Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta istihbarat teşkilatına ve bu teşkilatın geliştirmelerine dair bilgiler veriliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...y.1270326/ :Herkese merhabalar, bu hafta PDXCON'da duyurduğumuz casusluk mekaniklerinden bahsetmeye başlıyor olacağız. İlk başlığımız İstihbarat Teşkilatınız.
Teşkilat
Oyundaki yeni "gölge savaşta" yer almak istiyorsanız oyunun başında bir istihbarat teşkilatı inşa etmeniz gerekecek. Eğer bu şekilde ofansif bir beklentiniz olmasa bile, en azından defansif anlamda bu teşkilata yatırım yapmanızı öneriyoruz. Burada tabii inşa etmek kelimesini kullandığımı farkedebilirsiniz, oyunda İstihbarat Teşkilatınızın kurulumu esnasında fabrikalarınızın bir kısmını feda etmeniz gerekecek. Sivil fabrikalar oyunda "paraya" en yakın kaynak, bu kapsamda onlara ayrılan bütçeyi oyuna yansıtmanın en mantıklı şekli bu göründü.
Teşkilatı kurarken bu teşkilatın tarihsel ismi öneriliyor olacak ancak isim verme özgürlüğü tamamen sizde. Aynı şekilde farklı tarihsel logolar ve jenerik logolar arasında tercih yapabileceksiniz, belki sürpriz olabilir ancak birçok istihbarat teşkilatı tanıtım ve reklam gibi konularla pek haşır neşir değildi.
Teşkilatınıza casuslar alabiliyorsunuz (onlara dair daha ayrıntılı bilgi gelecekteki günlüklerde), şifreleme üzerinde çalışabiliyorsunuz (aynı şekilde), teşkilatınızın farklı şubelerinde ilerlemelerde bulunabiliyor, casuslarınız için yeni ekipmanlar üretip geliştirebiliyorsunuz.
Casusluk Geliştirmeleri
Tıpkı teşkilatı kurmak gibi teşkilatın alt şubelerinde geliştirmelerde bulunmak da bir miktar sanayi gerektiriyor. Bu gereken süre her zaman aynı, ancak maliyeti seçeneğin gücüne göre değişiklik gösterebiliyor.
Aşağıda elinizdeki çok sayıda tercihten bazılarını inceleyebilirsiniz:İstihbarat Şefi
- Deniz Departmanı: Bu geliştirme istihbarat toplamanızı güçlendiren temel şubelerden birisi. Elde ettiğiniz donanma istihbaratından en iyi şekilde yararlanabilmenize odaklanıyor.
- Pasif Savunma: Bu geliştirme teşkilatınızın karşı-istihbarat çalışmalarını, casuslarınızın düşman casuslara karşı daha etkili olmasını sağlıyor.
- Görünmez Mürekkep: Bu geliştirme mektup gibi yazım unsurları üzerinden istihbarat elde edebilmenize odaklanıyor. Oyundaki karşılığı casuslarınızın bir yerde görevliyken daha etkili bir biçimde istihbarat kazandırmasını sağlaması.
- İntihar Hapları: Ele geçirilen casuslarınız bu geliştirme sayesinde bilgi sızdırmadan hayatlarına son verebilir.
- Diplomatik Eğitim: Casuslarınız halkın yüksek tabakası içerisinde nasıl davranması gerektiği konusunda eğitimden geçer. Oyundaki karşılığı diplomatik baskı veya yabancı ticaretin kontrolü gibi görevlerde (gelecekteki günlüklerde bahsedilecek) daha etkili olmaları şeklinde.
- Şifreleme Departmanı: Bu geliştirme matematik büyücüleri ve bilmece çözücülerinden oluşan bir departman kurmanızı sağlıyor. Bu da önümüzdeki günlüklerde tanıtılacak.
Eğer yeteri kadar geliştirmeyi açarsanız ve bir paktta yer alıyorsanız, o paktın İstihbarat Şefi haline gelebilirsiniz.
Bu durum ağırlıklı olarak casusluk üzerine oynayıp bundan maksimum faydayı sağlamak isteyen oyuncular için ideal. Bir paktta sadece bir adet İstihbarat Şefi olabilir, İstihbarat Şefi olmanın ana avantajı daha fazla casusa sahip olmanız (paktın büyüklüğüne göre değişiyor.) Tarihsel olarak sadece büyük ülkelerin bu alanda ön plana çıkmasını istememizin yanı sıra, bu durum oyunun dengesi açısından da makul bir görüntü ortaya çıkardı. Oyundaki casuslukla alakalı birçok sistem casus spamı yapıldığında çökebilecek ve istenmeyen noktalara gelebilecek sistemler. Bu şekilde oynanan bir tarihsel HOI oyununda birbiriyle rekabet eden 3 istihbarat teşkilatına sahip olacağız: Müttefikler, Mihver ve Komintern.
Önümüzdeki hafta casusluktan bahsetmeye devam ediyor olacağız, takipte kalın.