12-09-2023, 14:39
Grey Eminence tarafından paylaşılan 19. geliştirici günlüğünde oyundaki ticaret mekaniğinin devamı anlatılıyor.
https://www.nestinars.com/news/dev-diary-19/ :Merhaba ve Grey Eminence'in 19. geliştirme günlüğüne hoş geldiniz!
Bugün, ticarete ayrılmış dev günlükler serisini sürdürüyoruz. Daha önceki bölümde ticaret sisteminin yapısının (pazarlar ve altyapı) genel olarak incelemiştik, şimdi ise sistem içindeki en önemli iki süreci, fiyatlandırma ve işlemleri (transactions) keşfedeceğiz.
Fiyatlandırma
Tek başına işlem görülen herhangi bir pazarda, her malın belirli bir fiyatı vardır. Bu fiyat, bu pazarın önceki aylık yenilenmesi şeklindedir (bu nedenle fiyatlar aylık olarak güncellenir, lojistik gibi). Bu fiyat, o pazardaki tüm ekonomik aktörlerin gelecek yenilenme için davranışını yönlendirir - ve bu davranış da sıradaki yenilenmenin fiyatını etkiler.
Peki, bir malın fiyatı tam olarak nasıl hesaplanır? Daha önce, bu fiyatın temel olarak arz ve talep tarafından belirlendiğinden, her bir pazarda üretim ve tüketimle temsil edildiğinden bahsetmiştik. Bir pazarın bir malı ürettiği miktar, tüketimine kıyasla ne kadar fazlaysa, fiyatı o kadar düşük olur (veya tam tersi), bu çok net bir tanımdır, arz talep meselesi.
Ancak, pazarlar birbirine bağlıdır ve daha büyük uzun mesafe ticaret rotalarını oluştururlar (özellikle oyunun ilk yarısında, demiryolları sayesinde çoklu eyalet pazarları açılmadan önce). Bu nedenle, fiyatlandırma formülü aynı zamanda ithalat ve ihracatı da göz önüne alır. Bu sayede arası uzak olan yerler arasındaki noktalarda mal birikmesi ve her bir yer için ayrıca ihracat veya ithalat hesaplaması yapmaya gerek kalmadan ticaret gerçekleştirilebiliyor.
Fiyatlandırma formülünün tam parametreleri hala değişebilir, ancak temelde, temel fiyat (malın tedarik zinciri karmaşıklığına bağlı olarak statik olan) ile üretim + ithalat ile tüketim +ihracat arasındaki farkın bir oranının çarpımıdır. Bir örnek vermek gerekirse (kesin olmayan değişkenlerle), bir malın temel fiyatı 1 ise, ancak tüketim + ihracat, üretim + ithalatı 5 katından fazla aşıyorsa, bu pazardaki nihai fiyat 5 olacaktır.
Fiyat mekanizmasını büyük dalgalanmalara ve şoklara karşı daha dayanıklı hale getirmek için eklediğimiz bazı denge unsurları bulunmaktadır. Herhangi bir yenilenme için, yeni fiyatın eskinin +/-50% içinde olacak şekilde sınırlandırılması bunlardan biri. Elbette, gerçek eksikliklerden kaynaklanan fiyat artışlarını önlemeyecektir, ancak geçici sorunlar, malların yolunu yeniden yönlendirmenin neden olduğu küçük aksaklıkları düzeltmek için yeterince esneklik sağlar.
İşlemler
Temel olarak, fiyatlandırma sistemi, bir pazardaki tüccarlar ile tedarikçileri ve müşterileri veya iki bağlı pazarın tüccarları arasındaki işlemleri mümkün kılmak için var. Bu işlemler sayesinde mallar taşınır ve oyunun tüm ekonomik süreci ortaya çıkar. Bu nedenle doğru kurgulanması gereken önemli bir süreçtir. Not edilmelidir ki, işlem sistemi üzerinde birden fazla yenilik geçirdik - ve yukarıda açıklanan versiyonun son hali olmayabileceğini belirtmekte fayda var - ancak genel olarak oldukça tatmin edici bir çözüme ulaştığımıza inanıyoruz.
Önce yerel işlemleri ele alarak başlayalım - bir pazardaki tüccarlar ile tedarikçiler veya müşteriler arasında gerçekleşen işlemleri. Daha önce bahsettiğimiz gibi, her pazarın her mal için kendi stok deposu bulunur. Bu stok, o belirli pazarın tüccarlarına aittir (çoklu eyalet pazarlarında, stok depoları pazarın bileşen eyaletlerindeki tüm tüccarlar tarafından ortak olarak kabul edilir). Bir bina mal ürettiğinde, bu malları hemen yerel pazarının stok deposuna satar. Benzer şekilde, bir nüfus (veya bina veya karakter) mal tükettiğinde, bu malları yerel pazarının stok deposundan satın alır.
Bu nedenle, yerel işlemler her zaman tasarım gereği "kalıcı aracılar" olarak hizmet eden tüccarlar aracılığıyla gerçekleşir. Yerel işlemleri reddedemezler - her zaman yerel üreticilerden / tüketicilerden mevcut pazar fiyatından alır / satarlar. Hiç bir işlemi reddetmemeleri karşılığında tüccarlar lehine tüm yerel işlemlerin fiyatına küçük bir artış ekledik. Bu, her zaman küçük bir temel kar seviyesine sahip olacaklarından emin olur, bu da yerel ekonomilerin (özellikle 1356'da baskın olan geçim ekonomileri) sorunsuz çalışmasını sağlar. Fiyat değişimi şu anda sabit (ve her zamanki gibi değişebilir), ancak bunu bir ülkenin ekonomik yasalarından birine bağlamayı planlıyoruz, ancak bu başka bir konu.
Şimdi dış işlemlere devam edelim, bunlar iki bağlı pazar arasında gerçekleşir. Burada yerel işlemlerde olduğundan çok daha fazla onay bulacaksınız - aslında dış işlemler her zaman gönüllüdür ve her zaman kâr tarafından yönlendirilir. Ticaret sisteminin her yenilenme sürecinde, her pazar, kârlı ithalat işlemleri arayan bağlı pazarları tarar (taşıma maliyetlerini, tarifeleri vb. hesaba katar). Üretim ve tüketimde kullandığımız kısmi tatmin gibi, tüm bu ithalat talepleri toplandığında, stoklar izin veriyorsa tamamen (eğer stoklar yetersizse büyüklüklerine orantılı olarak) tedarik edilir. Önemli olan, başlangıç maliyetlerini ödeyen ithalatçıdır - bu nedenle stok deposunun gelecekteki yenilenmelerde fiyat düşüş riskini üstlenmiş olur.
Bu nispeten basit (ve sadece yerel / komşu bilincin olduğu) davranış, onlarca pazarı kapsayan organik uzun mesafe ticaret rotalarının doğal olarak ortaya çıkmasına olanak tanır. Her adımda yerel tüccarlar, her zaman sadece anlık çevrelerinin ötesindeki bilgilere sahip olmaksızın kâr için malları ithal ederler. Tabii ki, bu, arz/talep değişikliklerinin ağ boyunca yayılması ve yeniden yönlendirmelerin tüm bağlantılar üzerinde radyal yayılma gerektirmesi anlamına gelir, ancak yine de sistem, girdi verilerini dikkate aldığında oldukça gerçekçi sonuçlar üretir.
Sonuç
Bu seferlik bu kadar! Kapalı alfa sürümünü hazır hale getirmeye devam ediyoruz, ancak sınırlı bütçemiz nedeniyle daha yavaş ilerlemek durumundayız. Geliştirmenin mevcut hızını göz önüne alarak, oyunda bir 2023 çıkışını kesin olarak reddetmenin doğru olduğunu düşünüyoruz - ancak topluluğumuzun zaman içinde dış finansman olmadan oyunu makul bir şekilde tamamlayabileceğimiz bir noktaya büyüyeceğine olan iyimserliğimizi sürdürüyoruz. Ayrıca, yeni geliştirme günlüklerini tekrar geçici olarak yayınlamama kararı aldık - en öncelikli işimiz kapalı alfa ve tüm kaynaklarımızı buna yoğunlaştırmamız gerekiyor.