Günlük: Europa Universalis Masa Oyunu - Sıradışı Bir Yıl
#1
Europa Universalis'in masa oyunu için kaleme alınmış 11. ve 12.  geliştirici günlüklerinde yıl boyunca sarfedilen ilerlemelerden, kartlardan oyunun kutusundan, minyatürlerden ve oyunun haritasından bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...y.1448471/ :Burada en son güncelleme paylaştığımızdan beri oldukça uzun bir zaman geçti. O zamandan bu yana çok fazla şey yaşandı. Hepinizin diğer platformlarda paylaştığımız güncellemeleri takip edebildiğini, sağlıklı ve güvenli bir durumda olduğunuzu umuyoruz. 

a1.jpg

İlk ve en önemlisi geliştirme hakkında günlük bilgilendirme almak, tartışmalara katılmak istiyorsanız sıkça oyun testlerinin yapıldığı Aegir Games Discord Sunucusu 'na katılabilirsiniz. Europa Universalis: TPOP Facebook grubundan resmi bilgilere ve çeşitli mizahi paylaşımlara ulaşabilir ayrıca geçen yıldan beri oyunun gelişimine dair derinlemesine bilgiler içeren Kickstarter Güncellemeleri 'ni inceleyebilirsiniz.

Kickstarter projesinin sona ermesinden bu yana bir yıl (ve birkaç hafta) geçti ve bu projeyi gerçeğe dönüştürme görevi başladı. Öyleyse bir yılın ardından neler katedebildiğimize bir göz atalım. 

Geçen yıldan beri devam ettiğimiz geliştirme sürecinden birkaç önemli ders çıkarttık. En önemlilerinden birisi (bildiğiniz gibi), bizim oldukça iyimser davrandığımızı öğrenmemiz oldu. Bu tarz devasa oyunları geliştirmek çok fazla zaman ister ve özellikleri kırpmak seçenekler dahilinde değil. İkinci Covid-19 dalgası sebebiyle ev ofislerinden çalışmamıza rağmen düzenli olarak yeni dönüm noktalarına ulaşıyoruz. 

En son ulaştığımız nokta  ve şimdiye kadar ki en büyüğü olan PPC (üretim öncesi kopyalar) dosyalarının gönderilmesiydi. Bu konuya daha sonra aşağıda değineceğiz. Baskı dosyaları dışında bütün fiziksel bileşenlerin tasarımlarının tamamlandığını söylemek güzel. Belki de bunlar dışında çoğunuz için daha heyecan verici olan 4. Çağ etkinlikleri ve Dönüm noktaları (Oyun için olanlar) artık incelemeniz, geri bildirimde bulunmanız ve Tabletop Simulatör üzerinden denemeniz için hazır durumda. 

a2.png

Bir o kadar önemli olan çıkardığımız diğer ders ise aktif ve destekleyici bir topluluğa sahip olmanın değerinin asla küçümsenmemesidir. Sizleri bu projenin geliştirme sürecine dahil etmek tüm proje boyunca verdiğimiz en doğru karar oldu. Daha önce söylediğimiz gibi lütfen her gün özenle geribildirimlere yanıt vermeye çalıştığımız discord sunucumuza katılın. Bu sunucu en güncel TTS modüllerine sahip olabileceğiniz yerdir. 

Ana Oyun Kurallları ve Tek Kişilik Oyun Kuralları

Kurallar şu anda test ve aldığımız geri bildirimlerden yola çıkılarak olarak tekrardan gözden geçiriliyor. Bununla birlikte hem Ana Oyun Kuralları hem Tek Kişilik/Bot Oyun kuralları için yayınlanan son taslaklara bir göz atın. Son güncelleme topluluk tarafından discord ve BBG üzerinden yapılan TTS modül testi sayesinde oyunun büyük bir kısmında iyileştirmeler içeriyor. Ayrıca bölümleri daha sezgisel ve belirgin bir hale getirmek için halen çabalıyoruz. 

a3.jpg

Yılın başlarında tüm dökumanlar okuyup anlaşılması kolaylaşması amacıyla temizlik sürecinden geçti. Kickstarter projesi ile yayınlanan kurallardan bu yana İttifaklar, Kraliyet Evlilikleri, Savaş Sebepleri, Barış Müzakereleri ve Kutsal Roma İmparatorluğu alanlarında değişiklikler yapıldı.

Kurallar halen taslak aşamasında olduğundan geri bildirim aldıkça ve oynanış denemeleriyle güncelleme değişiklikleri alacaktırlar. 

Tek Kişilik/Bot Oyun Kuralları Diplomasi, Savunma, Askeri Eylem alanlarında bazı büyük revizyonlar gördü. Yeni botların yeni eklenen eventlerle nasıl etkileşimde bulunduğuna yönelik rehber yazılarımızda çok yakında gelecek.

Üretim Öncesi Kopyalar için Çizimlerde Kontrol

Geçen hafta ayın başlarında toplamda en az 90 ön baskı dosyasını teslim ettikten sonra Panda baskı ekibinin dijital çizimlerini inceledim. Pazartesi düzeltilmesi gereken bazı şeyleri belirledim. Salı güncellenmiş çizimler aldım ve sonuncusuna kadar onaylayabildim. Genel olarak çok iyi görünüyor! Bütün sayılar olması gerektiği yerlerinde, kartların önleri ve arkaları birbirleriyle eşleşmekte ve görünürde hiçbir sorun yok. 

a4.png

Son baskı dosyalarını sizlere göstermeden göndermişiz gibi gelebilir ancak durumun aslı öyle değil. Üretim öncesi kopyalar her şeyden önce bize ürünün tamamlanmış hali hakkında bir izlenim vermek için yapılmışlardır ve bizlere sayı, boyut, renk, estetik, metin, ikonografi vb. gibi üründe bulunan bileşenlerin olması gerektiği gibi çalışıp çalışmadığını test etme imkanı verir. Üretim öncesi kopyalar elimize geçtiğinde tüm bunları gözden geçirmek ve gerekli düzenlemeleri yapmak için zaman harcayacağız. Üretim öncesi kopyaların gelmesini beklediğimiz bu süreçte ise daha çok metin ve sanat kısmını bitirmek için uğraşacağız. Bütün bu aşamalar tamamlandıktan sonra gerçek baskıya yeşil ışık vermeden önce yapılması gereken dosya alışverişleri ve dijital çizim kontrolü var. 

Devrim Çağı

a5.png

Oyunun son çağı olan IV. Çağ şüphesiz devrimlerin ve görkemli çarpışmaların yaşandığı çağ. Savaşların ve devrimin tahribatından zarar görmemiş kimse kalmayacak. Öte yandan kaosu kontrol etmeyi başaranlar her zamankinden daha güçlü olabilirler. Bu ön inceleme dosyasından IV. Çağ eventlerine göz atabilirsiniz. ( Birkaç eksik var yakın bir zamanda güncellenecek.)

Son çağ yüksek etkileşim seçenekleri ve oyuncular arasında çatışmalara odaklanmasıyla diğer çağlardan oldukça farklı bir deneyim sunacak. Dört çağ süren büyük mücadelenin büyük finali olarak kullanılabilirken aynı zamanda Ancien rejiminin çökmesiyle başlayan senaryo odaklı olarak kurulabilir.

Ülkeniz için geçmişe sarılabilir veya Avrupa'da ortaya çıkan yeni akımları seçebilirsiniz. Şiddetle ilerleyen devrim eyaletleriniz en derin noktalarına yayılarak istikrarınızı sarsacak. Artan huzursuzluk isyanlar çıkmasına sebep olacak. Bu durum savaşlar, liberalizm ve modern imparatorlar için başlangıç noktası olacak. 

Panda Manufacturing

Yılın başında açıklamamızı kaçıranlar için oyunun masa oyunları topluluğunda kalitesi ve yüksek standartlarıyla tanınan Panda Game Manufacturing tarafından üretileceğini duyurmaktan büyük mutluluk duyduk. 

a6.gif

Birçoğunuzun raflarında Wingspan, Pandemic, Twilight Imperium IV, Feudum veya Pax Pamir gibi oyunlardan en az birinin olduğundan eminim.

Özelleştirilmiş Bölmeler



... yukarı da videodan tahmin edebileceğiniz gibi bizim gibi güzel depolama çözümlerinden hoşlananlar varsa ellerine patlamış mısır alıp biraz daha aşağı da bulunan ikinci videomuzu izleyebilirler. İkinci videoda beyaz örnek kutusunun açılışı ve oyun parçalarının bölmelere nasıl uyumlu bir şekilde yerleştirildiğini görebilirsiniz. (Dikkat Spoiler.)  Gerçekten düzgün bir şekilde oturuyorlar sadece bölmelerde bazı haznelerde genişlikle alakalı küçük ayarlamalar yapıyoruz. Aşağıdaki videoyu kontrol etmeyi unutmayın! 

Plastik parçaların torunlarınıza yadigar bırakabileceğiniz kadar sağlam olması gerekiyor. Oyuncu bölmesi oyuncu fişlerini ve parçalarını oyuncu renginde tutacak şekilde tasarlandı. Yani oyuna başlamadan önce ön kuruluma ihtiyacını olmayacak. (Tabi her oyun sonunda parçaları tekrar yerlerine koymanız şartıyla.)

Ayrıntıların keyfini çıkartabileceğiniz bazı görüntüler;

a7.png

Her bir haznenin jetonları nasıl kolayca çıkarmanıza olanak sağlayacak şekilde tasarlandığına bakın. 

a8.png

Ölçüm için ortalama bir İspanyol eli. Bu görüntü de jetonlar, büyük parçalar ve küçük parçalar var. Sağ üst köşede görev kartlarını yerleştirebileceğiniz küçük yarığa dikkat edin. 

a9.jpg

Hepsi oyununuzu düzenlemenizi kolaylaştırmak için büyük bir hassasiyetle Game Trayz ekibinden Bryce tarafından hazırlanmıştır.

a10.png

Üst kısımda kaynak bölümünün hemen yanında oyuncu matları, referans sayfası, kurallar ve senaryo kitapçığı için bir boşluk olacak. Kutu hazırladığımız örneklerden biraz daha kalın olacak. Kutunun tahmin edilen en son boyut değerleri 305 x 380 x 127 mm yani bir kallax rafına tam olarak sığacak şekilde. Yani anladığınız gibi bu oyun her anlamda dolgun ve ağır bir oyun olacak. Geçmişte yapılan tüm eklemeleri görmek için GameTrayz'a göz atın. 

Şimdi sözü geçen videoya geçelim;



Minyatürler

a11.jpg

Yakın bir zamanda elimize yeni bir örnek minyatür grubu geçti. Bu sefer esas olay tüm oyuncu renklerinin minyatür setini tanıtmak olacak. Bu 3.5 cm'lik minyatürler ayrıntılı detaylarını korumasının yanında PVC 100 maddesi ile üretilmeleriyle hem sağlam hemde esnekler. Renkler aşağıda görebileceğiniz gibi ahşap jetonlar ile mükemmel bir biçimde uyumlu.

a12.png

a13.png

Uzun ömür garantili sağlam plastik minyatürler.

Minyatürler orduları temsil ettiğinden hızlı bir bakışla onların nerede olduğunu fark edebilirsin. Birbirlerinden farklı şekilde duruş sergilediklerinden onları ayırt etmek kolay olacaktır. Fotoğraf becerilerimizi mazur görün ama bir fikir sahibi olduğunuzu umuyoruz. 

Görseldeki harita eski sürümden kalma. Yeni halini aşağıdaki bölümde görebilirsiniz. Amaçladığımız gibi minyatürler tahta üzerinde öne çıkıyor. 

Tabikide minyatürleri tüm ahşap parçalar ve jetonlarla birlikte bölmelerde kendi yuvalarına yerleştirmeyi denedik. 

a14.png

Bölmelerin kapaklarını size sunmam için bir dakikanızı ayırın. Kutuyu ve bölmeleri neresinden çevirirseniz çevirin herşeyin yerli yerinde kalacağından emin olabilirsiniz. (Feragatname: Herşeyin bir sınırı var tabikide. 4 katlı binanın tepesinden 360º ters takla atamayacaklardır.)

Minyatürler gördüğünüz gibi mükemmel bir biçimde oturuyor. Bu özel yapım bölmelerde onları boyamaya çalışsanız bile korunacaklardır. Ayrıca ihtiyaç duyduğunuzda nerede olduklarını her zaman bileceksiniz. 

Aurum Potestas Est, and dice too

a15.png

Madeni para setlerini mükemmelleştirme görevi hiçde kolay bir görev değildir ancak sonunda başarılı sona ulaştık. Yukarıda madeni paralar üzerinde gereğinden fazla şekilde yaptığımız yıkama ve eskitme çalışmalarını görebilirsiniz. Madeni paralarda metalin parlaklığı ve eskimiş hissiyatı arasında bir denge kurmak istedik. İnsanlık 2000 yıl sonra onları bulduğunda (piram.., türb.., mezarları kazarken) onların gerçek olduklarını düşünmelerini isteriz. Aşağıda isyan zarlarıyla birlikte geçen hafta elimize geçen 10 ducalık altın paraları görebilirsiniz.

a16.png

Tasarımlar ne kadar havalı? Bekle biliyorum gerçekten çok havalı. Aerum Potestas Est. 

Madeni paralar neredeyse hazır ve iyi bir iş çıkarttığımızı düşünüyoruz. Bütün bunlar sosyal medya ve haber kanallarımızda gösterildi. Bu yüzden takip etmiyorsan birşeyler kaçırdığını anlayabilirsin. Haberleri güncel olarak takip etmek istiyorsanız haber kanalımıza kayıt olun. 

Madeni paralar Andrew Forster tarafından tasarlandı. 

Zarlardan bahsetmişken  işte geri kalanların bir görüntüsü. Gerçekten iyi göründüklerini düşünüyoruz. 

a17.jpg

1618 Haritası - Farklı bir oyun deneyimi 

Oyun tahtasının arka tarafında gelen yeni haritayı size sunmaktan mutluluk duyuyoruz. Bunun sadece farklı bir harita olduğunu düşünmeyin. Bu harita size tamamiyle farklı bir oyun deneyimi sunacaktır. 

-1618 yılında Büyük güçler gerçekten BÜYÜK bir güç. 
-Dini açıdan bölünmüş bir Avrupa kıtası ile birlikte tamamiyle yeni zorlayıcı başlangıçlar 
-Parçalanmakta olan eski devler ve yükselmekte olan yeni genç devletler. Asimetrik bir senaryo için mükemmel bir ortam. 

a18.jpg

Doğu Avrupa ile birlikte ters harita - Deluxe Versiyon

Ahşap Jetonlar

Üreticilerimizden ahşap örnekler aldık. Bu örnekler ürünlerin son haline oldukça yakın haldeler. Örnekler elle boyandılar, seri halde üretilen versiyondakiler çok daha iyi baskıya sahip olacaktır. Dürüst olmam gerekirse bu örnek versiyonların bile mükemmel olduklarını düşünüyoruz. Onları zaten diğer bileşenlerle birlikte yukarda gördünüz, şimdi birazda yakından bakın. 

a19.png

Turczi Ne Diyor…



Meşhur oyun tasarımcısı ve sanatçı Dávid Turczi'nin 1 kasımda yaptığı büyük canlı soru cevap etkinliğinden aldığımız alıntının sizlere bir fikir verebileceğini düşündük. Tasarladığı tekli oyuncu modundan ve Europa Universalis: The Price of Power projesinde çalışma deneyimlerinden kısaca bahsediyor. 

Tekli Oyun kurallarını iyileştirmemize ve girdiğimiz kısır döngülerden çıkmamızı sağlayan (ve bunu Discord sunusucunda yapmaya devam eden) herkese teşekkür ediyoruz. Botları gerçekten gurur duyabileceğimiz bir aşamaya getiriyoruz. 

Illustrations Galore

Olly Lawson ve Joeri Lefévre tarafından tasarlanan kart illüstrasyonlarımızdan çok memnunuz (instagram adreslerini kesinlikle inceleyin). Tabi bir görsel bin kelimeye bedeldir, bu yüzden sizi görüntülerle başbaşa bırakacağım.

a20.png

a21.png

a22.png

a23.png

a24.png

Önceki Geliştirici Günlükleri
  1. Harita ve Oynanabilir Ülkeler
  2. Kutu Tasarımı ve Monark Puanları
  3. Eylem Kartları ve Fransa
  4. Oyun Düzeni, Aşamalar ve Kastilya
  5. Diplomasi
  6. Savaşlar ve Osmanlı
  7. Oyuncu Diyarları ve NPR
  8. Temel Eylemler
[+] 2 üye Aeschyli nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.