Günlük: HoI4 - 1.5.2 Yaması ve Yol Haritası
#1
diaryhoi4.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta 1.5.2 yama notları paylaşılmış ve oyunun gelecek yol haritasından bahsedilmiş.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...d.1088407/ :Herkese merhabalar, bugün 1.5.2 yamasını fiilen çıkartmış bulunuyoruz ancak bunun yanında bir de geliştirici günlüğü yayınlayarak sizlere hem bu yamadan bahsetmek hem de önümüzdeki yol haritasına dair bilgiler sunmak istiyorum.

1-5-2-cornflakes-forumthread-png.357039
Cornflakes 1.5.2 yaması nihayet betadan çıktı, bu yamanın yama notlarına ulaşmak için tıklayın.

Eğer bu yamada neler değiştiğine dair ekstra bilgi sahibi olmak istiyorsanız yayımladığımız son birkaç günlüğü okumanızı öneririm.

Ne yapıyoruz?
Artık önümüzdeki eklenti ve Ironclad adını verdiğimiz 1.6 yaması üzerinde çalışma vakti. Bu raddede herhangi bir ayrıntı veya ipucu vermemiz mümkün değil, ancak yamanın isminden bazı anlamlar çıkartmakta serbestsiniz (Madagaskar odak ağacı mı?) Aşağıda sizlere önümüzdeki yol haritasında yaptığımız güncellemeleri sunacağım.

5 Yıl Planı
Bunu daha önce paylaştığım gibi bu yazdıklarım esasen '5 yıl içerisinde yapılacaklar' planı değil, kabaca gelecekten ne gibi beklentileriniz olabilir bunlardan bahsedeceğiz. Aşağıdaki listeyi Waking the Tiger ve 1.5 yaması üzerinde çalışmaya başlarken hazırlamıştık, üstünü çizdiğimiz şeyler artık oyunun bir parçası.

Tekrar hatırlatmak isterim ki aşağıdaki liste herhangi bir netlik veya kesinlik içermez. Burada yazılmış hiçbir şeyin oyuna ekleneceğinin garantisi yoktur, öncelikler değişebilir. Bu bir bakıma "yapmak istediğimiz" şeyler, aynı zamanda bu listede maddelerin sıralanışı herhangi bir düzene tabi değildir.
  • Oyunda isimlendirme bazlı flavor ve immersion'u arttıracak güçlendrmeler.
  • Emir komuta mekaniğiyle mareşallerin generallerce yönetilen ordulardan oluşan ordu gruplarına atanması.
  • Oyuncuların dinamik karar alabilmeleri, event ve ulusal odakların arasında bir seviyede mekanik.
  • Ulusal Birlik mekaniğinin sadece yenilirken değil, oyunun genelinde etkili bir mekanikle yer değişmesi.
  • Savaş mekaniklerinde, özellikle savaşların birleşimi hususlarında değişiklikler.
  • Ekipman stoğunuzdaki eski ekipmanları temizleyebilme.
  • Altyapı geliştirerek daha fazla kaynağa erişebilme.
  • Oyunculara deniz savaşlarında daha fazla kontrol hakkı sağlama ve gemilerin muharebelerdeki davranışlarında geliştirmeler.
  • Oyuncunun daha fazla dahil olduğu bir lojistik sistemi.
  • Geliştirilmiş deniz muharebe arayüzü.
  • Denizaltılarına yönelik denge değişiklikleri.
  • Yapayzeka için oyuncular tarafından görülebilir uzun vadeli hedefler ve stratejiler.
  • Casusluk.
  • Barış konferanslarında geliştirmeler.
  • Tüm ulusal odaklarını alternatif tarih vb. seçeneklerle güncelleme (Almanya, İtalya, ABD, İngiltere, Sovyetler, Fransa, Japonya, Polonya)
  • Wunderwaffen projeleri.
  • Yakıtın oyunda daha iyi bir şekilde temsil edilmesi.
  • Alt ideolojiler arasında daha büyük farklar ve yönetim biçimleri.
  • Daha fazla ulusal odak (Özellikle: Çin, Güney Amerika, İskandinavya, İspanya, Türkiye, İran, Yunanistan)
  • Sadece savaşlara bağlı olmayan işgal sistemi ve toprağın core olup olmamasının bazı şeylere erişimde keskin fark yaratmaması.
  • Defansif savaşları daha eğlenceli hale getirmek.
  • Kalıcı ordunuzun büyüklüğünü kısıtlayacak mekanikler oluşturmak.
  • Doktrinlerin tümen tasarımını daha çok etkilemesini sağlamak.
Aynı zamanda yeni olarak:
  • Oyunculara ayarlar üzerinde daha çok kontrol sunmak, HoI4 çok farklı şekillerde oynanabiliyor ve mp oynanışıyla sp oynanışı genellikle çatışıyor.
  • Arayüzde çekip bırakma yönteminin daha fazla kullanılması.
  • Daha gelişmiş bir harita modları sistemi, multiplayer için oyuncu harita modu vs.
Yukarıda bahsedilen şeylerden bazılarının kısa ve basit şeyler, bazılarının ise devasa olduğunu farkedebilirsiniz. Bu konularda çok fazla bilgi veremiyorum ancak zaman bulduğumuz zaman eğilmek istediğimiz şeyler bunlar.

Şimdi önümüzdeki eklentiye ve 1.6 Ironclad yamasına odaklanmış durumdayız, dolayısıyla geliştirici günlüklerinin aralarındaki süreler uzayacak,  PDXCON'un yapılacağı zamanlarda sizlere çalışmaların nasıl gittiğine bilgiler vereceğime dair söz verebilirim.
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Deniz muharebeleri şu anda benim gözümde filoyu atayıp beklemekten öteye gitmiyor. Bunun sebebi benim deniz muharebelerini önemsememem ya da ayrıntılara hiç dikkat etmemem de olabilir. Deniz muharebeleri konusundaki güncellemeler ilginç olabilir.

Barış konferanslarına müdahale kesinlikle gerekli. Artık İtalya'nın İskoçya'yı almasından gına gelmişti ki Atölye'de böyle saçma sonuçlarla karşılaşmamız engelleyen güzel modlar bulunuyor. Onlardan esinlenerek bir şeyler yapılabilir.

Paradox'un şüphesiz en büyük kozu odak ağaçları. Odak ağacı sayısı her ek paket ile artırılacaktır ancak bu oynanışı çok etkiliyor ve her güncellemede farklı ülkelerin ve grupların öne çıkmasını sağlıyor. Kısacası denge bozuluyor. İlk sürümlerde Almanya Sovyetler'i yenemezken şimdilerde Sovyetler'in çok daha kolay bir şekilde düştüğünü görüyorum. Uzak Doğu son ek paket ile epey karıştı. Elbette farklı şeyler görmeliyiz. Böyle değişiklikler oyuna renk katıyor ancak bir noktada da gerçekliği baltalıyor bence.

"Kalıcı ordunuzun büyüklüğünü kısıtlayacak mekanikler oluşturmak."

Bunun içeriğini merak ediyorum doğrusu. Ben son oyunlarımda orduyu iki kesime ayırdım. Emir komuta zinciri ile bölge korumaya ayırdığımız bölük sınırının 72'ye çıkması güzel oldu. Orduları görevlendirirken taarruzda kullanacağım orduları (iklime ve cepheye göre değişiyor elbette) genel olarak motorize (ve bir noktadan sonra mekanize) ve zırhlı ağırlıklı yaparken koruma birliklerimi ufak piyade birimlerinden kurdum ve askeri polis ve uçak savar gibi birimlerle destekledim. Eğer bahsettikleri mekanikler bu tarz koruma birlikleri oluşturmamıza yönelikse ilginç olacaktır. 

Bundan sonraki eklentinin içeriğine dair bir tahminde bulunmak istiyorum. Sonraki güncellemenin adı Ironclad olacakmış. Sözlüğe baktığımız zaman anlamının "Zırhlı Gemi" olduğunu görüyoruz. Adından da belli, deniz savaşları ile ilgili bir şeyler değişecek ya da eklemeler yapılacak. Bu ve, eklentinin çıkışına kadar gelecek güncellemelerde deniz savaşları ve deniz birimleri ile ilgili şeyler göreceğimizi, oyuncuların bu yenilik ve değişikliklere verecekleri tepkilere göre de eklentinin içeriğinin şekilleneceğini düşünüyorum. Odak ağacı ise yine donanmanın önemli bir yere sahip olduğu ülkelere eklenebilir. Ana güçler haricindeki ülkelerin donanması hakkında pek fikrim yok ancak bence Yunanistan, Türkiye, Norveç, Portekiz, İspanya gibi denize kıyısı olan ve savaşa etki edebilecek, oyuncu topluluğunun da odak ağacı talep ettiği ülkelere gelmesi yüksek bir olasılığa sahip.

Ayrıca hazır aklıma gelmişken kanallar ve boğazlar konusunda da değişiklik ve yenilikler görebiliriz belki.
[+] 2 üye Henri nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
1.5.2 beta mı şu an yoksa normal sürüm mü?
Ara
Cevapla
#4
(12-04-2018, 09:31)Semavi7 : 1.5.2 beta mı şu an yoksa normal sürüm mü?

Normal. Ama daha önce beta ile oynadıysan betadan çıkman gerekiyor.
Ara
Cevapla
#5
(12-04-2018, 11:59)Ragnvaldr :
(12-04-2018, 09:31)Semavi7 : 1.5.2 beta mı şu an yoksa normal sürüm mü?

Normal. Ama daha önce beta ile oynadıysan betadan çıkman gerekiyor.
Tamam sağol. Dün oynadım beta idi dedim yenisi çıktıysa niye bana gelmedi. Bu arada bu yamanın en sevdiğim özelliği hava bölgelerinde yer değiştirince gelen ceza. Denemedim fakat artık yapay zeka köşe kapmaca oynamıyordur umarım. Almanya olduğumda batıyı alana kadar müttefik bombardıman uçaklarıyla köşe kapmaca oynuyorduk deneyen oldu mu bu geçmiş mi?
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.