Hearts of Iron IV geliştirici günlüğünde bu hafta Milliyetçi Çin'de yapılan geliştirmeler anlatılıyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...a.1054824/ :Herkese merhabalar, muhtemelen görmüş olduğunuz üzere bugün önümüzdeki eklentiyi duyurduk. Waking the Tiger (Kaplanı Uyandırmak) ismindeki bu yeni eklenti üzerinde geçtiğimiz birkaç aydır çalışıyoruz, eklentinin adı Mao'nun "Bir kaplanı uyandırırken uzun sopa kullanın" sözünden geliyor. Bu eklentinin ana odak noktası Asya ve özellikle Çin. Sizlere eklentinin çıkışına doğru yeni odak ağaçlarını ve çeşitli içerikleri tanıtacağız, ancak günlüğün konusuna girmeden evvel sizlere HoI4'ün Expansion Pass'ından bahsetmek istiyorum.
HoI4'teki Expansion Pass şirket olarak yaptığımız ilk expansion pass'tı ve bundan çok şey öğrendik.
Örneğin çeşitli sebeplerden dolayı Death or Dishonor eklentisini tam teşkilatlı büyük bir eklenti yapmak yerine ülke paketi şekinde çıkarttık, o dönemki ekibimizin hem bir yandan yapayzeka üzerinde oyunun çeşitli eksik kalan yönleri üzerinde çalışırken diğer yandan büyük bir eklenti hazırlamaya yeterli olmadığını gördüğümüz için bu şekilde bir karar almamız gerekti. Ancak bunu yaptığınızda Expansion Pass'la bedava olarak vaadettiğiniz eklentilerin içeriğini azaltmış oluyorsunuz ve örneğin 2 tane büyük eklenti yerine 2 tane küçük çapta eklenti gördüğünde oyuncular haklı bir şekilde hayalkırıklığına uğruyor.
Bu husus üzerinde bir çalışma yaptık ve bu eklentinin yanı sıra önümüzdeki eklentinin de Expansion Pass'a dahil olmasına karar verdik, önümüzdeki eklenti de Waking the Tiger eklentisiyle benzer boyutta olacak. Bu da demek oluyor ki ilk başta 2 eklentinin bedava olacağı Expansion Pass artık ilk 4 eklentiyi bedava hale getiriyor, bunla birlikte Expansion Pass'ı Steam üzerinden kaldırdık, dolayısıyla oldu da Pass'ı dün satın aldıysanız oldukça şanslısınız.
Bu hususla ilgili ayrıntılı bilgiyi bu konudan alabilirsiniz.
Şimdi günlüğe dönelim.
Çin 1936 senesinin belki de en kafa karıştırıcı ve en ilginç ülkelerinden birisi. 1911 yılında son Qing İmparatoru'nun devrilmesi sonrasında genç cumhuriyet kısa sürede kendisini büyük bir iç savaşın içinde buldu. Bu iç savaş etkilerini 1949'a kadar sürdürdü, 1936 senesinde Chiang Kai-Shek önderliğindeki Merkezi Hükümet Çin'in bazı bölgeleri üzerinde çeşitli kontrol unsurları kurdu, Chiang'ın liderliğinde çok sayıda bölge valisi büyük oranda kendi bölgelerini kendi ayrı ülkelermiş gibi yönettiler. Mao önderliğindeki Komünistler başarılı bir şekilde hayatta kalıp Yan'an'da kendilerine bir üs kurdu.
1931 senesinde Japon Ordusu Mukden Olayında Japonların kontrolündeki demiryoluna saldırı yapıldığını bahane ederek taarruza geçti ve Mançurya bölgesini ele geçirerek bu bölgede son Qing İmparatoru Puyi yönetiminde bir kukla devleti kurdu. Puyi bir zamanlar kendisinin olan Qing tahtını geri almak için çok istekliydi, ancak Japonların Çin üzerindeki planları başkaydı.
Bu şekilde 3 büyük ve 5 küçük oyuncudan oluşacak şekilde sahne kuruldu, tarihte Çin'in hükümdarı olmak için girişilecek bu muharebe Japonya'ya karşı milyonların öleceği vahşi bir savaşla sonuçlanacak ve Chiang Kai-Shek'in hükümeti Tayvan'a geri çekilmek zorunda kalıp, Çin'i Komünistler ele geçirecekti. Ancak oyunda siz olayların tarihsel akışını izlemek zorunda değilsiniz.
Çin İç Savaşı, farklı ideolojilerden farklı ülkeleri hali hazırda içerdiği için odak ağacı tasarımında daha önceki ideolojik çeşitlilik prensibimizi kenara ittik, oyunda Komunist Çin varken Milliyetçi Çin'le komunizme geçmeye çalışmanız zaten çok da mantıklı değil. Bu durum aynı zamanda (Çin'in kontrolü için savaşan 2 Mao gibi) garip durumların engellenmesini sağladı.
Sizlere tanıtmak istediğimiz ilk yeni odak ağacı Milliyetçi Çin'in. Milliyetçi Çin jenerik odak ağacına sahip olmasına rağmen en çok oynanan ülkelerden birisi, açıkçası Death or Dishonor'un geliştirilmesi aşamasında Çin için de bir şeyler planlamıştık ancak elimizdeki imkanlarla yeterli özveriyi gösteremeyeceğimizi düşündüğümüz için rafa kaldırmak zorunda kalmıştık. Özellikle yeni karar mekanikleriyle Çin'in içerisinde bulunduğu kompleks durumu işlemek çok daha kolay oldu ve ilginç oynanış tercihlerinin oluşturulmasıyla sonuçlandı.
1936 senesinde Milliyetçi Çin Nanking Dönemi olarak da bilinen kısa bir altın çağdan çıkmış durumda, bu dönemde Milliyetçi hükümet ülkede sanayileşmeyi yaymak ve modern bir hükümet kurmak için ciddi çabalar sarfetti. Cumhuriyetin kurucusu ve ilk başkanı olan Sun Yat-Sen'in politik görüşleri üzerinde şekillenen bu felsefe, Halk'ın Üç Prensibi şeklinde isimlendirilecekti, bunlar milliyetçilik, demokrasi ve refahtı.
Oyun içerisinde bu 3 kısım prensip kendisine has 3 farklı kola sahip. Refah kısmında modern bir refah devleti olmaya doğru yol alıyorsunuz, insanlarınızın yaşam şartlarını geliştirip ülkeye yapılan saldırılara karşı savaşma isteklerini arttırıyorsunuz, ancak Çin ekonomisi böyle bir refah devletini desteklemeye yeterli değil dolayısıyla bu yolu izlerseniz fazladan para basmanız gerekecek, bu da enflasyonu arttıracak. Enflasyon 5 kademeli bir national spirit olarak oyunda yer alıyor ve fabrikalarınızın çalışmasını ve inşa edilebilecek sivil fabrikaların sayısını etkiliyor. Sanayi kısmında vergi sisteminizi geliştirecek bazı adımlar yer alıyor ancak bu da bazı kişilerin mutsuz olmasına sebep olabilir.
Demokrasi kısmında hükümeti daha demokratik bir hale getirmeye yönelik bazı adımlar atıyorsunuz, bunu sağlamak için ülke yönetimini 5 kola ayırıyorsunuz: yönetme, yasama, yargı, kontrol ve teşhis. Bu şekilde kurduğunuz yeni yapılanma askere alımı %35 azaltan Ineffective Bureucracy spiritinden kurtulmanızı sağlıyor.
Milliyetçilik kısmı ise Çin topraklarını kendi ülkeniz altında toplamanıza ve dış güçlere karşı savunmanıza odaklanıyor. Bu kısımda çeşitli kararlar vermeniz gerek, ilk olarak çeşitli savaş lordları ve komünistlerle yüzleşip ülkenizi birleştirmeye mi çalışacaksınız yoksa farklılıkları bir kenara bırakıp Japonya'ya karşı tek yürek mi olacaksınız? Ya da Japonya'nın üstüne yürümeyi tercih edebilirsiniz, sonuçta insanları "ortak düşman" kadar iyi birleştiren bir şey yok.
Ancak bu kararları almadan evvel ordunuzun durumunu gözden geçirmeniz gerek. Genellikle ekipman sıkıntısı çeken ve kötü eğitimli, kötü yönetilen bir ordunuz var ve reformdan geçirmedikçe hem saldırırken hem de savunurken çeşitli dezavantajlara sahipsiniz. Yaptığınız her reformu ordu tecrübesiyle yapıyorsunuz, dolayısıyla ordunuzu toparlayabilmeniz için önce savaş alanının tadını almış olmanız gerekiyor.
Sahip olduğunuz yegane avantaj dünya tarafından tanınan yegane Çin hükümeti olmanız, bu durum da dışarıdan bazı destek edinebilmenizi sağlıyor, örneğin Alman danışmanlar subaylarınızı eğitebilir ve tank gücü oluşturmanızda size yardımcı olabilir, Sovyetler size uçak sağlayabilir ve yeni tank geliştirmelerinizde destek olabilir.
Fransızlar ve İngilizler size direkt olarak Burma Yolundan ve Hanoi'den erzak yardımında bulunabilir, ancak istememeleri durumunda bu desteği kesebilirler, eğer Burma'yı kaybederlerse aynı şekilde size yardım edemezler.
Son olarak Amerika'dan donanma kurmada ve havacılık endüstrisi inşa etmenizde destek alabilirsiniz. Eğer olur da Japonya'ya yanaşayım derseniz donanmanızın modernizasyonu ile ilgili çeşitli destekler alabilirsiniz ancak sizi denizlerde kendilerine tehdit olabileceğinizi düşündükleri seviyeye getirmeyecekler.
Son olarak gücünüzü topladıktan sonra diğer büyük güçlerin üzerinizde bulundurduğu zincirleri kırmanızın zamanı gelmiş olacak, Doğu Dünyasının cömert hükümdarı da olabilirsiniz Nanking üzerinden diktayla ülkenizi de yönetebilirsiniz, size kalmış.
Bu eklenti Çin'e çeşitli 3 boyutlu modeller ekleyecek, bundan önümüzdeki günlüklerde daha ayrıntılı bir şekilde bahsedeceğiz.
Milliyetçi Çin'in general resimlerinden bazı örnekler.
Haftaya bir başka geliştirici günlüğünde görüşmek üzere.