Günlük: EU4 - Mağripteki Yeni Görev Ağaçları ve Ulusal İdealar
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Mağrip ülkelerinin görev ağaçları ve ideaları tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1127813/ :Bir başka Europa Universalis IV geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu hafta sizlere ilk olarak Mağrip ülkelerinden bahsedip, günlüğün sonunda Katolik İberya'ya geri dönüş yapacağız.

morocco.jpg

Fas'ın görevleri dünya genelinde askeri serüvenler yaşamanızı sağlayacak, ordularınızla Mağrip kıyısında ilerleyip Sahra çölünü geçerek Batı Afrika'nın zengin krallıklarına yanaşacaksınız. Oyuncular artık Fas'la güneye inmek için daha fazla sebebe sahip, Sudanese Expedition eventi artık Saharan Route görevinin tamamlanmasına bağlı. Batı Afrika'da bir üs edinmek ve Portekiz'den gelen parayla yeni bir saray inşa ettirmek Black Guard modifierı edinmenizi sağlıyor, bu da Fas'a oyun boyunca %2.5 disiplin bonusu veriyor. Mali'nin zenginliğine ulaşmak da hazinenize ciddi bir miktarda altın girişi anlamına geliyor.

Öte yandan kuzeyde İberyalı güçlere karşı korsanları destekleyebiliyor, İzlanda ve ötesine kadar yağmalama seferleri düzenleyebiliyorsunuz. Fas'ın Brezilya, Kolombiya ve Karayiplere odaklanan denizaşırı imparatorluğa dönüşmesine yönelik bazı görevleri mevcut.

Fas Ulusal İdeaları
Tradition: Yağma yapabilme, Naval Forcelimit +%25
  1. Advisor Cost with Ruler's Culture -%20
  2. Idea Cost -%10, Monthly Piety -%0.1
  3. Trade Efficiency +%10, Caravan Power +%20
  4. Galley Combat Ability +%20
  5. Privateer Efficiency +%15
  6. Land Maintenance Modifier -%5, Cavalry Combat Ability +%10
  7. Monthly Autonomy Change -0.05
Ambition: Hostile Attrition +1

Kod:
MOR_ideas = {
   start = {
       may_perform_slave_raid = yes
       naval_forcelimit_modifier = 0.25
   }
   bonus = {
       hostile_attrition = 1
   }
   trigger = {
       tag = MOR
   }
   free = yes
   mor_powerful_viziers = {
       same_culture_advisor_cost = -0.2
   }
   mor_marabouts = {
       idea_cost = -0.1
       monthly_piety = -0.001
   }
   trans_saharan_trade = {
       trade_efficiency = 0.1
       caravan_power = 0.2
   }
   mor_fleet = {
       galley_power = 0.2
   }
   mor_pirate_republics = {
       privateer_efficiency = 0.15
   }
   mor_slave_soldiers = {
       land_maintenance_modifier = -0.05
       cavalry_power = 0.1
   }
   mor_curb_power_of_the_tribes = {
       global_autonomy = -0.05
   }
}

mor_powerful_viziers:0 "Powerful Viziers"
mor_powerful_viziers_desc:0 "Morocco's Viziers wield exceptional power within the state. Though undoubtedly effective at administering our nation, we must take care that they do not cultivate ambitions for even greater power."
mor_marabouts:0 "Sufi Marabouts"
mor_marabouts_desc:0 "Several groups of Sufi teachers have made Morocco their home. We must make sure that we accmodate these holy men, and take their teachings to heart."
mor_pirate_republics:0 "Protect Pirate Republics"
mor_pirate_republics_desc:0 "Made up of refugees and opportunists, a multitude of pirate settlements have sprung up on the Moroccan coast. We should take these pirates under our wing so that they may harass our enemies on the water."
mor_fleet:0 "Defend the Coastline"
mor_fleet_desc:0 "Morocco has many enemies that could launch an invasion from acrosss the sea. We must contruct a fleet large and powerful enough to repel foreign invaders whether they be Christian conquerors or Muslim corsairs."
mor_slave_soldiers:0 "Slave Soldiers"
mor_slave_soldiers_desc:0 "Unfortunately we cannot always trust our soldiers to serve us loyally. By creating an army of slaves however, loyalty ceases to be a relevant concern."
mor_curb_power_of_the_tribes:0 "Curb Tribal Power"
mor_curb_power_of_the_tribes_desc:0 "The nomadic tribes that travel across our lands are our nominal subjects, but also a regular source of discord and dissent. We must rein in their power and bring them firmly in line with the state's policies."

tunis.jpg

Tunus'un görev ağacı büyük oranda korsanlık üzerine, Akdeniz'i etkisi altına alıp bazı adaları ele geçirmek ve bu adaları Venedik, Ceneviz, Valencia gibi limanlara düzenleyecekleri yağmalar için üs olarak kullanmak üzerine görevler mevcut. Berberi Kıyısında güçlü bir korsan üssü kurmanız durumunda Barbaros Hayrettin Paşa'nın dikkatini üstünüze çekebilirsiniz ve bir fatih yerine marifetlerinden yararlanabileceğiniz biri olarak yanınıza gelebilir.

Tıpkı Fas gibi Tunus'un da güneye inişle ilgili bazı görevleri var, bunun için güneydeki küçük Berber ülkelelerini ortadan kaldırmalı ve Sahra ticaretinin hakimiyetini ele almalı. 

Tunus Ulusal İdeaları
Tradition: Yağma yapabilme, Galley Combat Ability +%20
  1. Mercenary Discipline +%5, Infantry Combat Ability +%5
  2. Diplomatic Relations +1
  3. Yearly Naval Traditions +1, Privateer Efficiency +%10
  4. National Sailors Modifier +%25
  5. Naval Leader Fire +1
  6. Trade Efficiency +5, Domestic Trade Power +%20
  7. Tolerance of the True Faith +1, Monthly Piety +0.1
Ambition: Naval Force Limit Modifier +%25

Kod:
TUN_ideas = {
   start = {
       may_perform_slave_raid = yes
       galley_power = 0.2
   }
   bonus = {
       naval_forcelimit_modifier = 0.25
   }
   trigger = {
       tag = TUN
   }
   free = yes
   tun_catalan_guard = {
       mercenary_discipline = 0.05
       infantry_power = 0.05
   }
   dual_diplomacy = {
       diplomatic_upkeep = 1
   }
   corsairs = {
       navy_tradition = 1
       privateer_efficiency = 0.10
   }
   tun_attract_foreign_pirates = {
       global_sailors_modifier = 0.25
   }
   tun_board_of_captains = {
       leader_naval_fire = 1
   }
   tun_export_monopolies = {
       global_own_trade_power = 0.2
       trade_efficiency = 0.05
   }
   tun_caliphate = {
       tolerance_own = 1
       monthly_piety = 0.001
   }
}

tun_catalan_guard:0 "Catalan Guard"
tun_catalan_guard_desc:0 "We have hired a large contingent of Catalan mercenaries to protect the Sultan. As experienced soldiers with no stake in Tunisian politics, they can be relied upon to serve us loyally so long as we continue to pay them well."
tun_attract_foreign_pirates:0 "Attract Foreign Pirates"
tun_attract_foreign_pirates_desc:0 "It is not only ghazi, refugees, and fishermen who are attracted to piracy; the allure of profit can attract even our Christian enemies to the profession."
tun_board_of_captains:0 "Board of Captains"
tun_board_of_captains_desc:0 "The corsairs must no longer conduct their business in an unorganized and decentralized fashion. It is time to establish a state-led Board of Captains to organize and regulate pirate activity on our coast."
tun_export_monopolies:0 "Export Monopolies"
tun_export_monopolies_desc:0 "As the rural interior of our nation better integrates with the urban coast, more goods find their way into Tunisian ports. We must monopolize exports of these goods so that the profits benefit the state."
tun_caliphate:0 "Tunisian Caliphate"
tun_caliphate_desc:0 "Though the Sultans of Tunis have long styled themselves as Caliphs of Islam, this title has rarely been taken seriously by other Muslims. We must demonstrate our piety so that our brothers of the faith see us as a true Caliphate."

berber.jpg

Fas ve Tunus'u daha kolay kurulabilir hale getirdik, bu da bölgedeki diğer ülkelerin bu görevlere erişebilmesini kolaylaştırıyor. Aynı zamanda Mağrip ülkelerinin bazı jenerik görevlerinde değişikliklerimiz oldu. Bu değişen görevler 1.28 "Spain" yamasıyla birlikte kendisine has görevi olmayan tüm ülkelerce erişilebilir olacak.

andalusia.jpg

Yukarıda Beyaz Anka'mız Gırnata ve Endülüs için oluşturduğumuz görev ağacını inceleyebilirsiniz. Gırnata'da yukarıdaki görevlerin azaltılmış versiyonu bulunuyor, herhangi bir ülkeyle Endülüs'ü kurarak görev ağacının tamamına erişebiliyorsunuz.

Gırnata zorlu bir başlangıca sahip, tek sıkıntı açgözlü İberyalıların yanında olması değil, aynı zamanda artık oyuna bir felaketin eşiğinde başlıyorlar. Gırnata Veraset Savaşında 5. Yusuf tahtı Nasrid hanesinden gelen Sultan 9. Muhammet'in elinden almak için saldırı düzenleyecek, Gırnata'nın erken dönemdeki görevleri bu zorlu dönemi atlatmak üzerine.

Eğer bir mucizeyi gerçekleştirip Gırnata'yı yıkılmaktan kurtarırsanız ve Endülüs'e dönüşürseniz görev ağacınızın genişlediğini farkedeceksiniz. Bu görev ağacıyla Sicilya Emirliğini yeniden kurabilecek, Isbiliya Camisini yeniden inşa ettirebilecek, Hristiyanları Fransa'ya kadar tekrardan geri itebileceksiniz. Fatimilerin Mısır'daki topraklarını ele geçirmeniz durumunda başkenti Mısır'a taşıyıp Şii olabileceksiniz, Afrika ve Yeni Dünya'da faaliyetler gösterip koloni üzerine bonuslar edinebilecek, Narvaez seferinden canlı çıkmış nadir kişilerden Mustafa Azemmouri'yi conquistador olarak elde edebileceksiniz.

Endülüs Ulusal İdeaları
Tradition: Land Morale +%15, Global Trade Power +%25
  1. Fire Damage Received -%15
  2. Vassal Forcelimit Bonus +%100
  3. Tolerance to Heathens +3
  4. Monthly Piety -%0.1, Idea Cost -%10
  5. Global Manpower +%15, Core Creation Cost -%15
  6. Colonist +1
  7. Fort Defense +%10, Forts on Rival Border -%25
Ambition: Global Trade Goods +%10

Kod:
ADU_ideas = {
   start = {
       land_morale = 0.15
       global_ship_trade_power = 0.25
   }

   bonus = {
       global_trade_goods_size_modifier = 0.1
   }

   trigger = {
       tag = ADU
   }
   free = yes        #will be added at load.

   adu_stand_against_the_reconquista = {
       fire_damage_received = -0.15
   }
   adu_taifa_adminstration = {
       vassal_forcelimit_bonus = 1
   }
   adu_ahl_uhl_dhimma = {
           tolerance_heathen = 3
   }
   adu_legacy_of_ibn_arabi = {
       monthly_piety = -0.001
        idea_cost = -0.1
   }
   adu_jund_settlements = {
       global_manpower_modifier = 0.15
       core_creation = -0.15
   }
   adu_expeditionary_sentiment = {
       colonists = 1
   }
   adu_al_awasim = {
       defensiveness = 0.1
       rival_border_fort_maintenance = -0.25
   }
}

Şimdi gelin Katolik İberya'ya geri dönelim, bu bölge için bazı yeni tarihsel eventler üzerinde çalışıyoruz - bunlar geçtiğimiz haftaki günlük için hazır değillerdi ancak artık hazırlar, bunlardan bazıları:

pope.jpg

wool.jpg

Aldığımız geridönüşler ve yaptığımız testler sonrasında bazı İberya ülkelerinin idealarında değişiklikler yaptık, yenilenmiş Kastilya ve İspanya ideaları aşağıda incelenebilir.

İspanya Ulusal İdeaları
Tradition: Morale of Armies +%15, Artillery Fire +1
  1. Papal Influence +2
  2. Kolonilerde claim alabilme, +1 Colonist
  3. Naval Forcelimit +%25
  4. Heavy Ship Combat Ability %10, Leader Naval Maneuver +1
  5. Envoy Travel Time -%33, Global Tariffs %15
  6. Free DIP Policy +1
  7. Yearly Prestige +1
Ambition: +%5 Discipline

Kod:
SPA_ideas = {
   start = {
       land_morale = 0.15
       artillery_fire = 1
   }

   bonus = {
       discipline = 0.05
   }

   trigger = {
       tag = SPA
   }
   free = yes        #will be added at load.

   devout_catholisism = {
       papal_influence = 2
   }
   inter_caetera = {
       idea_claim_colonies = yes
       colonists = 1
   }
   gold_fleet = {
       naval_forcelimit = 0.25
   }
   spanish_armada = {
       heavy_ship_power = 0.1
       leader_naval_manuever = 1
   }
   spa_casa_de_contracion = {
       envoy_travel_time = -0.33
       global_tariffs = 0.15
   }
   spa_cortes = {
       possible_dip_policy = 1
   }
   siglo_de_oro = {
       prestige = 1
   }
}

Kastilya Ulusal İdeaları
Tradition: Morale of Armies +%15, Missionary +1
  1. Army Tradition Decay -0.01
  2. Missionary Strength +0.02
  3. Production Efficiency +%10
  4. Kolonilerde claim alabilme, +1 Colonist
  5. Diplomatic Reputation +1, Heir Chance %33
  6. Institution Spread +%10
  7. Monthly Autonomy -0.05
Ambition: Colonial Growth +25


Kod:
CAS_ideas = {
   start = {
       land_morale = 0.15
       missionaries = 1
   }
   bonus = {
       global_colonial_growth = 25
   }
   trigger = {
       tag = CAS
   }
   free = yes        #will be added at load.
   the_reconquista = {
       army_tradition_decay = -0.01
   }
   spanish_inquisition = {
       global_missionary_strength = 0.02
   }
   cabildos = {
       production_efficiency = 0.1
   }
   inter_caetera = {
       idea_claim_colonies = yes
       colonists = 1
   }
   infantas = {
       diplomatic_reputation = 1
       heir_chance = 0.33
   }
   salamanca_scholars = {
       global_institution_spread = 0.1
   }
   nueva_planta = {
       global_autonomy = -0.05
   }
}

Tüm bunların yanı sıra Navarra, Aragon ve Berber idealarında değişiklikler söz konusu:
  1. Aragon'un ambitionu +1 Artillery Fire veriyor.
  2. Navarra'nın End of the Fueros ideası -%25 Autonomy Change Cooldown veriyor.
  3. Berberilerdeki Hostile Core Creation Cost ideası artık -%25 Naval Attrition.
Son olarak:

Texas Ulusal İdeaları
Tradition: Fire Damage Received -%10, No Religion Penalty 
  1. Yearly Prestige +1
  2. Fire Damage +%10
  3. Trade Goods Produced +%10
  4. Land Attrition -%10, Movement Speed +%15
  5. Army Tradition Decay -0.01
  6. Stability Cost -%15
  7. Development Cost -%10
Ambition: Morale of Armies +%15

Kod:
TEX_ideas = {
   start = {
      fire_damage_received = -0.1
       no_religion_penalty = yes
   }
   bonus = {
       land_morale = 0.15
   }
   trigger = {
       tag = TEX
   }
   free = yes
   lone_star_state = {
       prestige = 1
   }
   tex_revolution = {
       fire_damage = 0.1
   }
   cotton_plantations = {
       trade_goods_size_modifier = 0.1
   }
   vaqueros = {
       land_attrition = -0.1
       movement_speed = 0.15
   }
   tex_native_frontiers = {
       army_tradition_decay = -0.01
   }
   tejanos = {
       stability_cost_modifier = -0.15
   }
   adelsverin = {
       development_cost = -0.1
   }
}
lone_star_state:0 "Lone Star State"
lone_star_state_desc:0 "Texas stands as an independent nation, priding itself on self-sufficiency and individualism."
tex_revolution:0 "Texan Revolution"
tex_revolution_desc:0 "We have fought hard for our independence, and we are prepared to fight to the death against any who would threaten our liberty."
cotton_plantations:0 "Cotton Plantations"
cotton_plantations_desc:0 "The fertile fields of Texas provide excellent land for cotton plantations; settlers, slaves, immigrants, and farmers come from far and wide to work the new lands. If we take advantage of this, we can export this valuable crop worldwide in no time."
vaqueros:0 "Vaqueros"
vaqueros_desc:0 "The Vaqueros are the mounted pastoral farmers of the Americas, and it is a lifestyle that has a special place in our culture. These 'cowboys' are hardy workmen, adapted to the lay of the land and skilled in horse riding. They take great pride in their skill in cattle and horse wrangling."
tex_native_frontiers:0 "Frontier Nation"
tex_native_frontiers_desc:0 "As a state on the frontier, we are confronted with dangerous Native American adversaries. If we are to keep our people safe, it is important to maintain an effective and mobile fighting force."
tejanos:0 "Tejanos"
tejanos_desc:0 "As a former province of Mexico, Texas has never fully abandoned its roots; Texas-Mexicans, or Tejanos, are very much integral to our state's vibrant culture, contributing no shortage of foods, music, language, and traditions."
adelsverin:0 "Adelsverin"
adelsverin_desc:0 "In the wake of unrest and revolutions in Europe, Germans flee to the new world en masse seeking stability and safety. The Mainzer Adelsverein will promote the establishment of German communities settling in Texas, as well as their integration into our nation."
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Bas 15 morali oynasınlar işini biraz abarttılar sanki.

İspanyadaki 25 settler da gitmiş. İlginç.
[+] 1 üye Aytaç nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Texas ?
Screenshot_1.png?ex=661394d9&is=66011fd9...4125dc856&
Ara
Cevapla
#4
Alıntı:Öte yandan kuzeyde İberyalı güçlere karşı korsanları destekleyebiliyor, İzlanda ve ötesine kadar yağmalama seferleri düzenleyebiliyorsunuz.

Raid mesafesi mi artırılmış? İzlanda'ya İngiltere'den bile raid mesafesi yetişmiyor normalde.
Sic Parvis Magna
[+] 1 üye altnkurt nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#5
Texas sanırım oyuna ilerde bir tarihte başlayınca var. Endülüs'ün ideaları güzel olmuş.
Ara
Cevapla
#6
Portekiz Texas formlayabiliyo muydu?
[+] 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#7
Artillery Fire +1 aşırı abartı olmuş. military sekmesinde 1 fire elde etmek için kaç teknoloji gerektiğine bakmıyorlar galiba. pips değeri olarakta olsa bence yine abartı. moral ve disiplin bonusu var zaten +1 prestijle birlikte çok daha abartmışlar ispanyayı bence. Dinin koruyucusu ve süper güç olursan prestij 85-90 seyrinde devam eder bu ciddi bir bonus ekler. Kaş yaparken göz çıkarmışlar. bildiğim kadarıyla expansiyon idea artık 2 tane colonist verecek. expansiyon + exploration idea 4 colonist ediyor, bir yanlışım varsa düzeltin. buda toplamda 5 colonist eder. Bu durumda erken oyunda Portekiz ve ispanya colonicilik faaliyetlerine başlarsa coloni kurmakta zorluk çekebilir diğer devletler.
Medeni Hayattan Bahseden Züppelere,
Barıştan Bahseden Kansızlara,
Maziyi İnkar Eden Namussuzlara İnanma..!
Millet, Kan Demektir.
Damarındaki Asil Kanda Türklük Varsa,
Zaten Savaşçılığı Duyacak Ve İsteyeceksin....
[+] 1 üye Türk Şad nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#8
explorationun kolonistini expansiona aktardılar. toplam 5 etmiyor.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.