Günlük: Grey Eminence - Ticaret Bölüm 1
#1
trade.png

Grey Eminence tarafından paylaşılan 18. geliştirici günlüğünde oyundaki ticaret mekaniğinden bahsediliyor.

https://www.nestinars.com/news/dev-diary-18/ :Merhaba, Gray Eminence'ın 17. geliştirme günlüğüne hoş geldiniz!

Bugün herkesin beklediği ticaret mekaniğine odaklanacağız. Grey Eminence de oluşturduğumuz ekonomik sistemin en önemli kısmıdır. Farklı nüfus ve ticari mallardan oluşan durağan bir dünyayı daha canlı hale getirmemizi sağlıyor.

Pazarlar
Ticaret sisteminin temel birimi pazarlardır. Varsayılan olarak pazar, tek bir coğrafi bölgede bir ülkenin sahip olduğu tüm topraklardır. Daha önceki günlüklerimizi takip edenler bunun siyasi bölgeler için kullandığımız tanımla aynı olduğunu fark edeceklerdir. Bu doğru 1356 pazar ve siyasi bölgeler bir ve aynı.

Her pazarın, tüm bağlantılarının bir araya geldiği bir pazar sermayesi (buna daha sonra değineceğiz) ve yerel olarak üretilemeyen ürünlerde dahil olmak üzere oyundaki her ticari malın bir stoğu vardır. Ayda bir kez, ticari ürünleri çekerek veya doldurarak kendisini oluşturan bölgelerin tüketim ve üretim sorununu çözmeyi hedefler. Bu süreç iki adımda gerçekleşir:

  1. Temel tüketim ve bina üretimi
  2. İsteğe bağlı tüketim
Tüm talepler orantılı olarak yerine getirilir. Örneğin bir pazarın stoğunda 100 gıda varsa, ancak nüfus ve binalar sırasıyla 200 ve 300 gıda talep ediyorsa her talep sadece %20 (100 / (200+300)) oranında karşılanacaktır. Bu örnekten devam edecek olursak, işlem sonunda stokta gıda kalmayacağından talebin %0'ı karşılanacaktır.

İsteğe bağlı tüketimi erteleyerek, bir nüfusun aç ve yakıtsız kalmamasını sağlıyoruz. Ek olarak, bu aynı zamanda üretimi isteğe bağlı harcamalardaki ani artışlara karşı daha dirençli hale getirerek, örneğin ganimetlerle eve dönen bir ordunun yerel sanayi girdilerini aç bırakmasını ve yeni edinilen aşırılıkları nedeniyle tedarik zincirlerini kırmalarını engelliyor.

dd18-screenshot-1.jpg

Lojistik
Tabii ki, piyasaların varoluş nedeni sadece yerel arz ve talebi buluşturmak değil, daha çok kar elde etmek için bağlantılı oldukları diğer pazarlardan mal ithal ederek veya ihraç ederek yerel dengesizlikleri çözmektir. Lojistik burada devreye giriyor: Tek bir pazardaki tüm birimlerin tek bir ekonomik birim olarak işlev görebileceğini varsayarken (en azından bir aylık düzende), farklı pazarların birbirleriyle ticaret yapabilmesi için bir bağlantıya ihtiyacı var.

En temel bağlantı türü ve bugün ele alacağımız olan kara bağlantısıdır. Bu bağlantı, bir ülke ve komşuları arasında otomatik olarak kurulur. Her bir sermaye için en hızlı yoldan kurulur. Arazi tipi, iklim ve alt yapıyı hesaba kattığından bazen coğrafi olarak en hızlı yol olmayabilir.

Altyapı, lojistik sistemle etkileşim kurmanın en etkili yoludur. Yol inşa ederek ticaretin akacağı yolu belirleyebilirsiniz. Ek olarak, altyapı, ticari ürünlerin taşınması için harcanan maliyeti düşürdüğünden ticareti daha verimli ve karlı hale getirir. Tasarladığımız sistem, bir altyapı üzerinden akan ticaret hacmini yapay olarak sınırlamadığından diğer büyük strateji oyunlarından ayrılmaktadır. Bunun yerine bir ay içerisinde ne kadar malın taşınmasının karlı olduğunu dengelemek için kar formülüne güveniyoruz. Örneğin, oyuncu elindeki Rusya demir yollarının bulunmasından önce doğu toprakları geliştirmeye başlarsa tüm Avrasya üzerinde tonlarca malın atla taşınmasının karlı hale gelebilmesi için olağan üstü kar marjı gerektirecektir.

Demiryollarından bahsetmişken, pazarların yapılanma şeklini değiştiren benzersiz bir mekanik sağlarlar. Demiryolu ile birbirine bağlanan komşu illerinizden herhangi biri otomatik olarak tek bir birleşik pazarın parçası haline gelir. Böylece, demiryollarını araştırdığınızda ve inşa ettiğinizde iç lojistiğinizi rahat bir hale getirip devasa bir kara pazarı yaratabilirsiniz. Bir önceki Rusya örneğine geri dönecek olursak, Moskova'dan Vladivostok'a uzanan yollarınız olsa da kara ticareti aradaki şehirler sebebiyle oldukça yavaş akacaktır. Bir demiryolu bağlantısı yalnızca nakliye maliyetlerini azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda tüm illeri aynı pazarın parçası haline getirerek malların Vladivostok'tan Moskova'ya bir ay içinde taşınmasına olanak tanıyacaktır.

dd18-screenshot-2.jpg

Fiyatlandırma
Lojistik temelli bir ticaret sistemi, onu yönlendirecek gerçekçi mal fiyatlandırması olmadan eksik kalacaktır. Sonuç olarak karı belirleyen fiyattır ve malların ticaretini teşvik eden de kârdır. Fiyatlandırma formülünün ve buna dahil olan faktörlerin ayrıntısına girmeyeceğim. Malların fiyatı her pazarın arz ve taleplerine göre belirlenir. Şaşırtıcı değil, biliyorum ama bunu yazılı hale getirmeye değer olduğunu düşündük.

Modlanabilirlik
Şuana kadar geliştirdiğimiz her mekaniğin modlanabilir olmasını sağladık ve ticaret bir istisna değil. Oyundaki birbirine en bağlı mekaniklerden biri olarak, süreçlerin diğer oyun mekaniklerine nasıl bağlanacağını düzenlemek hassasiyet gerektirecek, ancak yapılabilir bir iş. Ayrıca yeni ürünler eklemek veya nakliye maliyetleri gibi ticaretle ilgili değişkenleri ayarlayabilirsiniz.

Ancak ileriye dönük olarak, ne yazık ki Gray Eminence mekaniklerini oluştururken kullandığımız sistem düzeyinde modlanabilirliği azaltmak zorunda kalacağız. Bu tür özelliklerin eklenmesi geliştirme sürecini iki kat arttıracaktır. Ancak yine de gelecekte bu mekeniklerin tamamen sabit bir şekilde kodlanacağı anlamına gelmez. Bizim yaptığımız sistemi devre dışı bırakarak her zamanki modlama seçenekleri ile kendinize göre bir şeyler tasarlayabilirsiniz. Açıkçası, modlanabilirlik göz önünde bulundurularak oluşturulmuş mevcut sistemleri modlamaktan daha zor olacak, ancak yine de yapılabilir.

Okuduğunuz için teşekkürler. Kapalı betayı mümkün olan en kısa sürede hazır hale getirmek için çok çalışıyoruz. Belirli bir tarih vermek doğru olmaz ancak çok uzak bir tarihten bahsetmiyorum.
[+] 1 üye Justicar nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
İlginç olmuş.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.