Günlük: KoH2: Sovereign - Din
#1
kohbanner.jpg

Knights of Honor II: Sovereign geliştirici günlüklerinin yirmincisinde, dinler hakkında bilgiler veriliyor.

https://community.knightsofhonor.com/ind...igion-r28/ :
CoverImage_Big.jpg

Selamlar arkadaşlar. “Knights of Honor II: Sovereign”ın 20. Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! Bugün, tüm önemli detaylarını ve tüm krallıklara sunduğu ortak oyun seçeneklerini inceleyerek din hakkında konuşacağız. Bu, oyunun temel unsurlarından biri olmasa da yine de büyük bir önem taşıyor ve farklı dinler, farklı benzersiz unsurlar sunuyor, bu nedenle oyuncuların keşfedebileceği benzersiz güçler ve stratejiler sağlıyor.

Temelden başlayarak 3 farklı din “aile”miz var. Hristiyanlık, İslam ve Paganizm. Hristiyanlığın Ortodoksluk ve Katoliklik ve İslam'ın da Sünnilik ve Şiilik isimli birer alt bölümü bulunuyor. Bu arada Kıpti Hristiyanlığı, İbadi İslamı, Bogomilizm ve diğer pek çok dini de değerlendirdik ve sonuç olarak “sapkınlık” olarak ekledik. Ancak bu özelliği yeterince basit tutmak istedik ve bu yüzden dinleri daha fazla dallandırıp budaklandırmadık. Ortalama bir oyuncu için bir yerden sonra işler çok fazla yük olmaya başladı ve sunacağımız oyun farklılıkları, tüm kafa karışıklığına kıyasla çok önemsiz kalıyordu. Paganizm dini, Hristiyan ve İslami olmayan tüm dinleri bu kategoride birleştirdiğimiz için oyunda en büyük “tarihsel” sadeleştirmeyi yaptığımız “din”dir. Sonuç olarak, bu, Paganları daha çok bir sandboxa dönüştürdü ve bu da oyuncular için gerçekten harika oyun seçenekleri sağladı. Diğer iki veya üç Geliştirici Günlüğünde her dinin ve alt dinin özelliklerine daha derinden bakacağız ancak şu anda ortak şeylere odaklanacağız.

Religion_Window.jpg

Yeni başlayanlar için din, krallıklar arası ilişkilerde rol oynar. Bu, aynı dinden krallıkların ticaret anlaşmaları, saldırmazlık anlaşmaları, evlilikler ve diğer anlaşmaları imzalamaya daha istekli olduğu anlamına gelir. Aynı şekilde, farklı dinlerden krallıklar, özellikle bir “kafir” (onların gözünde) kutsal bir şehri ele geçirdiğinde, birbirlerine karşı daha saldırgandırlar.

Dinlerine bağlı olarak krallıklar, birbirinden biraz farklı inşa olanaklarına sahiptir. Hristiyanların Kiliseleri, Katedralleri ve Üniversiteleri, Müslümanların Camileri, Ulu Camileri ve Medreseleri varken, Paganların sadece Tapınakları var. Bunların içinde (ve diğer binaların içinde) bazı farklı yükseltmeler, sağladıkları etkiler ve gereksinimler vardır, bu nedenle bazı kaynaklar belirli dinlere mensup krallıklar için daha değerlidir. Belirli birim türleri ayrıca belirli bir din gerektirebilir. Örneğin, yalnızca Katolik krallıklar Tapınak Şövalyelerini işe alabilir.

Bir krallık içinde din önemli bir rol oynar. Çünkü krallığın resmi olanından farklı dinleri vaaz eden eyaletleri, bazı dini gerilimlere yol açar. Örneğin, bir Sünni krallığı içindeki bir Şii eyaletini yönetmek, yerel istikrara daha küçük bir darbe vururken, bir Katolik krallığı içindeyse, bu gerçekten bir sorun olabilir. Bunun da ötesinde, Mabetler ve Manastırlar gibi dini yerleşimler bir Müslüman krallık için o kadar faydalı değildir ve Katedraller veya Tapınaklar gibi önceden inşa edilmiş (önceki sahibinden) binaların da çok sınırlı bonusları vardır.

Religius_Tension.jpg

Bu konuda her Rahip/Alim/Şaman'ın (krallıklarının dinlerine göre farklı şekilde adlandırılır) çok önemli bir rolü  vardır. “Vaaz Ver” eylemi. Bu, hem altına hem de her din için farklı adlandırılan her türlü dini eylem için ana “para birimi” olan dindarlık/inanç/geleneklere mal olan yavaş ve çok pahalı bir eylemdir. Vaaz bir bölgede yapılır. Bir başlangıç eyaleti seçilir ve bir kez dönüştürüldüğünde, dini karakter hemen yanındaki başka bir eyalette devam eder. Eğer bir vilayetin dinini değiştirmeyi başarırsa bu, gerilimi azaltacak ve içindeki dini yerleşimleri, krallığının dinin yapılarından birine dönüştürecektir. Örneğin bir Pagan eyaletinin dini Hristiyanlığa dönüştürülürse, Tapınaklar Manastırlara dönüşecektir. Üniversiteler ve Katedraller gibi binalarla ilgili bazı etkilerin değişebileceği, hatta çalışmayı durdurabileceği uyarısı ile önceden inşa edilmiş tüm yapılar da çalışmaya devam edecek. Ve “Vaaz Ver” eylemi pahalı olmasının yanı sıra, özellikle taç otoritesi düşükse, krallık savaştaysa veya şövalye daha düşük seviyedeyse, bunu yapan dindar kişinin hayatı için ciddi bir tehdit oluşturur.

Dindar bir karakter “Hayırsever” becerisini öğrenirse, ek bir “Hayır İşi Gerçekleştir” eylemi de kazanır. Muhtemelen tahmin ettiğiniz gibi, bu aynı zamanda maliyeti olan pahalı bir şey ve maliyet krallığın büyüklüğüne göre artarken, tüm illerdeki istikrarı arttırdığı için etkisi de artar. Bu eylemi aynı anda kaç şövalyenin yapabileceğinin bir sınırı yoktur, bu nedenle bir krallıkta işler gerçekten çirkinleşmeye başlarsa, birçoğunun hayır işleri gerçekleştirmesi gerçekten hayat kurtarıcı olabilir.

Devblog20_05_NEW.jpg

Bu karakter eylemlerinin yanı sıra, Rahiplerin/Alimlerin/Şamanların kullanabileceği, dine özgü birkaç temel eylem de vardır ancak her bir spesifik dini daha derinlemesine incelediğimiz ilerideki geliştirici günlüklerinde bunlara daha ayrıntılı olarak değineceğiz. Tabii ki, dini karakterleriniz herhangi bir eylemde bulunmazken, özellikle dini yerleşimlerin çok olduğu illeriniz varsa, dini karakterleriniz burada kilit rol oynayabilirler. Örneğin, birçok manastırın bulunduğu bir eyalete bir rahip yerleştirmek, sürekli bir inanç ve kitap akışıyla sonuçlanacak ve bu da doğru binalarla birleştiğinde sonuç olarak bu eyalet, krallığınızın kültürünü geliştiren  önemli bir konuma dönüşebilir.

Son olarak, tüm krallıklarda mevcut olan ortak bir eylem, yeni bir dini kabul etme seçeneğidir. Bu bir şövalyenin eylemi değiş, bir krallık eylemidir ve son derece riskli olabilir. Başarılı olsa bile, olası isyanlar, değişikliğin onaylanmaması nedeniyle sarayınızdan ayrılan dini karakterler ve dini kadronuzun görüşünün ciddi bir şekilde düşmesi gibi bazı sonuçları vardır. Başarısız olmak, bunun üzerine büyük bir taç otoritesi düşüşüne yol açar. Şansını artırmak için, bir krallığın halihazırda hedef dini vaaz eden birçok eyalete ve ayrıca tercihen İlahiyat, Liderlik gibi bazı özel disiplinlerde yetenekli saygın bir krala sahip olması gerekir. Ancak elbette bir dini değiştirmek çok büyük oyun olanakları açabilir ve hem eski hem de yeni dinini takip eden krallıklarla diplomatik ilişkiler üzerinde anında bir etkiye sahip olabilir. Bu eylem, çok güçlü bir dini kuruma sahip olmadıkları ve başka bir dini kabul etmeye en az isteksiz oldukları için paganlar için en kolay olanıdır.

ProvinceConverted.jpg

Ancak en nihayetinde bu konu hakkındaki görüşlerinizi duymak isteriz. Strateji oyunlarında olayların dini tarafını araştırmaktan hoşlanan bir oyuncu musunuz yoksa farklı bir yaklaşım mı tercih edersiniz? Ve diğer sınıflara kıyasla sarayınızda kendinizi birçok dini karakter kullanırken hayal edebiliyor musunuz?

22 Temmuz Perşembe, 15:00 GMT/ TSİ 18:00'da geliştirici yayınımızda Din hakkında daha fazla konuşacağız ve bize katılırsanız mutlu oluruz. Oyunumuzda dinleri tasarlama yaklaşımımız, her biri arasındaki bazı önemli farklılıklar ve dini karakterlerin ne kadar hayati bir rolü olduğu hakkında daha derinlemesine konuşacağız. Twitch yayını, THQ Nordic kanalında olacak. Bu günlüğün altından sorular alıp yayında yanıtlayacağız.

Bir dahaki sefere Çok Oyunculu konusuna döneceğiz, başlangıç koşulları, kurallar ve bunların her bir kampanyayı nasıl şekillendirebileceği hakkında daha fazla konuşacağız. Bir dahaki sefere kadar sizlere veda ediyoruz!
76561198034761601.png
[+] 1 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
#2
Paganları sadeleştirmelerini sevmedim, diğer dinler gibi onlarıda kültürlere göre ayırabilirlermiş.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.