Günlük: EU4 - Osmanlı Değişiklikleri
#21
(26-01-2023, 12:22)Semavi7 : Bu arada Osmanlı mısırdan asker almadı hiç bir zaman. Her eyalette tımar yoktu yani.
Selyaneli Eyalet

O zaman her şekilde oyunun bir sorunu çünkü burada mısır'ı davet edebiliyoruz savaşlara. Demek istediğim de bu oyun bu kısımda gerçeklikten uzaklaşıyor.

(26-01-2023, 12:37)Legnica : eyaletleri feedlemek vassal feedlemekten çok daha basit ben anlamadım ki eksik okuyorsunuz heralde erdel eyaleti tüm karpatya regionunda core kazanıyor yazıyor beleş reconquest cb @HulkSpider03

Feed olaraktan basit ama atıyorum Fransa ile dostum neden Favorumu eyaletimi çağırmak için harcayayım Fransayı çağırmak varken bundan bahsediyorum.
Ara
Cevapla
#22
Favor zaten ülke bazlı kullanılan bir şey. Her ülkeye ortak bir havuzdan harcamıyorsunuz.

Bunun dışında ben günlüğü oldukça beğendim, Osmanlıya gerçekten derinlik katan güzel içerikler gelmiş. Her şeyi çok oyunculu oynanışına göre değerlendirmemek lazım. Bir şeyin yegane kıstası diğer oyunculara karşı ne kadar üstünlük sağladığı değil, aynı zamanda oynarken ne kadar farklılık ve çeşitlilik kattığı. Bu bağlamda eklenen her şey çok kaliteli olmuş. Görev ağacından tut eyaletlerine, oradan tut felaketine kadar her şey güzide. Osmanlıya tam olması gereken yenilikler ve geliştirmeler gelmiş, benim şahsen beklentilerimin çok üstünde olmasıyla birlikte gerçekten hayrete düşürücü. Lions of the North son çıkan eklentilere göre gerçekten birkaç gömlek üstündü ve günlüğün başında da bahsettikleri aldıkları dersler ile birlikte bu eklentinin de çok daha iyi olacağı kanaatindeyim. Şimdi sadece çıkışı beklemek kaldı.
WhaW8Am.gif
[+] 6 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#23
(26-01-2023, 14:03)HulkSpider03 :
(26-01-2023, 12:22)Semavi7 : Bu arada Osmanlı mısırdan asker almadı hiç bir zaman. Her eyalette tımar yoktu yani.
Selyaneli Eyalet

O zaman her şekilde oyunun bir sorunu çünkü burada mısır'ı davet edebiliyoruz savaşlara. Demek istediğim de bu oyun bu kısımda gerçeklikten uzaklaşıyor.

(26-01-2023, 12:37)Legnica : eyaletleri feedlemek vassal feedlemekten çok daha basit ben anlamadım ki eksik okuyorsunuz heralde erdel eyaleti tüm karpatya regionunda core kazanıyor yazıyor beleş reconquest cb @HulkSpider03

Feed olaraktan basit ama atıyorum Fransa ile dostum neden Favorumu eyaletimi çağırmak için harcayayım Fransayı çağırmak varken bundan bahsediyorum.
Şöyleki eyalet bir tür vasal olduğundan kuşattığı tüm kaleleri sana devreder ama Fransa bunu yapmaz...
Bilim hayattır ama onun dahi bilemediği tek şey kıyametin zamanıdır
[+] 2 üye korkusalan nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#24
Çok heyecanlandıran bir güncelleme kendi açımdan. Çok geç geldiğini düşünüyorum ama çok keyif katacağını düşünüyorum.
Ara
Cevapla
#25
(26-01-2023, 14:03)HulkSpider03 :
(26-01-2023, 12:37)Legnica : eyaletleri feedlemek vassal feedlemekten çok daha basit ben anlamadım ki eksik okuyorsunuz heralde erdel eyaleti tüm karpatya regionunda core kazanıyor yazıyor beleş reconquest cb @HulkSpider03

Feed olaraktan basit ama atıyorum Fransa ile dostum neden Favorumu eyaletimi çağırmak için harcayayım Fransayı çağırmak varken bundan bahsediyorum.
Eyaletlerle ilgili asıl dikkat edilmesi gereken nokta bence diplomatik ilişki slotundan yememesi, yani vasalları ve müttefikleri doldurduktan sonra yeni ele geçirdiğiniz toprakları core yapması ve geliştirmesi için eyaletlere bırakabilirsiniz. tek bölgelik onlarca eyalet kurulması baya exploit vari bir şey olacaktır çünkü 3. reform ile zaten %50 vasal vergi getirisi ve %10 temel vergi getirisi ile zaten %60 gelirlerini alıyoruz buna admin-offensive idealarının policy slotuyla %50 daha ekleyip elinizdeki tüm eyalet ve vasalların gelirlerinin tamamını alıp sürekli borçta kalmalarını sağlayabilirsiniz böylece asker üretip size isyan edecek güçleride olmayacaktır.

Bahsedilmesi gereken diğer bir nokta ise yine dip ilişki slotunu arttırmadıkları, Aşırı agresif büyüyen oyuncu gov cap slotuna ulaşınca ya vasallar ile büyümeye devam eder ama onları çok büyütmektende sakınır. sonunda belli bir noktadan sonra gov cap artana veya hükümet binaları inşa edene kadar durması gerekir. Bu eyalet sistemi ile hızlı bir şekilde büyümesine devam edebilir. Yukarıda bahsettiğim sebepler ile zaten gelirlerinin tamamını alıyoruz bunlara ek olarak tüm askeri güçlerinin(asker limiti, manpower etc.) %20'si pasif olarak bize aktarılıyor. aşırı borçtan dolayı da çok fazla asker üretemeyecektir hatta genellikle iflasta kalması da mümkün. Yani hem bize sürekli borç çekip iflas ederek para gönderen bir vasal hem de tüm askeri varlığının %20'sini bize aktarıp gov cap yemeyen bir bölge var. Bence normal vasala göre avantajları ortada ve kazandıkları puanlar ile bölgeleri de geliştireceklerini eklemek gerek tüm bu faktörleri ekleyince eyaletlerin ne kadar güçlü olabileceği bence anlaşılmıştır.
[+] 1 üye Pharmacist nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#26
(10-02-2023, 10:46)Pharmacist :
(26-01-2023, 14:03)HulkSpider03 :
(26-01-2023, 12:37)Legnica : eyaletleri feedlemek vassal feedlemekten çok daha basit ben anlamadım ki eksik okuyorsunuz heralde erdel eyaleti tüm karpatya regionunda core kazanıyor yazıyor beleş reconquest cb @HulkSpider03

Feed olaraktan basit ama atıyorum Fransa ile dostum neden Favorumu eyaletimi çağırmak için harcayayım Fransayı çağırmak varken bundan bahsediyorum.
Eyaletlerle ilgili asıl dikkat edilmesi gereken nokta bence diplomatik ilişki slotundan yememesi, yani vasalları ve müttefikleri doldurduktan sonra yeni ele geçirdiğiniz toprakları core yapması ve geliştirmesi için eyaletlere bırakabilirsiniz. tek bölgelik onlarca eyalet kurulması baya exploit vari bir şey olacaktır çünkü 3. reform ile zaten %50 vasal vergi getirisi ve %10 temel vergi getirisi ile zaten %60 gelirlerini alıyoruz buna admin-offensive idealarının policy slotuyla %50 daha ekleyip elinizdeki tüm eyalet ve vasalların gelirlerinin tamamını alıp sürekli borçta kalmalarını sağlayabilirsiniz böylece asker üretip size isyan edecek güçleride olmayacaktır.

Bahsedilmesi gereken diğer bir nokta ise yine dip ilişki slotunu arttırmadıkları, Aşırı agresif büyüyen oyuncu gov cap slotuna ulaşınca ya vasallar ile büyümeye devam eder ama onları çok büyütmektende sakınır. sonunda belli bir noktadan sonra gov cap artana veya hükümet binaları inşa edene kadar durması gerekir. Bu eyalet sistemi ile hızlı bir şekilde büyümesine devam edebilir. Yukarıda bahsettiğim sebepler ile zaten gelirlerinin tamamını alıyoruz bunlara ek olarak tüm askeri güçlerinin(asker limiti, manpower etc.) %20'si pasif olarak bize aktarılıyor. aşırı borçtan dolayı da çok fazla asker üretemeyecektir hatta genellikle iflasta kalması da mümkün. Yani hem bize sürekli borç çekip iflas ederek para gönderen bir vasal hem de tüm askeri varlığının %20'sini bize aktarıp gov cap yemeyen bir bölge var. Bence normal vasala göre avantajları ortada ve kazandıkları puanlar ile bölgeleri de geliştireceklerini eklemek gerek tüm bu faktörleri ekleyince eyaletlerin ne kadar güçlü olabileceği bence anlaşılmıştır.
Gov. cap sınırına ulaşınca eyaletlere geçiçi olarak vermek büyüme konusunda oyuncuyu rahatlatabilir.Fakat sürekli borçta olacak bir vassal toprakları geliştiremez. Ayrıca ai´ın toprakları yönetmede zayıf kaldığını biliyoruz. Bunun dışında anladığım kadarıyla eyaletlerin marchlardan 2 farkı var biri manpower vermeleri diğeri de diplomatik slot yemiyorlar. Bunun dışında aşırı cazip bir özelliği yok gibi duruyor. Şahsen early´de kullanmanın işe yarayacağını düşünüyorum. Fakat oyunun ileri safhalarında kullanmanın çokta mantıklı olduğunu düşünmüyorum. Belki estateler ile eyaletlere bufflar verseler kullanımı artabilir. Fakat verileceğini zannetmiyorum.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
Ara
Cevapla
#27
Osmanlı-Aceh ilişkileri için yenilik eklenmedi galiba aynı şekilde Orta Asya-Osmanlı özel bir ilişki için yenilikte eklenmemiş yine Kırım yolundan Asyayı feth edeceğimize benziyor dostlar.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.