Günlük: Imperator - Askeri Birlik Türleri
#1
diaryimp.png

Bu hafta oyundaki askeri birlik türlerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...8.1106133/ :Herkese merhaba, Imperator’un 4. geliştirici günlüğüne hoş geldiniz.

Bugün ordudaki farklı birlik türlerine göz atacağız.

archers.png

Okçular
Bu birlikler kale duvarlarını aşmaya çalışabilir (assault), 2. sıradan savaşmayı tercih eder ve herkes tarafından üretilebilir. Piyadelere karşı güçlü, süvariye karşı güçsüzdür. Üretim masrafı az, süresi kısadır.


camels.png

Develer
Bu birlikler kanatlardan saldırmayı tercih eder, üretilebilmeleri için ticaret malı olan deve gerekir. Üretim süreleri kısadır ve hızlı hareket ederler. Hafif zırhlı askerlere karşı güçlüdürler.



cavalry.png

Süvari
Bu birlikler kanatlardan saldırmayı tercih eder, üretilebilmeleri için ticaret malı olan at gerekir. Üretim masrafları daha fazladır ve hızlı hareket ederler. Ağır piyade ve savaş fillerine karşı güçsüzdür, geri kalan her şeye karşı güçlüdür.


chariots.png

Savaş Arabaları
Bu birlikleri üretmeniz için Kelt veya Maurya geleneklerine sahip olmanız gerekir. Üretim masrafları azdır. Hafif piyadeye karşı güçlü, geri kalanlara karşı güçsüzdür.



heavy_infantry.png

Ağır Piyade
Bu birlikler kale duvarlarını aşmaya çalışabilir ve bunları üretmek için ticaret malı olan demir gerekir.
Ucuz değildirler ama süvari, hafif piyade ve savaş arabalarına karşı oldukça güçlüdürler.


horse_archers.png

Atlı Okçular
Bu birlikler 2. Sıradan savaşmayı tercih eder ve üretilebilmeleri için ticaret malı olan bozkır atı gerekir. Üretim masrafları süvariyle aynıdır ve yavaş birliklere karşı ölümcüldür.



light_cavalry.png

Hafif Süvari
Bu birlikler kanatlardan saldırmayı tercih eder, üretilebilmeleri için ticaret malı olan at gerekir. Üretim masrafları o kadar da fazla değildir, çok hızlı hareket ederler. Çoğu birliğe karşı güçsüzdür ama okçulara ve piyadeye karşı güçlüdür.


militia.png

Hafif Piyade
Bu birlikler kale duvarlarını aşmaya çalışabilir ve herkes tarafından üretilebilir. Üretim masrafı az, süresi kısadır ama neredeyse her birliğe karşı güçsüzdür.



warelephant.png

Savaş Filleri
Bu birliklerin üretilebilmeleri için ticaret malı olan fil gerekir. Üretim masrafları çok fazladır ama hızlıca kaçamayan her birliğe karşı güçlüdür.





Aynı zamanda modcular istediği kadar yeni birlik yaratıp oyuna ekleyebilecek, bunun kodlanması da oldukça basit:

Kod:
archers = {
   army = yes
   assault = yes
   is_second_rank = yes
   
   
   enable = yes

   maneuver = 1
   movement_speed = 2
   build_cost = 2
   build_time = 45
   

   light_infantry = 2.0
   heavy_infantry = 1.25
   cavalry = 0.75
   warelephant = 1.0
   horse_archers = 1.0
   archers = 1.0
}

Günlükle ilgili dün paylaşılan ekran görüntüsü:
Df5-GYbWkAU2OWk.jpg

Gelecek hafta biraz da nüfus hakkında konuşacağız.
[+] 3 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Yapay zeka bu birim varyasyonlarını güzel şekilde uygulayabilirse muharebeye derinlik katacak bir eklenti olmuş birim çeşitliliği, ancak Roma gibi ikonik birimleri olan medeniyetlerin ayrı birim çeşitlerine sahip olmasını beklerdim.

Öte yandan modlar açısından gerçekten güzel hazırlanmış, özellikle fantastik modlar için ejderhalardan orklara kadar bir ton birim çeşidi üretilebilir.
Ara
Cevapla
#3
Hey maşallah rüyalarında mı görmüşler :D Bence bu çeşitlilik iyi olmuş fazlası yorucu olurdu bu oyun total war gibi sadece savaş odaklı değil uğraşacak daha çok detay var.
Ara
Cevapla
#4
Birim çeşitliliği stratejik derinlik katacak gibi duruyor. Yinede ülkelere özel birimler görmek isterdim. Koskoca Roma'nın lejyonlarının olmaması kötü olmuş.
Ara
Cevapla
#5
Hafif Süvarı/Süvari için At, Atlı okçu için Bozkır Atı mı? Disappointed.

CKII'deki retinue composition çeşitliliğine kıyasla biraz vasat geldi bana. Birimlerin ordudaki oranlarına göre değişik taktiklerin ateşlenmesi mekaniği CKII'de ilgilenenler için baya derinlik katıyordu. Bunda da o tarz combat tactics mekanikleri olmasını bekliyorum.

Dümdüz bi Meta dizilim çıkmaz umarım. %20 okçu %60 ağır piyade %20 hafif süvari metası gibi bir şey olacaksa bu kadar çeşitlilik çöpe gidebilir.
Sic Parvis Magna
Ara
Cevapla
#6
Sadece Savaş Arabalarının kültüre bağlı olması şaşırttı, ayrıca neden sadece Kelt ve Maurya? Mısır antik çağın savaş arabalarını kullanan devletlerinden değil mi?
[+] 1 üye Duman nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Cevapla
#7
(18-06-2018, 13:55)Duman : Sadece Savaş Arabalarının kültüre bağlı olması şaşırttı, ayrıca neden sadece Kelt ve Maurya? Mısır antik çağın savaş arabalarını kullanan devletlerinden değil mi?

Kültüre özel okçulu at arabaları mısır dlcsi ile gelir.
[+] 4 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.