Hearts of Iron IV'un ilk Gelistirici gunluklerine hosgeldiniz!
Benim ismim Dan Lind ve PDS'nin II.Dunya Savasi temali gelistirilmis ve yenilestirilmis oyunu olan Hearts of Iron IV'un proje lideriyim.
Ordularinizi yonetmeye hazırlanin, ekipmanlarinizi yenileyin ve yeniden dikkat cekmeyecek (ya da dikkat cekecek) bir sekilde diplomasiyle ilgilenmeye baslayin!
Hearts of Iron III'un yayınlanmasından bu yana neredeyse 5 yıl oldu. Her ne kadar bu arada bir kac DLC yayınlamamıza ragmen, size serinin devam oyununu duyurmak benim icin cok heyecan verici.
Oyunun pre-alpha versiyonunu miami'de ki ParadoxCon'da gecen ay gosterime sunduk. O yuzden bazı bilgilerin cogu su an zaten dısarida, eger kacırdıysanız asagıdaki linke goz atmayi unutmayin.
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?751446-Hearts-of-Iron-IV-Previews-articles-amp-interviews
Hearts of Iron nedir ?
Crusader Kings II ve Europa Universalis IV gibi yeni basarilarimizin isiginda, aramiza ayeni yuzlerin katildiginin farkina vardik - cogu daha once hic bir sekilde Hearts of Iron oyunlarini denememis olan yeni yuzler. Bu yüzden HoI4'u farklı ve ozel kılan ozelliklere girmeden once seri hakkında kucuk bir aciklama yapmama izin verin. HoI serisi sizin sectiginiz bir ulusu II.Dunya Savasi yıllarinda(1936-1948) yonetmek ve zafere tasimak hakkında. Ve hersey sizin yani oyuncunun ulkenize nasil yol gostericeginize baglı bu sizin en guclu silahiniz. HoI4 zafer kazanmaniz icin yüksek seviyede strateji ve askeri planlama gerektiren bir savas oyunu. Yaptıgınız her hareket gucler dengesinin sizin lehinize kaymasini ve politik ve ideolojik sınırlarin sonsuza dek degismesini saglayabilir.
II.Dunya Savasi hakkındaki Buyuk strateji oyunu
HoI, bircok PDS oyunu oldugu gibi buyuk strateji oyunu. II.Dunya Savasi temasi demek savas hazırlıklari uzerine, sanayi, askeri dokumanlar ve ekipman uzerine agırlık demek. Ama HoI4'te daha buyuk bir resimle ugrasiyorsun ve daha yuksek seviyeli bir strateji planlamasi; bu eskimis nostaljik bir savas oyunu degil. Kucuk seviyede bir savas kaybetmenin buyuk bir seferde nerdeyse hic bir onemi olmayabilir. Butun savasa bakmalı ve seni zafere yakınlastiricak birden fazla karar almalısın. - bu gercekten ileri seviye bir planlama, üretim zincirleri, teknolojik ilerlemeler, stratejik kaynaklari kontrol etmek ve tabii ki de buyuk zırhlı araclarin avrupanin arazilerinde yol almasini saglamaniz gerek.
Diğer PDS oyunlariyla kıyasla
Diger büyük PDS oyunlari olan CKII ve EUIV'den ayiran en buyuk ozellik cok daha kısa bir zaman araligini kapsiyor olmasi, isimlendirirsek II.Dunya Savasi yıllari ve cogunlukla savasa hazırlık ve savas uzerine odaklanmıs bir oyun. Bu oyun boyunca cogu önceligin ayni kalmasi demek. - Bir cesit ulustan digerine dramatik bir farklılık yapmaniz hic olasi degil. Dunyadaki herhangi bir ulkeyi secebilirsiniz, kenarlarda fırtınanın sizden uzak kalmasina calisabilir yada direkt olarak fırtınanin icine katilabilirsiniz ya da ikisinin arasinda bir seyler yaparsiniz. HoI'un icinde cok zengin tarihsel içerik var ve harika detaylar, oyle ki yuzyıllari iceren bir oyunun basarmakta zorlanicagi birsey.
HoI4 her ne kadar savasa odaklı bir buyuk strateji oyunu olsa da, oyuncu olarak rolunuz EU4'teki rolunuze cok benziyor. - Ulkenin arkasinda onların tarihi nasıl etkileyecegini belirleyen ulkenin kaderini elinde tutan cogunlukla oyun içi kararlar ve eventler ile onlari yoneten gizli bir varlıksınız. Oyun ulkeniz icin kararlar vermenizi istiyor hem savaslarda hem teknolojik ilerlemelerde, milli goruslerinizde ve stratejik hedeflerinizde. Herhangi bir ulkeyi alip II.Dunya Savasinda hangi role sahip olucaginizi siz belirleyebilirsiniz.
İstediğiniz oyun stilini benimseyebilirsiniz kisisel ilginize bagli olarak yada farklı guclere ve zayıflıklara sahip tarihsel guclerden biri olabilirsiniz. Ornek olarak Almanya olarak savasi baslatailicek durumda iken, İngiltere ve ABD daha savunma agirlikli bir sekilde basliyacak ve buyuk deniz savaslarinda savasicaksiniz. Kucuk bir ulkeyle hayatta kalmaya bile calısabilirsin. Hatta bu savas durumundan kendine pay cıkartarak gucunu buyutmeye bile calisabilirsin. Hic bir sey sana II.Dunya Savasini kazanmalisin demiyor. - oyun sandbox oldugu icin, zafer sizin belirlediginiz amaclarinizi II.dunya savasi zamani icinde elde etmenizle kazanılacak.
Vizyon
Hedefimiz HoI4'u CK2 ve EU4'e benzer yapmak, oyunun kendisini ve içeriğini aynı tutarken, daha gelismis arayuz ile aerodinamik ve öğrenmesi daha kolay bir oyun yapmak. Ve aynı zamanda bir onceki oyuna ek olarak tamamen yeni oynanis tecrubesi icin calisiyoruz.
Planlama ve yuksek onem tasiyan kararlar uzerine
HoI 3 tamamen elle oynanabilir, micro yönetimi daha zor olucagi icin (ozellikle ilerleyen zamanlarda oyuna her acidan onem vermek zorlastiginda) ya da ai yardimiyla, aiya kontrolu biraktigin alanlar hoi3'te gayet kısıtlıydı. Yeni plan sistemimizde onceki hoi oyunlarina gore daha genis bir kontrole sahip olucaksiniz. Burda daha buyuk resme bakmanizi istiyoruz. Birimleri bir topraktan digerine tiklayarak yonetmek yerine buyuk askeri seferler planlayabiliceksiniz. Micro yonetmek isteyenler hala ayni seceneklere sahip olucaklar ama oyun uzun sureli planlari odullendiricek. Yani herkesin ogrenmesi gereken birkac sey olucak. Tabii ki de herseyi otomatik olarak kontrol et yazan buyuk bir tusumuz olmuyacak, oyunun her parcasinin oynanilmasini istiyoruz zaten durum buna karsiysa elementler silinicekler yada yerlerine baska sistemler getirilicek.
Daha az demiryolu - Daha çok tarihsellik
Tarihsel oyunlarda ki buyuk sorunlardan biri de oyuncularin ne oldugunu zaten biliyor olmasi, ozellikle detayli bir sekilde belgesellestirilmis 2.dunya savasinin. o gunun liderleri onlara gelecegi soyeyen kristal kurelere sahip degildi yada bir forum dolusu amator tarihcilere. Bu oyuncularimızın bizi takdir ettigi oyunun gercekciligi ve ortamini bozmadan ugrasmamız gereken sorunlardan biri. Cogu sey
asamalı degisimlere ve gercekten eventleri yasayarak gecmemizi gerektiriyor ki bu oyuna daha tarihsel bir hava katarken tarihte alternatif yollar bulmayi kolaylastirarak tek yolun eisenhower'in planini uygulamak olmadıgını bize hissettiriyor.
Hersey parmak uclarinizda
hoi oynamak icin bircok bilgiye ihtiyac duyucaksiniz ki dogru secimler yapabilesiniz, uzun sureli olarak(öncü zırhlı aracim için en uygun nokta neresi?) yada kısa sureli(gunes ne zaman baticak?). daha oncesindebu bilgiler icin bir cok seyi gozden gecirmeniz gerekiyordu - hoi4'te ise bu bilgileri elde etmeniz daha basit olucak ve cogu bilgi harita da yer alicak. Ilerki gelistirici gunluklerinde daha detaya girecegiz.
Herseyi bir araya toplarsak
Oyunda ki amacimiz oyuncuyu bu siddetli zaman aralıgında gercek bir evrensel catısmanın kontrolunde hissetmsini saglamak ve savasin araclarini nasil kullanicagini ogrenmesini saglamak istiyoruz. hoi4'teki amacimiz tamamen evrensel savas odakli 2.dunya savasi oyunu olusturmak. hoi4'u ogrenimi kolay ve derin ve detaylı en iyi 2.dunya savasi strateji oyunu yapmayi hedefliyoruz. Bu her ne kadar cok hırslı gelsede bu konuda ki tecrubelerimizin bize yardımcı olucagina eminiz. Ve buna PDS'nin son cıkan oyunlarin basarisi bize dgru yolda oldugumuz gosteriyor diye dusunuyorum.
Tabii ki hoi4'un yapımı uzun suredir devam eden bir durum degil su an pre-alpha asamasindayiz, buna ragmenbu proje hakkında uzun yıllardır tartısıyor ve dusunuyoruz. hoi3 icin cikardigimiz her dlc'de her zaman bunlarin icine sigdiramadigimiz buyuk seyler vardı, yada o dunyaya uymucagini dusunduk, bu yuzden bunlari gelecek planlara aktardik. birkac yil once bu konu hakkında konusmaya basladıgımızda notlarimi acip baktigimizda bu konu hakkında konusmalar oldu. ve bazı beta oyuncularinin oh, bunu hatırlıyorum dedigi birkac nokta oldu. bunlari gelecek gunlukerde konusmaya devam edicez.
Ilklerde yavas bir sekilde ve erken 2015'e yaklastikca gelistirici gunluklerini daha hızlandirarak yayınlamaya basliyacagiz.
Oh unutuyordum bunlar pre-alpha versiyondan goruntuler.
Benim ismim Dan Lind ve PDS'nin II.Dunya Savasi temali gelistirilmis ve yenilestirilmis oyunu olan Hearts of Iron IV'un proje lideriyim.
Ordularinizi yonetmeye hazırlanin, ekipmanlarinizi yenileyin ve yeniden dikkat cekmeyecek (ya da dikkat cekecek) bir sekilde diplomasiyle ilgilenmeye baslayin!
Hearts of Iron III'un yayınlanmasından bu yana neredeyse 5 yıl oldu. Her ne kadar bu arada bir kac DLC yayınlamamıza ragmen, size serinin devam oyununu duyurmak benim icin cok heyecan verici.
Oyunun pre-alpha versiyonunu miami'de ki ParadoxCon'da gecen ay gosterime sunduk. O yuzden bazı bilgilerin cogu su an zaten dısarida, eger kacırdıysanız asagıdaki linke goz atmayi unutmayin.
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?751446-Hearts-of-Iron-IV-Previews-articles-amp-interviews
Hearts of Iron nedir ?
Crusader Kings II ve Europa Universalis IV gibi yeni basarilarimizin isiginda, aramiza ayeni yuzlerin katildiginin farkina vardik - cogu daha once hic bir sekilde Hearts of Iron oyunlarini denememis olan yeni yuzler. Bu yüzden HoI4'u farklı ve ozel kılan ozelliklere girmeden once seri hakkında kucuk bir aciklama yapmama izin verin. HoI serisi sizin sectiginiz bir ulusu II.Dunya Savasi yıllarinda(1936-1948) yonetmek ve zafere tasimak hakkında. Ve hersey sizin yani oyuncunun ulkenize nasil yol gostericeginize baglı bu sizin en guclu silahiniz. HoI4 zafer kazanmaniz icin yüksek seviyede strateji ve askeri planlama gerektiren bir savas oyunu. Yaptıgınız her hareket gucler dengesinin sizin lehinize kaymasini ve politik ve ideolojik sınırlarin sonsuza dek degismesini saglayabilir.
II.Dunya Savasi hakkındaki Buyuk strateji oyunu
HoI, bircok PDS oyunu oldugu gibi buyuk strateji oyunu. II.Dunya Savasi temasi demek savas hazırlıklari uzerine, sanayi, askeri dokumanlar ve ekipman uzerine agırlık demek. Ama HoI4'te daha buyuk bir resimle ugrasiyorsun ve daha yuksek seviyeli bir strateji planlamasi; bu eskimis nostaljik bir savas oyunu degil. Kucuk seviyede bir savas kaybetmenin buyuk bir seferde nerdeyse hic bir onemi olmayabilir. Butun savasa bakmalı ve seni zafere yakınlastiricak birden fazla karar almalısın. - bu gercekten ileri seviye bir planlama, üretim zincirleri, teknolojik ilerlemeler, stratejik kaynaklari kontrol etmek ve tabii ki de buyuk zırhlı araclarin avrupanin arazilerinde yol almasini saglamaniz gerek.
Diğer PDS oyunlariyla kıyasla
Diger büyük PDS oyunlari olan CKII ve EUIV'den ayiran en buyuk ozellik cok daha kısa bir zaman araligini kapsiyor olmasi, isimlendirirsek II.Dunya Savasi yıllari ve cogunlukla savasa hazırlık ve savas uzerine odaklanmıs bir oyun. Bu oyun boyunca cogu önceligin ayni kalmasi demek. - Bir cesit ulustan digerine dramatik bir farklılık yapmaniz hic olasi degil. Dunyadaki herhangi bir ulkeyi secebilirsiniz, kenarlarda fırtınanın sizden uzak kalmasina calisabilir yada direkt olarak fırtınanin icine katilabilirsiniz ya da ikisinin arasinda bir seyler yaparsiniz. HoI'un icinde cok zengin tarihsel içerik var ve harika detaylar, oyle ki yuzyıllari iceren bir oyunun basarmakta zorlanicagi birsey.
HoI4 her ne kadar savasa odaklı bir buyuk strateji oyunu olsa da, oyuncu olarak rolunuz EU4'teki rolunuze cok benziyor. - Ulkenin arkasinda onların tarihi nasıl etkileyecegini belirleyen ulkenin kaderini elinde tutan cogunlukla oyun içi kararlar ve eventler ile onlari yoneten gizli bir varlıksınız. Oyun ulkeniz icin kararlar vermenizi istiyor hem savaslarda hem teknolojik ilerlemelerde, milli goruslerinizde ve stratejik hedeflerinizde. Herhangi bir ulkeyi alip II.Dunya Savasinda hangi role sahip olucaginizi siz belirleyebilirsiniz.
İstediğiniz oyun stilini benimseyebilirsiniz kisisel ilginize bagli olarak yada farklı guclere ve zayıflıklara sahip tarihsel guclerden biri olabilirsiniz. Ornek olarak Almanya olarak savasi baslatailicek durumda iken, İngiltere ve ABD daha savunma agirlikli bir sekilde basliyacak ve buyuk deniz savaslarinda savasicaksiniz. Kucuk bir ulkeyle hayatta kalmaya bile calısabilirsin. Hatta bu savas durumundan kendine pay cıkartarak gucunu buyutmeye bile calisabilirsin. Hic bir sey sana II.Dunya Savasini kazanmalisin demiyor. - oyun sandbox oldugu icin, zafer sizin belirlediginiz amaclarinizi II.dunya savasi zamani icinde elde etmenizle kazanılacak.
Vizyon
Hedefimiz HoI4'u CK2 ve EU4'e benzer yapmak, oyunun kendisini ve içeriğini aynı tutarken, daha gelismis arayuz ile aerodinamik ve öğrenmesi daha kolay bir oyun yapmak. Ve aynı zamanda bir onceki oyuna ek olarak tamamen yeni oynanis tecrubesi icin calisiyoruz.
Planlama ve yuksek onem tasiyan kararlar uzerine
HoI 3 tamamen elle oynanabilir, micro yönetimi daha zor olucagi icin (ozellikle ilerleyen zamanlarda oyuna her acidan onem vermek zorlastiginda) ya da ai yardimiyla, aiya kontrolu biraktigin alanlar hoi3'te gayet kısıtlıydı. Yeni plan sistemimizde onceki hoi oyunlarina gore daha genis bir kontrole sahip olucaksiniz. Burda daha buyuk resme bakmanizi istiyoruz. Birimleri bir topraktan digerine tiklayarak yonetmek yerine buyuk askeri seferler planlayabiliceksiniz. Micro yonetmek isteyenler hala ayni seceneklere sahip olucaklar ama oyun uzun sureli planlari odullendiricek. Yani herkesin ogrenmesi gereken birkac sey olucak. Tabii ki de herseyi otomatik olarak kontrol et yazan buyuk bir tusumuz olmuyacak, oyunun her parcasinin oynanilmasini istiyoruz zaten durum buna karsiysa elementler silinicekler yada yerlerine baska sistemler getirilicek.
Daha az demiryolu - Daha çok tarihsellik
Tarihsel oyunlarda ki buyuk sorunlardan biri de oyuncularin ne oldugunu zaten biliyor olmasi, ozellikle detayli bir sekilde belgesellestirilmis 2.dunya savasinin. o gunun liderleri onlara gelecegi soyeyen kristal kurelere sahip degildi yada bir forum dolusu amator tarihcilere. Bu oyuncularimızın bizi takdir ettigi oyunun gercekciligi ve ortamini bozmadan ugrasmamız gereken sorunlardan biri. Cogu sey
asamalı degisimlere ve gercekten eventleri yasayarak gecmemizi gerektiriyor ki bu oyuna daha tarihsel bir hava katarken tarihte alternatif yollar bulmayi kolaylastirarak tek yolun eisenhower'in planini uygulamak olmadıgını bize hissettiriyor.
Hersey parmak uclarinizda
hoi oynamak icin bircok bilgiye ihtiyac duyucaksiniz ki dogru secimler yapabilesiniz, uzun sureli olarak(öncü zırhlı aracim için en uygun nokta neresi?) yada kısa sureli(gunes ne zaman baticak?). daha oncesindebu bilgiler icin bir cok seyi gozden gecirmeniz gerekiyordu - hoi4'te ise bu bilgileri elde etmeniz daha basit olucak ve cogu bilgi harita da yer alicak. Ilerki gelistirici gunluklerinde daha detaya girecegiz.
Herseyi bir araya toplarsak
Oyunda ki amacimiz oyuncuyu bu siddetli zaman aralıgında gercek bir evrensel catısmanın kontrolunde hissetmsini saglamak ve savasin araclarini nasil kullanicagini ogrenmesini saglamak istiyoruz. hoi4'teki amacimiz tamamen evrensel savas odakli 2.dunya savasi oyunu olusturmak. hoi4'u ogrenimi kolay ve derin ve detaylı en iyi 2.dunya savasi strateji oyunu yapmayi hedefliyoruz. Bu her ne kadar cok hırslı gelsede bu konuda ki tecrubelerimizin bize yardımcı olucagina eminiz. Ve buna PDS'nin son cıkan oyunlarin basarisi bize dgru yolda oldugumuz gosteriyor diye dusunuyorum.
Tabii ki hoi4'un yapımı uzun suredir devam eden bir durum degil su an pre-alpha asamasindayiz, buna ragmenbu proje hakkında uzun yıllardır tartısıyor ve dusunuyoruz. hoi3 icin cikardigimiz her dlc'de her zaman bunlarin icine sigdiramadigimiz buyuk seyler vardı, yada o dunyaya uymucagini dusunduk, bu yuzden bunlari gelecek planlara aktardik. birkac yil once bu konu hakkında konusmaya basladıgımızda notlarimi acip baktigimizda bu konu hakkında konusmalar oldu. ve bazı beta oyuncularinin oh, bunu hatırlıyorum dedigi birkac nokta oldu. bunlari gelecek gunlukerde konusmaya devam edicez.
Ilklerde yavas bir sekilde ve erken 2015'e yaklastikca gelistirici gunluklerini daha hızlandirarak yayınlamaya basliyacagiz.
Oh unutuyordum bunlar pre-alpha versiyondan goruntuler.
A leader is a dealer in hope