Günlük: HoI4 - Oyunun Görsel Estetikleri
#1
Bu, yeni bir günlük değildir. Daha önceden yayımlanan ve çevrilmeyen bir günlüktür. Günlük listesinin tamamlanması için yazılmıştır. Gerçek yayımlanma tarihi: 7 Kasım 2014.



Merhaba!

Hearts of Iron IV geliştirici günlükleri serisinin sanatsal kısmına hoşgeldiniz. Bu günlüğün odağı görsel estetik ve seksi grafikler olacaktır. 
Benim adım Joakim Larsen ve 3D artisti olarak oyuncuların HoI4’ten alabilecekleri en fazla görsel zevki alabilmeleri için HoI4 takımıyla birlikte çalışıyorum.

Bugün, HoI4 için grafik alanında yaptığımız bazı işleri göstermekten mutluluk duyuyoruz.

Bu günlük için lütfen sınırları ve ülke renklerini görmezden gelin. Onun yerine göstereceğimiz resimlerdeki görselliğe odaklanın. Sınırlar ve ülke renkleri kesin değildir ve değişebilirler.

HoI4 üzerinde çalışmaya ilk başladığımızda oyun için gerçekçi bir his istediğimizi biliyorduk.

Gerçekçi bir biçimin oyuna uyacağını hissettik, sonuçta 2. DS bir çocuk oyunu değil (Değil mi?). Bu yüzden örneğin elle boyanmış bir görüntü yerine gerçeğe benzetmek için gerçekçi bir şekille yolumuza devam ettik. 
Bunun için aydınlatma ve gölgelendirmelerimizi oldukça geliştirdik. Maddenin yansımasını sadece doku kanalının kontrol etmesi yerine şimdi parlaklık, yansıtma ve metallik var. Ayrıca HDR da kullanıyoruz. Bunların hepsi daha fazla fiziksel doğruluk vermeyi ve oyunun daha gerçekçi hissedilmesini sağlıyor.

Ayrıca Hearts of Iron 3’ten daha iyi yapmamızı istediğimizi de biliyorduk.

Görsel


Oyuncuya farklı uzaklıklarda ve haritanın herhangi bir yerinde olmasına izin veren bir dünya haritası yapmak birçok zorluğu beraberinde getiriyor. 
Temel olarak;  Oyunun her yerde harika bir şekilde görünmesini ve oynanmasını nasıl sağlarız? Oynanışı bozmadan ve gerçek haritalara bağlı kalarak oyunun haritanın çeşitli yerlerinde nasıl ilginç ve farklı bir şekilde görünmesini ve hissettirmesini sağlarız?

Harita şu anki noktaya gelmeden önce bir çok yinelemeler, değişiklikler, tekrar renklendirmeler ve zor uğraşlardan geçti ve şimdi haritayı daha fazla ayrıntısıyla göstermekten çok mutluyuz.

Görsel


Görsel


Değişen Sınırlar
Tüm oyunlarımızda oyunun olabildiği kadar güzel görünmesini sağlamaya çalıştık.
Bu, ekran görüntülerinde ve tanıtım filmlerinde gösterilen görüntüler.
Maalesef, oyuncular böyle oynamayı seçmiyor. İhtiyaç duyulan bilgiler arazi haritasında yeterince belirgin değil ve böylece politik harita tek seçenek olarak kalıyor.

HoI4’te bir zamandır düşündüğümüz çözümü deneme fırsatı bulduk. Büyük, solan, değişen sınırları olan bir arazi haritası. Haritadan uzaklaştıkça belirgin olan bir politik harita ile birlikte.
Böylece hem karnım doysun hem pastam dursun diyebiliriz. Haritadan uzaklaşıldığında ülkelerin toprakları açıkça görünüyor. Ve haritaya yaklaşıldığında ülke sınırları açık bir şekilde görünürken aynı zamanda arazinin nasıl olduğu da görünüyor.

Dünyanın neresinde olduğuna bağlı olarak ışıklandırma ve havayı kontrol etmemizi sağlayan bir sistem inşa ettik. Haritaya yakınlık/uzaklık derecene, hangi mevsimde olduğuna, saatin kaç olduğuna ve uzak denizlerde olup olmadığına bağlı olan bir sistem.
Kısaca çölleri sıcak, Avrupa’yı yeşil ve kışı soğuk hissettiriyor.
Bunun dünyayı daha inandırıcı, dünyadaki yerleri daha değişik yapacağına ve iyi bir grafik tat verdiğine inanıyoruz.

Görsel


Görsel


Arazi Tipleri
HoI4’te her arazi tipinin farklı avantajları ve dezavantajları olacaktır. Bu yüzden ne tür bir arazinin olduğunu görmek için arazinin apaçık bir şekilde görünmesi çok önemlidir.

Görsel


Hava Durumu
Hava durumunun oynanış üzerinde büyük bir etkisi var ancak HoI3’te çoğu zaman bakılmayan ayrı bir harita modunda gizliydi. HoI4’te açıkça görülmesi için haritaya yakınlık derecene göre hava durumu harita üzerinde gösteriliyor. Daha sonra hava durumunun oynanış üzerindeki etkisine odaklanan bir günlüğümüz olacak ama şu an için yağmur/fırtına, kar/tipi, çamur ve ayrıca çöl fırtınalarını doğru bir şekilde simüle ediyoruz.

Görsel


Gece Gündüz Döngüsü
Hearts of Iron’da her zaman gece ve gündüz vardı ve saat önem arz ediyordu. Ancak bu pek de açık olmamıştı. Başlangıçta gece gündüz döngüsünü ekledik ve hemen sevdik.
Bu özellik grafik departmanı için sorun demekti ama oyuna hem estetik hem de oynanış konusunda birçok şey kattığını düşünüyoruz.
Geceleri şehirler aydınlanıyor ve herşey daha bir gece görüntüsüne bezeniyor.

Görsel


Savaş Sisi
Oyuncuya neyin görünüp neyin görünmediğini göstermek için savaş sisi var(Fog of War/FoW).
Geceyle ve gölgeyle karışmaması için EU4’teki gibi karartma yöntemine başvurmadık. Onun yerine daha sis/bulut gibi olan ve zirveleri, tepeleri ve ağaçları gösteren bir görüntüyü kullanmaya karar verdik. Bu gayet güzel görünüyor ve amacına ulaşıyor.

Görsel


Görsel


Karakterler ve Tanklar
HoI4 ile birlikte, haritada önemli oynanış işaretleri oldukları için karakterleri ve tankları olabildikleri kadar iyi yapmak istedik. 
Karakterin yüksek çözünürlüklü polygon modelini yaparak başladık. Bunu yapabileceğimiz kadar iyi yaptıktan sonra düşük çözünürlüklüsünü yapmaya başladık.
Sonra, ayrıntıları yüksek çözünürlüklü modelden düşük çözünürlüklü modele aktarmak için birçok yöntem kullandık. Böylece normal harita kullanırken birbirlerinden ayırt edilemez yaptık.
Bu da her bölgeye doku verdiğimiz ve modeli güzel yapan dokusal süreci başlatır.

Görsel


Bu seferlik bu kadar!

Umarım gördüğünüzü beğenmişsinizdir. Haritayla ilgili birçok şeyden gurur duyuyoruz ve birçok şey anlatılamayabilir veya resimlerde tam olarak gösterilemeyebilir, gerçekten zevk almak için sizin kendinizin görmesi gerekiyor.
[+] 1 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.