Günlük: HoI4 - Tarihi İsveç
#1
hoi4-banner-2018.png

Hearts of Iron IV geliştirici günlüklerinde bu hafta bir sonraki genişleme paketinde Tarihi İsveç odaklı değişimlerden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...n.1589418/ :Välkommen!

Bu tabii ki Türkçe değil, İsveççe ve bu da bugünün geliştirici günlüğünün konusu olacak. Bu günlükte, askeri ve endüstriyel dalların yanı sıra demokratik dallar hakkında konuşacağız.

Aslında bu ağaç benim ve AveeBee'nin ortak çalışması. HoI ekibinde hiçbir İsveçlinin İsveç odaklı bir ağaca dokunmasına izin verilmediğine dair uzun süredir devam eden bir kuralımız vardı, ancak görünüşe göre söz konusu İsveçli bir yetişkin tarafından denetlendiği sürece bu kural pencereden uçup gitti.

Her zamanki uyarılar burada da geçerli, bu çalışmalar halen devam ediyor ve yayınlanmadan önce bazı şeyler değişebilir.

Tarihi Durum

Çoğunuzun bildiği gibi İsveç, 2. Dünya Savaşı sırasında işgal edilmeyen tek İskandinav ülkesiydi, ancak İsviçre'ye benzer bir şekilde hem müttefikler hem de mihver tarafından baskı altına alındı ve bu da bazı şüpheli tavizlere yol açtı, ancak İsveç hepsine rağmen tarafsız kaldı.

İsveç, İskandinav komşularına kıyasla tartışmasız üstün askeri kabiliyetlere sahip olsa da, savaşa ne yazık ki hazırlıksızdı ve 2. Dünya Savaşı'nın arifesinde meşhur pantolonu indirilmiş halde yakalandı, hükümeti ordusundan ziyade refah devleti sistemine odaklanmayı tercih etti ki bu durum savaş ilerledikçe değişecekti. Bu, büyük ölçüde odak ağacının ana teması olacaktır.

Fark etmiş olabileceğiniz gibi sürekli Tarihsel değil Demokratik diyorum. Bunun nedeni elbette İsveç'in tarihsel olarak hiçbir savaşa katılmamış olmasıdır. Ben ve Amy, oyuncuların er ya da geç bir savaşa girmek isteyeceklerini varsayarak (ki bu oyunun temel ilkelerinden biridir), Demokratik yollarda bile eninde sonunda savaşa katılacağınıza karar verdik. (elbette yapay zekanın tarihsel olarak buna karşı koruyucu önlemleri olacaktır)

Başlangıç

Odak ağacının başlangıcında toplam dört lider arasından seçim yapma şansına sahip olacaksınız. Tarihsel olarak bu lider Axel Pehrsson-Bramstorp'tur ve Per-Albin Hansson 1936 seçimlerinde Yaz Hükümeti adıyla geri gelene kadar sadece birkaç ay iktidarda kalmıştır.

Per-Albin'i tutmaya çalışabilirsiniz, bu da Güven Oylaması ile sonuçlanacaktır veya sağ eğilimli seçenek olan Gösta Bagge'yi seçebilirsiniz.
Gerçekte yaşanmış olaylara dair pek çok tarihi referans olsa da, oyuncunun er ya da geç savaş kısmına girmek istediğini varsayıyoruz.

P1.pngP2.png
P3.png

Yine de Per-Albin Hansson'u kaybettiğiniz için endişelenmeyin! Yaz bittikten sonra yeni bir seçim yapılacak ve onu tekrar iktidara getirebileceksiniz. Düşmüş bir Riksdag'a sahip olma zahmetine katlandıysanız, Ernst Wigforss'u Per-Albin'in halefi olarak atamak için ek bir seçeneğiniz olur veya isterseniz sahip olduğunuz liderle devam edebilirsiniz.
P4.pngP5.png

Açlık Kalkanı ve Folkhemmet
Devam etmeden önce istikrar ya da daha doğrusu Hungersköld (Açlık Kalkanı) konusuna değinmem gerekiyor. Birinci Dünya Savaşı sırasında İsveç, Almanya ile demir madeni ticareti nedeniyle İtilaf Devletleri tarafından ambargoya tabi tutulmuş, bu da ülke içinde protestolara, ayaklanmalara ve nihayetinde mevcut İsveç hükümetinin devrilmesine yol açmıştı.

Dönemin İsveç Başbakanı Hjalmar Hammarskjöld'e "Hungerskjöld" lakabı takılmıştı, kelime oyunu da buradan geliyor. İkinci Dünya Savaşı'nın başlamasıyla birlikte gıda kıtlığı korkusu İsveç'te yeniden baş göstermiş ve hem iç politikayı yönlendirmiş hem de halk için büyük bir korku kaynağı olmuştur.
P6.png

Oyunda bu, bu tür açlık grevlerine karşı bir kalkan görevi gören stabilite ile temsil edilir. Belirli bir istikrar yüzdesinin üzerinde olmak oyuncuyu bu olumsuz etkilere karşı korur ve bu eşiğin altında olmak sizi grev riskine açık hale getirir.
P7.png

Eğer çok düşük bir stabilitede iseniz ayaklanmalar olabilir. . Bunlar geçici olsa da, sonsuz bir döngü içinde sıkışıp kalmak istemeyeceksiniz. Geçici olarak bu sınırların altına düşen oyuncuların kötü bir RNG nedeniyle bu grevleri hemen almamalarını sağlamak için uyguladığımız birkaç önlem var, ancak çok uzun süre sınırın altında kalmak istemeyeceksiniz.

Bu da bizi başka bir kavrama, Folkhemmet'e (Halkın Evi) götürüyor. Siz bunu komünist İsveç'in adı olarak bilseniz de, aslında İsveç'in bugün sahip olduğu refah devletinin önünü açan bir dizi sosyal demokrat politikalardı.

Bu refah devletine odaklanılması, hükümetin o dönemde bu programlar çok popüler olduğu için bütçenin büyük bir kısmını orduya harcamakta tereddüt etmesinin bir nedeniydi. Oyunda bu durum Folkhemmet ruhu ile temsil edilmektedir.
P8.png

Refah devleti sağlam olduğu sürece grev riskine karşı bir koruyucu görevi görür, ancak gördüğünüz gibi İsveç'in askeri yeteneklerini de büyük ölçüde azaltır.
P9.png

Odak ağacında ilerledikçe kilit odaklar İsveç endüstrisini savaşa doğru yönlendirmeye başlayacak, ancak sizi grevlerden koruyan Folkhemmet kalkanı parçalanacaktır.
P10.png
Bu, şu anda tamamen çökmüş bir Folkhemmet'in neye benzediğini göstermektedir.

Buna karşı koyabilmek için oyuncunun yapabileceği bir dizi şey var; danışmanlar kullanmak, istikrar katan odakları seçmek, istikrar katan kararlar almak vb. Bu sistemi nasıl ele alacağınızı özellikle dikte etmiyoruz, bunun yerine oyuncuların oyun tarzına ve ne kadar agresif olmak istediklerine bağlı olarak farklı şekilde ele alacaklarını umuyoruz.

Özetle bu, "ne zaman yeniden silahlanmalıyım" ve "bu kararların olumsuz sonuçlarından nasıl kaçınmalıyım" sorusudur ve aynı zamanda pantolonunuz aşağıdayken yakalanmadığınızdan emin olun. Bu ana temaları açıkladıktan sonra, asıl ağaca bakalım.

Sanayi Dalı
P11.png

Bu, odak ağacının giriş noktasıdır. Savunma Kanunu liderinizi seçeceğiniz yerdir ve hemen altında sanayi dalı yer alır. Gördüğünüz gibi odaklar arasında net bir ayrım var ve bazılarını birbiriyle karıştırıp eşleştirebiliyorsunuz.
P12.png
P13.png
P14.png
P15.png

Bu iki örnekten de anlayabileceğiniz gibi sol taraf daha çok sosyal demokrat politikalarla, sağ taraf ise daha çok sağ eğilimli politikalarla uyumludur. Sağ taraf genellikle savunma sanayisini güçlendirmeye daha yatkınken, sol taraf daha çok devletin iç istikrarına odaklanıyor.

Bu bağlamda, bu odaklardan daha büyük bir istikrar birikimi elde ederseniz, Folkhemmet'ten kaynaklanan istikrar düşüşünü telafi edebilirsiniz, ancak diğer yandan bunu yapmak daha uzun sürebilir.
P16.png

Bununla gerçekten uğraşmak istemiyorsanız, sağa doğru ağır bir şekilde eğilebilir ve bunu tamamen kaldırabilirsiniz.
P17.png

Ayrıca bilyalı rulman ticaretinizden de yararlanabilirsiniz (diğer şeylerin dönmesini sağlayan şeyler). İsveç'in hem Mihver'e hem de müttefiklere sızdırdığı bir şey.

Alevlenme Noktaları

Tarihin akışı içinde İsveç'i savaşın büyük güçleriyle karşı karşıya getiren olaylar gerçekleşmiştir. Bunlar, savaş sırasında İsveç'in başına gelen tarihsel bağlamsal olaylar olan ve Alevlenme Noktaları olarak adlandırdığımız olaylardır.
P18.png

Burada İsveç yanlışlıkla SSCB tarafından bombalanıyor.
P19.png

SSCB özür dileyebilir ya da bunu inkar edebilir. Ancak bu durumda inkar ederek İsveç'in cevap vermesine izin vermiştir.
P20.png

Finlandiya'ya karşılık olarak askeri yardım gönderilmesi SSCB ile gerilimi tırmandıracaktır.
P21.png
P22.png

Gerginlikler zinciri kaynama noktasına ulaşırsa, Stalin'in nasıl tepki vereceğine bağlı olarak İsveç'i de savaşa sokacak ya da sokmayacaktır
P23.png

Bu, gerilimin savaşa yol açabileceği olaylardan birine bir örnektir.

Askeri Dal
P24.png

Sağa kaydırdığımızda, odak ağacının tüm yolları arasında paylaşılacak olan odak ağacının 3 askeri dalını buluruz
P25.png

Biraz özel olan şey, ağacın bir kısmının savaş desteğinin (veya o kadar ileri giderseniz askeri fabrikaların) arkasında kilitlenmiş olmasıdır. Askeri fabrikalar gibi şeyler sağlamak yerine bu odaklar doğrudan orduyu güçlendirir, bunları küçük bir doktrin ağacı olarak düşünün.

Bu "savaş desteği kapısının" arkasındaki odak, Folkhemmet ve Hungershield'in etkileşimine geri dönerek, savaş desteğini artırmak için oyuncu üzerinde ek bir baskı oluşturmayı amaçlamaktadır.
P26.png

Bunlar genellikle defansif ve ofansif oyun tarzı olarak ikiye ayrılır; soldaki daha çok savunma odaklı oyunculara, sağdaki ise daha çok saldırı odaklı oyunculara yöneliktir. (yukarıdaki resimde panik butonuna odaklanılmıştır)
Odak noktalarında ilerledikçe, bu ruhlar siz onlara daha fazla kaynak yatırdıkça güçlenir
P27.png
P28.png

Bu temel odak noktaları güçlü olmakla birlikte, hem zaman hem de savaş desteğinin arkasında kalmak için yatırım gerektirir. Bunlara ne kadar çabuk ulaşacağınız, ne kadar hızlı silahlandığınıza göre belirlenir.
P29.png

Bu örnekte popüler 40 mm uçaksavar silahını yapan Bofors'u tanıyabilirsiniz. Bu durumda Bofors, EAO için benzersiz bir özellik ve kaynak sağlıyor.
Odak ağacının askeri dalı, birçok Folkhemmet'in odaklar aracılığıyla değiştirileceği yerdir. Ayrıca İsveç EAO'ları için çok ihtiyaç duyulan kaynakları da sağlar.
P30.png

Donanma Dalı
P31.png

İsveç'in donanma ağacı temel olarak Baltık'ta doğrudan büyük gemilerle mücadele etmek isteyip istemediğinize ya da Alman rotasını takip edip taciz için denizaltılara ve hafif yüzey filolarına odaklanmayı tercih edip etmediğinize bölünmüştür.

En çok paylaşılan kısım, esas olarak yerli sanayinin üretimini genişletmenin yanı sıra diğer ülkelerden eski gemileri satın alma seçeneğiyle ilgilidir.
P32.png

Tarihte olduğu gibi, İtalyan mudünya üzerinde bir tur atıp İzlanda'da son bulabilir, bu yüzden dikkatli olun
P33.png

Elbette bir Vasa odağı yapmaktan kendimizi alamadık, ancak bunun öncekinden biraz daha başarılı olmasını umuyoruz.
P34.png

Güçlü bir savaş gemisi olmasına rağmen %60'ı tamamlandığında devreye giriyor, bu yüzden diğer %40'ını bitirmeniz gerekecek.

Kış Savaşı
P35.png

Finlandiya SSCB tarafından işgal edildiğinde bu İsveç'te de yankı buldu. Finlandiya, İsveç'in tarihi düşmanı olan Rus tehdidine karşı ilk savunma hattı olarak görülüyordu.

Size tarihi yolu izleyip gönüllüler gönderme, Finlandiya zayıfken Åland adalarını ele geçirmeye çalışma ya da savaşa aktif olarak katılma seçenekleri sunuluyor. Savaşa dahil olmak size Leningrad'ı alma görevi verecek ve siz ya da Finlandiya burayı almayı başarırsanız Sovyetler Birliği  beyaz bir barış imzalamak zorunda kalacak ya da büyük bir huzursuzlukla karşı karşıya kalacaktır.
P36.png
P37.png
P38.png

Leningrad kaybedilirse SSCB ya iddiasını geri almak zorunda kalacak ya da utançla yüzleşecektir.

Demokratik Dal

Muhtemelen bildiğiniz gibi İsveç savaşa girmedi. Fakat HoI'de tüm hazırlık ve inşa süreci ve daha sonra savaşın kendisi temel oyun döngüsünün önemli bir bileşenidir. Aveebee ve ben, İsveç'i oynayan oyuncuların savaşa girmek isteyecekleri temel varsayımı altında çalışmak için erken bir tasarım kararı almaya karar verdik.

Bu da İsveç'in bir noktada savaşa gireceği planıyla çalışmak için tarihsel yolu değiştirmek zorunda olduğumuz anlamına geliyor. Elbette tarihsel İsveç yapay zekası kışkırtılmadığı sürece savaşa girmeyecektir.

Pratikte bu, tarihsel dalın gerçek hayatta meydana gelen olaylarla ilgili odaklara sahip olacağı anlamına geliyor, ancak İsveç'in de sonunda dahil olacağı varsayımı altında çalışıyorlar.
P39.png

Diğer İskandinav ülkelerinden çok sayıda mülteci İsveç'e kaçtı ve gizlice "polis gücü" olarak eğitildi. Bunlardan bazıları daha sonra Norveç'in kurtarılmasına yardımcı olacaktı. Oyunda bu odak, bu polis güçlerini daha fazla İskandinav ülkesi teslim oldukça büyüyen ayrı bir havuza koyar.

Savaş başladığında bu birikmiş insan gücünün kilidi açılacak ve normal insan gücü havuzuna aktarılacaktır. Ayrıca eğitim kapasitesini yükseltmek için tesislerinizi genişletebilirsiniz.

P40.jpg
Beep Beep

Bunlardan en önemlisi Per Albin Otobüsüdür (yukarıdaki resim). Bu, İsveç hükümetinin işgal durumunda ormana kaçmayı planladığı mobil bir karargahtır. Oyunda otobüs, komşu eyaletlere taşınabilen ve teslim olma sınırını azaltan bir eyalet etkenidir. Otobüs ele geçirilirse ülke lideri ölür. (Aslında bu otobüsü geçen yaz Ordu Müzesini ziyaret ettiğimizde görmüştük)
P41.png
P42.png

Bitişik bir eyaleti kontrol ettiğiniz sürece otobüsü hareket ettirebilirsiniz, bu da bir sebepten dolayı gerçekten istiyorsanız Per Albin'i Moskova'ya kadar götürebileceğiniz anlamına gelir.
P43.png

İsveç ayrıca düşman hatlarının gerisindeki hayati altyapıyı sabote etmek için gizli birlikler gönderen özel kuvvetler olan Ranger'lara da erişime sahiptir. Bunların kayıpları oldukça yüksek olabileceğinden akıllıca kullanın. Norveç'teki düşman limanlarını havaya uçurmak için çok kullanışlıdır.
P44.png

Sonunda Danimarka ya da Norveç'i kurtarmaya çalışarak savaşa girdiğinizde İsveç, işgal altındaki her İskandinav ülkesini kurtarmak için bir hedefe sahip olur. İşgal edilen ülke sayısı arttıkça bu bonus daha da güçlenir ve bu ülkeler özgürleştirildiğinde ek bir bonus daha kazanır.

İskandinav Savunma Konseyi
P45.png

Eğer savunma kabiliyetlerinizi geliştirirken daha dikkatli bir yol izlemek size fazla temkinli geliyorsa, her zaman İskandinav Savunma Konseyi'ni kurma seçeneğiniz vardır. Bu, diğer İskandinav ülkelerinin yardımıyla çevrenizdeki tehditlerle daha agresif bir şekilde mücadele etmeyi içerir.
P46.png

Her İskandinav ülkesini konseye üye olmaya davet ediyor ve üye ülkelerin kendilerini savunamaması pahasına komutayı merkezileştirip merkezileştirmeyeceğine siz karar veriyorsunuz,
P47.png

Ya da komutayı üye devletlere dağıtmak
P48.png

İşte Mannerheim ve Helge Ljung'un yan yana çalıştığı merkezi bir komuta örneği
P49.png

Sonunda Ölüm ya da Onursuzluk seçeneklerinden birini tercih edebilirsiniz, üye devlet sayınız arttıkça güçlenirsiniz.

Oyun Sonu Odakları
P50.png

Ayrıca, özellikle 2. Dünya Savaşı sona erdikten sonra kampanyaya devam etmek isteyenler için bazı geç oyun odakları ekledik. Bunlar geç oyun teknolojilerine, yeni özel kuvvetlerin yeniden çalışmasına ve son olarak demir perde tehdidiyle başa çıkmaya bağlanıyor.
P51.png

Bu Aslan Gripsholm Aslanından biraz daha görkemli görünüyor. r/badtaxidermy'de sıkça görülür
P52.png

Danışmanlar, Ordu ve Eyaletler

Her zaman olduğu gibi yeni şahane danışmanlarımız var. Bunlar İsveç için uygun olanlar.
P53.png
P54.png
P55.png

Benim İsveç'teki favorim Ebba Margareta, kiralamak için herhangi bir maliyeti yok ama oyuncunun nasıl yatırım yapmayı seçtiğine bağlı olarak özellikler kazandırabiliyor.
P56.png
P57.png

Bir de Myrdal çifti var, ikisi de kabinede olursa birbirlerinden güç alırlar.

P58.png
P59.png

Yeni generallere gelince, işte buradalar. Deneyimlerinin çoğu Finlandiya iç savaşında yer almalarından kaynaklanıyor.

P60.png

Ve Amiraller! Charles de Champs buradaki tarz yarışını kesinlikle kazanıyor.

P61.png

Ve bunlar da yeni İsveç eyaletleri! Norrbotten ve Lappland'ın haritada iki ayrı varlık olarak yer almasına olan takıntım nihayet çözüldü! (İsveç'in garip bir şekli olduğu için görüntünün garip dilimlenmesi için özür dilerim). Åland da artık oyunun başında askersizleştirilmeye başlıyor (ki bugün hala öyle).

Ve son olarak, bazı güzel 3D modelleri
P62.pngP63.png
P64.png
P65.pngP66.png

Ben buna Sardalya ölüm tuzağı diyorum (Motor ön tarafta....)
P67.pngP68.png

Kaynakların Yeniden Dağılımı

Son olarak kaynaklar meselesi var. İkinci Dünya Savaşı sırasında Almanya, özellikle Fransa'nın yenilgisinden önce kısmen İsveç demir madenlerine bağımlıydı. Muhtemelen Narvik harekatının gerçekleşmesinin nedeni Almanya'nın Gällivare madenlerini güvence altına alma arzusu ve müttefiklerin (Finlandiya'ya yardım etme bahanesiyle) burayı havaya uçurma isteğiydi.

Bunu oyun içinde modellemek için çeşitli yollar denedik ancak birkaç nedenden dolayı zor oldu. Ticaret algoritması başkentten başkente en kısa rotayı izlerken, asıl kaynaklar İsveç'in kuzeyinde yer alıyor. Algoritma ayrıca kara yollarını tercih ediyor, ki bu da Danimarka üzerinden ya da eğer deniz yoluyla gidilecekse tarihsel olarak Narvik üzerinden değil Baltıklardan geçiyor. Bunu değiştirmek bu genişlemenin kapsamı dışındadır ve bunun üzerine içerik odaklı başka sistemler eklemeyi denediysek de bu noktaya kadar hiçbiri tatmin edici bir şekilde çalışmadı.

Almanya'nın Narvik'i kontrol etmesinin onlara bir miktar IC desteği sağlaması gibi bir durumu göz ardı etmiyorum, ancak şu anda Almanya'yı ithalata biraz daha bağımlı hale getirerek bunu başka bir yöne çevirmeye karar verdik.

Almanya oyunda gerçekte sahip olduğundan daha fazla yerli kaynağa sahipti, bu da kaynaklarla, özellikle de çelikle ilgili hiçbir zaman gerçekten sorun yaşamamasına neden oldu. İhtiyacı olan çelik ya Almanya'da bulunuyordu ya da yakında Fransa'dan alınacaktı, bu da bugünlerde sıkça gördüğümüz "Serbest Ticaret Metası"na yol açtı.

Sorunun bir kısmı, kömür, maden kalitesi ve çelik fabrikalarının tek bir kapsayıcı demir içinde toplanmış olması ve bunun düzgün bir şekilde temsil edilmesini zorlaştırmakta. Sonuç olarak 1933-1943 yılları arasında Alman savaş çabalarına İsveç yaklaşık %43, Alman iç üretimi %28,2 ve Fransa %12,9 oranında katkı sağlamıştır. Çelik fabrikaları gibi binalara sahip olmak da bu genişleme paketinin kapsamının dışındaydı.

Bu durum, belirli ülkeler için demirde genel bir azalma ile sonuçlandı, ana hedefler genel olarak demir madeni kalitesi düşük olan Almanya ve Almanya'nın yutacağı Fransa'ydı. Almanya, gerektiğinde ithalat için kullanmak üzere eskisinden daha fazla 2 sivil fabrika ile başlıyor. Portekiz de İsveç'e kaydırılan bir miktar tungsteni aldı. Aşağıda, 1936 başlangıç tarihlerinden itibaren ticaret kanununda hiçbir değişiklik yapılmadan, başlangıç altyapısı hesaba katılarak ve hiçbir ekipman hattı aktif olmadan yapılan ana değişiklikler yer almaktadır.

Almanya

AAT
P69.png

AAT öncesi
P70.png

Fransa

AAT
P72.png

AAT öncesi
P71.png

Portekiz

AAT
P73.png

AAT öncesi
P74.png

İsveç

AAT
P75.png

AAT öncesi
P76.png

Bu rakamlar kesin olmayıp dengeye ve yapay zekanın performansına bağlı olarak değişebilir.

Odak Ağacının Tümü

Bunu bitirmek için iyi bir yolum yok, bu yüzden sadece bunu söylemekle bitireceğim.
[+] 3 üye Caine nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Açıkçası fikirler güzel de, 1936'da başlayan oyunda bunları yapmak nasıl olacak bilemiyorum. Keşke oyuna daha erken bir başlangıç ekleseler de, bu tarz alternatif hikayeler bir tık daha mantıklı olsa.
Ara
Cevapla
#3
(16-06-2023, 19:29)GespensterPanzer : Açıkçası fikirler güzel de, 1936'da başlayan oyunda bunları yapmak nasıl olacak bilemiyorum. Keşke oyuna daha erken bir başlangıç ekleseler de, bu tarz alternatif hikayeler bir tık daha mantıklı olsa.
Alternatif hikaye bile değil bunlar, başlıktan anlaşılacağı gibi tarihi oluyor bu, ileride tekrar İsveç için günlük olacak onda konu alternatif tarih konulu. Böyle şeyler eklediklerine göre yapmakta mümkün olur 1936 başlangıcı olsa bile.

HoI2'ye eskiden bir genişleme paketi ile 1933 başlangıcı eklenmişti belki ilerde HoI4 için yapabilirler ama bu zamana kadar yapmadıklarına göre yapmaları büyük ihtimal değil.
Ara
Cevapla
#4
Paradox artık eski paradox değil. Focus getirecek ülke kalmazsa belki focus sayısını uzatmak için 1933 ekleyebilirler ama önceden içerik alan ülkeler de dahil focus ağaçlarını mahveder. O yüzden ihtimali baya düşük buluyorum.
[+] 1 üye Onur34 nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.