Günlük: EU4 - Yeni Teknoloji Sistemi
#1
kvjZrJ.jpg
Bu haftaki geliştirici günlüğünde oyunun yeni teknoloji sistemi tanıtılmış.
Günlük Johan Andersson tarafından kaleme alınmış.

Europa Universalis IV için yazılmış bir diğer geliştirici günlüğüne hoşgeldiniz. Bu günlükte bir sonraki yamayla birlikte gelecek önemli bir değişiklikten bahsedeceğiz.

EU1'den beri oyunda değişmemiş şeylerden bir tanesi oyundaki teknoloji gruplarıydı. Oyun geliştikçe batılılaşma mekaniği ekledik, ardından bu mekanik üzerinde birtakım değişikliklerde bulunduk. Ancak tüm değişikliklere rağmen Avrupa oyunun başlangıcından itibaren büyük bir avantaja sahipti ve Avrupa'dan ne kadar uzaktaysanız oyun sizin için bir o kadar sıkıcı oluyordu.

Sonbaharda çıkmasını planladığımız 1.18 yamasıyla birlikte aşağıdaki değişiklikleri yapacağız.

Ülkenin teknoloji grubu artık teknolojik araştırmaların daha pahalı olmasına sebep olmayacak.

Oyun içerisinde enstitüler adı verilen yeni bir konsept var, bu enstitüler araştırma hızınızı etkileyecek. Oyun içerisinde 7 farklı enstitü bulunuyor ve bu enstitüler zaman içerisinde belirecekler, eğer bu enstitünün etkisi ülkenize yayılmaz ve hükümetiniz tarafından benimsenmezse teknoloji araştırma ücretiniz gittikçe yükselecek.

Görsel


Belli gereklilikleri tamamlamış bölgelerde enstitüler belirebilecek ve zaman içerisinde dünyanın geneline yayılacak. Enstitünün belirdiği bölgeyi kontrol eden ülke prestij ve monark puanı elde edecek. 

Her yıl belirmiş bir enstitüyü benimsememiş olmak teknoloji araştırma ücretinizi %1 yükseltir.

Enstitü topraklarınızın development değerinin %10'una etki ettiğinde o enstitüyü hükümetinize benimsetebilirsiniz. Bir enstitüyü benimsediğinizde o enstitünün benimsenmemiş olmasından kaynaklı teknoloji araştırma ücretine gelen yük silinecek ve üstüne size bonus sağlayacak. Bir enstitüyü benimseyebilmeniz için gerekli tutar ülkenizin büyüklüğü ile belirlenecek.

Her enstitü eğer ilişkiler pozitifse sürekli bir şekilde 1 toprak 1 toprak ilerleyecek, aynı zamanda 1 deniz bölgesini geçiş olarak kullanabilecek. Bunların yanı sıra enstitünün yayılmasını etkileyen farklı faktörler mevcut.

Oyun içerisindeki 7 enstitü aşağıda listelenmiştir.

Feodalizm
Bu enstitü göçebeler, Afrikadaki kabileler ve Amerika'daki yerliler hariç herkes tarafından benimsenmiş halde. Yavaş bir şekilde de olsa yayılmaya devam ediyor.
Bonus : Fazladan 1 Lider
Benimsenmemesi Halinde Artış : %50

Rönesans
Bu enstitü 1450 yılından sonra İtalya'da beliriyor, bölgenin başkent veya 20+ developmente sahip olması gerekiyor. Hızlı bir şekilde yayılıyor ve yayılırken yüksek developmente sahip bölgeleri tercih ediyor, sadece feodalizmin olduğu yerlere yayılabiliyor.
Bonus : %5 Ucuza Development,  %5 Ucuza Bina
Benimsenmemesi Halinde Artış : %20

Kolonicilik
1500 yılından sonra Avrupa'daki bir liman şehrinde belirebiliyor, toprağa sahip ülkenin Exploration ideasından Quest of the New World'ü açmış olması ve Yeni Dünya'yı keşfetmiş olması gerekiyor. Koloniye sahip ülkeler arasında hızlıca yayılıyor.
Bonus : %10 Bölgesel Ticaret Gücü
Benimsenmemesi Halinde Artış : %20

Matbaa
1550'den sonra yüksek ihtimalle Almanya'da belirebiliyor, belirebilmesi için toprağın Protestan veya Reformed olması gerekiyor. Protestan veya Reformed topraklarda hızlıca yayılıyor, onun dışında 15. seviye diplomatik teknoloji mevcutsa başkentlere de yayılabiliyor.
Bonus : %5 Ucuz Stability
Benimsenmemesi Halinde Artış : %20

Küresel Ticaret
1600'den sonra en değerli ticaret bölgesinde beliriyor ve ticaret binası bulunan bölgelere yayılıyor.
Bonus : +1 Tüccar
Benimsenmemesi Halinde Artış : %20

Fabrikalar
1650'den sonra 30 development'e ve fabrikaya sahip bir bölgede beliriyor ve fabrika bulunan bölgelerde yayılıyor.
Bonus : %10 Üretim 
Benimsenmemesi Halinde Artış : %20

Aydınlanma
1700'en sonra parlamentoda koltuğu olan veya tüm özellikleri en az 5 olan bir hükümdar tarafından yönetilen herhangi bir bölgede beliriyor, üniversiteler ve parlamentoda koltuğu olan diğer şehirlerde yayılabiliyor.
Bonus : %25 Ucuza Kültür Değişimi
Benimsenmemesi Halinde Artış : %30

Peki tüm bunlar ne anlama geliyor?

Artık Avrupa tüm oyun boyunca ileride olmuyor, Asya'daki veya Afrika'daki bir ülke oyunun başından itibaren büyük zorluklarla yüzleşmek zorunda kalmıyor, ileride batılılaşırken lazım olur diye idealara veya development'e puan harcamayayım demek zorunda kalmıyor.

Aşağıda enstitü harita modunu görüyorsunuz, yeşil bölgeler tüm mevcut enstitülere sahip bölgeler, sarılar ise bazı enstitülere sahip bölgeler.

Görsel


Bu da aynı oyundan teknoloji haritası

Görsel


Teknoloji ile ilgili diğer değişiklikler
  • Amerika yerlileri reform olduklarında reform olunan ülkenin sahip olduğu tüm enstitülere sahip oluyor.
  • Ticaret Şirketleri artık herkes tarafından kurulabiliyor.
  • Batılı teknoloji grubuna has çok sayıda etken artık farklı enstitülere bağlanmış durumda.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Bence gayet süper olmuş.

Peki tam olarak bu bütün enstitüleri kurabiliyormuyuz yoksa? Sadece bir'isini mi benimseyebiliyoruz?
Ara
Cevapla
#3
Hepsi kurulabiliyor.
Cevapla
#4
Tatlı bir içerik ama enstitü bölümü modlamayı olabildiğince zorlaştırmak için mi öyle tasarlanmış?
v5jjo8.gif
Ara
Cevapla
#5
(26-05-2016, 14:28)PashaZade : Bence gayet süper olmuş.

Peki tam olarak bu bütün enstitüleri kurabiliyormuyuz yoksa? Sadece bir'isini mi benimseyebiliyoruz?

(26-05-2016, 14:31)Duman : Hepsi kurulabiliyor.

Yani bunların hepsini kuran herhalde Father of The Gods oluyor. Enterasan...
Ara
Cevapla
#6
Government ile Diplomasi sekmelerinin arasında yeni bir sekme dikkatimi çekti. Ne olabilir acaba?
Ara
Cevapla
#7
Oyunun kötü olduğunu düşündüğüm bir noktasına değinilmiş güzel.
Ara
Cevapla
#8
Artık üçlü teknoloji sistemi yok mu? Ben bu sistemi anlamadım. Tek bir teknoloji var ve bu enstütüler onu hızlandırıp yavaşlatıyor mu?
Ara
Cevapla
#9
Günlükte 15. diplomatik teknoloji kelimesi geçmiş, kalktığını sanmıyorum, belki Sahipkıran'ın bahsettiği yeni sekme onla ilgili olabilir.
Cevapla
#10
Konuyu açtığımda içimden "Hayda... Teknolojiyi de mi DLC ile satacaklar." dedim, iyiki değilmiş.

Ama bakın buraya yazıyorum sonra demişti dersiniz, öyle bir DLC çıkaracaklar ki teknolojik üstünlük için ona sahip olmanız gerekecek.
Ara
Cevapla
#11
tüm enstitüler batıda çıkıyorsa doğu nasıl hızlı gelişmiş oluyor ben anlayamadım ?
[+] 1 üye Royal Guard nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#12
olay şu ki batı hala avantajlı ama bu avantajı sürekli değil.ortaya çıkan enstitüleri ülkenize uyguladığınızda gayet güzel bir şekilde teknolojide ilerleme imkanı mvar. fakat uygulayamazsanız teknolojide zamanla geriye düşeceksiniz.olay bu kadar basit.bu bağlamda avrupadaki küçük devletler bu enstitülere kolayca sahip olalacaklardır. diğer küçük ülkeler de bu gelişmelere zamanla ulaşacaktır.en fazla zorluk çekecek olan imparatorluğunu pervasızca büyüten yaşayacaktır. zira enstitüyü ülkeye adapte etmek için ülkenin % 10 unda yayılım sağlamak bir imparatorluk için zorlayıcı olabilir. enstitülere sahip olunamadığı taktirde %180lere varan teknoloji zammı ile karşılaşmak mümkün ..batının bu durumdaki avantajı sadece birçok gelişmenin muhtemelen batıda ortaya çıkacak olması. doğunun tek dezavantajı gelişme onlara ulaşana dek epey bir süre teknolojiyi pahalı yapacak olması.şanslı ülkeler yine avrupalılar ama şartlar yerine getirildiğinde dezavantajı avantaja çevirmek mmkün. ben açıkçası beğendim. monarc 5 olan enstitü sıkıntı yaratabilir. bu bağlamda 1700lerde cumhuriyete sahip olanlar en şanslılar olacaktır.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#13
Bence oyuna tarihsel bir derinlik getirmiş bu enstitü olayı. Ben beğendim.
Ara
Cevapla
#14
tarihi mahfetmiş bence. Oyunun tarihsel gerçekliği aşınıyor. örneğin almanyayı 1700 lerde istila eden tatarlar , ingiltereyi fetheden hintliler görebilicez. üzüldüm.
[+] 1 üye AÖZÖZ nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#15
Tatarlar tarihte "Biz teknoloji olarak bir dünya devi olacağız !" dedi de biz mi hayır dedik ? Oyunun amacı zaten bu, tarihteki bir ülkeyi tarihten daha iyi bir şekilde yönetmek.
Ara
Cevapla
#16
(15-09-2016, 17:20)Xepluper : Tatarlar tarihte "Biz teknoloji olarak bir dünya devi olacağız !" dedi de biz mi hayır dedik ? Oyunun amacı zaten bu, tarihteki bir ülkeyi tarihten daha iyi bir şekilde yönetmek.

Bir tarih öğrencisi ve tarih sevdalısı olarak tarihe uygunluk benim için çok önemli. oyunun amacı tarihteki bir ülkeyi tarihten daha iyi bir şekilde yönetmek hiç kuşkusuz ama bunu oyunda tarihsel şartları değiştirmeden yapmak önemli. 
kızılderililerin avrupayı istila edememelerinin nedeni , afrikalıların neden amerikayı kolonize edemedikleri , asya ülkelerinin avrupadan geri kalışları tesadüf eseri veya kendi kararları değildi . bunlara sebep olan etmenleri hiçe sayan bi oyun yaparda kızılderiliye avrupada istila yapma imkanı verirsen 1700 lerde tatarları veya afrikalıları avrupadan teknolojik olarak daha gelişmiş hale getirebilme imkanı verirsen tarihsel bağlamı çöpe attın demektir ? Tüfek mikrop ve çelik diye bir kitap vardı mesela onu tavsiye ederim size . orda meselenin yani tatarların teknolojide geri kalıp yenilgilerine neden olan şeyin tarihte "Biz teknoloji olarak bir dünya devi olacağız !" demeleri ve sizin  onlara " hayır " demeniz olmadığını görürsünüz .
[+] 3 üye AÖZÖZ nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#17
Bu tam tarihi olmuş bende beğendim.
Ara
Cevapla
#18
bak şimdi aydınlandım artık bende oyunu tam tarihi buluyorum.
[+] 2 üye AÖZÖZ nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#19
konuya bir ekleme getirmek isterim. right of man a kısa bir süre kala horde teknoloji grubuna sahip ülkelerin hiç de azımsanmayacak derecede büyük bir şansa sahip olduğu bu kısa deneme sürecinde ortaya çıktı. şöyle ki, ülkesi ile feodalizme sahip olmadan oyuna başlayan horda bir devlet eğer komşusu feodal ise ondan alacağı topraklar sayesinde kısa sürede feodalizme geçip yaşadığı teknoloji penaltısını bir anda sıfıra düşürebiliyor(kazan golden horde , haixi gibi çoğaltılabilir). haliyle bu da hordalara inanılmaz derecede bir avantaj sağlar hale geldi. hele ki karakoyunlunun direk feodalizmle başlaması veya timurun oyun başında parasını ödeyerek feodalizme geçebilmesi efsane hordalar açısından.

tek teselli artık oyunda çinde yaptığıunız bir savaşın dahi avrupada agresifliğie sebep olabilmesi. bu açıdan avantajlı gibi görünse d eyeni teknoloji sisteminin ve agresiflikteki bu değişimin devasa imparatorlukları engellemeye yönelik olduğunu ve 1821 e kadar devam eden bir heyecan olacağını düşünmekteyim. zira izlediğim bazı erken rom kullanıcıları eskisi gibi exploitlerle sıçraya sıçraya artık istediklerini pek yapamaz hale geldiler.

japonyadan prusyaya ordan da hindu dinine geçip %160 disiplin yapmaya çalışan eleman , giriştiği kafkas savaşlarında osmanlıdan %250 oranında agresiflik alınca dondu kaldı :) yani agresifliğin sıfırlanması için o bölgeden 100 yıl toprak almasa ancak sıfırlanır :) başarır mı bilemem ama zorlayacağı kesin.
FxO_A92WYAI--2l.jpg
Ara
Cevapla
#20
WC yapmak imkansız oldu gibi birşey herhalde bu
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.