Günlük: HoI4 - Liman Saldırıları & AI Geliştirmeleri
#1
ozundu.png

Bu hafta 1.2 ya da kod adı ile "Sunflower" yamasının AI gelişimi odaklı içeriğinden bahsediliyor.

podcat, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...16.963649/ :Merhabalar,  Gamescom ve hastalık arasında seyrettiğimz fazlasıyla sıkıcı bir haftayı da geride bıraktık (CK2 takımının yeni hastalık mekaniklerini üzerimizde denediklerine kanaat getirdim). Her şeye rağmen "Sunflower" (1.2) yamasında gene de bir şeyler başardık sayılır.

Liman Saldırıları
Bir çoğunuzun da söylediği gibi liman saldırılarının savunma safası ziyadesiyle zor olduğu gibi bir o kadar da dengesiz. Bunu biraz dengelemek adına karşı hava üstünlüğünün belirli bir yüzdenin aşağısında olmaması halinde (şu an %30'u test ediyoruz) liman saldırılarını yapılamaz kıldık. Aynı zamanda kara birliklerinin yüzleştiği stacking penalty'i (tek bir saldırıda 8'den(?) fazla tümen bulundurma durumu) diğer birliklere uyarlıyoruz.

AI
Bu haftanın ana odağı AI'ın birimlerini ve deniz operasyonlarını güncellediğinden emin olmaktı.

AI artık elindeki gemileri daha verimli kullanacak ve defansif operasyonlar üzerine daha çok yatkın olacak. Kontrol edemeyeceği uzun istilalar yapmayacak misal. Konvoy saldırılarının olduğu yerlerde fazlasıyla verimsiz filo kullanımını yapıyordu. Yapmayacak.

Tümen template'lerine (kalıp) geldiğimizde ise, SteelVolt'un template değişimi ile alakalı bazı hataları ortaya çıkarmasının ardından AI'ın kullanacağı scriptlenebilir bir gelişim sistemi oluşturduk. AI hafif zırhlılarını orta zırhlılara yükseltebileceğini kestiremiyordu. Bu gelişimin mod yapımcıları tarafından da oldukça hoş karşılanacağını düşünüyorum.

Kodu merak edenler için, buyrun bir örnek:
Kod:
light_armor_default = {
   target_width = 19.9
   width_weight = 0.1
   column_swap_factor = 0.1

   stat_weights = {
       <snip>
   }


   target_template = {
       weight = 0.9

       support = {
           engineer = 1
           recon = 1
           artillery = 1
       }

       regiments = {
           light_armor = 4
           motorized = 5
           infantry = 1
       }
   }

   allowed_types = {
       <snip>
   }

   replace_at_match = 0.9
   replace_with = medium_armor_default
}

Bütün gününüzü kodlara bakarak geçirmiyorsanız yukarısı daha ilginç bir AI anlamına geliyor.

Bu hafta, üzerinde çalıştığımız diğer AI geliştirmelerinden bazıları da AI'ın küçük kuşatmalardan uzak durma olayının gelişimi ve geç oyunda nükleer reaktör kurabilir kılınılması. Gelecek hafta daha küçük şeyler üzerinde durarak AI performansını arttırmayı planlıyoruz. Savaş alanında gerekli olan ekipmanların eğitimlerde harcanması buna örnek.

2-3 haftaya, kara veba salgını olmaması durumunda, açık beta olarak sunmayı planlıyoruz yamayı. Gelecek hafta yamanın yeni içerikleri ile birlikte anlatımına devam edeceğiz.

cmckcd.png
v5jjo8.gif
[+] 1 üye Snyk nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Eline sağlık, sondaki harita ne ile alakalı?
Cevapla
#3
Büyük bir ihtimalle yeni güncelleme ile birlikte bağımsızlığı kazandırılabilir ülkelerin arttırılacağı belirtilmiş.
v5jjo8.gif
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.