28-10-2023, 09:31
Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Yeni Çizimlerden, Birim Modellerinden ve Başarımlardan bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...s.1603424/ :Herkese merhaba ve bir başka EU4 Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz!
Benim adım David Horler (@SaintDaveUK), Paradox Tinto'da sanat yönetmeniyim ve bugün iki farklı konu hakkında konuşacağız; King of Kings'in arkasındaki sanat çalışmaları ve ayrıca 1.36 güncellemesinin yeni başarımları.
Yükleme Ekranı
İlk sanat eserimiz olarak, yama ile birlikte Safevi hanedanının kurucusu İran Şahı I. İsmail'in (1487-1524) yükleme ekranını ekliyoruz.
Perslerin en etkili hükümdarlarından biri (ve bu öyle kolay bir meziyet değil), özünde bir savaşçıydı ve genellikle savaşmak ve avlanmak gibi faaliyetlerde bulunurken tasvir edilir. İsmail'in hükümdarlığı dini gayreti, askeri cesareti ve siyasi kurnazlığı ile ünlüdür. Askeri zaferleri ve sanatı himaye etmesi mirasını sağlamlaştırmış ve onu İran tarihinde önemli bir figür haline getirmiştir.
Bir Persli için alışılmadık olan ateşli kızıl saçları çağdaş kayıtlarda yer almakta ve kültürel çeşitliliğe sahip Erdebil şehrinin bir çocuğu olarak karmaşık ve sıkça tartışılan etnik mirasına ihanet etmektedir.
Bu yükleme ekranında, genç İsmail Merv savaşında Özbeklere karşı Kızılbaş süvarilerine kahramanca önderlik ediyor.
Arayüz Sanatı
Her zaman olduğu gibi, sanatçılarımız King of Kings ve 1.36 yamasına eklenen içeriği desteklemek için 83 yeni görev Simgesi, 20 hükûmet reformu ve 3 yeni hükümet Mekaniği dahil olmak üzere yaklaşık 300 yepyeni 2D unsur ile şaşırtıcı miktarda çalışma yarattı. Favori örneklerimizden bazılarına bir göz atın:
Birim Modelleri
King of Kings için birim modelleri bulmak zorlu bir görev oldu, çünkü bölgedeki tüm büyük ülkeler zaten bir (veya daha fazla) birim paketine sahipti. Bu nedenle, DLC'deki fetihlerinizi renklendirmek için büyük ölçüde küçük ülkelere geri döndük.
Erken dönem Gürcüler lamel zırhları ve konik miğferleriyle iyi bir şekilde temsil edilirler. Daha sonra, tüfek ve tabancanın ortaya çıkmasıyla bile zincir zırh görünmeye devam eder. Daha sonraki dönemler için Oset kostümlerinden ve Gürcü Cossacklarından ilham aldık, en dikkat çekici unsurlar fişek torbaları (gazyr) ile geleneksel ceket (chocka).
Yine Kafkasya'dan gelen Ermenilerin de çok farklı olmayan bir ilerleyişi var. Bu proje için N-iX Game Studio'daki Ukraynalı dostlarımızla birlikte çalışıyorduk, bu nedenle Gürcü birliklerinde olduğu gibi Karadeniz kültürlerinin estetiğine ilişkin bazı benzersiz değerli görüşlere sahiptiler.
Tilimsan Krallığı benzersiz Kuzey Afrika üniformaları ile donatılmıştır. Kademe 1, ikonik kalkanıyla tamamlanmış bir Tuareg savaşçısıdır. Takip eden katmanlarda Tuareg kılıçları ve Kuzey Afrika halklarını çağrıştıran kültürel kıyafetlerden esinlenen diğer öğeler sergilenmektedir. Kademe 3 Cezayirli yeniçerilerden esinlenirken, son kademe Fransız sömürge hizmetindeki Cezayirlilere dayanmaktadır.
İsrail nadir bulunan bir oluşumdur, ancak bölgedeki benzersiz Yahudi tarihi ile onlara birim modelleri sağlamanın iyi bir fırsat olduğunu düşündük. EU4 zaman çizelgesi bağlamında bu ülkenin tarih dışı olması, tasarımlarla biraz eğlenmemizi sağlayan fanteziye biraz katkıda bulunuyor, ancak aynı zamanda İsrail ve Yahudiliği çevreleyen karmaşık durumu da göz önünde bulundurduk, bu nedenle saygı her zaman aklımızın ön saflarında yer aldı.
En eski aşamalar antik Ammonit savaşçılarından esinlenmiştir, çünkü diğer Orta Çağ kültürlerinden ve aynı zamanda Yahudiliği kabul eden ve İsrailli mültecileri barındırmış olabilecek Türk Hazarlardan çok fazla ilham almadan benzersiz bir İsrailli görünüm elde etmek istedik. Kademe 3'ün zincirli çapraz kemeri, hem büyük gümüş ustaları hem de paralı askerler olarak ünlenen Yemen'deki Yahudi halkına bir selam niteliğindedir.
Suriye, Memlukler altında serbest bırakılabilir bir vasal konumuna yükseltildi ve bu nedenle onlar için bir dizi birim oluşturduk. Onları hem Türk hem de Mısırlı birimlerden farklı kılan şeyleri bulmak araştırma ekibimiz için ilginç bir görevdi, ancak onlar için gerçekten ilgi çekici ve benzersiz bir görünüm bulduğumuzu düşünüyoruz.
Trebizond'un Pontus Rumları, Avrupalı kardeşlerinden koparak ve güçlenmekte olan Anadolulu komşularıyla kaynaşmak zorunda kalarak kendilerine özgü bir estetik geliştirdiler.
İkonik mızrağın yanı sıra Bizans'tan esinlenen deri kemerli katmanlı zırh, ilk yıllardaki güçlü Yunan bağlantısını göstermektedir. Daha sonra, antik çağdan devrimci Fransa'ya kadar uzanan Yunan medeniyetinin bir alt akımı olan pileas şapkasıyla birleşmiş ağır bir brigandine görüyoruz.
Outremer'de bir Haçlı ileri karakolu olan Kıbrıs, Frenk lordlarının ve büyük ölçüde Rum olan nüfusunun ilginç bir karışımını benimser. Kademe 1'in miğferi Doğu Akdeniz'in yoğun sıcağında yanmaktan korur. Daha sonra Doğu'ya karşı Batı'nın başka göstergelerini görüyoruz; son kademe Napolyon savaşları sırasında İngiliz hizmetinde savaşan Yunan piyadelerinden esinlenmiştir.
Karamanlı birlikleri tüm küçük Türk devletleri için kullanılacak (bazılarınızın yayınlarda fark ettiği ve bunların Osmanlılar için de göründüğü bir hatayı çözdük). Bunlar için Yeniçerilere veya dönemin Osmanlı'ya özgü diğer birliklerine dayanmadan benzersiz bir Türk havası uyandırmak istedik.
Her zaman olduğu gibi, birimler hakkında ne düşündüğünüzü bize bildirin ve bir sonraki DLC'de görmek istediğiniz ülkeler için benzersiz modeller varsa, yorumlarda bize söyleyin!
Başarımlar
Şimdi benim, @Pintu, size 1.36'da eklenen Başarımları tanıtma zamanım geldi. Ancak buna başlamadan önce, önceki başarım yinelemelerinden ve 1.36'daki başarımlara yaklaşımımızda neleri değiştirdiğimizden biraz bahsetmek istiyorum. 1.35 ve Domination'ın dünyanın dört bir yanındaki Büyük Güçlere odaklanmasıyla birlikte, güçlü bir konumda başlayan ve Domination'da dokunulan diğer bölgelerle bağlantı kuran uluslar için zorlu başarımlar yapmaya karar verdik. Bu, fethe odaklanan ve Görev Ağaçlarından ve yeni eklenen içerikten daha az yararlanan çok fazla başarımın ortaya çıkması anlamına geliyordu. King of Kings'in başarımlarıyla bu noktaları daha da belirginleştirmeye ve fethe dayalı başarımların sayısını azaltmaya çalışırken genişlemeye de biraz yer vermeye çalışıyoruz. Bunu söyledikten sonra, başarım listesine geçelim!
Kralların Kralı
Pers Görev Ağacını tamamlayın.
Başarım türlerinin eski bir klasiği geri dönüyor! Bu başarım, hangi Eski Görevlere erişimleri olduğuna bakılmaksızın, dallanan dini yollardan herhangi biriyle ve Pers'i oluşturan herhangi bir Ülke olarak tamamlanabilir.
Pentarşiyi Yeniden Kur
Bizans ile başlayarak; Roma, Konstantinopolis, İskenderiye, Antakya ve Kudüs'e sahip olun.
Bir Kiliseler Birliği'nde başlarken, Bizans bu sözde "Birliği" kendi fikirlerine daha uygun bir şekilde yeniden şekillendirmek isteyebilir. Pentarşiyi yeniden tesis etmek için gerekli değişiklikleri yapın.
Mets Hayk
Karabağ ile başlayarak; Büyük Ermenistan'ın sınırlarına sahip olun, Core yapın ve Kıpti'ye dönüştürün.
Büyük Ermenistan bir zamanlar Hazar'dan Akdeniz'e kadar uzanan toprakları kontrol eden bir devletti. Bu kadim krallığı yeniden yaratmak kolay bir iş olmayacak ve sizi bölgedeki güçlü devletlerle karşı karşıya getirecektir.
Çöl Gücü
Bir Arap Kabilesi ile başlayarak, "Oasis" ayrıcalığını verip Arap Bölgesi'nde 1000'den fazla gelişmişliğe sahip olun.
Çölün insanları dayanıklı ve güçlüdür ve doğru gelişmişlikle kim bilir neler başarabilirler? Ayrıca kumdan gerçekten hoşlanmıyorsanız iki farklı seriye genişleyebileceğiniz söylendi.
Dünyanın Tahıl Ambarı
Memlukler ile başlayarak her kıtaya tahıl ihraç edin.
Nil'in bereketli toprakları zaten Akdeniz'in tahıl ambarı olarak biliniyordu. Ama neden bununla yetinelim? Dünyayı doyurmanın zamanı geldi!
Son Haçlı Seferi
Bizans ile başlayarak, Venedik'i kontrol edin ve ülkenin var olmadığından emin olun.
Bizans olarak hayatta kalmak kolay bir iş değildir. Ancak hayatta kalmanızı sağlamak için eski kinleri de çözmeniz gerekir. Ve kim bilir, belki de bu süreçte bir müzeyi doldurabilirsiniz?
Gerçekten iyi bir meee-şleşme
Akkoyunlu ya da Karakoyunlu ile başlayarak, Ramazan ile kraliyet evliliği yapın ve ittifak kurun.
Kara Koyun? Ak Koyun? Seçiminizin herhangi bir olumsuz sonuç doğurmayacağından emin olun!
Aziz George'un Mirası
Gürcistan ile başlayarak; Galler'i kontrol ederken Ceneviz, Aragon, İngiltere ve Trier'e vasal olarak sahip olun.
Bu oyun için çok eski bir gelenek olduğundan, her yamada en az bir başarım için İngiltere'ye gitmeniz gerekecek. Aziz George veya Aziz George Haçı ile bağlantısı olan birkaç (çok) ülke daha olsa da, gerekli ülkeler konusunda çok fazla aşırıya kaçmamaya karar verdik.
ZerAvusturyalılar
Avusturya olarak başlayın, Zerdüştlüğe dönün ve Pers Zerdüşt görevlerini tamamlayın.
Bu, Habsburg Hanedanlığı ile bu Din arasında doğal bir uyum gibi görünüyordu.
Ayrıca eski başarımları güncellediğimizi de belirtmek isterim. "David the Builder" başarımı yeniden düzenlendi ve artık (yeniden) oluşturulmuş bir Gürcistan üzerinden erişilebilir hale geldi. Bu değişikliği, İmereti haritanın başlangıç kurulumundan kaldırıldığı ve Gürcistan artık önceki İmereti vilayetlerine doğrudan sahip olduğu için yaptık. Ayrıca, Mehmet'in Hırsı da yeniden elden geçirilen "Roma İmparatorluğu'nu Yeniden Kurma" Kararı doğrultusunda güncellendi ve vurgulanan topraklarda 425 Toprak gerektiriyor.
Bu haftanın Geliştirici Günlüğü ve aynı zamanda 1.36 ve King of Kingsı Ülke Paketi için sondan ikinci Geliştirici Günlüğü burada sona eriyor. Gelecek hafta @Dargeths 1.36 Güncellemesinin Yama Notları hakkında konuşacak.
*Edit: Siz ayrılmadan önce! Baskıdan yeni çıkan bu FatherLorris çizgi romanının tadını çıkarın. 1.36 kullanıcı arayüzü birçoğumuzun dört gözle beklediği bir şey ;)