Herkese merhabalar ve Hearts of Iron IV'ün gelistirici günlükleri serisine hosgeldiniz. Artık resmen oyunun alpha versiyonunu onayladık, ve yılın sonundaki beta hedefimize dogru ilerliyoruz.
Geçen hafta İngiltere Old Windsor'da 20 farklı gazeteci ve youtuber'in bizimle oyunu oynamaya sansı oldugu eventimiz vardı. Tecrubeleri linklerini bu hafta forumlarda yayınladıgımız bircok makale, podcast ve video'da gorulebilir.
Bizim açımızdan, bir hafta öncesine kadar herşey çok korkutucuydu.
Bu event'e resmen odaklandığımız zaman, oyun 6 Haziran'da yayınlanmış olması gerekiyordu, bizde onların zaten tamamlanmış bir oyun ile oynamalarını planlıyorduk. Ama sonbaharın sonu, kışın baslangıcı farkettik ki böyle bir şey mümkün değil, bizzat kendim projeyi yeterince beğenmemiştim, bu yüzden alpha versiyonu erteleyerek beğenmediğimiz özellikleri yapılması gerekti.
Hala önümüzde ayarlanmış event vardı, ve çoktan geri dönüşü olmayan bir yola girmiştik, aklımızda geç Q3 vardi, bu uzden ayni EU4 multiplayer eventi gibi olacakti
Fakat zamanda daha da geriye düştük.
Event'den 4 hafta önce, birim ve ekipmanlarla ilgili herşey sürekli değişme halinde, oyun düzenli bir şekilde crash yemekte, ve multiplayer nerdeyse aninda OOS yemekteydi.
Hiçbirşey olmasi gerektiği gibi gözükmüyordu...ve bu bizim için büyük bir kaygıydı.
Fakat, herşey kötüleşmeye başladığı an, Hearts of Iron IV takımı ortalığı kasıp kavurdu.
Event'e getirdiğimiz versiyon sadece 50 saatlik bir oynanıştan geçmişti, ama bütün 20, 22 kişilik 2 gün süren mltiplayer boyunca bir tane sync problemi yaşanmadı.
Şu ana kadar başardıgımız şey hakkında çok gururluyum, ve yaptığımız oyun hakkında, hala bazı konularda düzeltmeye ihtiyacı olsa da, Hoi3'ten çok daha eğlenceli ve oynanır durumdaydı.
Event hakkında yayınlanan makalelerde farkettiyseniz, medyanın ocakta PDXCon'da gordugu bazı seyleri degistirdik, ve orjinal duyurumuza göre daha da fazla değişiklik oldu. Bu oyun geliştirmenin doğası, bazen iyi çalışmayan elementleri değiştirirsiniz. Eski günlerde, hiçbir zaman özellikleri değiştirmezdik, ne de arayüzü, ve oyunu herşeyi bitirdikten sonra satardık.
Hearts of Iron IV için, şimdi denizaşırı ulaştırma, hava kontrolu, & barış yapma mekanikleri ve daha birçok mutsuz olduğumuz sistemleri değiştiriyoruz. Tabii ki, birçok denge çalışmaları ve arayüz geliştirmeleri de yapıyoruz.
Bir sonraki hafta GG olmayacak, yılın en kutsal cuma gününde, burda İsveç'te Midsummer'i kutluyoruz. İsveçliler olarak, birkaç hafta saatlerce güneşte rahatlıyoruz, yoksa delirir ve gemiler yapıp komşu ülkeleri baltalarla öldürüp yağmalayabiliriz.
Bu yüzden GG'leri haziranin 26'sinda ve temmuz'uz 3 unde ve Agustos'un 14'unde gelecek, ama 14'unden sonra Yılbaşına kadar haftalık GG'ler olacak.
Bir sonraki geliştirici günlüklerinde, ordularınızı nasıl dizayn edip üretebilceginizi konusacagiz.
Bu da bugun öğlen olacak MP test'inde Almanyayı oynayan Da9l için hazırladığım işgal planı
Geçen hafta İngiltere Old Windsor'da 20 farklı gazeteci ve youtuber'in bizimle oyunu oynamaya sansı oldugu eventimiz vardı. Tecrubeleri linklerini bu hafta forumlarda yayınladıgımız bircok makale, podcast ve video'da gorulebilir.
Bizim açımızdan, bir hafta öncesine kadar herşey çok korkutucuydu.
Bu event'e resmen odaklandığımız zaman, oyun 6 Haziran'da yayınlanmış olması gerekiyordu, bizde onların zaten tamamlanmış bir oyun ile oynamalarını planlıyorduk. Ama sonbaharın sonu, kışın baslangıcı farkettik ki böyle bir şey mümkün değil, bizzat kendim projeyi yeterince beğenmemiştim, bu yüzden alpha versiyonu erteleyerek beğenmediğimiz özellikleri yapılması gerekti.
Hala önümüzde ayarlanmış event vardı, ve çoktan geri dönüşü olmayan bir yola girmiştik, aklımızda geç Q3 vardi, bu uzden ayni EU4 multiplayer eventi gibi olacakti
Fakat zamanda daha da geriye düştük.
Event'den 4 hafta önce, birim ve ekipmanlarla ilgili herşey sürekli değişme halinde, oyun düzenli bir şekilde crash yemekte, ve multiplayer nerdeyse aninda OOS yemekteydi.
Hiçbirşey olmasi gerektiği gibi gözükmüyordu...ve bu bizim için büyük bir kaygıydı.
Fakat, herşey kötüleşmeye başladığı an, Hearts of Iron IV takımı ortalığı kasıp kavurdu.
Event'e getirdiğimiz versiyon sadece 50 saatlik bir oynanıştan geçmişti, ama bütün 20, 22 kişilik 2 gün süren mltiplayer boyunca bir tane sync problemi yaşanmadı.
Şu ana kadar başardıgımız şey hakkında çok gururluyum, ve yaptığımız oyun hakkında, hala bazı konularda düzeltmeye ihtiyacı olsa da, Hoi3'ten çok daha eğlenceli ve oynanır durumdaydı.
Event hakkında yayınlanan makalelerde farkettiyseniz, medyanın ocakta PDXCon'da gordugu bazı seyleri degistirdik, ve orjinal duyurumuza göre daha da fazla değişiklik oldu. Bu oyun geliştirmenin doğası, bazen iyi çalışmayan elementleri değiştirirsiniz. Eski günlerde, hiçbir zaman özellikleri değiştirmezdik, ne de arayüzü, ve oyunu herşeyi bitirdikten sonra satardık.
Hearts of Iron IV için, şimdi denizaşırı ulaştırma, hava kontrolu, & barış yapma mekanikleri ve daha birçok mutsuz olduğumuz sistemleri değiştiriyoruz. Tabii ki, birçok denge çalışmaları ve arayüz geliştirmeleri de yapıyoruz.
Bir sonraki hafta GG olmayacak, yılın en kutsal cuma gününde, burda İsveç'te Midsummer'i kutluyoruz. İsveçliler olarak, birkaç hafta saatlerce güneşte rahatlıyoruz, yoksa delirir ve gemiler yapıp komşu ülkeleri baltalarla öldürüp yağmalayabiliriz.
Bu yüzden GG'leri haziranin 26'sinda ve temmuz'uz 3 unde ve Agustos'un 14'unde gelecek, ama 14'unden sonra Yılbaşına kadar haftalık GG'ler olacak.
Bir sonraki geliştirici günlüklerinde, ordularınızı nasıl dizayn edip üretebilceginizi konusacagiz.
Bu da bugun öğlen olacak MP test'inde Almanyayı oynayan Da9l için hazırladığım işgal planı
A leader is a dealer in hope