Günlük: Imperator - Kutsal Bölgeler
#1
diaryimp.png

Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta Kutsal Bölge mekaniği tanıtılıyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/ind...0.1326346/ :Herkese merhabalar, aranızda keskin gözlere sahip olanlar geçtiğimiz haftanın günlüğünde bu hafta sizlere tanıtacağımız mekaniğe dair ipucunu farketmeyi başardı.

Daha önceleri tanıttığımız Tanrı değişikliklerinin yanı sıra, oyuna dinamik bir Kutsal Bölge mekaniği ekliyoruz. Panteonların ve tanrıların tasarımlarına benzer olarak, kutsal bölgelerin de tamamen oyuncu kontrolünde olmasını istiyoruz. Basit bir listeden ibaret olmaksızın, kutsal bölgeler oluşturabilir, yıkabilir veya kullanabilirsiniz.

Nasıl çalışıyorlar?
Sahip olduğunuz herhangi bir toprak, panteonunuzun bir parçası olan tanrıya yönelik kutsal bölge haline getirilebilir. Bu toprakta mevzubahis tanrının mensup olduğu din baskın din konumunda olmalı. Bir tanrının sadece tek bir kutsal bölgesi olabilir, eğer panteonunuzda bulunan bir tanrının halihazırda bir kutsal bölgesi varsa ve burası sizin hakimiyetiniz altında değilse, daha savaşçıl çözümler üretmeniz gerekecek.

Eğer bir tanrının kutsal bölgesini kontrol ediyorsanız, panteonda onun üzerinden elde ettiğiniz pasif ve aktif etkiler artış gösterecek. Yerleşimin şehir statüsüyle doğru orantılı bir seviyeye sahip olacaklar. Tüm bunlar gelecekte bahsedeceğimiz başka bir mekanikle iç içe olacak.

Bunların yanı sıra elbette panteonunuzda yer almayan tanrıların kutsal topraklarına sahip olabilirsiniz, ancak bu durumdan herhangi bir ek bonus elde etmeyeceksiniz.

Peki ya tarihsel bölgeler?
Delphi'deki Apollo tapınağı, Epidaurus'taki Asklepion gibi çok sayıda önceden belirlenmiş kutsal bölge olacak.

Kutsal bölgeleri yıkabiliyor muyuz?
Kutsal bölgelere zarar verebiliyorsunuz, bu durumda alınan geçici bonuslar etkisini yitiriyor ve bir başka toprak o tanrı için kutsal bölge ilan edilebilir hale geliyor. Bunu yapmak o tanrıya panteonunda yer vermiş tüm ülkelerle olan ilişkilerinizi zedeliyor.

Ek olarak aşağıda 1.4 yaması sonrası Din Arayüzünün nasıl görüneceğine dair bir şemayı inceleyebilirsiniz:

pasted_image_0.png

Önümüzdeki hafta 1.4 yamasıyla birlikte çıkış gerçekleştirecek olan ücretsiz Magna Graecia İçerik Paketinin parçası olan bazı görev ağaçlarını inceleyecek, yeni arsa mekaniğini tanıtacağız.
Cevapla
#2
yine mi content pack
[+] 1 üye Voidian nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#3
Su oyuna bir gun de negatif bonus veren birsey gelsin.
Ara
Cevapla
#4
Tanrı/panteon değişiklikleriyle birlikte değerlendirmek lazım. Eski kehanet sisteminden çok daha iyi, çünkü eski sistem çok kötüydü. Bas butona al bonusu mentalitesinden farklı oynanışa "uzanmaya çalışan" kısımları var, panteona bir tanrı seçtiğinizde o nüfusun mutluluk bonusu elde etmesi, harita üzerinde kutsal bölgesine sahip olmanın bonusu arttırması, farklı dinden toprakları ele geçirince o dinin tanrılarına erişebilir olmak pozitif işler. Tabi meselenin "savaşa gircem panteona Ares'i alayım, ekonomi lazım hemen çekeyim Isis'i" şeklinde olmaması lazım.

Sıra Askeri Gelenekler, İdealar ve Buluşlarda. Onların da bu şekilde sıfırdan yapılması gerekiyor maalesef.
Cevapla
#5
Şuna oyunu baştan yapmaları gerek desek. :)
I. R. 2.0
Ara
Cevapla
#6
Bu yılın sonunda sanırım oyun oynanabilir hale gelecek tamamen iyi işler var .
Hail the Omnissiah! He is the God in the Machine, the Source of All Knowledge
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.