRE toprağının HRE üyesi olmayan bir devlete ait olmamasını sağlamak, imparatorluk içerisinde sizin haricinizdeki hiçbir ülkenin 10'dan fazla toprağa sahip olmamasını sağlamak, yeterince Kutsal (dini badireleri atlatmış olmanız), yeterince Romalı (Roma'nın ve sahibinin imparatorluğa dahil olması) ve yeterince İmparatorluk (reformlar geçirip tüm üyelerle pozitif ilişkilere sahip) olmak gibi çeşitli görevler bulunuyor. Son 3 görev sırasıyla size +1 Papalık Otoritesi (Katolik değilseniz farklı bir bonus), +0.1 İmparatorluk Otoritesi ve yıllık +0.5 Mutlakiyet sağlıyor. İmparatorluğu kaybederseniz bu bonusları da kaybediyorsunuz.

Bunların yanı sıra Almanya'ya ve batıya doğru genişlemelere odaklanan limitli yeni görevler var. Bu görevlerden birisi Avusturya topraklarını birbirine bağlamanızı istiyor. Bir diğer görevde İsviçrelilerden William Tell'in intikamını alıyorsunuz. Fransa'yı zayıflatma görevi için illa ki Fransa'dan toprak almanız gerekmiyor, onlardan daha yüksek gelire ve ordularının 2 katına sahip olmanız yeterli. Bunu başarmanız durumunda 20 yıl boyunca %10 kara morali ve %25 ilişki geliştirme etkisi ediniyorsunuz. İkinci kolda klasik ilk hedef olan Salzburg, Augsburg ve artık yeni olarak Trent bölgesini ele geçiriyor, Bavyera'yı topraklarınıza dahil ediyorsunuz. Bunları başardıktan sonra Brandenburg ile nasıl baş edeceğinize karar vermeniz gerekiyor, dilerseniz onları ezebilir, dilerseniz onları sıkı bir müttefik haline getirebilirsiniz. Hangi şekilde olursa olsun görevi tamamlamanız durumunda oldukça yetenekli bir Prusyalı danışmanı %25 maliyetle işe alma fırsatı edineceksiniz.

Aynı zamanda Avusturya'nın yeni bir koloni görev kolu mevcut. Bu görevler Habsburgların dünyayı kolonileştirdiğini görmek isteyenler için bazı hedefler ve bonuslar sağlıyor, aynı zamanda yüzyıllardır ismi karıştırılan iki ülke için bir çözüm sunuyor. Yeni eklenen ekonomik/idari kolda ülkeniz içerisindeki güç odaklarının (estate) desteğine sahip olduğunuzdan emin olmanız ve Avusturya topraklarını geliştirmeniz isteniyor. Viyana'da en az 50 gelişmişlik ve 6 binaya sahip olup, 3 adet 3. seviye danışmanla Viyana Waltz'ı için sahneyi hazırlayabileceksiniz.

Son olarak yeni diplomatik kol Büyük Güç olup, bir Büyük Güç müttefiğe ve düşmana sahip olmaya yönelik bir görevle başlıyor. Habsburgları Yayma görevi en az 5 ülkenin haneniz tarafından yönetilmesini veya hanenizin 5 farklı kıtada varlık göstermesini istiyor. Ardından 500 Avrupa toprağının sizin, vasallarınız veya imparatoru olduğunuz imparatorluk tarafından yönetilmesini sağlamanız gerek. Bunu başarmanız durumunda 30 yıl boyunca hükümdarlarınız +2 diplomasi yeteneğine sahip olacak. Devrimi bozguna uğrattıktan sonra Avrupa üzerindeki hakimiyetinizi kurmanız gerekecek, bunun için ya Avrupa'daki tüm Büyük Güçler sizle müttefik olmalı, ya da son 100 yıl içerisinde sizin tarafınızdan yenilmiş olmalı. Eğer tüm bunları başarırsanız %5 idari verimlilik bonusu elde edeceksiniz.

-------

Görevlerin yanı sıra Avusturya'da sizlerle paylaşabileceğimiz bir başka değişiklik daha var. Mevcut sürümde farketmiş olabileceğiniz üzere Avusturya'nın varisi Ladiuslaus Postumus. Macaristan genellikle aynı Ladislaus Postumus'u varis olarak ediniyor. Bu durum normalde iki ülkenin birleşmesiyle sonuçlanmalıyken, iki Ladislaus ayrı bir biçimde bu ülkeleri yönetiyorlar, üstelik farklı statlara sahipler.

Bu hususta şu şekilde değişikliklerimiz var:
  • İki Ladislaus'un da statları artık aynı.
  • İkisinden biri, ikisi de henüz kral olamadan ölürse diğeri de ölecek.
  • İki Ladislaus da başa geçerse Macaristan Avusturya'ya bağlanacak.
upload_2019-6-24_16-24-28.png

Buna ek olarak eğer Macaristan Avusturya'nın PU'su olursa, Hırvatistan Macaristan'la birleşiyor.

-------

Merhabalar ben Ofaloaf, bugün sizlere Sırp görev ağacından bahsedeceğim.

dd_serbia_missions.png

Sırp Despotluğu 15. yüzyılın ortalarında istikrarsız bir devletti. Despotluğun kökeni 14. yüzyıldaki Sırp İmparatorluğuna dayanıyordu ancak altın çağında Arnavutluk, Karadağ ve kuzey Yunanistan'a hükmeden bu imparatorluk sadece 2 nesil içerisinde çöktü. İmparatorluğun çöküşü sonrasında eski topraklarının büyük bir kısmı Osmanlılar tarafından ele geçirildi. Ele geçirilmemiş kısmı ise Moravia Sırbistan'ı olarak da adlandırılan ülkenin hakimiyeti altında toplandı. Moravia Sırbistan'ının amacı Sırp İmparatorluğunu yeniden kurmak, ancak bu maceranın tarihte pek iyi sonuçlanmadığını söylememiz gerek - keza Sırplar 1459'ta Osmanlı tarafından tamamen ilhak edildiler.

Sırbistan'ın geçmişi onlar için oluşturabileceğimiz görev ağacında çok iyi bir çalışma materyali oldu. Sırplar ilk olarak zamanında hükmettikleri bölgeleri geri almaya çalışacaklar. Arnavutluk, Macaristan ve kuzey Yunanistan'ı ele geçirmeleri gerekecek. Ardından doğuda İstanbul'a doğru veya kuzeye Avusturya'ya doğru genişleme rotaları mevcut. Bu esnada Balkanlardaki çok kültürlü yapı ile baş etmenin yollarını bulmaları gerekecek ve din aracılığıyla fethettikleri topraklardaki bütünlüğü sağlamaya çalışacaklar.

Eğer Sırbistan diplomatik bir oyun oynamak istiyorsa barışçıl genişlemelerde bulunabileceği birtakım fırsatlara sahip. Macaristan ve Sırbistan 15. yüzyılda çok yakın ilişkilere sahipti. Despot Stefan Belgrad şehrinin kendisine verilmesi karşılığında Macar Kralının vasalı olmayı kabul etmişti. Belgrad Stefan'ın ölümü üzerine Macaristan'a geri döndü, ancak eğer Sırbistan tekrardan Macaristan ile sıkı ilişkiler kurmak istiyorsa (gerçek bir vasala dönüşmeden) Belgrad'ı diplomasiyle alabilir. Eğer diplomasi Sırbistan'ın ilgisini çeken bir olay değilse tabi savaş yoluyla da bunu yapabilirsiniz.

Sırbistan'ın görevleri büyük oranda hayatta kalmaya ve eski toprakları fethetmeye odaklanıyor. Bu görevlerle Sırbistan bir kez daha bir imparatorluk haline gelebilir.

------

Haritada Yunanistan topraklarında bazı küçük Katolik devletlere sahibiz, bu devletlere kısaca "Haçlı Devletleri" diyeceğiz. Bu devletler Şövalyeler, Kıbrıs, Epirus, Atina ve Nakşa. Haçlı Devletleri oyunun başlangıcında oldukça zorlu bir durumda yer alıyor ve büyük oranda Osmanlı'nın, Venedik ve Ceneviz gibi İtalyan devletlerin merhametine kalmış durumda. Bu ülkeler de artık görev ağaçları itibariyle yeni çeşitli içeriklere sahip.

dd_jerusalem.png

Bu görevlerin birçoğu fantastik görevler olsa da, gerçekçiliğe sadık kalmaya devam edeceğiz. Europa Universalis IV'te 6/6/6 varislerinizi her zaman öldüren Av Kazaları dışında doğaüstü olaylar bulunmuyor. Bu görevlere aynı zamanda Kudüs'ü kurarak da ulaşabiliyorsunuz.

Genç bir haçlının yapması gereken ilk şeylerden birisi bir Haçlı Filosu kurmak. Keza Kutsal Topraklara yürüyerek gitmeye çalışmak felaketle sonuçlanabilir. %25 Kadırga Muharebe Yeteneği (Galley Combat Ability) Suriye kıyılarındaki maceralarınız esnasında tam da ihtiyacınız olan şey. Toprağa adımınızı atmadan evvel direkt Kudüs'e girmek mi daha makul yoksa öncesinde Antakya'da bir üs mü kurmak daha mantıklı karar vermeniz gerekiyor. Antakya'yı ele geçirmeniz durumunda Şövalyeleri eski ihtişamına geri döndürebilecek, şehri onları vermek karşılığında onları vasal olarak edineceksiniz. Eğer zaten Şövalyeler olarak oynuyorsanız kalıcı %10 kara morali ve %10 insan gücü bonusu edineceksiniz. Tabi dilerseniz şehri vermeyi reddedip bir miktar prestij, ordu geleneği ve Papalık Otoritesi elde edebiliriniz. Tüm haçlıların ana hedefi Kudüs kenti. Kudüs Krallığına dönüşen oyuncular yeni bir hükümet reformuna sahip olacak:

dd_crusade.png

Bilgi çubuğu hala çalışma aşamasında, verdiği dini savaş sebeplerini henüz belirtmiyor.

Haçlı Devleti reformuna sahip olmak için Katolik bir Kudüs olarak oynamanız gerekiyor. Buna sahip olduğunuzada Haçlı ve Cleansing of Heresy savaş sebeplerine erişebiliyorsunuz, aynı zamanda insan gücü kazanım hızında bir artışa sahip oluyorsunuz. Hem monarşiler hem teokrasilerce sahip olunabilir. Aynı zamanda bu yönetim biçimine sahip custom ülkeler kurabilirsiniz. Sunduğu savaş sebeplerinin önemi sebebiyle 50 puana mal oluyor.

Haçlıyı tüm Cennetin Krallığına yaymak Kutsal Toprakları dönüştürmenizi kolaylaştıracak. Mısır topraklarında Katolik bir İskenderiye rahipliği kurma hedefli bir göreviniz de var. Mısır'ı ele geçirdikten sonra kayıp bir kutsal emanetin Habeşistan topraklarında görüldüğüne dair bir söylentiyle karşılaşacaksınız...

dd_ark.png

Bu sandık neleri gizliyor?

Haçlıların yegane hedefi Kutsal Toprakları ele geçirmek değil. Papalığı ikna ederek Yunan topraklarına bir haçlı seferi düzenlenmesini sağlayabilirsiniz. Yunanistan'da bir üs kurduktan sonra Latin İmparatorluğunu kurmak sizin elinizde. Latin İmparatorluğu 4. Haçlı Seferinde haçlıların İstanbul'u yağmalayıp Bizans'ı şehirden kovması sonrasında kurulmuş bir ülkeydi. Bunun için oyuna yeni bir ülke eklemeye gerek görmedik.

Hristiyanlık için tehdit oluşturan meselelerden bir tanesi de Berberi Korsanları. Kuzey Afrika'yı üs edinen bu korsanlarla baş etmek için Malta'nın sahibiyle müzakereler yapmanız gerekecek. Ardından Malta'yı %50 local defensiveness etkisiyle güçlendirdikten sonra Tunus veya Libya kıyısında bir üs edinerek korsanlığa karşı bir haçlı seferi başlatabileceksiniz. Akdeniz'in hristiyan tüccarlar için güvenli hale geldiğinden emin olmanız karşılığında kalıcı bir denizcilik morali ve hafif gemi ticaret gücü bonusu elde edeceksiniz. Deniz sadece korsanlar ve tüccarları barındırmıyor, aynı zamanda keşifler çağındayız ve yeni kıtanın da şövalyelere ihtiyacı var. Kuzey veya Güney Amerika'da bir bölge kolonileştirerek yetenekli bir İskoç conquistadorun yardımıyla Gençlik Pınarını bulabilirsiniz. Bu maceralarınızda nelerle karşılaşacağınızı görmek size kalmış, ancak eğer Gençlik Pınarı gerçekten var ise düşmanlarınızın eline geçmesine müsaade edemezsiniz.

Bugünlük bu kadar. Paradox'ta yaz tatiline giriyoruz, ancak bu geliştirici günlüklerin duracağı anlamına gelmiyor. Kış ayındaki arayı karşılayacak bir biçimde yazın da sizlere her biri bir ülkeye odaklanacak şekilde geliştirici günlükleri kaleme alacağız. Bu günlüklerde 1 adet görev ağacı ve o ülkeye dair yeni bilgiler yer alacak. İlk adayımız Napoli. Yaz sonrasında sizlerle önümüzdeki Avrupa yamasına dair daha büyük gelişmelerden bahsetmeye başlayacağız. Takipte kalın.
[+] 7 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Once haçlı devletleri, sirbistan, venedik, provence oyun sıram
Ara
Cevapla
#3
Yazan kişiden mi yoksa değişik görevler sebebiyle mi karar veremedim ama uzun zaman sonra beğendiğim bir günlük oldu.
[+] 1 üye iberkay nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Avusturya kısmında koloni muhabbetine kadar iyiydi de sonra biraz saçmalamışlar gibi. Balkanlar ve Haçlı devletlerini beğendim. MP için ne kadar viable değişimler tartışılır. Ama spde güzel campaignler bizi bekliyor.
Açıkçası yine mekanik göstermediler. Bikaç ülke, görev ve event gördük her zamanki gibi. Ama değişen bi haçlı mekaniği olduğunu farkedebiliyoruz. Hrede sanırım çok tatmin edici bi değişim olmayacak ne yazık ki. Papalığı hala saklıyorlar.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#5
buram buram 35-45 tl arası dlc kokuyor
Ara
Cevapla
#6
The Scourge of Europe görevinde dalgalanan Türkiye bayrağı güzelmiş.
Ara
Cevapla
#7
Ben şahsen bu görev ağacı olayını bulup geliştiren elemana en az üç maaş ikramiyet veririm. Bu sistem geldi geleli sürekli görev ağacı ve bölge genişletme dışında hiç bir şey yok. Bu gençlik çeşmesi olayı AOE 3 oynayanların gözünden kesinlikle kaçmamıştır. Hikayeye göre Osmanlının malta kuşatması sonrası morgan black isimli frenk bir adamın yeni dünya macerasını anlatıyor. Sonunda gençlik çeşmesini buluyorlar. Ordan yürümüş Eu4 Dev timi. Avusturyanın kolonicilik faaliyeti alacağının seslerini geçen dlc vermişlerdi. Avusturyanın bengal bölgesi başarımını gördükten sonra bununda olacağını anlamıştım az çok. 7-8 aydır eu4 oynayan biri değilim takipteyim fakat bu gidişle komple bu oyunu takipten çıkarabilirim. Avusturyanın avrupanın kampçısı görevini görünce aklıma direk Tanrının Kırbacı Attila geldi nedense :) Eskiye nazaran Avusturya iyi gibi duruyor yeni yönetim şeklide eh işte hiç yoktan iyidir diyebiliriz. Bu yamada asıl beklenilenler papalık, katoliklik ve hre idi. Onlardan hala en ufak bir ses yok. Yaz sonundan itibaren yıl sonuna kadar pazarlanabilir bir içerik çıkmazsa bu dlc Eu4 Dev timinin en büyük fiyaskosu olur.
Medeni Hayattan Bahseden Züppelere,
Barıştan Bahseden Kansızlara,
Maziyi İnkar Eden Namussuzlara İnanma..!
Millet, Kan Demektir.
Damarındaki Asil Kanda Türklük Varsa,
Zaten Savaşçılığı Duyacak Ve İsteyeceksin....
Ara
Cevapla
#8
O bişi değilde Sırbistan'ın arkasında Avusturya olsa bile zerre şansı yok bunu az çok biliyoruz dimi. Hani Bizans'ı anlarımda Sırbistan ne arkadaş?
Haçlı görevleri çok güzel görünüyor. Tabi gerçeklestirmek için Osmanlı, Mamluk ve Berberi devletleriyle savaşıp sonra Amarigalara açılacaz vay anam vay.
*Haçlı kalk oğlum sabah oldu* güzel rüya:D
Ara
Cevapla
#9
yapboz oldu iyi oyun beni endişelendiren bazı kişilerin gelen görev ağaçlarını çok iyi bir şeymiş gibi görüp taktir etmeleri fransa ilk haline dönecekti neden bozdun gerçekten başarılı.
Ara
Cevapla
#10
Çeviri için teşekkürler.
pz5_4_1_by_schrodyus-d6kbn1b.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.