Günlük: HoI4 - Geliştirici Ekibi
#1
ozundu.png
Bu haftaki geliştirici günlüğünde Hearts of Iron IV'ün geliştirici ekibi kendisini tanıtıyor.


KimchiViking :Merhabalar.

Ben KimchiViking, HOI4'ün yeni proje şefi.
Bir önceki geliştirici günlüğünde podcat'ın da bahsettiği üzere artık geliştirici günlüklerini çarşamba günleri yayınlayacağız.

Bu günlüğümüzde HOI4 geliştiricilerini tanıyacaksınız.
Şimdilik takımımızda İsveçli, Danimarkalı, Leh, Rus ve Belaruslular var. Bu da ofisimizde ufak bir yürüyüşe çıktığınızda İngilizce, İskandinavca, Lehçe ve Rusça karışımı çok sayıda cümleler duyacağınız anlamına geliyor. Evet, tahmin edebileceğiniz gibi duvarlarımızda bol miktarda propaganda afişleri var. İnsanların masalarında oyuncak tanklar var. 

Ekibimize daha çok kişinin katılmasını bekliyoruz, ancak şimdiden ekibimizin şimdiki halini size tanıtabiliriz diye düşündük.

İsim : Carl
Ne zamandır ekipte : 2014 Ağustos'tan beri
Görevi : Yapayzeka kodlaması
Görev tanımı : Bu iş için görevlendirilmiş oyun tasarımcısıyla birlikte yapayzekanın karşılaştığı çeşitli durumlarda nasıl davranması gerektiğini kodluyoruz. 
Eklemek istediği : HoI4'e dair favori anım henüz yapayzekayı nükleer silah kullanabilmek üzerine kodlamadığımız bir dönemde ofisteki birinin yanıma gelip yapayzeka'dan atom bombası yediğini anlatmasıydı. Yapayzeka için nükleer bombalarla stratejik bombardıman arasında hiçbir fark yoktu ve görünüşe göre yapayzeka oyuncunun inşa ettiği reaktörleri ele geçirmişti ve stratejik bombardıman yerine bol bol atom bombası atarak ilerlemeye başlamıştı.

İsim : Dan
Ne zamandır ekipte : Projenin başlangıcından beri
Görevi : Oyun direktörü
Görev tanımı : Hearts of Iron'un geleceğinden sorumluyum, yeni eklentiler tasarlamak, (bugün hariç) geliştirici günlükleri yazmak ve oyuna dair her şey için bir görüşe sahip olmak.
Eklemek istediği : Şu sıralar şirkette PR bütçesiyle gerçek bir tank alabilmek için baskı yapıyorum. Hatta Fredrik'i ikna etmiş bile olabilirim.

İsim : Filippa
Ne zamandır ekipte : Mayıs 2015'ten beri
Görevi : Kalite kontrol
Görev tanımı : Yapılan değişikliklerin oyuna olan etkisini kontrol etmek, yeni mekaniklerin farklı şartlar altında da çalıştığını denetlemek.
Eklemek istediği : Benim HOI4'e dair favori anım, depresyonda olan ve oyunlarımızı oynayarak kendisini rahatlatabildiğini söyleyen bir hayranımızdan mektup aldığımız andı. Aynı zamanda Da9L'ın Hungary Games afişini ben oluşturdum, o da harikaydı : https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...pg.170152/

İsim : İlya
Ne zamandır ekipte : 1.5 yıldan fazla.
Görevi : Oynanış yazılımcısı
Görev tanımı : Oyundaki neredeyse her şeyi ben kodluyorum.
Eklemek istediği : Hearts of Iron serisine bayılıyorum. HOI2'den beri favori PDX oyun serim. Bu yeni 2. dünya savaşı oyununun geliştiricilerinden olmak benim için büyük bir onur. Aynı zamanda sahip olduğum Rus geçmişim oyunun konu aldığı döneme dair kişisel bir ilgimin olmasını da sağlıyor. Oyunculara en iyi oynanış tecrübesini sunmayı görevim olarak görüyorum.

İsim : Jakob
Ne zamandır ekipte : Mayıs 2015'ten beri
Görevi : İçerik tasarımcısı ve teknik yazar
Görev tanımı : Oyunda yeni triggerlar ve effectler oluşturmak. Araştırma yapmak, yazmak ve bunlardan yararlanarak odak ağaçları, yeni eventler vs. oluşturmak.
Eklemek istediği : Beta'nın sonlarına doğru oyunda Jakob isminde tüm iyi özelliklere ve maksimum yeteneğe sahip bir general vardı. Sonraları birisi test oyunlarında Danimarka'nın beklenenin çok üstünde işler çıkarttığını farkedince bizim general de farkedildi ve oyundan çıkarıldı.

İsim : Jonas
Ne zamandır ekipte : Birkaç ay
Görevi : UX tasarımcısı
Görev tanımı : UX tasarımcısı olarak nerede ne butonu olacağını belirliyorum.
Eklemek istediği : Bu zamana kadarki en büyük başarım Hitler'in yerine anime bir kız ekleyen test DLC oluşturmuş olmak.

İsim : Mats
Ne zamandır ekipte : Eylül 2013'ten beri
Görevi : Sanatçı
Görev tanımı : 2 boyutlu grafikler hazırlayıp onları oyuna ekliyorum. Bu grafikler küçücük ikonlardan tutun da oyuna dair arkaplanlara kadar her şey olabilir.
Eklemek istediği : Bu zamana kadarki en iyi tasarımım Errordawg. Sanırım birgün ofisteki kedi manyaklarına rest çekercesine oyuna köpek eklemeye karar verdik. Ne zaman podcat gelip oyuna köpek ekleyeceğimizi söylese o anki tüm işimi gücümü yarıda bırakıp işe koyuluyorum.

İsim : Rufus
Ne zamandır ekipte : Şubattan beri
Görevi : Kalite kontrol 
Görev tanımı : Oyundaki problemleri önceden farkederek oyunculara oyunu olabildiğine sorunsuz bir halde sunmak.
Eklemek istediği : Bilimadamları arı ve bal ilişkisi gibi PDX'e ilgi duyuyor olmalı. Moleküler biyolojide masterımı yarıda bırakıp Paradox'ta çalışmaya başladım. Ekibimizde aynı zamanda nükleer fizikçi ve bir fiziki coğrafyacı bulunuyor. 

İsim : Sergey
Ne zamandır ekipte : Bir aydan kısa süredir
Görevi : Programcı
Görev tanımı : -
Eklemek istediği : Oyuna yeni mekanikler eklemek, bugları gidermek, optimizasyonda bulunmak.

İsim : Sofia
Ne zamandır ekipte : KimchiViking
Görevi : Proje şefi
Görev tanımı : Ekipteki herkesin ne üzerinde çalışması gerektiğinin bilincinde olduğundan emin olmak, hangi işin ne zaman biteceğini belirlemek ve bu süre zarfında tamamlanmasını sağlamak. 
Eklemek istediği : 

İsim : Tomasz
Ne zamandır ekipte : 2012'den beri
Görevi : Progamcı
Görev tanımı : Yeni mekanikleri kodlamak, tasarımını yapmak, bugları gidermek vs. Aynı zamanda performans ve istikrar hususlarıyla ilgilenmek, takım tarafından yazılan kodların kalitesini denetlemek.
Eklemek istediği : Ekibimiz geniş çaplı nerf silahlarıyla kuşanıyor, endişelenmeli miyim?

Küçük bir ekibe sahibiz ancak yukarıdaki kişiler çok muhteşem şeyler ortaya çıkartabilme yetisine sahip. Genellikle onları uzaktan izliyorum ve biliyorum ki Paradox oyunları zaman içerisinde her zaman çok daha iyiye gider. 

Bu geliştirici günlüğünün de sonuna geldik. 
Cevapla
#2
Günlük pek ilgi çekmemişe benziyor, o zaman şöyle bir soru soralım. Hearts of Iron IV ekibinde çalışma imkanınız olsaydı hangi görevde çalışmak isterdiniz?
Cevapla
#3
Kalite kontrol :)
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.