Günlük: HoI4 - Komünist Çin, Sızma, Politik Destek
#1
diaryhoi4.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta Komünist Çin odak ağacı ve Çin için yeni özel mekanikler tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...a.1056683/ :Herkese merhabalar, Çin'den bahsettiğimiz bir başka günlüğe hoş geldiniz. Bu günlükte Mao Zedong'tan ve yeni ismiyle Komünist Çin'den bahsedeceğiz. Günlük içerisinde aynı azmanda yeni karar mekaniğiyle ne çılgınlıklar yapabileceğinizi de göstereceğiz.

Çin'in 1936 yılındaki genel durumunu ele aldığınızda Komünistlerin İç Savaş'ı kazanmakta çok da favori olmadığını farkedersiniz, Mao ve Kızıl Ordu Jiangxi'de toplu bir yokoluştan kılpayı kurtulup Shanxi topraklarına geri çekilerek burada bir üs kurmuş durumda. Shanxi'de Komünistler Chiang Kai-Shek'in ordusuyla yüzleşmeye hazırlanırken Japonya olayları sessiz bir şekilde izliyor, herkesin aklında tek bir soru işareti var: ilk kim saldıracak?

1G3EYb.jpg

Bu sorunun cevabı Çin'in durumunu anlamada büyük önem teşkil ediyor, eğer ilk saldıran Japonya olursa Milliyetçilerle birlikte Japonya'ya karşı bir Birleşik Cephe kurmak gerekli olabilir, eğer Japonya pasif kalırsa Komünist Çin'in en büyük düşmanı Milliyetçi Çin. Her ne kadar Mao Shanxi'ye geri çekilmesi sonrası iç karışıklıkların üstesinden gelmeyi büyük oranda başarmış olsa da, kesinlikle güvende değil. Çok sayıda farklı isim Mao'nun yerini alıp "gerçek Komünizme" giden farklı bir yol izlemeyi tercih edebilir.

LOXDpz.jpg

Japonya'nın savaş ilanı sonrası Chiang'ın önde gelen generallerinden birisi (büyük oranda kafasına silah doğrultmak suretiyle) Chiang'ı Komünistlerle ittifak kurmaya ikna etti, bu durum oyunda Xi'an Olayı olarak savaş lordlarının seçebileceği bir karar olarak yer alıyor. Kurulan Birleşik Cephe kısa süre içerisinde asıl ruhunu yitirip bir isimden ibaret hale geldi ve sene 1940'ı gösterdiğinde büyük oranda bir formaliteden ibaretti.

Odak ağacına baktığınızda Komünistlerin ekranın sağ kısmında bulunan seçeneklerinin Milliyetçi Çin'in seçenekleriyle aynı olduğunu göreceksiniz, özellikle modcular bu yeni "paylaşımlı odak ağacı" adını verdiğimiz hususun modlanabilir olduğunu duymaktan memnun olacaktır. Birçok görevde birbiriyle iyi ilişkilere veya en azından aynı ideolojilere sahip devletler bulunduğundan Komünistler müzakerelere Milliyetçi Çin'den biraz daha geride başlıyor, ancak dünyada yaşanan çeşitli olaylar (örneğin Japonya'nın Komünist olması) size çeşitli fırsatlar doğurabilir.

Görsel


Sol kısımda Komünist Parti'yi oluşturan alt unsurlara yönelik bazı seçenekler görüyorsunuz, bu unsurlar Sovyetlerde eğitim görmüş Wang Ming yanlılarından Zhang Lang önderliğindeki daha az radikal unsurlara sahip "Sosyal Demokrasi" yanlılarına kadar kapsıyor. Orta kısımda Milliyetçilerle yapmanız gereken tercihi yapmak zorunda kalıyorsunuz, Japonlara karşı mı odaklanacaksınız yoksa önceliğiniz Çin'i birleştirmek mi olacak?

Komünist Çin'in savaştaki rolünü oyuna yansıtmamız oldukça zor oldu çünkü oyunda ofansif gerilla savaşını yansıtmak pek mümkün değil, öte yandan vanillada kullanılan diğer ülkelerde komünizmi yayıp yanına çekmeye çalışmak gibi sıkıcı mekaniklerin yerine Komünistlerin İç Savaşı kendi bileklerinin gücüyle kazanabilecek durumda olmalarını istedik.

Bunu sağlamak adına diğer geliştirici arkadaşlarıyla yaptığımız (belki bira içeren belki içermeyen) akşam saati toplantılarında Sızma/Ayaklanma mekaniğini oluşturduk, bu mekanik Komünistlere özel bir mekanik ve piyade ekipmanı harcamak suretiyle bir başka devleti ele geçirmenizi sağlıyor. Bunu yaparak çok bir şey kazanamıyorsunuz ancak bu ele geçirme sonrasında ayaklanma başlattığınızda ele geçirdiğiniz bölgeler sizin tarafınıza geçiyor, nasıl oynamak istediğinize bağlı olarak bunu kullanarak diğer tarafın ekonomisine zarar verebilir veya lojistik olarak zor ordularını zor durumda bırakabilirsiniz.

7ypDor.png
(Rakamlar çalışma halindedir)

Bir yandan Komünistlerin üsler kurup gerilla savaşları yapmalarını sağlarken diğer taraftan da diğer tarafı tüm bu yeni mekaniklere karşı cevapsız bırakmak istemedik, bunun için bu şekilde sızma eylemine uğrayan ülkeler kaynaklarını kullanarak bu sızıntıları engellemeye çalışabilecek.

Daha sonraları yaptığımız çalışmalarda sızma mekaniğini daha da ileriye taşıyıp sızılmış/sızılmamış bölgeler olması yerine farklı seviyelerde sızılmış bölgeler olmasını sağladık, 1. seviyede askerleriniz ayaklanma başladığında bölgenin altyapısını ve fabrikalarını ele geçirirken, üst seviyelerde direkt olarak o bölgenin kontrolünü elde ediyorsunuz, en üst seviyede üstüne bir de o bölgeyi savunmak için askere sahip oluyorsunuz.

Ardından bu sistemin Japonlara karşı da kullanılabilmesini sağladık, aynı şekilde sızıntılara karşı yapılan müdahaleler bu sızıntıları direkt olarak engellemek yerine artık sızıntı seviyesini azaltıyor.

Tüm bu sistemin halen test aşamasında olduğunu ve çıkış öncesinde çeşitli değişiklikler yapılabileceğini unutmayın.

Ancak Komünistlerle iç savaşı kazanmanızın yegane yolu sızıp ayaklanmalar çıkartmak değil, oyunda Komünistlerin politik olarak etkilerini oyuna yansıtmak istedik ve bunun için Çin'e has 2. bir mekanik oluşturduk: Politik Destek.

g9D6kQ.png
(Rakamlar çalışma halindedir)

Komünist Çin "Sosyal Demokrasi" yolunu tercih ederse Milliyetçilerle birlikte bir koalisyon hükümeti kurabilecek, bu hükümette 2 parti arasında bir güç çatışması olacak, bu güç çatışmasından galip çıkmak için politik gücünüzü harcayıp çeşitli bölgelerde etkinizi genişletebilirsiniz, Milliyetçilerden daha çok desteğe sahip olduğunuzda devletin yönetimini tam anlamıyla ele geçirmek için çeşitli adımları atabilir ve Chaing Kai-Shek'in zamansız bir av kazasına kurban gitmesi sonrasında Çin'i birleştirebilirsiniz.

Bu esnada Milliyetçi Çin ile oynayan oyuncu da buna çeşitli yollarla karşılık verebilecek, Milliyetçi Çin'in politik güç edinimi biraz kısıtlı olduğundan daha farklı yolları bulunacak, Komünistlerle oynarken her iki yaklaşımda da eşzamanlı ilerleyerek Milliyetçi Çin oyuncusunu muallakta bırakabileceğinizi unutmayın.

Milliyetçi Çin'in bu mekanikle nasıl başedebileceğinden yeni mekaniklerin kodlanmasından bahsedeceğimiz gelecekteki bir geliştirici günlüğünde sözedeceğiz. Bu haftalık bu kadar, önümüzdeki haftanın konusu generaller olacak. Aşağıda devrim kahramanlarının havalı şapkalarını inceleyebilirsiniz.

ZOa3L0.jpg

Son olarak Komünist Çin için oluşturulan bazı yeni portreler:
o6aVAo.png
[+] 2 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#2
Para ile satacakları minimapı hala göstermediler.
Ara
Cevapla
#3
Anlasilan tüm warlordlarinda agaci bu milliyetcilerin sag tarafinin copy past olmasiyla olusacfak.
[+] 1 üye napolyon94 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#4
Oyun hic ilgimi cekmiyor be. Yugoslavyaya superguc olmasini saglayacak bir buff gelirse yeniden oynamayi dusunurum.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.