09-11-2022, 12:58
(Son Düzenleme: 09-11-2022, 16:06, Düzenleyen: Justicar. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
Galactic Civilizations IV geliştirici günlüklerinde bu yazıda bir savaş esnasında gemilerinizi izleyebilmekten bahsediliyor.
https://forums.galciv4.com/507256/galciv...s-i-part-1 :Uzun yıllar boyunca, bir kampanyanın ne kadar hikaye vari bir oyun deneyimi sunduğunu anlamak için Galactic Civilizations oyunlarını adım adım oynadım. Neleri değiştirmemiz gereken şeyleri daha iyi görmemi sağlıyor.
Ayrıca şirket içi toplantılarda tartıştığımız yorumları da sizler ile paylaşacağım. Ancak bu gün oyun geliştiricileri olmak isteyen sizler için, ekibin belirli bir proje hakkında Kreatif Direktör şirketinden aldığı geri bildirimlerden bazılarını göstermek istedim.
Kurulum
Hikaye, tek bir sektör içinde gerçekleşir. Oynanış açısından bakıldığında, bir GalCiv II veya GalCiv III haritası gibi deneyim sunduğu anlamına gelmektedir.
Başlangıçta
Acemi Terran Alliance, Hyperdrive adlı yeni bir ışıktan daha hızlı seyahat biçimi icat etti. Bu yeni itiş sistemi, Precursors tarafından uzun zaman önce kurulmuş, Yıldız Geçidi sisteminin yerini alarak yüzyıllar yerine birkaç hafta içinde farklı yıldızlar arasında serbest seyahati mümkün kıldı.
Endeavor uzay rıhtımından çıkan ve ilk kez kullanılacak ilk iki gemi, T.A.S. Santa Maria ve son derece pahalı prototip araştırma gemisi T.A.S. Discovery.
Santa Maria'nın içerisinde 25.000 kolonist bulunuyor.
Yorum: Santa Maria isimsiz başlamadı. Olması gerekiyor. Benzer şekilde, ilk tersane de isimlendirilmelidir. Endeavour'u manuel olarak yeniden isimlendirdim.
Dünya'nın çabalarına öncülük eden bilim danışmanı Vos Tremen, araştırma yapmak için umut vadeden 4 farklı aday buldu. Uzun tartışmaların ardından Uzay Asansörleri seçildi.
Yorum: Bilim danışmanının bir adı olmalıdır. Ona Vos Tremen adını verdim ama burada sadece sıradan insanlara sahip olmamalıyız. Ayrıca, ekonomik ve askeri bir danışman olmalı ve her biri araştırma yapmak için bir teknolojiyi savunmalıdır.
Dünya'nın kendisi için bir yeni dizi projemiz var.
Verimliliği arttırmak için başkent şehrini nadir bulunan matellarin bulunduğu bölgeye kurmaya karar verdim.
Yorum: Bilimsel, askeri ve ekonomik danışmanlar yardım etmek için orada olmalıdır.
Karn Urlox, inşa etmemiz için bir dizi farklı seçenek sunuyor. Başka bir koloni gemisiyle gitmeye karar veriyoruz.
Yorum: Bu kişi bir askeri danışman olmak için fazla düşük özelliklere sahip. Onun yerine kendisini geliştirmesi için Tersane Komutanı olarak görevlendiriyorum.
Medeniyetimizin gelişmesine katkı sağlamak için yeni Adaylar geldi.
Terran İttifakı, galaktik bir ulusu yönetebilmek için en iyi ve en parlak kişilere ihtiyacı var.
Bu sebeple iki karakter seçtim.
Yorum: Bu karakterleri yeniden isimlendirmeliyim.
Mera bir dahi, bu yüzden onun teknoloji biriminden sorumlu olmasını sağlayacağım.
Yorum: Yani bu noktadan sonra teknoloji ekranında görünmesi gereken kişi bu.
Mera'nın 10 zekası var, yani araştırmaya %10 bonus veriyor.
Ginny'ye gelince, 9'luk bir kararlılığı var, bu da onu savaşta gerçekten iyi yapıyor.
Bu yüzden onu prototip gemi Perseverance'ın başına geçireceğim.
Sahip olduğum 3 ana kaynağıma baktığımda:
Para.
Kontrol.
Gıda.
Galactic Civilizations IV'te kontrol yeni bir kaynak. Yönetim emirlerini uygulayabilmek için kullanılır.
Her medeniyetin başlangıç için farklı bir dizi yönetim emri vardır ve oyun boyunca daha fazlası ortaya çıkar. Ayrıca daha fazla aday davet etmek ve bilim adamlarını daha hızlı araştırma yapmasını sağlamak için kontrol puanlarını kullanıyorum. Bu eylemler puanları tüketir, ancak zamanla puanları geri kazanırım.
Güneş Sistemi
Çok kısa bir süre içinde, ana güneş sistemini başarılı bir şekilde kolonileştirdik ve Perseverance dönüş yolunda.
Birkaç hafta sonra Koloni gemisi Opportunity, Scutti sistemine ulaşır ve ilk güneş dışı sistem kolonimizi oluşturmaya başlar.
…1. Bölümün Sonu…