Günlük: EU4 - Birim Kartlarında Değişiklikler
#1
diaryeu4.png

Europa Universalis IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Birim Kartlarındaki değişikliklerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...ce.1562834 :Bir başka Europa Universalis IV Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz!

Bugün 1.35 yamasında gelmesi için üzerinde çalıştığımız Birim Kartlarındaki değişikliklerden bahsedeceğiz. Bu işin ana yöneticileri QA Ekibimiz oldu, ekibe yıl boyu yeni kişiler katıldı ve kendileri Lions of the North'un çıkışında oldukça yardımcı oldular. Ama oyunu test etmenin yanı sıra, oyun tasarlama sürecinin de bir parçasılar. Paradox'ta alışıldık bir durum, zira pek çok ekip birbiriyle ortak çalışma sonucu içerik üretiyor. Bu yüzden önümüzdeki birkaç hafta boyunca bazı denemelerde bulunacağız ve tabii ki bu Geliştirici Günlüğünün altında yazdıklarınızı da dikkate alacağız!



Herkese merhaba, ben Pintu. Tinto'da çalışan QA mensuplarından biriyim.

Farklı teknoloji gruplarındaki birim kartları için yaptığımız değişiklikleri göstermek istiyorum, bu sistem EU4 çıktığından beri pek değişikliğe uğramadı. 1.34 yamasında muharebe hesaplamalarında değişiklik yaptığımıza göre artık buna da değinmenin zamanı geldiğini düşündük.

İlk önce bu konuda pek tecrübeli olmayanlar için birim kartlarının neye ve muharebenin hangi zamanında işe yaradığından bahsetmek istiyorum. Her muharebe aşamasında, Kuvvet Hasarı, birimlerin Ofansif Kart sayısına göre verilir. Moral hasarı ise Ofansif Hasarın ve Ofansif Moral Kartlarının birleşimi ile sağlanır. Savunma ise aynı şekilde Defansif Kartlar ile çalışıyor fakat tek fark arka saflardaki birliklerin Defansif Kartlarının yarısı (aşağı yuvarlanarak) öndeki birliklere ekleniyor. Yani bu da demek oluyor ki oyunun süreci boyunca, kartların önemi güçlü Şok Safhasından, güçlü Ateş Safhasına kayıyor ve özellikle piyadeler için defansif kartların önemi artıyor.

Bu değişiklikler ile büyük oranda piyade birliklere odaklanarak birim kartlarını değiştirmek ve mevcut bulundukları teknolojilere göre fazla güçlü ya da zayıf olan birlikleri dengelemek istiyoruz. Ayrıca bu birliklerin kullanılabildiği dönemde erişilebilen Topçu birliklerle olan gücünü de kontrol etmek istiyoruz. Her zamanki gibi, bunlar tabii ki son değerler değil ve bu günlüğün altında alacağımız dönütlerin yanı sıra test süreci boyunca yakından ilgilenilecekler. Yani yama çıkana kadar yüksek ihtimalle değişeceklerinden şüpheniz olmasın.

Hızlıca üstünden geçmek istediğimiz değişikliklerden biri Aborjin ve Polinezyalı birliklere yapılan değişiklik: ikisinde de toplam kart sayısı azalıyor, böylelikle Amerikalı ve Afrikalı teknoloji grupları ile benzer seviyede olacaklar. Bu değişikler güçlerinin bir kısmını korumalarını fakat aşırı abartı da olmamalarını sağlıyor.

1AboriginalBefore.png 1AboriginalAfter.png
2PolynesianBefore.png 2PolynesianAfter.png

Şimdi diğer grupları da etkileyen değişikliklere geçelim. Anadolu grubu erken aşamada elde ettikleri birlikler ile Ofansif Moral Hasarında oldukça büyük bir avantaja sahip. Bunu 5. ve 9. teknolojide elde ettikleri birlikler ile biraz kısmaya karar verdik. Maalesef bu Müslüman Birlik grubunu da etkiliyor çünkü o dönemde Anadolu birliklerine karşı avantajları olmamalı ve bu da beraberinde Hintli Birlikleri etkiliyor. Bu yüzden onları da zayıflatmak zorunda kaldık.

Anadolu grubu 12. teknolojide büyük atılımlarından birini koruyacak, bu da etraflarındaki diğer gruplara hâlâ bir tehdit olabilmelerini sağlayacak. Bunun büyük sebebi birliklerin 18. teknolojiye kadar kalacak olması, diğer gruplar çok daha erken yeni birliklere ulaşmış oluyor.

3AnatolianBefore.png 3AnatolianAfter.png
4IndianBefore.png 4IndianAfter.png

Müslümanlar demişken, onların değişikliklerine diğer gruplardan bağımsız bir şekilde bakalım. Müslümanların 23. teknolojide elde ettiği birim oldukça zayıf Ofansif ve Defansif Ateş kartlarından muzdaripti. Buna karşılık oldukça iyi Moral ve Şok kartları bulunuyordu fakat oyunun ilerleyen safhalarında Ateş kartlarının öneminin artışından ötürü onlara yardımcı olmak için Defansif Şok kartlarını azaltıp Defansif Ateş kartlarını yükselttik.

5MuslimBefore.png 5MuslimAfter.png

Çin grubu birimleri arasında öne çıkan bir tane var, o da 19. teknolojide açılan. Hem 3 ofansif hem de 3 defansif Ateş kartına hem de 3 Ofansif Morale sahip. Bu birimin tek sıkıntısı sıradaki birimin 25. teknolojide açılması, yani çoğu gruptan sonra. Bu açıdan çoğu komşularına göre avantajlı oldukları için bunun çözümü bir ofansif Moral kaybetmeleri.

6ChineseBefore.png 6ChineseAfter.png

Aynı teknoloji seviyesinde Göçebe grubu muhteşem olmasa da yeterince iyi bir piyade birimine sahip, askeri gerilemelerini yansıtmak için buna da ufak bir dokunuş yapmak yerinde olacaktır.

7NomadBefore.png 7NomadAfter.png

Afrika grubunda (bu Orta, Doğu ve Batı Afrikayı içeriyor) kartlar yeniden dağıtıldı. Artık 30. teknolojideki birlikleri gerçekten de bir yükseltme.

8AfricanBefore.png 8AfricanAfter.png

Son olarak ise Yüksek Amerikalı grubuna bir dokunuş yaptık, 18. teknolojide açılan birimin kartlarını biraz yükselttik. Bundan önce bu birim, önceki birim ile aynı miktarda karta sahipti.

9HighAmericanBefore.png 9HighAmericanAfter.png

Şimdi de Topçulara olan değişikliklere bakalım. Bu değişiklikler artık genel olarak birim başına bir daha defansif bir oynanışa sahip olan bir alternatif daha sunulması anlamına geliyor. Ayrıca 13. teknolojide de seçimlerden birini defansif yapacak şekilde bir değişiklik olacak.

10ArtyBefore.png 10ArtyAfterHalf1.png 10ArtyAfterHalf2.png

Fark edeceksinizdir ki bazı birimleri sadece başına "Defansif" ekleyerek isimlendirdik, bu isimlendirmenin son hali değil ve büyük oranda geçici. Bundan ötürü isim önerilerinize açığız.

Ve böylelikle bu haftanın ve bu yılın son günlüğünü paylaşmış oluyoruz. Geçtiğimiz haftanın Fikir Grubu değişiklikleri gibi bu değişikliklerde de dönütlerinizi ve önerilerinizi okumak için sabırsızlanıyoruz.

10 Ocakta sonraki Geliştirici Günlüğünde görüşmek üzere!
WhaW8Am.gif
[+] 3 üye PCOyun nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
beğenmedim
[+] 1 üye baywatch06 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Problemi çözmek yerine, problemi büyütmüşler.
Mesela Western grubuna, etrafındaki tüm ülkelerin birim piplerini elleyerek dolaylı buff atmışlar. Zaten batılı gruplar 15. askeri teknolojide doğuyu yakalamaya başlıyorlar. Aynı şekilde azab piyadelerini nerfleyerek bildiğin Osmanlı´nın ölüm fermanını ilan etmişler. Oyun başı dev olarak yüksek olan Memlükle büyük ihtimal sürekli mağlup ayrılacak bir Osmanlı göreceğiz.
Afrikalılar bile 13 pipli orduya daha önce ulaşıyor. Yani bu değişiklikleri yapan kimse ya oyuna dair bilgisi çok zayıf ya da ai doğulu devletleri yenemeyen bir oyuncu. Şahsen benim beklentim teknoloji gruplarının daha çok seçeneğe sahip olmasıydı. Ya da eskisi gibi batılaşma mekaniğinin gelmesiydi.
Maalesef bu günlüğü hiç beğenmedim.
"Paris'te bir adam öldürülürse, bu bir cinayettir; doğuda elli bin insan boğazlanırsa, bu sadece bir meseledir" 
Victor Hugo
[+] 1 üye Menars nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
gidip paradoxplazaya bu goruslerimizi belirtelim
Ara
Cevapla
#5
Potansiyel Middle-East güncellemesi olarak algıladım. Diğer bölgelerin sürekli güncelleme almasıyla bölge zaten çok eski kalmıştı. Üstüne bu nerfler normal değil.
youjo-senki-the-saga-of-tanya-the-evil.gif
[+] 2 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#6
Multide oyun başı Osmanlı ile diplomasi yapmak gerekebilir. Genelde pek gerekmezdi. Şimdi mazlum konuma düşme potansiyeli var.
Ara
Cevapla
#7
MOBA oyunlarının patch atayım derken göz çıkarmasına dönmüş bu. Ottosuz SP ya da MP çok saçma dönüyor, bir aralar Memlük fazla buff almıştı ve Macaristan'a kadar sınırlarını ilerletiyordu. Kaldı ki "Historical" etiketi olan bir oyunun dengeyi sağlarken "flavor" olsun diye değil de gerçekten mantıklı bir şekilde ,tarihi, dengeli bir yama getirmesini beklerdim. Şunu düzeltiyorsak bunu da düzeltelim kafası olmamalı, dünyada hiçbir medeniyet diğeriyle eşit şartlarda olmadı.
Ara
Cevapla
#8
aynen bi tek western piplere dokunmamışlar
Ara
Cevapla
#9
osmanlı ve muslim telnolojinin max 20 pip piyadeye ulaşıyor olabilirken yerli amerikalının eastern gibi 22 pip piyadeye ulaşıyor olması harika..azap yediği nerf ile osmanlının erken dönemdeki yükselişi öyle kolay olmayacak..erken yıkılan osmanlı hem sp de hem mp de rahatlıkla görülür..anadolu grubunun bildiğin ipini çekmişler.. hintli grupla bile teknoloji 26 da eşitleniyor.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
[+] 3 üye jax61 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#10
balkan prensliklerine bile savaş kaybedersek buna itiraz etmemiz zor .d
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.