Günlük: HoI4 - Modlamaya Giriş
#1
diaryhoi4.png
Bu haftanın HoI4 geliştirici günlüğünde Havebeard oyunda modlamaya dair bilgi veriyor.

Havebeard, https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...ng.995985/ :Merhabalar, geçen hafta podcat yazdığı günlüğün son kısmında beni kandırıp günlük yazmama sebep olacağını söylemişti. Başaramadı. Çünkü ben zaten günlük yazma işinde oldukça istekliydim. Bu hafta sizlere modlamadan ve modculardan gelen talepleri nasıl değerlendirdiğimizden bahsedeceğim. Önümüzdeki hafta ise modcuların 1.3.3'ten ne gibi şeyler bekleyebileceğine dair tanıtım yapacağım.

Modlamaya başlangıç ilk bakışta biraz zor gibi görünebilir ve bu sebeple çok sayıda soru alıyoruz. Burada yapabileceğiniz ilk şey Paradoxplaza forumumuzdaki modlama bölümümüzde biraz zaman geçirip Mod yapımcıları için önemli konular ve bilgiler konusunu incelemek ve wiki kullanmak. Bu saydığım yerlerde çok sayıda tutorial inceleyebilirsiniz ve bir sorunla karşılaştığınızda konu açmanız durumunda kimse cevaplamasa dahi ben yardımcı olmaya çalışabilirim.

Oyunu debug modda çalıştırdığınızda konsola erişiminiz olacak ve bu konsola trigger_docs yazabileceksiniz. Bu kodla birlikte oyundaki triggerları inceleyebilirsiniz. Kimi zaman burada oyunun wiki sayfasında bulunmayan şeylerle dahi karşılaşabilirsiniz. Buradan sonrası tamamen oyunda tam olarak ne yapmak istediğinize bağlı.

Aynı zamanda start_tag=GER yazmanız durumunda oyunu spesifik bir tagla başlatabilirsiniz, bu esnada launcherda ve ülke seçim ekranında zaman kaybetmezsiniz.

Debug mode'da başlatmak aynı zamanda hata ayırıcı köpeğin yardımınıza koşmasını sağlıyor. Hata ayırıcı köpeğimiz siz bir hata yaptığınızda havlıyor. Bu köpek sizin arkadaşınız ve onun dediklerini yapmanız durumunda modunuzu tamamlayıp Steam'e yüklemeden önce tüm hatalardan arındırmış olursunuz. İşe en yukarıdan başlayıp zaman içerisinde aşağıya inmelisiniz. Aşağıda Centre eyaletinde yaptığım bir hatayı farkediyorum ve CTRL+ALT+Sağ click yaparak dosyayı açıp hatamı düzeltiyorum:

errordog-png.233058

Biraz zaman geçirdikten sonra sahip olduğunuz mevcut yazılım imkanlarıyla çözemeyeceğiniz şeylere denk geleceksiniz, işte orada bir ihtimal ben devreye giriyorum. İstek konusunda ne eklenmesini istediğinizi hali hazırda o şekilde bir talepte bulunan olmamışsa talep edebilirsiniz. Buradaki taleplerin birçoğu podcat tarafından açılmış olan aşağıda da görseli bulunan dosyaya gidiyor. Ardından kodcularımızla bu dosyayı inceleyip neler yapabileceğimizi tartışıyoruz, genellikle talepler yeni trigger eklenmeleri ve basit efektler eklenmesi şeklinde oluyor - ki bunlara zamanımız yeterli. Diğer talepler ise yeni bir mekanik eklenmesi, ana sistemde değişiklikler yapılması veya arayüzün değiştirilmesi gibi talepler oluyor ki burada olay modlama değil yeni bir oyun yapmaya dönüşüyor.

document.png

Aşağıdaki şekillerde taleplerde bulunabilirsiniz:
  • Ordu tecrübesi için trigger gerekli. (hala böyle bir şeyin eklenmemiş olmasına şaşıyorum)
  • Eyalet isimlerinde değişikliğe sebep olacak etkiler gerekli.
  • EU4'teki gibi dinamik bayraklar.
Bu taleplerinizden bazıları eklenecek bazıları ise teknik sınırlar sebebiyle reddedilecek, bazıları gelecekte eklenmek üzere kenara ayrılabilecek ve bu kenara ayrılanları benim eklemem yerine kodcu arkadaşların eklemesini beklemeniz daha iyi bir seçenek.

Son zamanlardaki eklemeler şu şekilde:
Kod:
-Added console command: set_ruling_party <ideology group> - ideology group has shortcuts d f n c for vanilla HOI groups
-Added console command: add_party_popularity <ideology group> <value> - ideology group has shortcuts d f n c for vanilla HOI groups
-Added trigger has_full_control_of_state
-Added has_army_experience has_air_experience has_navy_experience triggers
-Dynamic state, country and global flags effect. set_global_flag = test_flag_@ROOT
-Added triggers for date days and value to flags
-Added modify_global_flag modify_country_flag modify_state_flag effects. Clearing script flags now removed them completely instead of setting value to zero
-Added timed script flags.

Örneğin Alman bilimadamlarının Fransa'nın düşüşü sonrası kutlama yapmasına yönelik bir evente sahip olmak istiyorsanız:
Kod:
set_country_flag = { flag = GER_drunk_scientists days = 120 value = 1 }

Ardından bu flagı size Bob Semple gibisinden veya bu sarhoş bilimadamlarının sebep olabileceği herhangi bir şeye yönelik size bonus sağlayacak bir triggera dönüştürebilirsiniz.

Kod:
modify_country_flag = { flag = GER_drunk_scientists value = 1 }

Bu kodla birlikte ülkenin flagı 2'ye dönüştürülüyor, bu flag'ı da başka bir şey için kullanabiliyorsunuz. Burada muhtemelen kendi açıklamanızı yazmak isteyeceksinizdir çünkü henüz flaglar pek düzgün açıklamalar üretmiyor, bu da gelecekte eklenen şeylerden biri olabilir.

Kod:
custom_trigger_tooltip = {
   tooltip = GER_drunk_scientists_tooltip
   has_country_flag = GER_drunk_scientists
}

Umuyorum bu günlük Hearts of Iron'da modlamaya nasıl başlayacağınız konusunda bilgilendirici olmuştur.
Haftaya 1.3.3 ile birlikte gelecek olan yeni modlama mekaniklerinden bahsedeceğim.
podcat :Bazı kişiler takımın geri kalan kısmının nelerle uğraştığını merak etmiş, şu anda oyun hızını yükseltmek için optimizasyon odaklı bir çalışmamız mevcut. Aynı zamanda bugün saat 18'de Paradox Interactive'in twitch kanalında olun, Daniel ile birlikte Kaiserreich modunu deneyeceğiz.
Cevapla
#2
modlardan nefret eden biri olarak, hayalkırıklığı bir günlük daha... Şubat geldi hala bir duyuru yok. Stelleris ve EU4 DLC ve patch üzerine patch yiyor.
Ara
Cevapla
#3
Biraz rehbervari bir günlük olmuş. HoI4'te sağlam potansiyel var ama bu potansiyel iyi değerlendirilemiyor diye düşünüyorum.
Eklentiler çok yavaş gelse de önünde uzun yıllar olduğu belli bu oyunun.
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.