İleti Sayısı: 26,429
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
139
27-02-2018, 15:03
(Son Düzenleme: 27-02-2018, 15:03, Düzenleyen: Duman.)
Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinin bu haftaki konusu donanma yapayzekası ve İrlanda devletleri.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1071398/ :Herkese merhabalar. Bir salı günü daha Europa Universalis IV'ten geliştirici günlüğüyle karşınızdayız. Bugün sizlere 2 farklı şeyden bahsedeceğiz donanma yapayzekasındaki geliştirmeler ve çeşitli İrlanda devletlerinin yeni ideaları.
İlk olarak yapayzekadan bahsedileceği için sözü yapayzeka programcımız Chaingun'a bırakıyorum.
Chaingun :Merhaba ben Chaingun, nam-ı diğer Skynet. Gerçek adım Petter (İsveçli olmayanlar Peter şeklinde okumakta özgür), bugünkü günlükte sizlere Rule Britannia eklentisinin yanında çıkacak olan 1.25 yamasıyla birlikte oyunda yapayzeka bağlantılı ne gibi buglarla (ve kimi zaman olması gereken şeylerle) karşılaşacağınızdan bahsedeceğim.
1.25'teki yapayzeka geliştirmelerimizin odak noktası donanmalardı. Bazılarınız Fransa'nın tüm ordusunu Pasifik'teki bir adaya taşıdığını görüp son zamanlarda bir şeylerin bozulduğunu düşünmüş olabilir ancak bu yapayzekanın mantığı böyle bir hamlenin yapılmasını her zaman müsait kılar nitelikteydi. Gnivom'un denizaşırı savaşları düzeltmesi sonrası yapayzeka daha fazla denizaşırı savaşa girdiği için bu durum sadece daha çok gün yüzüne çıkmaya başlamıştı.
Bu durum ilginç bir durum çünkü oyunlardaki yapayzeka kodlamanın bazı sıkıntılarını gösteriyor, bu sebeple bu sıkıntıların üstünden geçmek istiyorum:- Yapayzekaya dair bir sorunu gidermek, bir başka sorunun daha kötü bir hal almasını veya daha çok açığa çıkmasını sağlayabiliyor. Donanma örneğiyle benzer olarak yapayzekanın kuşatmalara ayırdığı orduyu daha az tahribat alması için azalttığınızda yapayzekanın birimlerine ne kadar topçu dağıtması gerektiği hesaplamasını yapamamasına sebep olabiliyorsunuz.
- Yapayzekaya dair bir sorunu gidermek bu esnada yapılan değişiklikler doğrultusunda direkt olarak başka bir sorunun belirmesini sağlayabiliyor.
- Yapayzekaya dair sorunların genellikle birden fazla sebebi olabiliyor örneğin eskiden yaşanabilen AI'ın ordularını kontrol etmemesi hatası yapayzekanın başa çıkamadığı iç veya dış bir sorunla karşılaşması ve tüm emirlerin uygunsuz olarak gözükmesiyle alakalıydı.
- Yapayzekaya dair sorunların birbiriyle tamamen alakasız sebepleri de olabilir, örneğin Osmanlı'nın yeteri kadar taşıma gemisine sahip olmadığı için isyancı bir adaya çıkartma yapmayı reddedip teknolojide geride kalması buna bir örnek.
Eğer forumlarda ne kadar basit şeyleri ne kadar uzun sürede gideremediğinize ve beceriksizliğine dair şeyler duymak istemiyorsanız kimseye oyunlarda yapayzeka programlama işine girmesini önermiyorum.
Taşıma sıkıntılarına gelirsek, 1.25 yamasıyla birlikte yapayzeka artık ordu gücünün %50'den fazlasını "uzaklara" göndermeyecek, buradaki uzaklar tabiri farklı kıtalardaki toprak parçalarını ifade ediyor. Aynı zamanda örneğin Fransa sadece tek bir orduya sahipse bunu yine Güney Amerika'da görmeniz mümkün. Bu sadece deniz çıkartmalarıyla alakalı bir değişiklik, dolayısıyla Avrasya geneline yayılan bir ülkenin çeşitli sebeplerden tüm ordusunu Himalayalara götürmeye çalıştığını görebilirsiniz. İleride zaman ayırabilirsek o hususta da değişiklikler yapacağım.
Bu konuda yapayzekaya dair bir diğer problem ise çıkartmaları çok yavaş yapmasıydı, buna sebep olan çok sayıda farklı unsur olduğunu gördük ve bazı değişiklikler yaptık:- Oyunda taşıma gemisi bekleyen AI ordusunun asla gelmeyecek olan gemiyi beklemesi gibi hatalar yaşanabiliyordu.
- Yapayzeka artık gerekmediğini düşündüğü taşıma gemilerini ayrıştırabiliyor.
- Denizciler (Sailor) mekaniğinde bazı ülkeler için anlamlı olmasını sağlayacak bazı değişiklikler yapıldı, kimse yapayzekaya denizciler mekaniğinden bahsetmemiş olduğundan bazı ülkeler sürekli 0 denizciyle oyunu geçiriyordu, bu durum gidermesi oldukça zor bir durumdu dolayısıyla yapayzekanın artık hile yoluyla havadan denizci edinmesini sağladık. Bu esnada donanma yapayzekası problemleri giderilmişken denizcilerdeki sorunları gidermeye çalışabileceğiz.
- Yapayzeka (mesela İspanya) taşıma gemisini Endonezya vb. uzak yerlerde gezdirip acil ihtiyaç duyduğu zaman kendisini gemisiz bulabiliyordu, Britanya için durum daha kötü çünkü adaya çıkartma yapılmasını engelleyecek donanma çok alakasız yerlerde bulunabiliyordu. Yapayzekanın donanmalarını gönderdiği yerlere dair yapılan çalışmadan yazının devamında bahsedeceğim.
İlk olarak yapayzekanın haritanın çeşitli bölgelerinde yeterli sayıda donanma bulundurmasına yönelik bazı çalışmalar yapmaya çalıştım ancak farkettim ki ne yapayzekanın ne de oyuncuların bunu sağlayacak kadar yeteri gemileri hiçbir zaman olmuyor. Oyundaki en büyük kolonici güçler bile donanmalarını dünyaya bölüştürdüğünde felaketlerle karşılaşabiliyor.
Bu sebeple çözüm olarak yapayzeka artık savaş gemilerinin büyük bir kısmını uzaklara açılması yasaklanmış ve içerisinde taşıma gemisi barındırmayan "ana donanmasında" bulunduruyor. Bu filo taşıma gemisi barındırmadığı için hiçbir zaman alakasız yerlerde ordu taşımayacak, ancak bu durum örneğin Britanya'nın Ming'e donanma götürmeyeceği gibi şeyler yaşanacağı anlamına geliyor.
Peki bu değişiklik donanma yapayzekasını değiştirmeye yetti mi? Bazı oyuncular yapayzekanın gemi bile basmadığını farkedebilir, yılbaşı esnasında yapayzekanın ekonomisinde daha çok gemi basması için bir geliştirmede bulunmuştuk. Osmanlı 1.5 milyon ordu çıkarırken her şey güzeldi ancak sonraları yeni ordu bakım maliyetleri devreye girince yapayzekanın ekonomik dengesi yine battı, dolayısıyla 1.25'in çıkışında da benzer sorunlar bulunabilir ancak yine de donanma adına daha önce olduğumuzdan daha iyi durumdayız diyebilirim.
Bu değişikliklerin amacı yapayzekanın donanma alanında genel kabiliyetini arttırmaktı ancak mikroyönetimde yapayzeka hala kötü durumda, dolayısıyla becerikli oyuncular yapayzekanın donanmasını uzağa çekip bu esnada Britanya'ya ordular çıkartmayı başarabilir. Ancak oyunu kendine koyduğu belli kurallarla oynayıp yapayzekadan yararlanmamaya çalışan oyuncular bu yaptığımız değişiklikler sonrası daha üst seviye bir yapayzeka ile karşılaşacak.
Bu esnada oyuncuların neden her zaman yapayzekadan üstün olacağı hakkında bir şeyler karalanabilir, mesele şu ki Paradox oyunlarında AI tamamen daha önceden belirlenmiş ve elle yazılmış stratejileri uyguluyor, oyuncuların farklı hamlelerine karşı yapayzekanın yaptığı farklı hareketler tamamen programcı tarafından belirlenmiş taktiklerden ibaret, bu da oyuncuların AI'ın durumunu analiz edip farklı stratejiler izlemeye başladığında bir yerden sonra yapayzekayı daha önceden belirlenmemiş bir noktadan yakalabiliyor.
Son olarak EU4 ekibinde geçtiğimiz İlkbahar ayından beri yer alıyordum, ancak önümüzdeki günlerde EU4 ekibinden GİZLİ PROJE ekibine aktarılacağım, bu projede yeni yapayzeka hataları üretip belki de yapayzekanın kendi hatalarını kendisinin üretmesini kodlamaya çalışabilirim.
Teşekkürler Chaingun, günlükte ikinci konu olarak İrlanda devletlerindeki yeni idealardan bahsedeceğiz. İrlanda'da 1.25 ile birlikte oluştuğumuz manzaradan memnun olduğumuzu söyleyebilirim. Aşağıdaki ülkeler yeni idealara sahip oldu veya mevcut idealarında büyük değişiklikler geçirdiler:- Leinster
- Kildrae
- Clanricarde
- Tyrone
- Ulster
- Maccarthy
- Ormond
- Faly
- Tyrconnell
- Birleşik İrlanda'nın ideasetinde değişiklikler.
Bu yaptığımız çalışmayla birlikte İrlanda'daki tüm devletler kendine has idealara sahip olmuş oldu. Gelin bu devletlerden 3'ünün idealarını inceleyelim.
MTH_ideas = {
start = {
fort_maintenance_modifier = -0.2
global_garrison_growth = 0.25
}
bonus = {
leader_siege = 1
}
innefectual_overlords = {
global_tax_modifier = 0.10
"The English government in Dublin and their Irish Parliament puppets have been weakened as result of England's many conflicts in the Hundred Years War and the War of the Roses. Their influence no longer holds any sway over the true lords of Ireland, and now is the time to strike out for our independence."
}
foreign_nationals = {
diplomatic_reputation = 1
"In 1487, the Irish lord John de la Pole, Earl of Lincoln, invited a host from Burgundy to Dublin to support the crowning of Yorkist English pretender Lambert Simnel. Ireland would make for a fine base of resistant against the English mainland, and forever keep the would-be occupiers at bay. We may also one day gain powerful supporters, such as the Kingdom of Spain."
}
mth_parliament_of_ireland = {
stability_cost_modifier = -0.10
"When the English were expelled from Dublin, they left behind an institution called the Parliament of Ireland. Meant as an instrument to subjugate us, we will instead use it to organise our efforts to resist a return of English rule."
}
mth_englishtown = {
culture_conversion_cost = -0.15
"Once known as Irishtown and a ghetto for native Irish in Dublin, we have turned the tables. The district is now relegated to the Englishmen who remain, there being forced to integrate into the new order."
}
mth_the_cess = {
global_tax_modifier = 0.1
"The Cess is a special tax for the purpose of maintaining the extraordinary garrisons required to keep our towns safe. The people resent the tax, but understand its necessity."
}
mth_trinity_college = {
adm_tech_cost_modifier = -0.1
"Ireland lacks an institution of higher learning. A Catholic university in Dublin would put Ireland on the academic map."
}
mth_siege_mentality = {
defensiveness = 0.20
"The people of Dublin and Meath have had to endure many sieges through the years. We understand how to survive them and how to resist them."
KID_ideas = {
start = {
global_unrest = -1
defensiveness = 0.20
}
bonus = {
prestige = 1
}
kid_lords_of_ireland = {
diplomatic_reputation = 1
"Through strategic marriages and alliances with both Gaelic and Anglo-Irish families, the rulers of Kildare maintain a degree of influence throughout the island of Ireland unmatched by any of their rivals. Such is their power that successive English monarchs appointed them as their Lords Deputy over the island."
}
kid_ear_of_the_king = {
improve_relation_modifier = 0.2
"Despite repeatedly betraying the crown, the FitzGeralds of Kildare talk their way out of trouble, returning home with a pardon and a promotion."
}
kid_silken_finery = {
land_morale = 0.10
"When Thomas FitzGerald renounced his allegiance to the English king, he did so accompanied by his retinue of armoured gallowglasses, who were bedecked with silken fringes on their helmets. When Thomas wavered in his course of action, an Irish bard recited to him a poem, calling upon the Silken Lord to avenge his father’s death."
}
wizard_earl = {
technology_cost = -0.05
"The 11th Earl of Kildare spent many years abroad, studying and learning much of the world. When he returned home, he brought with him a keen interest in alchemy. Such was his knowledge that his neighbours referred to him as the wizard earl, for he was thought to have magical powers."
}
the_curragh = {
cavalry_power = 0.1
"The wide open plains of the Curragh have long been used as a gathering place for armed forces, but also make it a popular site for horse racing, and later, horse training."
}
kid_architects_of_nation = {
build_cost = -0.1
"The ancestral seat of the FitzGeralds at Carton House is grand, but our fortunes have improved of late. We have drawn up plans for an even grander residence, that could serve not only as a family seat but also as the Earl's court."
}
kid_royal_irish_army = {
global_manpower_modifier = 0.1
"The forces sent by the King of England to subdue the Irish can easily be repurposed by the Peerage. By simply offering better pay the Earldom of Kildare could command a sizable force of English soldiers."
irish_ideas = {
start = {
land_morale = 0.1
trade_efficiency = 0.1
}
bonus = {
legitimacy = 1
republican_tradition = 0.5
}
irish_endurance = {
shock_damage_received = -0.1
"Decades of disease and famine have mostly pushed the English invaders from our lands. Meanwhile, the Irish people grow all the stronger from their harrowing experiences. Yes, there is no stronger man on God's green earth than an Irishman!"
}
the_clanns = {
same_culture_advisor_cost = -0.2
"The Clanns of Ireland make up a strong political body for land and family management. In smaller families, the family elected chieftain is in charge of maintaining the family and protecting their lands. Land and leadership is passed through the family electorate system of Tanistry. From the royal clanns the symbolic high king of Ireland is elected, creating a bond of union between the Irish families."
}
more_than_irish = {
global_unrest = -2
"Heartily did the Norman invaders embrace the Irish traditions; so much so that it was said they put on the airs of being 'More Than Irish'. The very nature of our culture is contagious, and for centuries yet will men embrace our way of life."
}
loyal_catholics = {
papal_influence = 1
global_heretic_missionary_strength = 0.02
"While the English may toil and spin in the winds of the Reformation, the Irish people as a whole are determined to remain under the wing of their lord The Pope."
}
ire_abundant_harvests = {
global_trade_goods_size_modifier = 0.10
"Now that the greedy, neglectful English landlords have been driven out of Ireland, our farmers are finally able to manage their produce in peace. Blights and crop failures are addressed as matters of critical state importance rather than as peripheral concerns of an irrelevant colony."
}
unconquerable_ireland = {
war_exhaustion = -0.02
"No English lord could contain the will of the Irish for long. Despite all efforts, rebellion after rebellion sprouted in an attempt to displace English rule. Insurgency after insurgency will spring up in their path, and Ireland shall never truly be theirs. And, as they sail from our lands, we shall further influence resistance against the protestant imperialists to on our eastern flank."
}
ire_gallowglasses = {
discipline = 0.05
"Formerly loose mercenary bands, the Gallowglasses are being consolidated into a national army. Their institutional experience is almost unrivalled, and their septs are the perfect foundations for regiments."
Bu haftalık bu kadar, son olarak günlüğe resim eklemezsem anasayfada huzursuzluk olabilir bu sebeple:
Haftaya yeni birim modellemelerinden ve Rule Britannia ile birlikte oyuna eklenen yeni müziklerden bahsedeceğiz, o zamana dek görüşmek üzere!
Günlükte bahsedilen donanma yapayzekası geliştirmelerini nasıl buldunuz? İrlanda devletleri için yapılan yeni idealar yeterli mi?
Konuda yorumlarınızı bizlerle paylaşın.
•
İleti Sayısı: 731
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
3
Meath'in iki ideası neden aynı?
•
İleti Sayısı: 2,138
Üyelik Yılı: 2015
Imperium:
1
İleti Sayısı: 6,804
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
17
Ben daha mantıklı özellik bklliyordum
•
İleti Sayısı: 5
Üyelik Yılı: 2018
Imperium:
0
1 hafta heyecanlı beklemenin sonucu bu mu? Daha iyi özellikler beklerdim.
Aşağıdaki 1 üye Medivh nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Medivh nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• baywatch06
İleti Sayısı: 6,804
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
17
(27-02-2018, 19:07)Medivh : 1 hafta heyecanlı beklemenin sonucu bu mu? Daha iyi özellikler beklerdim.
aynen ya yapay zeka taşıma gemisi olmadan götüremiyrsa bize ne savaşla ilgili gelmesinibeklerdim
•
İleti Sayısı: 8,058
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
91
Alıntı:Taşıma sıkıntılarına gelirsek, 1.25 yamasıyla birlikte yapayzeka artık ordu gücünün %50'den fazlasını "uzaklara" göndermeyecek, buradaki uzaklar tabiri farklı kıtalardaki toprak parçalarını ifade ediyor. Aynı zamanda örneğin Fransa sadece tek bir orduya sahipse bunu yine Güney Amerika'da görmeniz mümkün.
Bi göndermicek diyo, bi Amerika'da görmeniz mümkün diyo. Ne iş anlamadım.
O kadar sıkıcı ve boş bi günlük ki okurken uyuyakalmışım.
Sic Parvis Magna
•
İleti Sayısı: 5,903
Üyelik Yılı: 2016
Imperium:
37
Kaç günlüktür çöp diyorum, artık günlük yorumlarım copy paste yapıyomuşum gibi hissettiriyo.
Aşağıdaki 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi:1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
• baywatch06
|