Herkese merhabalar, yeni bir günlükle karşınızdayız.Bugün aynı zamanda zafer günü, 1945 yılında 2. Dünya Savaşının bitişi ve Almanya'nın teslim olmasının yıl dönümüdür. Takım bugünü HOI4 Multiplayer oynayarak kutlayacak ama geri kalanınız için işte geliştirici günlüğü.
Başlangıç olarak daha önce açıklamış olduğumuz şeylerde birtakım değişiklikler yaptık. Parti ve ideolojiler hakkında daha önceki açıklamada 3 ideolojiden bahsetmiştik, bunlar; Demokrasi,Faşist ve Komünist. Oyunun biraz oynadıktan sonra bu sistemin zorlayıcı olduğunu hissettik bu yüzden "Tarafsız" adı altında 4. bir grup ekledik. Bu 3 ana ideolojiye tam uymayan ülkeler için ideal bir ideoloji olarak işlev sağlayacaktır. Polonya,Yunanistan ve Yugoslavya gibi diğer 3 ideolojiye sonradan katılması beklenen devletler bu yeni kategoriye daha uygunlar.Tarafsız devletler genelde yalnız kalmayı ve yaşamlarına devam etmeyi tercih ederler fakat ana ideolojideki devletler tarafsızların katı olmayan duruşlarından dolayı onların üzerinde kolayca nüfuz sahibi olabilirler.
Tarafsız devletlerin bazı sınırları ve özel kuralları vardır.Onlar ideolojilerini komünistler yada diğerleri(sonraki günlüklerde açıklanacak) gibi değiştiremezler/yükseltemezler ve onları diğer ideolojilere götüren dış etkenlerden daha kolay etkilenirler.Tarafsız devletken bağımsızlık söz konusu olunca oyuncu olarak yapmanız gereken agresif eylemler yaparak faşizme yada demokrasiye yönelmektir.
Bu bizi sonraki konu olan global gerginliğe götürür. HOI4'teki bu yeni sistem HOI3'deki tehdit ve tarafsızlık sisteminin yerine getirildi.Global gerginlik oyunda, ne zaman bir agresif eylem uygulansa artan küresel değerdir. Bu değerin ne kadar etkileneceği yapılan eylemin doğasına ve eylemi uygulayan devletin büyüklüğüne bağlıdır. Örneğin Sudetenland'in diplomatik ilhakı, haksız savaş açmaktan daha az gerginlik değeri ekler ve aynı şekilde ufak sınır değişikliği yapan savaşlar, bir devletin komple işgali yada ilhakından daha az gerginlik puanı ekler.Haksız yere açılan savaşlardan bahsetmişken HOI4'te birine saldırmak için nedene ihtiyaç vardır. Yerel halka karşı savaş nedeni ararken kimse sizin argümanınızı haklı bulmasa dahi. Savaş nedenleri, özel ülkesel odaklar yada normal olarak oluşturularak elde edilebilirler.Bu nedenlerin oluşturulma süresi ve yaratacağı gerginlik, ülkenin ideolojisi ve eğer sahipse, 'core' üzerinde hak iddiası yada yabancı kontrolündeki 'core' gibi bir çeşit yasal nedenlerin olmasına bağlıdır.
Global gerginliğin, ülkenin ideolojisi ve ayarlara bağlı olmak kaydı ile bazı eylemler için limit etkisi vardır. ABD gibi özel iç ülke koşullarına sahip olacak şekilde tasarlanmış devletlerin dünya savaşına bir grup yanında katılabilmeleri için %100 gerginliğe ihtiyaçları vardır.Polonya gibi müttefikler grubuna dahil olmayan bir ülke herhangi bir grup yanında dünya savaşına dahil olmaları için yalnızca %40 gerginliğe ihtiyaç duyar. ABD gibi tarafsızlık veya soyutlanma politikasını izleyen İsveç ve İsviçre gibi ülkeler genelde bu politikaların getirdiği limitleri ortadan kaldırıp savaşa dahil olabilmek adına bir takım ülkesel odaklar edinirler.
Faşist yayılımcı güçler için global gerginlik düşmandır. Eylemlerinizin zamanında yapmanız gerek bu sayede gerginlik limitinin üzerine çıkmaz ve demoktraiklerin size engel olmasına izin vermezken gerginliği de düşürmezsiniz. Tabiki de küresel değer üzerinde diğer etkiler vardır bu yüzden diplomatik dengeyi bulmak(limbo dance - sınır aşmadan maksimumda kalma) sandığınızdan daha zordur ve bu bahsi geçen etkilerin sandığınızdan çok daha hızlı etki yapabilir.Global gerginlik sınırları aynı zamanda özel antlaşmalarla ve ulusal odak ayarlarıyla atlatılabilir ama bunlar genelde ülkelerin özel çözümleridir ve bunları daha sonra her ülkenin ulusal odaklarını anlattığımızda ayrıntılı olarak inceleyeceğiz.
Bundan sonra haftalık günlükler göreceksiniz ta ki oyun çıkana kadar. Öbür ay çıkacak günlükte görüşmek üzere.
Başlangıç olarak daha önce açıklamış olduğumuz şeylerde birtakım değişiklikler yaptık. Parti ve ideolojiler hakkında daha önceki açıklamada 3 ideolojiden bahsetmiştik, bunlar; Demokrasi,Faşist ve Komünist. Oyunun biraz oynadıktan sonra bu sistemin zorlayıcı olduğunu hissettik bu yüzden "Tarafsız" adı altında 4. bir grup ekledik. Bu 3 ana ideolojiye tam uymayan ülkeler için ideal bir ideoloji olarak işlev sağlayacaktır. Polonya,Yunanistan ve Yugoslavya gibi diğer 3 ideolojiye sonradan katılması beklenen devletler bu yeni kategoriye daha uygunlar.Tarafsız devletler genelde yalnız kalmayı ve yaşamlarına devam etmeyi tercih ederler fakat ana ideolojideki devletler tarafsızların katı olmayan duruşlarından dolayı onların üzerinde kolayca nüfuz sahibi olabilirler.
Tarafsız devletlerin bazı sınırları ve özel kuralları vardır.Onlar ideolojilerini komünistler yada diğerleri(sonraki günlüklerde açıklanacak) gibi değiştiremezler/yükseltemezler ve onları diğer ideolojilere götüren dış etkenlerden daha kolay etkilenirler.Tarafsız devletken bağımsızlık söz konusu olunca oyuncu olarak yapmanız gereken agresif eylemler yaparak faşizme yada demokrasiye yönelmektir.
Bu bizi sonraki konu olan global gerginliğe götürür. HOI4'teki bu yeni sistem HOI3'deki tehdit ve tarafsızlık sisteminin yerine getirildi.Global gerginlik oyunda, ne zaman bir agresif eylem uygulansa artan küresel değerdir. Bu değerin ne kadar etkileneceği yapılan eylemin doğasına ve eylemi uygulayan devletin büyüklüğüne bağlıdır. Örneğin Sudetenland'in diplomatik ilhakı, haksız savaş açmaktan daha az gerginlik değeri ekler ve aynı şekilde ufak sınır değişikliği yapan savaşlar, bir devletin komple işgali yada ilhakından daha az gerginlik puanı ekler.Haksız yere açılan savaşlardan bahsetmişken HOI4'te birine saldırmak için nedene ihtiyaç vardır. Yerel halka karşı savaş nedeni ararken kimse sizin argümanınızı haklı bulmasa dahi. Savaş nedenleri, özel ülkesel odaklar yada normal olarak oluşturularak elde edilebilirler.Bu nedenlerin oluşturulma süresi ve yaratacağı gerginlik, ülkenin ideolojisi ve eğer sahipse, 'core' üzerinde hak iddiası yada yabancı kontrolündeki 'core' gibi bir çeşit yasal nedenlerin olmasına bağlıdır.
Global gerginliğin, ülkenin ideolojisi ve ayarlara bağlı olmak kaydı ile bazı eylemler için limit etkisi vardır. ABD gibi özel iç ülke koşullarına sahip olacak şekilde tasarlanmış devletlerin dünya savaşına bir grup yanında katılabilmeleri için %100 gerginliğe ihtiyaçları vardır.Polonya gibi müttefikler grubuna dahil olmayan bir ülke herhangi bir grup yanında dünya savaşına dahil olmaları için yalnızca %40 gerginliğe ihtiyaç duyar. ABD gibi tarafsızlık veya soyutlanma politikasını izleyen İsveç ve İsviçre gibi ülkeler genelde bu politikaların getirdiği limitleri ortadan kaldırıp savaşa dahil olabilmek adına bir takım ülkesel odaklar edinirler.
Faşist yayılımcı güçler için global gerginlik düşmandır. Eylemlerinizin zamanında yapmanız gerek bu sayede gerginlik limitinin üzerine çıkmaz ve demoktraiklerin size engel olmasına izin vermezken gerginliği de düşürmezsiniz. Tabiki de küresel değer üzerinde diğer etkiler vardır bu yüzden diplomatik dengeyi bulmak(limbo dance - sınır aşmadan maksimumda kalma) sandığınızdan daha zordur ve bu bahsi geçen etkilerin sandığınızdan çok daha hızlı etki yapabilir.Global gerginlik sınırları aynı zamanda özel antlaşmalarla ve ulusal odak ayarlarıyla atlatılabilir ama bunlar genelde ülkelerin özel çözümleridir ve bunları daha sonra her ülkenin ulusal odaklarını anlattığımızda ayrıntılı olarak inceleyeceğiz.
Bundan sonra haftalık günlükler göreceksiniz ta ki oyun çıkana kadar. Öbür ay çıkacak günlükte görüşmek üzere.