Günlük: Fields of History - Kaynak Toplama
#1
banner.PNG

Fields of History geliştirici günlüklerinin sekizincisinde kaynak toplama mekanikleri anlatılıyor.

https://www.patreon.com/posts/devlog-8-27899066 :Bu yeni geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün Fields of History: The Great War’da kaynakları nasıl elde ettiğinize bir bakış atacağız.

devlog8_a.jpg

Birinci Dünya Savaşı başlamadan çok önce, Avrupa ülkelerinde ve Amerika Birleşik Devletleri'nde endüstriyel üretim önemli ölçüde büyüdü.

Bu kaynaklarda ve hammaddelerde yüksek bir talebe yol açtı, bu da haliyle dünyada pek çok gerilimin nedeni oldu. Giderek daha fazla ülke dünyanın dört bir yanından çok sayıda kaynak ithal etmek zorunda kaldı. Sonuç olarak pek çok ülkenin ekonomisi dış ticarete bağımlı hale geldi.

Birinci Dünya Savaşı ve milletler arasındaki rekabet, stratejik kaynaklar için çok yüksek bir talebe neden oldu, bu da daha yüksek fiyatlara yol açtı. (Ham petrolün varilinin fiyatı, savaşların başlamasından önce bir dolardan daha az iken 1918’e yaklaştıkça iki dolara kadar çıkması buna mükemmel bir örnektir.)

Tarihte daha önce hiç görülmemiş bir şekilde milyonlarca insanı seferber etmesinin yanı sıra, Birinci Dünya Savaşı, tüketim alışkanlıklarında ve üretimde de büyük bir değişiklik yarattı.

Tarihçi Daniel Yergin, "I. Dünya Savaşı insanlar ve makineler arasında yapılan bir savaştı. Ve bu makineler gücünü petrolden alıyordu." diyerek bunu çok iyi özetler.

devlog8_b_756px.png

Bölge arayüzünün tasarımında bir değişikliğe gittik, şimdi üretilen kaynaklar yerine bölgede ne kadar kaynak olduğunu gösteriyoruz.

Aslında, bu kaynakların sadece bir kısmı %100 oranında sömürülebilir. Sömürülen kaynaklar ve kontrol altındaki kaynakları ayırt etmek önemlidir.

Kaynak çıkarımı düzenli olarak yapılır. Kaynak çıkarımının günlük dengesi, "Giderler ve Gelirler"de yaptığımız gibi, farklı tablolarda özetlenmiştir.

devlog8_c.png

Her kaynak için:
  • Bölge – Kaynağı kontrol eden ülkenin bayrağı ile hasat edildiği/çıkarıldığı bölgenin adı. Eğer sizin ulusunuz değilse, ülkenize bağlı devletlerden biri

  • Kaynak – Sömürülen Kaynak / Toplam Kaynak

  • Maliyet – İşletme Maliyetleri

  • İşgücü – Düzgün işletilebilmesi için gereken insan gücü. Yeterli İşçiniz yoksa turuncu renkte görünür

  • Üretim – Üretim Raporu

Size bağlı ülkelerle olan ilişkinize göre onların size sağlayacağı kaynaklardan az çok yararlanabileceksiniz. Bu ülkelerle kötü ilişkilere sahip olursanız kendi kaynaklarını size karşı kısıtlamaya hakları olacaktır.

Benzer şekilde, kısmen kontrol edilen bir bölge veya güvensiz bir nüfusa sahip bir bölge kaynak çıkarımında olumsuz bir etkiye sahip olacaktır.

Buna ek olarak, optimum üretim için sivil nüfusunuzun bir kısmının tüm üretim merkezlerini doldurması gerekecektir. Eğer işçileriniz az ise savaş esirlerini çalıştırabilirsiniz. Tüm bunlara rağmen, hala boş pozisyonlar varsa, üretiminiz etkilenecek ve kaynaklarınızın % 100'ünden yararlanamayacaksınız.

Buna ek olarak, işletme maliyetlerini (malzemeler, maaşlar ve diğer çeşitli maliyetler) ödemek zorunda kalacaksınız.

devlog8_d.png

Oyununuz boyunca geliştirdiğiniz teknolojiler sayesinde, üretiminizi yeni işlemler ile artırırken işletme maliyetlerini ve ihtiyaç duyduğunuz insan sayısını azaltabileceksiniz.

Piroliz ile kömür üretebileceksiniz. Bu yöntem ekonomik olmasa da, zalimce kömürden yoksun bırakılmış bir ülkenin kömür üretmesine izin verecektir.

Bir ülkedeki kıtlıkların sonuçlarını bir miktar sınırlayabilmek için bazı kaynakları diğer kaynaklara (yüksek maliyetle) dönüşümünü sağlayacak başka işleme yöntemleri düşünüyoruz.

Bu geliştirici günlüğü de böyle bitiyor. Umarız hoşunuza gitmiştir. Bizi her gün destekleyen herkese tekrar teşekkürler!

Herkese iyi haftalar!
76561198034761601.png
[+] 1 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.