12-09-2023, 22:15
(Son Düzenleme: 22-09-2023, 17:26, Düzenleyen: PCOyun. Toplamda 3 kere düzenlenmiş.)
Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta yeni King of Kings eklentisinden ve Pers değişikliklerinden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...ia.1598856 :Herkese merhaba ve Europa Universalis IV Geliştirici Günlüklerine tekrar hoş geldiniz! Sonuncusundan bu yana bir süre geçti, ancak özellikle oyunun 10. Yıldönümünü kutladıktan sonra yenilenmiş bir coşku ve enerji ile geliyoruz. On yıl sonra topluluğun ne kadar büyük ve güçlü olduğunu fark etmek harikaydı ve CM Ekibinin son bir ay içinde gerçekleştirdiği farklı aktivitelerin gördüğü ilgiden çok memnunuz. Onlara da tebrikler!
Yaz boyunca oyun için yeni içerikler planlamak, tasarlamak ve uygulamakla meşguldük. Domination eklentisinde eklenen muazzam miktardaki içerikten sonra bile hâlâ bir sürü fikrimiz var ve oyunu hâlâ daha geliştirmeye devam edebileceğimizi düşünüyoruz. Bir sonraki güncellemedeki amacımız oyunun kalitesini daha da yükseltirken 1.35'teki çıkış sonrası sorunları düzeltmek ve dengelemek olacak.
Bu bağlamda, bir sonraki DLC'nin konusu yeni bölgesel içerik olacak. Ve bunu alacak olan bölge, topluluk tarafından uzun zamandır beklenen Orta Doğu bölgesi! O zaman yeni Ülke Paketimiz Europa Universalis IV: King of Kings'i duyurmaktan onur duyuyoruz, bugünden itibaren istek listenize ekleyebilirsiniz.
Bununla birlikte, şimdi meslektaşım Ogele size yeni DLC ve gelecek 1.36 güncellemesi için ilk yeni içerik parçalarını sunacak. Umarım beğenirsiniz!
"İran'ın ihtişamı her zaman kültürü olmuştur." - Richard Nelson Frye, Greater Iran, A 20th-Century Odyssey kitabında.
Bu alıntıyla birlikte, hepinize Pers bölgesine odaklanacak olan 1.36 için ilk Geliştirici Günlüğümüze hoş geldiniz diyorum. Özellikle EUIV: Domination'ın Büyük Güçler güncellemesinden sonra, topluluğun aktif olarak güncelleme talep ettiği bir ülke olduğu için bunun için fazla bir girişe gerek olduğunu düşünmüyorum. Zaten bir süredir planlarımızda olduğu için üzerinde çalışmak bizim için kolay bir seçim oldu! Öyleyse Safevi Hanedanlığının tarihi kurucusu Erdebil'e bir göz atarak başlayalım.
[Not: Geliştirici Günlüğündeki tüm görseller her zamanki gibi geliştirme aşamasında!]
Erdebil ağacı, oyuncunun bölgeyi birleştirmesine yardımcı olmayı amaçlıyor. Tebriz ve Şirvan bölgelerinde kalıcı hak iddiaları, Tebriz toprağının kendisinde bir core (bölgeyi ilk fethettiğinizde), Tebriz bölgesindeki her toprakta +3 Gelişmişlik (bununla ilgili bir not, Erdebil toprağı artık bu bölgenin bir parçası) ve 25 yıl boyunca kafirlere ve sapkınlara karşı dini bir Savaş Sebebi kazanırsınız.
Forumlardaki ortak bir şikayet, görevlerin zor ülkeleri çok fazla basitleştirdiğiydi ve bu nedenle, en azından görev perspektifinden bakıldığında, ilk yılları oldukça zor tutmak için Erdebil'in bunlardan pek çoğunu almayacağına karar verdik.
Ağacın en önemli görevi, İran'da 15 toprağı fethettikten sonra tamamlanan "Into Persia" görevi:
Erdebil'e özgü bir başka şey ise Safeviyye Kutsal Tarikatı, bunu bölgelerinizde kullanabilirsiniz:
Normal tarikatlara kıyasla iki kat pahalı olsa da bir puan fazladan askeri gelişmişlik veriyor.
Erdebil'i ele aldığımıza göre, ülkenin içeriğini etkilediği için dikkatimizi İran'ın dini yapısına odaklayalım. Düzen, tarihi biraz daha iyi yansıtacak şekilde ayarlandı. Bölgenin din değiştirmesi ancak İsmail'in 1500'lerin başında bölgede Safevi hanedanlığını kurmasından sonra büyük ölçüde gerçekleştiğinden, Şii toprakların çoğu (hepsi değil) artık Sünni:
Bunu aradan çıkardıktan sonra, Pers ülkesinin kendisinin ayrıntılarına gelelim. İlk olarak, Pers fikirleri, Osmanlı ve (bazen) Babürlü komşularıyla daha eşit olmaları için biraz değiştirildi:Genel olarak, Pers fikirleri her zaman oldukça iyi olsa da değerlerdeki bu küçük ayarlama onlara ekonomik olarak yardımcı olacaktır.
- The Encourage Act artık %5 yerine %10 Üretim Verimliliği Artışı sağlıyor.
- Promotion of Irrigation artık %10 İnsan Gücü Geri Kazanım Hızı Artışı yerine %5 Gelişmişlik Maliyeti Düşüşü ve %15 İnsan Gücü Geri Kazanım Hızı Artışı veriyor.
- Increase the Crown Lands artık sadece %10 yerine %15 Ulusal Vergi Artışı veriyor.
Bir sonraki nokta ise uzun zamandır beklenen görev ağacı:
Tek bir oyunda 51 görevle İran görev ağacı bu güncellemenin en büyük ikinci görev ağacı (en büyüğünde 55 görev var, ancak bu ileriki bir Geliştirici Günlüğü için) ve yerine getirilmesi gereken çok sayıda farklı görev var.
İran ağacı dört büyük kısma ve bir küçük bölüme ayrılmıştır. Her zamanki gibi, önce daha yaygın görev türleriyle başlayacağım ve daha ilginç olanlara doğru ilerleyeceğim.
En üstten başlayarak, "Consolidate Persia" ve "Secure Khorasan" görevleri, İran, Kafkasya ve Horasan bölgelerini birleştirmenin yanı sıra Anadolu, Mısır ve Hindistan'a giden yolu fethetmekle ilgili olduğu için neye yaradıkları oldukça bariz- tüm bölgeler ya tarihsel olarak Halifelikler gibi Safevi İran'ın öncül devletlerinden biri tarafından fethedilmiş topraklar ya da Osmanlılar ve Babürlüler gibi Pers rakiplerinin topraklarıydı. Muhtemelen en önemli noktalar, Balkanlar ve Hint alt kıtası üzerindeki hak iddiaları (kalıcı hak iddiaları değiller) ve genişlemenizin yalnızca görev ağacıyla gidebileceği en uzak noktayı işaret ediyorlar.
Biraz daha ilginç olanı ise "Kökenler ve Miras Görevleri". Ekran görüntüsünde, İran Erdebil tarafından kuruldu ve bu nedenle en üstteki görevler olarak "Expand the Safavid Order" ve "Legacy of the Safavid" var. Bunlar Pers'in kurucu ülkesine özel ve bu nedenle bölgede büyük olasılıkla Pers'i kurabilecek olan bazı ülkelere veriliyor. Bu görevleri bu kadar özel kılan şey ise gereklilikleri, önceki ülkenizin temasına büyük ölçüde uymaları ve Miras görevinden elde edilen ödüldür.
Örneğin: Erdebil İran'ı kurarken, iki göreviniz daha fazla Safeviyye Tarikatı kurmak (elbette uygun alternatifler ile) ve hem toprakların hem de ülkelerin dinini değiştirmekle ilgili.
Ödül olarak aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:
Aşağıdaki ülkeler için üç köken/miras seti daha eklendi:
- Timur'un Varisleri (yani temelde Timur ve Timur hanedanıyla başlayan veya tahtında bulunduran her ülke; evet, Timur artık Pers kurabilecek): "Patronage of the Arts" -Timur'un imparatorluğunun dört bir yanındaki sanatçıları toplayıp başkentine getirme tutkusuna bir gönderme- ve "Legacy of Timur", aşağıdaki olay ödülü ile:
- Mazandarani ülkeler (Mazandaran, Gilan ve Biapas): "Ziyarid’s Successor" ve "Legacy of Eranshahr" (Sasani İmparatorluğu'nun varisleri oldukları iddialarına dayanarak), aşağıdaki olay ödülü ile:
- Koyunlu devletleri (hem Ak hem Kara): "A State on Horseback" ve "Legacy of the Seljuk" ile aşağıdaki olay ödülü ile:
Not: Görselde bulunmayan bir detay önceki görev ile elde ettiğiniz Kabilelere erişim.
Şimdi görev ağacının orta kısmını atlayıp dikkatimizi görev ağacının daha "gelişmişlik ile alakalı" kısmına çevireceğiz. "Shahanshah's Coffers" görevinden başlayarak, görevler Pers bölgesinin gelişimine ve inşasına yatırım yapmanızı gerektirecek çünkü bu, Osmanlılar veya Babürlülerle çarpışacak kolay bir genişleme yolundan yoksun olan ülkenin tarihsel odak noktasıydı.
Burada öne çıkan ilk görev, Tüccarlar için "Great Works of Iran" estate ayrıcalığının kilidini açan "Construct Great Buildings" görevid (ancak bunun erken bir taslak olduğunu ve test edildikten sonra muhtemelen biraz zayıflatılacağını göz önünde bulundurun):
Bazı görevler, bir sonraki etkinliği tetiklemek için belirli bir İpek, Kumaş ve Boya üretim seviyesine ulaşmanızı gerektiren "The Persian Rug" gibi diğer uzun görevlere gönderme yapıyor:
Not: Bu görseldeki kazanılan para hiçbir zaman bu kadar az olmayacak. Az olmasının sebebi benim eventi normal yollarla değil, oyun başı topraklarıyla konsoldan geçirmiş olmam. İkinci seçenek 5 yıllık üretim geliri verirken, üçüncü seçenek 2 yıllık üretim geliri veriyor. Fakat diğer her şey gibi bu değerler de değişebilir.
EUIV: Origins çıktıktan sonra Kilwa'yı oynayanlar "Sino-Persian Relations" görevini tanıyacaklardır çünkü "Reconnect with Persia" görevine çok benzer şekilde işliyor. Başka bir deyişle: Çin'deki en güçlü ülkeyle diplomatik ilişkiler kuruyorsunuz (burada önce Ming'in dağılmasını beklemenizi, ardından Çin'i birleştirmek için rengini en çok sevdiğiniz Çinli Savaş Lordu'na yardım etmenizi öneririm) ve her iki ülkenin başkentinde de harcanan diplomatik ilişki slotunu karşılayan bir Büyükelçilik kuruyorsunuz. Ayrıca, hem siz hem de Çinli müttefikiniz tarihi dostlar haline geliyorsunuz.
İç işler görevlerinin diğer tarafında ise sarayınız ve kültürünüzle ilgili olanlar yer alıyor. Burada öne çıkan "Checks and Balance", Danışman maliyetini düşürme ayrıcalıklarından birine sahip olan topraklarınızdan birinden bir Baş Vezir danışmanı işe almanıza olanak tanıyor:
Not: "-%100 Daha Ucuz" yazan açıklama hatasının farkındayız. Asıl kastedilen şey bu danışmanın normallerinden %100 daha pahalı olması. Ayrıca seçim yapıldıktan sonra danışman anında işe alınıyor. Onu kovar ve tekrar işe alırsanız bu etkiyi tekrar kazanmıyorsunuz.
İç işler ile alakalı görevlerden birkaç şey daha:
İş işler ile alakalı görevlerden bu kadar. Bir sonraki kısım ülkenin askeri reformlarıyla ilgili. Daha fazla detaya girmeden önce, iki yeni estate'i tanıtmalıyım. Evet, iki tane. Pers, biraz deneysel olarak 5'ten fazla estate'i olan tek ülke olacak. Her iki estate de askeri odaklı, ancak sadakatlerini sağlamak için Şahanşah tarafından birbirleriyle çelişen farklı kolları temsil etmekteler.
Bu estatelerden ilki, devletin Türkmen süvari ve piyadeleri olan Kızılbaşlar:
Tüm ikonlar geliştirme aşamasında.
Fark etmiş olabileceğiniz üzere, bazı ayrıcalıklar zaten Soyluların bir parçası. Buradaki soylular, Kızılbaş eşdeğerlerini yürürlüğe koyduğunuzda ayrıcalıklara erişemeyecek veya seçilemeyecektir. Yani başka bir deyişle: Pers'te 5'ten fazla estate olsa da, hükümet kapasitesi için en fazla 5 "Toprak Hakkı" ayrıcalığına ve her Hükümdar Gücü ayrıcalığından yalnızca 1 tanesine sahip olabilirsiniz.
Bir bakıma, Kızılbaşlar ülkeniz için "askeri etki yuvaları" olarak tasarlandı ve görev ağacı da buna ek yapıyor çünkü ondan kalıcı askeri etkiler almıyorsunuz, bunun yerine kendi adil dezavantajları olan ayrıcalıklar alıyorsunuz. İşte bazı örnekler:
Ayrıca, gerçekçilik açısından ayrıcalıklara biraz daha Maksimum Mutlaklık maliyeti getirme fikrini de düşünüyoruz. Her neyse, 1.35 ile ilgili en büyük şikayetlerden biri, görev ödülleri aracılığıyla güç seviyesinin çok yüksek olmasıydı. Elbette bir sorun değerler (buradakiler hâlâ geliştirme aşamasında), ama aynı zamanda tüm etkileri toplayabileceğiniz ve hepsinin aynı anda aktif olabileceği gerçeği. Ayrıcalıklar sayesinde, aynı anda hangi etkileri aktif hale getirebileceğiniz konusunda çok daha sınırlısınız. Unutmayın, bu güç artışı endişelerine yönelik deneysel bir yaklaşım ve bu nedenle şimdilik yalnızca Pers'te mevcut.
Ayrıca, "Recruit the Qizilbash" ödülünün yalnızca Kızılbaş birimlerini etkilediğini fark etmiş olabilirsiniz. Pers, bir bakıma Rajputlara çok benzeyen Kızılbaş birimlerine erişebilecek: onlar için Ordu Limitiniz, verdiğiniz ayrıcalıklarına bağlı:
Not: Şahsen şu anki hallerinden pek memnun değilim bu yüzden daha özel olmalarını sağlayacak önerilerinize açığım.
"Create the Ghulams" görevi ikinci (Soyluları sayarsanız üçüncü) askeri estate erişimini sağlayacak:
Not: Şu an onlara Ghulams diyoruz fakat asıl kastedilen şey Ghilman, yani Ghulam'ın çoğul hali. Bu yakında düzeltilecek. (Yaşasın, düzeltilecek bir sürü ID hatası, "Geliştirme Aşamasında"nın anlamı da bu olsa gerek!). Fakat konudan fazla uzaklaşmamak için onlara tekil hali olan Ghulam olarak hitap edeceğiz.
Not: Yine, tüm ikonlar ve değerler geliştirme aşamasında.
Görev ağacınızın askeri kolu, askeri estatelerinizi mutlu etmeye ve görevlerini tamamlamaya, ayrıca birliklerinizi eğitmeye ve yüksek düzeyde Ordu Profesyonelliği ve Geleneği kazanmaya odaklanacak.
Pekâlâ, sanırım artık ortadaki bariz şeyden bahsetmek gerek. Evet, ayrılan görevler geri döndü. Hâlâ oyundaki bazı Haçlı Hordaları kadar olmasa da, yine de daha önemli sayıda. Elbette bu görevler Pers'in dini yönü ile ilgili.
"Our Religious Direction" görevi ile ya tarihi Müslüman yolunu ya da alternatif bir Zerdüşt Pers tarihini seçebileceksiniz. Ancak daha fazla ayrıntıya girmeden önce, modcu @Stiopa'nın yardımıyla geliştirilen ve dallanan görevlerin önizlemesini daha az travmatik hâle getiren bir sistemi sergilemek istiyorum (buradan Modunu inceleyebilirsiniz).
Anılarını bir kenara itmiş olanlar için, 1.34'te dallanan bir görev eskiden böyle görünüyordu:
Bu durum Persler için büyük ölçüde değiştirildi, çünkü artık hangi koşulları / ödülleri almak istediğinizi görmek için görevin üzerine gelmeniz gerekmiyor. Bunun yerine, görev ağaçları arasında serbestçe geçiş yapmanıza ve bunları daha az acı verici bir şekilde görüntülemenize olanak tanıyan bir dizi düğmenin kilidini açıyorsunuz:
Not: Farklı yollar için olan butonlar geliştirme aşamasında, ileride daha farklı görünecekler.
Gideceğiniz yolu seçtikten sonra ilk buton ile kalıcı olarak karar verebilirsiniz.
Pekâlâ, Müslüman ağacı ile başlayalım:
Not: Bu ekran görüntüsü biraz daha eski, ayrılan görevlerin içindeki ayrılan görevler İslam ve Zerdüştlük arasında seçim yaptığınızda aldığınız bir karar ile değiştirildi.
Müslüman yolu, düğmelerle daha önce seçtiğiniz iki koldan hangisini seçtiğinize bağlı olarak Şii veya Sünni yoluna (İbadi ülkeleri dinlerini değiştirmeye zorlanmadan her ikisini de yapabilir) daha fazla dallanabilir. Sünni görevler İslam'ı birleştirmenizi gerektirdiği için daha yayılmacıdır, Şii görevler ise Şii eyaletlerinde toplam 1500 gelişmişlik sağlamanızı gerektirdiği için daha gelişme odaklı. Ancak ödülleri aynı; Gerçek İnanca +1 Hoşgörü ve Gerçek İnanç eyaletlerinde +%15 İnsan Gücü. Şii görevlerinin lehine olan bir şey de 50 yıl boyunca bölgeyi Şii'ye dönüştürmenize destek olacak bir "Dönüşüm Merkezi" oluşturulması.
Devam edecek olursak, "The Persian Influence" görevine bağlı görevler, geliştirici günlüğünün başındaki alıntıya uygun olarak Pers için yeni ve benzersiz bir genişleme yolunun kilidini açtığı için Müslüman görevlerinin ana kısmını oluşturmakta:
Not: Tekrardan, görseller geliştirme aşamasında.
Persler için yeni mekanik, ülkenin diplomatik ve özellikle kültürel yönlerine oynuyor. Sadece bir bara ve üç yeni parlak düğmeye değil, aynı zamanda birkaç yeni diplomatik etkileşime, bir yeni barış seçeneğine ve yeni bir vasal türüne de erişiminiz var!
İlk olarak diplomatik seçeneklerle başlayacağım:
İlk diplomatik etkileşim "Invite into Sphere of Influence". Bu etkileşim sizin dininizde ve ticaret menzilinizde olan ülkeler üzerinde kullanılabiliyor. Büyük güç ya da en az sizin kadar gelişmişliğe sahip ülkelerde kullanılamıyor. Kabul edildikten sonra bu ülkeler sizin yarı-vasalınız oluyorlar:
Size vasallardan çok daha düşük bir aylık vergi öderler ve bunun dışında savaşlar veya ekonomi için size pek faydalı olmazlar. Şimdi neden bununla uğraşmak istediğinizi merak ediyor olabilirsiniz, değil mi?
Kültürel Etki Alanınızın bu üyelerini normal vasallarınıza dönüştürebilirsiniz. Bunu yapabilmek için hedef ülkenin de sizin birincil kültürünüzü kendi kültürü olarak kabul etmesi gerekir (yani Pers kültüründe değillerse kabul etmezler). Bunun da ötesinde, bu talebi kabul etmeleri (yani çok fazla gelişmişlik veya çok az ilişki bunu engelleyecektir) ve sadakatsiz olmamaları gerekiyor
Ayrıca, bu diplomatik etkileşimi gerçekleştirmek için yeterli Pers Nüfuzuna da ihtiyacınız var. Alanınızdaki her ülke bu maliyeti 20 daha arttırıyor ve aylık -0,2 maliyet uyguluyor (-0,2 şu anda oldukça sınırlayıcı olduğu için rakamlar hâlâ geliştirme aşamasında), bu nedenle alanınızda aynı anda çok fazla ülke olması, onları vasal statüsüne yükseltmeyi oldukça zorlaştırıyor.
Ayrıca ilk etapta birincil kültürünüzü onların ülkesinde uygulamak için 30 Pers Nüfuzuna ihtiyacınız var.
Bazenleri ise alanınızın büyümesi için savaş kaçınılmazdır. Bu durumlarda ise "Force Primary Culture" barış seçeneği işinize yarayabilir:
Kendi kültür grubunuzdaki ülkelere karşı savaş skoru gereksinimi oldukça düşük fakat kültürünüz dışındaki ülkeler için Dini Zorlama ile aşağı yukarı aynı.
Şimdi butonlara geçelim:
Görseller geliştirme aşamasında!
Ana işlevleri İkta etkileşimlerine benzemekle birlikte, ikincil işlevleri tebaanızın yükselme maliyetini düşürerek birden fazla ülkeyi vasal statüsüne yükseltmeyi önemli ölçüde kolaylaştırmaktır. "Expand Our Influence" görevi azami indirim miktarını -400'e çıkarır ve yeni edindiğiniz vasallarınızla tarihi dostluklar kurmanızı sağlar.
Şimdi akla şu soru geliyor: Pers Nüfuzunu nasıl elde edersiniz? İyi idari danışmanlar (özellikle sanatçılar ve filozoflar) aracılığıyla pasif bir Pers Nüfuzu kazanımı olsa da, Pers Nüfuzunun ana üretimi "Promote Art" kararı ile yapılıyor:
Not: Tabii ki aylık idari puana daha fazla ihtiyacınız varsa iptal etmenizi sağlayan bir karar da bulunuyor.
Karar alındıktan sonra aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:
Desteklenen her sanat parçası tamamlanana kadar kendince bir pasif etkiye sahip olacak. Bu etki aktifken 2 yılda bir aşağıdaki olaylar ile karşılaşacaksınız:
Seçiminize göre sanatçı gerçekten bir harika yaratabilir...
...ya da herkes için sıkıntı çıkarabilir.
İçeriğin Pers Nüfuzu bölümünü tamamlamak için "Sword of our Faith" görevi, 30 casusluk puanı ile "Spread the True Faith" savaş sebebine erişiminizi sağlıyor. Herhangi bir toprak alamasanız ya da vasallaştıramasanız da bu savaş sebebi savaştığınız ülkenin kültürünü ya da dinini çok daha düşük bir savaş puanı maliyetiyle değiştirmenize olanak tanıyor. Ve son olarak, 50 toprağı veya 15 ülkeyi birincil kültürünüze dönüştürmenizi gerektiren "Language of Poetry" görevi, Pers Nüfuz yeteneklerini %100 güçlendirir ve kendi kültür topraklarınızda -%10 Gelişmişlik Maliyeti, Hükümdarın Kültüründeki danışmanlar için -%10 Danışman Maliyeti ve +0,1 Aylık Pers Nüfuzu verir.
Müslüman kısmı bu kadar. Sonunda, Zerdüştlük kısmına geliyoruz. Zerdüştlük odaklı bir Pers için dileklerinizi yeterince duyduk ve bu nedenle artık kendi yollarına sahipler. Zerdüşt yolunu seçtiğinizde yarı felaket sayılacak bir döneme gireceksiniz:
Ülkenizin dinini değiştirmeyi seçmek, özellikle de İbrahimi bir dinden İbrahimi olmayan bir dine yönelmek, devlet için etkili ve doğrusunu söylemek gerekirse acı verici bir deneyim gibi hissettirmeli. Ancak Zerdüştlüğün doğası gereği, din değiştirme sürecinin İskandinav dinindekine benzer bir olaylar zinciri aracılığıyla gerçekleştirilmesi daha uygun. Ve böylece, zaten Zerdüşt iken Zerdüşt yolunu seçmediğiniz sürece oynayacağınız Zerdüşt olay zinciri doğdu.
Geliştirici günlüğü zaten oldukça geniş olduğu için olay zincirini oldukça kısa tutacağım. İşte devletiniz giderek daha fazla Zerdüşt dünya görüşünü benimserken karşılaşacağınız olaylardan sadece bazıları:
Tabii ki yeni görevler de elde ediyorsunuz:
Olayda da görmüş olabileceğiniz üzere, yeni bir hükûmet reformu elde ediyorsunuz ve bununla birlikte yeni bir hükûmet mekaniği geliyor. "Üç Kraliyet Ateşi" tüm Zerdüşt ülkeler tarafında erişebilse de Persler daha güçlü bir versiyonuna sahip:
Ve butonlar:
Ayrıca Persler olarak Zerdüşt olduktan sonra aşağıdaki olay ile karşılaşacaksınız:
Not: Tabii ki eski isim ve renge dönmek için kararlar mevcut.
Fikirler konusunda ise hâlâ geliştirme aşamasında olduklarını belirtmem gerekiyor. Fakat Zerdüşt Perslerin fikirlerinin ne olması gerektiği hakkındaki fikirlerinize açığım.
Devam edersek, Zerdüşt görevleri Zerdüştlük inancının geri dönmesine ve tekrardan kurulmuş topluluğunuza katılmak isteyecek müttefikler bulmaya odaklanıyor. "Reborn in Fire" görevi Zerdüşt bir "Din Değiştirme Merkezi" kuruyor ve burası çevresindeki Müslüman ve Hristiyan toprakları hedef alıyor:
"Restore the Avesta" görevi Dini Yay ticaret politikasını kullanarak toprakları bir başka şekilde daha değiştirebilmenizi sağlıyor "Purify the Holy Sites" ise Misyonerlerden gelen Asha Vahishta azalmasını kaldırıyor. "Balance the Falmes" ve "An Asha Empire" ise üç butonunuzu güçlendirip daha etkili hâle getiriyor:
Tabii Zerdüşt Pers ile alakalı her şey buraya kadar değil. "Adur Burzhen Mirh" etkileşiminde de görebileceğiniz üzere "Zerdüştlük Daveti" diye bir şey var. Dünyada sizden başka Zerdüşt devlet olmadığı için farklı ülkeleri davet ederek kendi Zerdüşt topluluğunuzu kurabilirsiniz:
YZ'nin kabul etme durumu ile alakalı detaylar: Vasal kabul etme ile alakalı tüm gereksinimler burada da geçerli fakat onun kadar ağır değil.
Zerdüştlük demişken: kutsama etkileri de artık hükûmet mekaniğinizi etkiliyor ve Zerdüştler artık Dinin Koruyucusu olabiliyor.
Geliştirici Günlüğünün sonunu getirmek için oyun boyunca gelebilecek birkaç olaydan daha bahsetmek istiyorum (gereksinimlerini sağlarsanız tabii):
...ve dahası.
- Mavi ve Beyaz Porselen Çiniler
- Sarkhej Roza ve Ahmedabad Şehri
- I. Abbas - Persler'in En Büyük İmparatoru
- Bereketli Hilal'in İki Nehri
Bunu da söylediğimize göre hepinize ayırdığınız zaman için teşekkür ediyor ve güzel bir hafta diliyorum! Sonraki günlükte meslektaşım PDXBigBoss yeni Memluk içeriklerini tanıtacak! Görüşürüz!