Hearts of Iron IV'un ikinci gelistirici gunluklerine hosgeldiniz. Bugun, hemen konuya giricegim ve oyuna yaptıgımız en buyuk degisikliklerden birini sizlere sunucagim - ekipman. Bu sadece oyunun nasil oynanildigi hakkinda fikir sahibi olmanizi saglayacak genel bir baslik, benim amacim ise detaya girmeden size bunu sunabilmek. Ama merak etmeyin ileride daha detayli bir sekilde ele alicagiz.
Üretim
Daha ilgi cekici sizi surekli en son teknolojiye zorlamayan ve ayni zamanda hoi4un birimlerine renk katan bir sanayi modeli istedik. Bunu basarmak icin yeni modelimizde artık full division(tümen)'lari ve ucaklari tek tek uretmiceksiniz, bunun yerine, yeni araçlari çıkarmak için üretim hatlari olusturduk. Ne kadar uzun bir sure tek üretim hattinı kullanirsaniz ürettiginiz ekipmanlar o kadar etkili olucaklar, ve ne zaman baska bir uretime geciceginiz ornek olarak soyle diyelim, yeni tank modelleri size daha etkili gozuktu. Savasta yeni bir Tiger ile rakiplerinize rekabet sansi birakmiyacak misiniz yoksa 20 tane Panzer IV mu tercih edersiniz? Buna benzer secimler yapicaksiniz. Ekipmanlarinizi yenilemek demek ornek verirsek, cephedeki eski surumleri yeni tanklarla degistirmek demek . Eski olanlar reserv edilebilir ya da daha onemsiz yerlere gonderilebilir, ya da muttefiginize yardim olarak verilebilir.
Tümen basitce çeşitli ekipmanlarin ve onlari kullanicak olan adamlarin birlesimi demek. Tümen'in sahip olduğu cogu statu tümende kullanimda olan ekipmandan gelicek, icinde tank olmayan bir panzer tümen'i özellikle goreve hazır bir tümen olmayacak. Her tümende ne tip ekipmanlarin kullanildiği tamamen tümenlerini nasil yapilandirdigina bagli olucak. En kucuk seviyede tümenlerinizin ne kadar neye ihtiyaci oldugunu belirleyen Tabur cesitleri olucak, ama yinede tümen haritada hareket ettirebiliceginiz en kucuk birim olucak. Örnek olarak tümeninize ekstra bir topçu taburu eklemeniz demek o taburun etkili olmasi icin ayni zamanda birkac adam ve belirli miktarda topuda ureterek tümene saglamanizi gerktiricek. Bunun hakkında ileriki gelistirici gunluklerimizde konusucagiz.
Teknoloji
Ekipmanlar yeni teknoloji agaclarinda gozukuyorlar. Açmak istediğiniz ekipman gayet görünür bir halde olucak, ve bu teknoloji sonucunda hangi teknolojiyi acabilceginiz gayet acik bir sekilde gorulebilicek. Almanya'nin Teknoloji agacindan bir resim:
Zırh teknolojisi açmanız gereken alt düzene bağlı. Her baslıkta 4 alt teknoloji var, ve herbiri yeni bir değişkeni aciyor. Mesela örnek vermemiz gerekirse, Panzer III tank'i arastirdiginizda, alt teknolojilerinden olan tank destroyer değişkenini arastirabilirsiniz, yani StuG III. StuG III, Panzer III'un turretinin yerine daha buyuk sabit bir namlu takılmasiyla olusturulmustur. Uretim hattıni degistirerek bu cesit degiskenlere gecmek yok denebilecek kadar az penalti vericek, yani Panzer IV sizin ana tankınız oldugunda ve Panzer III artık tutunamadigi icin, Panzer III'lerin üretim hattini StuG III ile degistirmek icin harika bir zaman olucak. Bir çok ulus araçlarini bu sekilde gelistirdi, ve biz de bunu oyunumuzun içine katmak istedik. Tarihsel olarak StuG III Almanya'da savas boyunca en çok üretilen tank oldu.
Aynı zamanda oyunda kendi isteğimiz üzerine olusturabiliceğimiz savas boyunca kazandığımız tecrubelerle acılacak olan kisisel ekipman degiskenleri olucak. Bu da ileride daha detayli olarak aciklamak istedigimiz bir ozellik.
hoi3'un soyutlanmıs ekipman modellerini degistirerek, daha zengin bir icerik ve ayni zamanda zamanin liderlerinin karsilastigi ilginc secimleri oyun kattik. Aynı zamanda oyunu bu sayede yeni oyunculara daha anlasilir hale getirdigimize ve oyuncular icin daha cesitli secenekler kazandirdigina inaniyoruz. Soyut güç yüzdesi yerine artık 10 ağır tank yokedildi şeklinde sonuçlar alicaksinız.
Bugunluk benden bu kadar bir sonraki aya görusmek üzere!
Üretim
Daha ilgi cekici sizi surekli en son teknolojiye zorlamayan ve ayni zamanda hoi4un birimlerine renk katan bir sanayi modeli istedik. Bunu basarmak icin yeni modelimizde artık full division(tümen)'lari ve ucaklari tek tek uretmiceksiniz, bunun yerine, yeni araçlari çıkarmak için üretim hatlari olusturduk. Ne kadar uzun bir sure tek üretim hattinı kullanirsaniz ürettiginiz ekipmanlar o kadar etkili olucaklar, ve ne zaman baska bir uretime geciceginiz ornek olarak soyle diyelim, yeni tank modelleri size daha etkili gozuktu. Savasta yeni bir Tiger ile rakiplerinize rekabet sansi birakmiyacak misiniz yoksa 20 tane Panzer IV mu tercih edersiniz? Buna benzer secimler yapicaksiniz. Ekipmanlarinizi yenilemek demek ornek verirsek, cephedeki eski surumleri yeni tanklarla degistirmek demek . Eski olanlar reserv edilebilir ya da daha onemsiz yerlere gonderilebilir, ya da muttefiginize yardim olarak verilebilir.
Tümen basitce çeşitli ekipmanlarin ve onlari kullanicak olan adamlarin birlesimi demek. Tümen'in sahip olduğu cogu statu tümende kullanimda olan ekipmandan gelicek, icinde tank olmayan bir panzer tümen'i özellikle goreve hazır bir tümen olmayacak. Her tümende ne tip ekipmanlarin kullanildiği tamamen tümenlerini nasil yapilandirdigina bagli olucak. En kucuk seviyede tümenlerinizin ne kadar neye ihtiyaci oldugunu belirleyen Tabur cesitleri olucak, ama yinede tümen haritada hareket ettirebiliceginiz en kucuk birim olucak. Örnek olarak tümeninize ekstra bir topçu taburu eklemeniz demek o taburun etkili olmasi icin ayni zamanda birkac adam ve belirli miktarda topuda ureterek tümene saglamanizi gerktiricek. Bunun hakkında ileriki gelistirici gunluklerimizde konusucagiz.
Teknoloji
Ekipmanlar yeni teknoloji agaclarinda gozukuyorlar. Açmak istediğiniz ekipman gayet görünür bir halde olucak, ve bu teknoloji sonucunda hangi teknolojiyi acabilceginiz gayet acik bir sekilde gorulebilicek. Almanya'nin Teknoloji agacindan bir resim:
Zırh teknolojisi açmanız gereken alt düzene bağlı. Her baslıkta 4 alt teknoloji var, ve herbiri yeni bir değişkeni aciyor. Mesela örnek vermemiz gerekirse, Panzer III tank'i arastirdiginizda, alt teknolojilerinden olan tank destroyer değişkenini arastirabilirsiniz, yani StuG III. StuG III, Panzer III'un turretinin yerine daha buyuk sabit bir namlu takılmasiyla olusturulmustur. Uretim hattıni degistirerek bu cesit degiskenlere gecmek yok denebilecek kadar az penalti vericek, yani Panzer IV sizin ana tankınız oldugunda ve Panzer III artık tutunamadigi icin, Panzer III'lerin üretim hattini StuG III ile degistirmek icin harika bir zaman olucak. Bir çok ulus araçlarini bu sekilde gelistirdi, ve biz de bunu oyunumuzun içine katmak istedik. Tarihsel olarak StuG III Almanya'da savas boyunca en çok üretilen tank oldu.
Aynı zamanda oyunda kendi isteğimiz üzerine olusturabiliceğimiz savas boyunca kazandığımız tecrubelerle acılacak olan kisisel ekipman degiskenleri olucak. Bu da ileride daha detayli olarak aciklamak istedigimiz bir ozellik.
hoi3'un soyutlanmıs ekipman modellerini degistirerek, daha zengin bir icerik ve ayni zamanda zamanin liderlerinin karsilastigi ilginc secimleri oyun kattik. Aynı zamanda oyunu bu sayede yeni oyunculara daha anlasilir hale getirdigimize ve oyuncular icin daha cesitli secenekler kazandirdigina inaniyoruz. Soyut güç yüzdesi yerine artık 10 ağır tank yokedildi şeklinde sonuçlar alicaksinız.
Bugunluk benden bu kadar bir sonraki aya görusmek üzere!
A leader is a dealer in hope