17-11-2020, 18:51
Imperator: Rome geliştirici günlüklerinde bu hafta Lejyonlardan bahsediliyor.
https://forum.paradoxplaza.com/forum/thr...0.1442647/ :Merhaba, Imperator: Rome’daki muharebe değişikliklerinden bahsedeceğimiz başka bir günlüğe daha hoş geldiniz. Geçen hafta orduların nasıl nüfuslardan toplandığından bahsetmiştim. Bugün ise daimi ordulardan bahsedeceğim.
Geçen hafta da dediğim gibi gördüğünüz her şeyin üzerince çalışmaya devam ettiğimizi ve değişebileceğini hatırlatmak istiyorum.
Lejyonlar
Lejyonlar profesyonel askerlerden oluşan daimî bir orduyu temsil ediyor. Bu tür düzenli ordular anca merkezi bir devletin yüksek miktarda para harcayıp tüm idare gücünü kullanarak kurulabilirdi. Dolayısıyla da çeşitli önemli avantajları vardı. İlk olarak, askerlik görevini arazi sahibi vatandaş sınıfından ayrı tutarak kimlerin askere gidebileceği ile ilgili kıstaslar genişletilmiş ve böylece insan gücü havuzu da arttırılmıştı. Profesyonel asker birliklerine sahip olmak devletin ekonomik olarak en üretken vatandaşlarının askere alınmadan ülkenin korunabilmesini sağlıyordu. Ayrıca orduya katılmış olanlar da bu işi uzun süreli yapıyor, tecrübe kazanıyorlardı.
Romalılarda bu kuvvetler Pön Savaşları’ndan sonra tercih edilmeye başlandı. Gittikçe genişleyen imparatorluklarını milis kuvvetleri kullanarak savunmanın zor olduğunu fark ettiklerinde.
Lejyonlar zamanla tamamen milis kuvvetlerin yerine geçti. Sayıları her zaman belirliydi, onursal unvanları vardı ve her modern ordunun temelini oluşturan birlik ruhunu da taşıyordu. Askerî düzendeki radikal değişiklikler Roma devletini ve komutanların rolünü de değiştirdi.
Lejyon, daimî olarak var olan bir unsurdur. Sadece terhis edildiğinde veya bağlı olduğu valiliğin sonu geldiğinde yok olur. Var olan tüm lejyonları lejyon arayüzünde düzenleri, bakım masrafları ile görebilecek, tarihlerini inceleyebileceksiniz. Burada lejyonu kendi ihtiyaçlarınıza uydurmak için alt birliklerini değiştirebilir, alt birlikler ekleyebilir veya çıkarabilirsiniz. Ayrıca terhis etmeyi de bu ekrandan yaparsınız.
Milislerin aksine lejyondaki askerler profesyonel olduğu için bakım masrafı da vardır.
Lejyon Yaratmak
Yukarda görebildiğiniz gibi lejyonlar askeriye arayüzündeki sekmesinden yaratılır.
Milisler gibi lejyonlar da bir valinin bölgesinden toplanır ve lejyondaki her birlik bölgedeki olası milis miktarını 1 azaltır. Milis büyüklüğü ayrıca lejyona kaç birlik eklenebileceğini belirleyen bir sınırdır.
Milislerdeki birlikler kültüre göre değişiklik gösterirken lejyondaki asker düzeni tamamen oyuncuya bağlıdır. Tabii maliyetini karşılayabiliyorsanız. Yani ülkenizdeki herhangi bir birlik milis olarak toplanabiliyorsa ayrıca lejyonunuza da katılabilir demektir. Buna ek olarak ikmal kolu ve istihkam kohortları üzerinde de kontrole sahipsiniz.
Lejyona birlik eklemek için altın ve insan gücü harcamanız gerekir, ekledikten sonra da kendine özel bir bakım masrafı bulunur.
Oyun başında ülkelerin büyük çoğunluğu lejyon yaratamaz. Lejyon yaratabilmek için cumhuriyetin veya monarşinin gerekli askerî reform yasalarını çıkarması gerekir. Kabileler ise lejyon çıkarabilmek için daha çok uğraşmalıdır çünkü hükümetlerinde önce ya cumhuriyet ya da monarşi doğrultusunda reformlar yapmalıdır.
Yasalar lejyona izin vermeyebilir, sadece başkent bölgenizde bir lejyon çıkarmanızı sağlayabilir veya masrafı karşılayabildiğiniz sürece sahip olduğunuz bölgelerde istediğiniz kadar lejyona izin verebilir.
Cumhuriyet Askerî Reformları
Marius yamasında askerî reformlar hem cumhuriyetler hem de monarşiler için düzenlendi. Reformlar ile milis sayısı ve ne kadar lejyon çıkarabildiğiniz belirlenebilir. Cumhuriyetler ilk başta monarşilerden daha büyük milis güçlerine sahip olacakken lejyona izin veren yasaları çıkarması da daha zor olacaktır.
Roma’da Pön Reformları’nı çıkarmak veya başka bir cumhuriyette Ön Tedarik Yasası’nı çıkarmak başkent bölgenizde lejyon yaratmaya izin verecek. Bu yasayı çıkarmak için ülkeniz en az Büyük Güç olmalı ve askerî buluş ağacında Profesyonel Askerler buluşunu araştırmış olmalısınız.
Monarşi Askerî Reformları
Monarşiler cumhuriyetlerden biraz daha küçük milis kuvvetlerine sahip olacak ama bunun karşılığında lejyon yaratmak için sadece Bölgesel Güç olmaları gerekiyor. Buna ek olarak tüm Diadokh krallıklar yukarıda görebileceğiniz başkentte lejyon yaratma yasasıyla ve tarihî konumunda bulunan bir lejyonla başlıyor.
Daha özgürce lejyon çıkarabilmek için monarşiler için gereken koşullar ise cumhuriyetler ile aynı.
Lejyon Tarihi
Lejyonlar tam olarak yok olmayan daimî askerî birlikler olduğu için (Cannae veya Teutoburg Ormanı’ndan geçmedikleri sürece…) oyun boyunca lejyonun girdiği muharebeler, eski komutanları, aldığı onurlar ve lekeler kaydedilir. Lejyonun tarihini ordu arayüzünden görebilirsiniz. Yukarıdaki görüntüde görebileceğiniz gibi başlangıçtaki lejyonların oyun öncesi başarıları da incelenebilir.
Onurlar & Lekeler
Lejyonlar yaşamları boyunca birçok muharebeye girecek, bunları kaybedecek ya da kazanacak. Kayda değer olaylar sayesinde leyjonlar nişan kazanabilir. Bunlar geçmişteki başarılarının kanıtlarıdır ve lejyonun birlik ruhuna katkıda bulunur. Büyük muharebeler, komutanına zafer seremonisi düzenlenmesi veya önemli bir şehri ele geçirmek gibi başarılar onur kaynağı olabilir. Lekeler ise daha “üzücü” eylemler sonucu alınır. Bir kutsal bölgeyi talan etmek, büyük çağlı yağmalar ve yüz kızartıcı yenilgiler gibi.
Onur veya leke alındığında neden olduğu hakkında bir olay gelecek.
Hem onurlar hem de lekeler lejyon üzerinde izini bırakacak. Kalıcı bonuslar veya cezalar olan bu simgeler lejyon arayüzünden görülebilecek.
Ayrıca lejyonun tarihindeki satırın yanında özel isimleri ve tanımları ile de nasıl alındıkları görülebilecek.
Lejyon Komutanları: Legatuslar ve Tribünler
Lejyonun ana komutanı Legatus olarak bilinir, lejyondan sorumlu kişi budur. Legatuslar iyi maaş kazanır ve değiştirmediğiniz sürece lejyonun bağlı olduğu ordunun da komutanı olurlar.
Legatusların yanında her lejyona 3 Tribün atanabilir. Tribünler lejyona komuta etmeseler de işe girmiş sayılırlar ve başka konumlara gelemezler.
Lejyondaki ana ordudan bir ordu ayrılırsa bunun komutanı Tribünlerden biri olur. Ayrıca muharebe sırasında veya hizmeti süresince ölen Legatus’un yerine Tribünlerden biri gelir.
Milislere komuta eden valilerin aksine ordu komuta etmek Legatuslar ve Tribünler için tam zamanlı bir iş olduğu için askerî becerileri iyi olanları tercih etmek daha iyi olur.
Birlikler komutanlara sadık olabileceği ve terhis edilseler bile Sadık Kıdemli Asker olabileceği için bu makamlar zaman içinde tehlikeli hâle gelebilir. Sadık olmayan bir komutanın yönetimindeki orduyu terhis edemeyeceğinizi de hatırlarsanız durumun ciddiyetini anlayabilirsiniz. Tabii başkente zafer seremonisine çağırıp ordusundan ayrılmasını da sağlayabilirsiniz.
Oyunun mevcut sürümüne benzer olsa da komutanların artık sadece daimî ordular yaratılmaya başlandığında tehlikeli hâle gelme farkı var.
Bu aşamadan önce zaman zaman oldukça güçlenebilen valilerden endişe edecek olsanız da kendine sadık ordulara sahip olan komutanların tehlikesi lejyonlara güvenmeye başladığınızda ortaya çıkacak. Bu tür bir değişimin Roma Cumhuriyeti’nin olgunlaşıp sonunda imparatorluk olma hikayesini daha iyi yansıttığını düşünüyoruz.
Askerî Tecrübe
Milis günlüğünden beri askerî tecrübeye ne olacak diye düşünüyor olabilirsiniz. Milisler kalıcı askerler olmadığı için talim yaptırarak pek askerî tecrübe kazanamazsınız. Zaten bu seçeneği de devre dışı bıraktık.
Milisler talim yapamasa da oyundaki her birlik gibi muharebeden tecrübe kazanabilir. Terhis edildiğinde sahip olduğu tecrübe miktarını askerî geleneklere yatırabileceksiniz. Buna ek olarak tüm hükümet biçimlerinde doğrudan ama yavaş bir şekilde askerî tecrübeye katkı sağlayan bir makam var.
Lejyonlar oyunda şu anda olduğu gibi talim yapabilirler ve bundan aldıkları bonuslar da şu andaki gibi olacak.
Bugünlük bu kadar. Gelecek hafta görüşmek üzere.