HoI4 günlüklerinde bu hafta yeni gemi tasarlama sisteminden bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...r.1127181/ :Merhaba ve Man The Guns’daki en sevdiğim özelliğe bakacağımız bu günlüğe hoş geldiniz. Bu özellik bize çok şeye mal oldu: kan, ter ve akıl sağlığı (ekipten birkaç kişi artık “Poi”nin anlamını biliyor).
Man the Guns’ın amacı denizlerdeki oynanışa oyuncuyu daha fazla dahil etmek ve daha fazla rol etkileyerek derinlik katmak. Gemiler için eklediğimiz bu yeni roller yine aynı şekilde oyuncuların daha fazla dahil olmasını sağlayacak. Bunun yanında çok fazla karışıklık olmadan birçok gemi türünü temsil edebilen bir sistem istedik. Son olarak da bu sistemin olabildiğince modlanabilir olmasını istedik.
Geçen hafta Daniel’ın yayındaki hatasından dolayı anlamış olabileceğiniz üzere, gemi türlerini gemi gövdeleri olarak değiştirdik. Gemi gövdelerinin herhangi bir muharebe özelliğine sahip olmayan boş konteynırlardan bir farkı yok. Basit olması için gidebilecekleri menzil ve can gibi şeyler var ama geriye kalan şeylerin çoğu modüllerden geliyor.
(Göreceğiniz çoğu sayı ve arayüz daha yapım aşamasında)
Her gövde türünün belirli sayıda modül koyma yeri bulunur ve aynı zamanda ne tür modül koyabileceğiniz de gövdeye göre belirlenir. Örneğin bir Muhrip (destroyer) gemisine – artık Hafif Gemi Gövdesi deniyor – ağır silah veya uçak mancınıkları koyulamaz ama su altı bombaları konulabilir. Savaş gemilerine ise – artık Ağır Gemi Gövdesi – ağır silahlar ve uçak mancınıkları koyulabilir ama su altı bombaları konulamaz. Bu modül türleri iki çeşittir: sabit olanlar ve özelleştirilebilir olanlar. Sabit olan şeyler ya motor gibi zorunlu şeylerdir veya diğer şeylerle çakışmaması gereken şeyler. Örneğin denizaltılar dışındaki tüm gemiler sabit uçaksavar yerlerine sahip. Gemilerinizin havadan gelen saldırılara tamamen savunmasız olmasını istiyorsanız bunları takmayabilirsiniz ama yerine başka bir şey de takamazsınız. Özelleştirilmiş yerler ise daha esnektir ve gemileri belirli rollere göre tasarlamanızı sağlar. Daha yüksek seviyeli gemi gövdeleri genellikle daha fazla özelleştirilmiş modül yerine sahiptir.
Diyelim ki İngiltere’yle oynuyorsunuz ve bir şekilde Almanya’ya karşı savaşa girdiniz. Denizaltılar konvoylarınızı yağmalıyor ve refakat edecek yeni gemilere ihtiyacınız var. Eski sistemde sadece sabit bir maliyeti olan birçok muhrip gemisi inşa ederdiniz ve belki de denizaltılarla başa çıkma yeteneklerini arttırmak için deniz tecrübesi harcardınız. Yeni sistemde eski (yani ucuz) bir hafif gövdeyi alıyorsunuz ve ihtiyacınız olmayan her şeyi kaldırıyorsunuz. Bu gemiler Atlantik’in ortasında düşman uçaklarından çok uzakta olacağından ve düşman uçak gemisine sahip olmadığından gemilerinizin neredeyse hiç uçaksavara ihtiyacı yok. Düşmanın deniz üstü donanması yıllardır yüzünü göstermedi, bu nedenle maliyeti düşürmek için silah bataryalarınızı kısıtlayabilir ve torpidoları kaldırabilirsiniz. Ayrıca olabildiğince ucuz yapmak için en basit motorları da koyabilirsiniz. Gemilerin denizaltıları yakalayacak kadar hızlı olmalarını gerek yok, bunun yerine gemiyi su altı bombalarla ve denizaltıları takip edebilmesi için sonar modülleriyle donatabilirsiniz. Buradaki amaç seri olarak üretilebilen ucuz konvoy refakatçileri yapmaktır.
Ancak Japonya son zamanlarda daha saldırgan davranmaya başlıyor ve siz de Pasifik’te düşman uçak gemisi savaş gruplarıyla savaşmayı bekliyorsunuz. Bu nedenle daha modern bir muhrip gövdesiyle başlıyorsunuz, olabildiğince fazla uçaksavarla doldurup yardım etmeleri için Avustralya’ya yolluyorsunuz.
Maalesef yanıldınız ve Japonya birçok torpidoya ve başka pek bir şeye sahip olmayan ucuz, harcanabilir muhrip gemisi sürüleri kullanıyor, uçak gemilerini ise savunmacı bir durumda hava koruması için kullanıyor. Bu yüzden muhrip gemilerinin fazla hasar vermesine izin vermeden yok edebilecek silahlara sahip hafif kruvazörler tasarlarsınız. Ucuz değiller ama suya indiklerinde size büyük avantaj sağlarlar. Belli bir süre sonra kendi uçak gemisi savaş grubunuzu kurmak isteyeceksiniz, bu nedenle uçak gemilerinin yanında refakatçi olarak kruvazörlere ve savaş gemilerine de bakmak zorundasınız. Neyse ki tekrar donatabileceğiniz bir sürü eski savaş gemisine ve kruvazöre sahipsiniz (tekrar donatmadan daha sonraki bir günlükte bahsedeceğiz).
Nasıl bir şey tasarlama değerlendirmelerinin çoğu maliyette bitiyor. Gemi gövdelerinin belli bir tonaj sağlaması ve modüllerin bu tonajı azaltması fikrini değerlendirdik ama tasarımı kısıtlayan değişkenlerin sayısı az olduğunda sistemi anlamının oldukça daha kolay olduğunu bulduk. Yeni sistem ile 1.5.4’te ulaşamayacağınız kadar yüksek saldırı değerleri olan süper gemiler üretebilirsiniz ancak bunların maliyetleri de oldukça fazla olur ve bazı konularda eksik kalabilir.
Yeni sistem ile çok istenilen gemi sınıfları da yeni bir alt-tür eklemeden üretilebilir. Hafif uçak gemileri sadece daha az hangar modülüne sahip olan uçak gemileridir (böylece oldukça daha ucuz), uçaksavar kruvazörler sadece çift maksatlı ana silahlara sahip normal bir kruvazördür (bunlar yüzeydeki hedeflere diğerlerinden daha az hasar verir). Deniz uçağı taşıma gemileri ise özelleştirilmiş yerlerinin çoğunu uçak mancınıklarına ayıran kruvazörlerdir, yüzeyde çok iyi tespit etme yeteneği verirken diğer her şeyde kötüdür.
Bazı gemi türlerini için ise özel yetenekler veren özel gövde türleri yaptık. Örneğin Almanlar bir tane savaş gemisi sınıfındaki ağır batarya modülü kullanabilen Panzerschiff gövdesine sahip kruvazörler üretebilir. İsveç ve diğer Nordik ülkeler de özel bir sahil savunma gemisi gövdesine sahip, bu gemiler normal kruvazörlerden daha yavaşken bir tane savaş gemisi silahı da kullanabilir. Alman dretnot-öncesi gemileri de kendi gövdelerine sahip ama bu gövde daha çok eksik kabiliyetleri için eklendi. Bu özel gövde türlerinin çoğu oyun başında belli ama bazı odaklarında tamamladığınızda ödül olarak da alabilirsiniz.
Tahmin ettiğiniz gibi modüller teknoloji araştırarak açılır. Bunların çoğu yenilediğimiz ama daha göstermeye hazır olmadığımız deniz teknolojileri ağacında ama başka teknoloji ağaçlarında olan modüller de var. Radar araştırması doğal olarak radar modüllerinin etkinliğini arttırıyor; top ağacında uçaksavarları araştırmak gemilerinize daha iyi uçaksavar koymanızı sağlıyor. Atış kontrol bilgisayarları ise normal mekanik hesaplama makinelerinin yan dalında bulunuyor.
Aşağıda her gemi türünün modüllerine içeren listeleri bulabilirsiniz. Bunlardan bazıları daha sonra başka bir günlükte göstereceğimiz deniz savaşı değişikliklerinin detaylarını okuyana kadar pek mantıklı gelmeyebilir.
Hafif Gövdeler:
- Hafif Batarya: Diğer hafif gemilere karşı gemi saldırısı verir, daha yüksek modellerinde uçaksavar ekleyen çift maksatlı silahlar bulunur.
- Uçaksavar: Hava saldırısı verir.
- Su Altı Bombası: Denizaltı saldırısı verir.
- Torpidolar: Biraz torpido saldırısı verir.
- Mayın Rayları: Mayın kabiliyeti verir.
- Mayın Temizleme Teçhizatı: Mayın temizleme kabiliyeti verir.
- Radar: Biraz yüzey tespiti verir. Daha sonraki modeller gemi ve hava saldırılarına da bonuslar verir.
- Sonar: Biraz denizaltı tespiti verir.
- Atış Kontrol Sistemi: Gemi saldırısına ve uçaksavarlara bonus verir.
Kruvazörler:
- Hafif Batarya
- Hafif Orta Batarya: Biraz daha gemi saldırısı ve zırh delme verir, hafif gemilere karşı daha iyidir.
- Orta Batarya: Diğer ağır gemilere karşı gemi saldırısı ve zırh delme verir. Hafif gemilere karşı daha az etkilidir.
- Uçaksavar
- Su Altı Bombaları
- Torpidolar
- Mayın Rayları
- İkincil Batarya: Hafif gemilere karşı biraz saldırı verir, özellikle de ağır kruvazörler ve savaş gemileri için kullanışlıdır. Daha sonraki modelleri uçaksavar değerini de arttıran çift maksatlı silahlar içerir.
- Uçak Mancınığı: Biraz yüzey ve denizaltı tespiti verir.
- Zırh: Hızdan ödün vererek alınan hasarı azaltır.
- Radar
- Sonar
- Atış Kontrol Sistemi
Ağır Gövde:
- Ağır Batarya: Hızdan ödün vererek büyük miktarda gemi saldırısı ve zırh delme verir. Hafif gemilere karşı neredeyse hiç işe yaramaz.
- İkincil Batarya
- Uçaksavar
- Zırh
- Uçak Mancınığı
- Radar
- Atış Kontrol Sistemi
Uçak Gemileri:
- Güverte Alanı: Uçaklar için daha çok alan sağlar.
- Güverte Zırhı: Hızdan ödün vererek biraz zırh ve can ekler. Güverte alanı ile modül yerleri için çakışır.
- Uçaksavar
- İkincil Batarya
Denizaltı:
- Torpidolar
- Mayınlar
- Radar
- Şnorkel: Denizaltıların görünürlüğünü düşürür.
Gördüğünüz gibi hafif gövdeler denizaltılarına karşı savunma sağlarken oldukça iyi uçaksavarlara veya torpido botlarına da dönüştürülebilir. Kruvazörler tamamen esnek olmaları için tasarlandı ve birçok farklı rolü üstlenebilir. Birçok torpido ve silaha sahip çok ağır muhrip gemilerinden, ucuz ana savaş gemileri veya büyük, hızlı mayın döşeyicilere kadar birçok şey olabilir. Savaş gemileri ve savaş kruvazörleri sadece farklı zırh taslaklarına sahip. Ağır zırhlar ikisini de oldukça maliyetli yapıyor ama belki ucuza da kaçılabilir…
Uçak gemileri artık büyüklük bakımından oldukça esnek, birkaç uçağı olan minik uçak gemileri de olabilir 100’den fazla uçak barındırabilen süper uçak gemileri de. Böylece küçük ülkeler bile azmederlerse uçak gemileri işine girebilir. Denizaltıları genel olarak aynı ama bazı yükseltmelerle tespit edilmeleri oldukça zor hale gelebilir, özel denizaltıları daha ucuza ve daha az tehlike ile mayın kruvazörleri kadar mayın döşeyebilir.
Gemi tasarlama ekranı eklentinin bir parçası olacak (yani paralı). Eklentiniz yoksa eski gemi ağacı sadece daha önceden belirlenmiş gemi tasarımlarını açacak ve yükseltmek için de gemi tasarlama ekranı yerine alışmış olduğunuz ekranı kullanacaksınız.
Gemi tasarlayıcısı istediğimiz kadar iyi çalışırsa bu sistemi tanklara ve uçaklara da getirebiliriz. Bazı kodlamalar bunu akılda bulundurarak yapıldı ama oyuncuları savaşın kaos ortamında tasarım seçimleriyle yormaktan da endişeliyiz (6. Orduyu kuşatmaya çalışıyorken aynı anda yeni bir tank imha edici de tasarlamanız gerekiyor gibi). Gemilerin üretilmesi daha uzun sürüyor bu nedenle onları daha az tasarlayacağınız tahmin ediyoruz.
Bugünlük bu kadar. Gelecek hafta eski gemilerinizle ne yapabileceğinizden ve neden ilk günden çok verimli savaş gemileri üretemeyeceğinizden konuşacağız.