25-04-2020, 16:52
Fields of History geliştirici günlüklerinin onuncusunda savaşlardan ve çatışmalardan bahsediliyor.
https://www.patreon.com/posts/devlog-10-wars-30772687 :Onuncu geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün savaşlar ve çatışmalar hakkında konuşacağız. Fields of History: The Great War’da geçmiş savaşların ve devam eden savaşların bir kaydına sahip olacaksınız.
Bu tarih meraklılarını memnun edecektir. Bu, aynı zamanda oyuncuların Rusya ve Japonya arasındaki ilişkilerin yirminci yüzyılın başlarında neden oldukça çalkantılı olduğunu anlamalarını sağlayacaktır.
Bu raporlar oyuncuların bir savaştaki her katılımcının Savaş Puanını bilmesini, kimin öldürdüğünü, kimin öldürüldüğünü ve aktif olarak kimlerin katılıp katılmadığını bilmesini sağlar. Ancak Savaş Puanı bir takım değişkenler ile hesaplanır. Bölgeleri ele geçirerek (özellikle stratejik noktaları) veya düşmanlarınızı öldürerek Savaş Puanı kazanırsınız. Aksine, bölge veya asker kaybetmek Savaş Puanınızı düşürecektir.
Aşağıdaki ekranda Lüksemburg'un gri olduğunu ve beyaz bayrak simgesine sahip olduğunu görebilirsiniz, çünkü çoktan teslim olmuş bile.
Ayrıca, devam eden bir savaşa katılması muhtemel ülkeleri hızlı bir şekilde görüp, bilebilir ve bu sayede yeni bir cephe açılmasını sağlayabilirsiniz.
Katılımcılar arasında Bavyera gibi tamamen egemen olmayan ülkelerin bayraklarını görebildiğimizi fark edeceksiniz. Bunun nedeni kayıpların hesap edilmesi kısmında açıklanmaktadır.
Bavyera birlikleri düşman askerleri öldürürse, katkıları liderinin Savaş Puanını (bu durumda Alman İmparatorluğu) artıracaktır. Bununla birlikte Bavyera’nın kayıpları Bavyera'ya özgüdür ve her ülke için, ülke küçük de olsa ayrı sayılır.
Aynı şey sömürge birlikleri için de geçerlidir, eğer sömürge birlikleriniz ile kolonileri savunmaya devam ederseniz, denizaşırı topraklarda meydana gelen savaşların boyutunu hızlıca fark edebilirsiniz.
Ayrıca, sürekli sömürge birliklerinizi ön cephelere gönderirseniz, onlarla olan ilişkilerinize dikkat edin. (sonu size karşı bir isyanla sonuçlanabilir!)
Müttefiklerinizi savaşlara çağırabilmeniz için onların sizin otoritenize olan saygısı ve ilişkilerinizin düzeyi çok önemli bir faktör olacaktır. Kanada, Birleşik Krallık ile aralarında sıkıntılı ilişkiler olduğu zaman askerlerini Birleşik Krallık’ı desteklemeye göndermeyi reddedebilir.
Bununla birlikte, Birleşik Krallık ile başka bir ülke arasında (Avustralya gibi bir koloni veya Fransa gibi bir müttefik olsun) büyük bir antant, iki ülkenin birlik kurmasını sağlayabilir.
Bir birlik ilan edilirken, depolar birlik üyeleri arasında paylaşılacak ve bu da herhangi bir üyenin askerlerinin birlik bölgelerinde ikmal yapmasına izin verecektir.
Ayrıca, bir potansiyel müttefikle ilişkileri geliştirmek veya savaşın gidişatını değiştirmek için sefer kuvvetleri gönderebilirsiniz.
Tüm bu durumları en iyi şekilde temsil etmek için savaşları bazı kategorilere ayırdık:
- Topyekun Savaş – Bu savaştaki amaç, iki taraftan birinin karşı tarafın tüm üyelerinin teslimini (veya savaşın geri çekilmesini) sağlayarak tam bir zafer ulaşmaktır.
- Sınırlı Savaş – Bu savaşlar belirli bir bölgenin iddiası gibi hedeflere sahip savaşlardır. Bir bölgeye sınırlı savaş ilan eden ve bu bölgeyi elinde tutan bir ülke, o bölgeye sahip olduğu her gün Savaş Puanını arttırır. Aksine, iddia edilen bölgeyi kontrol etmezse, yavaş yavaş Savaş Puanı kaybedecektir. Bu nedenle sınırlı savaşlar, sınırlı sonuçları olan bir zaferle biten sınırlı bir süreye sahip savaşlardır.
- İç Savaş – Uzun bir isyan veya bir devrim bunu tetikleyebilir. İki karşıt taraf tüm ülkenin kontrolünü ele geçirmek için savaşıyor. (Bolşevik Devrimi, Fin İç Savaşı, vb.)
Dip Not: İç Savaş veya Sınırlı Savaş, şartlar değişirse (örneğin iki savaşın birleştiği veya özel bir olay sırasında) Topyekun Savaş'a dönüşebilir.
Bir düşmanın teslim olmasını sağlamanın birkaç yolu vardır. Bir sözleşmeyi zorla onaylatarak veya müzakereler ile anlaşmaya vararak.
Bir savaş sırasında, bir ülke çok sayıda bölge üzerindeki kontrolünü kaybederse, Ulusal İrade ciddi şekilde etkilenecektir. Durum devam ederse, Ulusal İrade sıfıra ulaşıncaya kadar yavaş yavaş azalır ve bu da bir ülkenin pes etmesine neden olur.
Ayrıca, savaştan çıkması karşılığında tüm çekirdek bölgelerini geri almasına izin vererek bir ülke ile müzakere edilmiş bir barış elde edebilirsiniz. Köşeye sıkışmış bir ülke bu seçimi yapabilir, ancak müttefikleriyle birlikte çöküşün eşiğinde veya çok kötü şartlarda olmadıkça bu risk alınmaz.
Her ülke bir ittifaka katılabilir. Bir ittifak, üyelerinden birine saldırılırsa, üyeyi savunmak için savaşmaya hazır birkaç ülkeden oluşan bir gruptur. Bununla birlikte, bir ülke bir ittifak üyesi olsa bile, savunmaya katılmayabilir. (Sonrasında ittifaktan kovulacak ve birkaç ay boyunca "Güvenilmez" eksisi alacak ve bu da diplomasilerinde çok ciddi bir kara leke olacaktır.)
Oyunun başlangıcında halihazırda iki ittifak bulunmaktadır.
Birincisi Alman İmparatorluğu, Avusturya-Macaristan ve İtalya Krallığı’ndan oluşan Merkezi Güçler(İttifak Devletleri) ve ikincisi ise Fransa ve Rus İmparatorluğu olmak üzere yalnızca iki ülkeden oluşan Antant(İtilaf Devletleri). Modun tam tersine, Birleşik Krallık savaş dışında kalabilir. (Hearts of Iron IV: The Great War modundan bahsediliyor.)
Siyasi Genel Bakış Menüsünde, ait olduğunuz ittifakın ayrıntılarını daha detaylı görebileceksiniz. ittifakın tüm üyeleri hakkında bilgi sahibi olacaksınız. Onlarla olan ilişkilerinizin nasıl olduğunu, İttifak Birliği'nin bir parçası olup olmadıklarını ve ordularını kontrol eden ülkeler için ne kadar askerlerinin hazır olduğunu (örneğin Bavyera birlikleri doğrudan Alman İmparatorluğu'nun kontrolü altındayken Kanada birlikleri Kanada’nın kontrolü altındadır) öğrenebileceksiniz.
Tarihte de olduğu gibi, İtalya ile iki müttefiki arasındaki ilişkiler oyunda da 1914'ün başında gerçekten pek de iyi sayılmaz. Oyuncu, İtalya'yı etkileyip yanına çekebilmek için çeşitli yollara sahip olacak. Merkezi Güçler veya Antant, 1915'te gerçek hayatta olduğu gibi.
Bir ittifakın lideri teslim olursa, bu ittifakın diğer üyelerinin moraline kötü bir şekilde yansıyacaktır. Ancak geri kalan üyeler savaşmaya devam edebilirler. Böyle bir durumda üyeler arasında yapılan bir oylamadan sonra yeni ittifak lideri seçilir.
Ayrıca savaş içinde yaşanan muharebelerin popüler desteği etkilemesini de hedefliyoruz. Mod'dan farklı olarak, muhaberelerin süresi, zayiat sayısı, bombalamalar ve kıtlıkların, halkın savaşa ve liderlerine olan inançlarını yavaşça kaybetmelerine, isyan etmeye ve pes etmeye doğru itmesini istiyoruz.
Unutulmamalıdır ki, 1918'de Alman İmparatorluğu neredeyse hiç toprak kaybetmemişti, ancak Alman askerlerinin kayıpları korkunç derecelerdeydi ve cepheden gelen haberler pek de iyi değildi. Alman Devrimi’nin isyancıları ve bazı şehirlerde kurulan işçi sendikaları, Kayzer’i tahtından vazgeçmeye ve savaşın sonunu getirmeye zorladı.
Fields of History’de düşmanlarınızı son bölgelerine kadar işgal etmeden de bir savaş kazanmak mümkün olacak. Onları psikolojik olarak zayıflatmak ve isyanları finanse etmek de size zafer kazandırabilir!
Bu geliştirici günlüğünün sizi memnun edeceğini umarak, size verdiğimiz birkaç kötü haber için tekrar özür dilemek isteriz. Bizim çok zamanımızı alan ve ilgilenmek zorunda olduğumuz bazı idari sıkıntılarımız vardı. Bu sıkıntının yanlış bir dönemde geldiğini ve oyunumuzu geliştirmenin tüm zamanımızı aldığını söyleyebiliriz.
Sıradaki geliştirici günlüğünün 11 Kasım'da yayınlanacağını söyleyebiliriz. Tekrardan, bizi destekleyenlere çok teşekkür ederiz! ;)