Günlük: Imperator - Azim, Pers Askeri Gelenekleri ve Oyunun Başlangıcında Kafkasya
#1
diaryimp.png
Imperator: Rome günlüklerinde bu hafta azim mekaniğinden, Pers askeri geleneklerinden ve Ermenistan, Kuzey Karadeniz ile Kafkasya bölgelerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...9.1149916/ :Merhaba, başka bir Imperator: Rome geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bugün karakterlerin azimleri, Pers askeri gelenekleri ve oyunun başlangıcında Kafkasya ile Kuzey Karadeniz hakkında konuşacağız.

Azimler
Imperator: Rome’da ülkenizi yönetebilmek için karakterlere çeşitli görevler vermeniz gerekiyor. Karakterleriniz krallar, bakanlar, valilerdir; ordularınıza ve donanmalarınıza bunlar liderlik eder. Karakterler sadece kullanabileceğiniz basit şeyler değiller. Hepsinin gerçekleştirmek istediği hedefler, ulaşmak istediği azimler var. Bunları yapmadaki başarıları da nasıl gelişeceklerini belirler.

becomedemagogue.jpg

En basit azim karakterlerin doğduktan sonra sahip olacağı azimdir, büyümek. Bunda başarısız olmak biraz zor ve zaman geçtikçe azimleri ne olmak istediklerine göre değişecek. Bazıları büyük birer savaşçı olmak isteyebilir. Azimler nasıl geliştiklerini belirler ama yetişkinlerde yapabildiğiniz gibi bu azimler hakkında pek bir şey yapamazsınız. Her halükarda, çocukların nasıl büyüdüğü hakkında bir fikir verir.

becomegeneral.jpg

Azmin diğer kategorileri yetişkin olunca açılır. Karakterler bu zamanda belirli pozisyonlara gelmek istemeye başlar. Bazı karakterler belli bir yerin valisi olmak isterken bazıları belli bir tür bakan olmak isteyebilir. Bazı azimleri tamamlayamamak karakterin sadakatini düşürüp devlete olan inancını azaltırken bazıları daha az önemlidir.

conquerphoenicia.jpg

Karakterin hangi azmi seçeceği özelliklerine göre belirlenir. Aç generaller belli bir bölgeyi fethetme azmine sahip olabilir, arkadaşı tutsak olan karakterler onları kurtarmak azmine sahip olabilir (tutsaklar da hapisten çıkma azmine sahip olur). Bazılarının azmi de rakiplerinin acı çekmesi olabilir.

contentdesigner.jpg

Azim tamamlandığı zaman karakterler bir ödül alırlar, bu ödül çoğu zaman sadakatlerini veya ünlerini arttırır. Ayrıca “Hayattan Memnun” olma olasılıkları vardır, hayattan memnun olan karakterler durumun gidişatından mutludur ve değişiklik yapmak istemezler.

Memnuniyet karakter işini kaybettiğinde veya hapse atıldığında otomatik olarak kaybolur.

Bazı azimler üzerinde bir şeyler yapabilirsiniz, hatta yapmanız gerekebilir. Bazı azimlerde ise oyuncu olarak müdahale etmenize gerek kalmaz.

Pers Askeri Gelenekleri
traditions.jpg

Pers askeri gelenekleri Pers, Baktriya, İskit ve Arami kültür gruplarındaki ülkeler tarafından kullanılır. Oyunun başındaki herhangi bir büyük imparatorluk tarafından kullanılmazlar. Atlı okçulara, ağır süvariye ve piyadeye odaklanır. Ayrıca Partların ve daha sonra Sasanilerin büyük sayıda ordular çıkarabilmesini yansıtan “Asker toplama” birlik yeteneğine de izin verir.

Askere toplama yeteneğinin maliyeti 50 askeri güçtür, ordunun bulunduğu eyaletteki sahip olunan ve kontrol edilen her şehir için 1 kohort piyade veya hafif süvari çıkartır. Asker toplanılan her şehir 5 yıl boyunca bir huzursuzluk etkisi alır ve bu etki bitene kadar şehirde tekrar askere toplama kullanılamaz.

İlk gelenek atlı okçuların maliyetini %15 düşüren Scythian Horse Archers geleneğidir.

Partlı Yolu
  • The Parthian Shot: Atlı okçu saldırısı +%15
  • Nomadic Lifestyle: Kohort çıkartma hızı +%25
  • Hit and Run: Atlı okçu morali +%10
  • Cavalry Skirmish: “Süvari Çarpışması”na izin verir
  • Cataphracts: Ağır süvari maliyeti -%25
  • Steppe Mastery: Kara yıpranması -%15
  • Footsloggers: Hafif piyade savunması +%15
Bu yol tamamlandığında süvarilerin disiplinini %10 arttıran Born to Ride geleneği açılır.

Ahameniş Yolu
  • Legacy of Cyrus: Ulusal insan gücü +%15
  • The Immortals: Ağır piyade savunması +%15
  • Reform the Navy: Gemi morali +%10
  • Reactive Recruitment: “Asker Toplama”ya izin verir
  • Royal Line: Kara moral kazanımı +%3
  • To Blot Out The Sun: Okçu saldırısı +%15
  • Kardakes: Ağır piyade maliyeti -%15
Bu yol tamamlandığında +%10 kuşatma yeteneği veren Massed Assault geleneği açılır.


Baktriyalı Yolu
  • Bactrian Horsemen: Hafif süvari disiplini +%10
  • Graeco Bactrian Architecture: Kale savunması +%15
  • Perfect Storm: Ağır piyade saldırısı +%15
  • Kleruchoi: “Askeri Koloniler”e izin verir
  • Titans of Battle: Savaş fili disiplini +%10
  • Hippotoxotoi: Atlı okçu disiplini +%15
  • Heartland: Kara birliği yıpranması -%15
Bu yol tamamlandığında paralı asker bakım masrafını %15 düşüren Disillusioned Masses geleneği açılır.

Ermenistan
armeniainterior.jpg

Daha önceki günlüklerde haleflerin savaşından doğrudan etkilenen Anadolu, Mezopotamya ve İran bölgelerinden bahsetmiştik. Ermenistan ise bunların aksine kendi başına bırakılmıştı. M.Ö. 304 yılında bu krallığı yöneten Orontid hanedanlığı Ahamenişler sırasında satraplık yapan ve İskender’in altında yönetime devam eden aynı hanedanlık.

Ermenistan bereketli vadilere sahip dağlık bir bölge. Zaten dağlık olmasına rağmen süvarileriyle bilinmesini de bu vadilere borçu. Daha sonra  Roma ve Part İmparatorluklarının arasında kalarak stratejik öneme sahip olmuştur.

armenia1.jpg

Başlangıçtaki ülke:
  • Ermenistan: Ermenistan kendi kaderini belirleyebilecek bir durumda. Doğudaki ve güneydeki devasa Yunan imparatorluklarının burayla ilgilenecek zamanları yok, ilgilenseler bile burayı ele geçirmek oldukça zor olur. Ermenistan Krallığı’nın genişleyebileceği birçok yer var. Orontidlerin sarayında ise eski Kapadokya satrapı gün geçtikçe huzursuzlaşıyor, hakkı olduğunu düşündüğü krallığı tekrar almak için sabırsızlıkla bekliyor. Güneydoğuda artık korumaya sahip olmayan bir başka eski Ahameniş toprağı olan Atropatena yer alıyor. Kuzeydeki Kafkasya krallıkları da genişlemeye açık. Ancak haleflerin savaşı biterse genişleme fırsatları da hızla daralacak. Savaştan galip gelen imparatorluğun Ermeni dağlarını tekrar alma arzusuna karşı koyması zor.

Kuzey Karadeniz
image_24.jpg

Pontus bozkırlarının Karadeniz’le birleştiği bölgeye uzun zamandır İskit Krallığı hükmediyor. Yunan ticaret kolonileri de yüzyıllar içerisinde burada belirmeye başladı, tahıl ve köleler karşılığında bölgeye zenginlik getiriyorlar.

Tavrida yarımadasında ise (bugünkü Kırım) Bosfor krallığı Yunanca konuşan karışık nüfusuyla Helenik bir kimlik benimsedi.

pontuseuxine.jpg

Başlangıçtaki ülkeler:
  • İskitler: Bozkırlar ve Karadeniz arasında yer alan İskit Krallığı’nın genişlemesine karşı bir engel yok. Ancak bozkırlar güneydeki Yunanlarla ticaret yapmaya devam etmek kadar kazançlı değil. Yüzyıllardır bölgenin efendisi olarak yerleri sağlam olsa da yakında doğudan gelen Sarmatlarla rekabete girecekler.
  • Olbia: Batı Karadeniz kıyısındaki Yunan ticaret kolonisi ve şehir devleti. Olbia yüzyıllar önce kurulmuştu ve İskitlerle iyi bir ticaret ilişkisi var.
  • Tyras: Daha nüfuzlu olan Olbia’nın batısındaki küçük Yunan ticaret kolonisi.
  • Bosfor Krallığı: Krallığı yöneten Spartocid hanedanlığının prensleri arasında yaşanan iç savaş birkaç yıl önce bitti. Tahta yeni geçen Spartocus güneydeki halef krallar gibi kendini Basileus ilan etmekte geç kalmadı. Bosfor’un savaşa olan bağı bundan ileri gitmiyor. Krallık hızlıca yerel güç olma yolunda ve güneyde herhangi bir maceraya girişerek bunu riske atmaya cesaret edemez.
  • Chersonesus: Kırım yarımadasının batı kısmında yer alan Yunan kolonisi Chersonesus’un etrafında toplanmış şehirler birliği. Yakın zamanda nüfuzunu arttırıp Kırım kıyısı boyunca kuzeye genişlemişti.
  • Maeotia: Azak Denizi’nin (Maeotis Gölü) doğu kıyısında yer alan, genellikle Bosfor’un vassalı olmuş kabile federasyonu.
  • Sarmatya: Tanais nehrinin doğusundaki kabile şefliği. Birçok kabile üyesine sahip ve Merkeziyetçilik seviyesi düşük. Bölgedeki İskit hükmünün yerine geçmek istiyor.
  • Zygia: Bosfor Krallığı’nın doğusundaki Sindican kabile krallığı. İskit ve Helenik geleneklerden etkilenen bu bölge ayrıca korsan cenneti haline geldi.
  • Heniochia: Batı Kafkasya ve Karadeniz arasındaki kabile krallığı.Bosfor’un vassalı ve batıdaki Zygia gibi korsan cenneti.

Kafkasya
caucasiaterrain.jpg

Büyük maden zenginliğine sahip Kafkasya bugün bahsettiğimiz tüm bölgeler kadar önemli olsa da bunlar arasında en uzakta kalmış olan. Batı Kafkasya’daki coğrafya dağlık. Bölgedeki tüm geçişleri etkileyen ve iyi savunulan geçitler bulunuyor.

caucasia.jpg

Başlangıçtaki ülkeler:
  • Colchis: Batı Gürcistan’daki antik yerli krallığı. Daha önce Ahameniş İmparatorluğu’nun parçasıyken şimdi bağımsız.
  • Phasis: Karadeniz kıyısındaki Phasis şehri etrafında toplamış küçük Yunan ticaret birliği. Zengin olsalar da hayatta kalmak için Colchis’in iyi niyetine güveniyorlar.
  • İberia: İberia’nın gizemli Azo’su tarafından yönetilen otokratik monarşi. Daha önce Ahamenişlerin ve İskender’in kontrolü altında olan krallık artık bağımsız, ama pek istikrarlı değil. Diğer Kafkasya krallıkları gibi savunma için güzel bir pozisyonda ve batıya,güneye, kuzeye olan geçişleri kontrol ediyor ama doğuda da tehlikeli Albania’ya komşu.
  • Albania: Albania birleşik bir ülke değil, atlılarıyla ve savaşçılarıyla bilinen bir kabile bölgesi. Genişlemek için birçok fırsatı bulunuyor.
  • Legia: Kafkasya’nın kuzeyindeki küçük kabile krallığı.
  • Siracia: Kafkasya’nın kuzeyindeki kabile krallığı. Bosfor’un iç savaşında yer aldı ve taraflardan biri Siracia topraklarında kuşatma sırasında öldü.
  • Sindica: Zygia’nın kuzeyinde, daha içeride yer alan küçük kabile şefliği. Bosfor Krallığı’na komşu birçok kabile devletinden biri.
[+] 5 üye Ragnvaldr nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 


Bu Konudaki Yorumlar
Imperator - Azim, Pers Askeri Gelenekleri ve Oyunun Başlangıcında Kafkasya - Yazar: Ragnvaldr - 04-02-2019, 20:27



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.