Günlük: HoI4 - 1.5.2 Yaması #1
#1
diaryhoi4.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu haftanın konusu 1.5.2 yaması.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...1.1082416/ :Herkese merhaba! Umarım Waking the Tiger hoşunuza gitmiştir. Geçen hafta 1.5.1 yamasının çıkmasından sonra ekip 1.5.2 için çalışmaya başladı. Bugünkü günlük çok büyük olmayacak ama yama üzerinde çalışılırken günlüklere ara vermek yerine her hafta yaptığımız bazı değişiklikleri göstermek istedil. Bir sorun çıkmazsa 1.5.2 yamasını Cuma günü Steam ayarlarından girip beta olarak indirebilirsiniz ve tam çıkış için hazır olana kadar güncellemeye devam edeceğiz. Yamanın asıl çıkış tarihine daha en az 2 hafta var.
 
Komutanları organize etmenin kolaylaşması
Çağımızın ötesinde olan "sürükle-bırak" teknolojisini (tescili bekleniyor) çok sevdiğinizi gördük, bu yüzden sizlerden gelen görüşler doğrultusunda bunu kullanabileceğiniz yerleri arttırmak istiyoruz. Artık ordularınızı ve ordu gruplarınızı sadece sürükleyerek düzenleyebilirsiniz. Harekat alanı (theatre) için de buna benzer birşey üzerinde de çalışıyoruz.
 
0EX8qo.gif
 
Komutanların ve bölüklerin kazandığı tecrübeler
Komutanlarınızın ne kadar çabuk seviye atlayıp özellik kazandığı hakkında birçok çelişkili geridönüşüm aldık. Bazıları çok hızlı derken bazıları çok yavaş diyor. 1.5.1 için bu ilerleme eğrisini yumuşatmaya çalıştık ama daha köklü bir değişiklik yapmamız gerektiğini öğrendik. Sorun ise tecrübe kazanımının aktif olarak savaşmada geçen her saate bağlı olması nedeniyle oynayış biçiminin çok fazla etki etmesiydi. Demek istediğimiz, eğer iyi oynuyor, çember içine alıyor, gücünüzü tek bir yerde topluyorsanız veya düşmanı bozguna uğratıyorsanız, düşmanı yavaşlatmak için hiçbir taktik olmadan birliklerini harcayan birine göre daha az tecrübe kazanıyorsunuz. Bu yüzden nasıl tecrübe kazandığınızı değiştiriyoruz:
Bozguna uğratmak (düşmanın kaçış yollarını kapatmak) ve kırılan bölükler (kaçamayan düşman) yok edilen birlik başına belirli bir tecrübe vermektedir.
Saat başına kazanılan tecrübe ise zaman geçtikçe düşecek şekilde değiştirildi. Alt limiti de 1 ay sonra -%90 olarak ayarlandı (1 ay sürse de 5 ay sürse de en fazla %90 düşüyor).
Düşmana göreceli olarak ne kadar daha fazla hasar verirseniz, savaşın daha kısa sürebilmesi nedeniyle, o kadar fazla tecrübe kazanacaksınız (en fazla 4 katı).
Bu değişikliklerin uzun ve kısa savaşlar arasındaki temel farklılıkları dengelemede ve akıllı oynayanları ödüllendirmede yardım edeceğini, bunu yaparken de kaba kuvvet yöntemini çok olumsuz etkilemeyeceğini düşünüyoruz. Açık beta sürecinde değişiklikler hakkında sizlerin geri dönüşlerinize güveneceğiz.
 
Multiplayer'daki "desync"ler
Bizdeki istatistiklere göre 1.5.1'in bu sorunu çoğunlukla çözdüğünü ve Waking the Tiger çıkmadan önceki seviyeye düştüğünü görüyoruz. Ancak hala bu sorun hakkında yorumlar alıyoruz, bu yüzden bunları düzeltmede yardımcı olacak birkaç yeni araç geliştirdil. 1.5.2 için de bu konuda oldukça umutluyuz. Dediğimiz gibi, bu açık beta sürecinde sizin geri dönüşlerinize güveniyor olacağız.
Doktrin ücret değişiklikleri
Ünlü olan bedavaya doktrin değiştirme bug'ının gitmesiyle doktrin değiştirme ücretinin biraz yüksek olduğunu ve bunun da oyuncuları değiştirme konusunda korkuttuğunu hissettik. Değiştirmeyi mümkün kılmak için kara doktrinlerinin giriş seviyelerinin süresi yarıya indirildi (diğer teknolojilerle aynı oldu), doktrin değiştirmek hala üzerinde düşünmeniz gereken ciddi bir olay ama şimdi olduğu kadar da ertelemeniz gerekmiyor. Bunun neden bedava olmadığı ise HoI4'ün kalbinde yatıyor. Tarihi bir zamanda bir ülkeyi kontrol ediyorsunuz, bu da demek oluyor ki o ülkenin güncel sorunlarıyla başa çıkmalısınız. Ordu doktrinini değiştirmek, bölük taslakları, düşük savaş desteği veya denge gibi şeylerden biri.
 
Polonya ve Almanya sınırlarının değişimi
Almanya'nın tarihi 1. DS sınırlarını yansıtmak için eyaletlere birkaç değişiklik yapılmış olsa da, bu konuda da gördüğünüz üzere bu değişiklikler tamamen yeterli değildi. Ben de (Bratyn), harita boyama yeteneklerimi geliştirip şu anki durumu daha iyi yapmaya karar verdim.
 
A1VEmr.png
 
1. Danzig'in biraz güney doğusunda bulunan iki Polonyalı şehir, 6347 ve 6321, Prusya'ya garip bir çıkıntı yapmaktaydı. Artık bu sınır doğu-batı düzleminde düzleştirilmiştir ve kuzeydeki şehir (6347) Danzig eyaletine eklenmiştir. Almanya Danzig'i aldığında Doğu Prusya'nın sınırları artık daha düzgün olacaktır.
2. Strzelno'nun etrafındaki sınırı daha düzleştirmek için birkaç küçük değişiklik yaptım.
3. Silesia'nın ucundaki 2 Polonyalı şehirin, 506 ve 6464, boyutları küçültülmüş ve tekrar düzenlenmiştir. Arta kalan alan ise etrafındaki şehirler tarafından paylaşılmıştır, Krakow eyaleti için de yeni bir şehir (13205) oluşturulmuştur. Poznan ve Danzig'e yapılanlar gibi, eventler sayesinde Almanya'ya geçebilen, 506 ve 6464 şehirlerinden oluşan yeni bir eyalet (Voivodeship Silesia) eklenmiştir.
4. Hazır bunları yapıyorken, sinirimi bozan birşeyi de değiştirmek istedim. Tüm Doğu Almanya'daki şehirleri tekrar eyaletlere dağıttım, bunu yaparken de eyalet sınırlarının Oder Nehri'ni takip etmesine dikkat ettim. Ayrıca bazı şehirlerin sınırlarını Neisse Nehri'ni (HoI4 haritasında görünmeyen bir nehir) takip edecek şekilde tekrar çizdim. Bu şehirler 3514, 3572, 6595, 9535, 11415 ve 11517'dir. Stettin'in (6282) de sınırları değişmiştr. Böylece modern doğu Almanya sınırlarını yaratmak mümkün olmuştur, bu tür şeyleri sevenler için.
 
5D04dl.png
 
Tüm bunları yaparken bazı fabrikaların, hava üslerinin ve nüfusun yerleri değişti ama bunun oynanışa pek de etkisi olmaması lazım. Maalesef, bu değişiklikler save dosyalarında Voivodeship Silesia'nın olduğu yerde bir boşluk olacağı anlamına geliyor. Beta'ya girerken veya yamayı değiştirirken yeni bir oyun başlatmanızı öneriyoruz çünkü bunu yapmamanın garip sonuçları olabilir (az önceki şehirlerdeki askerlerin sonsuza kadar orada sıkışması gibi). Bu ayrıca harita değişikleri yaparken tutucu olmamızın nedenidir ve bu pek de değişmeyecek.
 
Muhteşem son durum:
 
dOro5r.png
 
 
Şapka! İnsanlar şapka istiyor!
Oyundaki müthiş şapkaların sayısını arttırma uğraşımız devam ederken, Almanya'ya Paul von Lettow Vorbeck'i eklemeye karar verdik. 1. DS sırasında Alman Doğu Afrikası'nda yaptıklarıyla bilinen von Lettow Vorbeck, Kaiser'in dönüşünden sonra bir karar ile göreve alınabilir. Savaş sırasında bulunduğu bölgeyi göz önüne alarak, Jungle Rat özelliğini ve baya iyi bir lojistik puanı verdik.
 
bB1j50.jpg
 
Tabii bunların yanında birçok küçük değişiklikler ve düzeltmeler yaptık ama bunlardan daha sonra yama notlarında bahsedeceğiz. Eğer sizi sinir eden birşey bahsedilmediyse üzerinde çalıştığımız temel alanları kapsayan geçen haftaki günlüğe göz atın çünkü bu günlük şu ana kadar yaptığımız şeyleri göstermek içindi.
 
Gelecek hafta yeni bir günlüğümüz olacak ve ek olarak üzerinde çalıştığımız, modcuları mutlu edecek güzel bir şeyi de göstereceğiz. Gelecek hafta göz atmayı unutmayın!
Ara
Cevapla
#2
XP ve Alman-Leh(Polak demeyi tercih ediyorum normalde) sınırı çok güzel değişiklikler,bir de orijinal gönderinin altında Voyvodina sınırı güncellemesi ile alakalı bir resim paylaşıldı,onu da ben atayım:

devdiary%20austrohungary%20border%20change.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.