Günlük: KoH2: Sovereign - Görüşler
#1
kohbanner.jpg

Knights of Honor II: Sovereign geliştirici günlüklerinin bu yazısında yeni bir mekanik olan "görüşler"den bahsediliyor.

https://community.knightsofhonor.com/ind...nions-r22/ :
AAA_A01_Devblog14_Illustration1.jpg

Merhaba arkadaşlar, "Knights of Honor II: Sovereign"in 14. geliştirici günlüğüne hoş geldiniz! Önceki günlüklerin çoğunda, ya askeri konulara ya da doğal olarak oyunumuzun özü olan farklı krallıklar arasındaki ilişkiler ve etkileşimlere odaklandık. Bu günlükte, bu ana konudan uzaklaşıp farklı sosyal sınıfların "görüşleri" hakkında konuşacağız. Bu özellik, oyuncular (veya YZ'ler) tarafından yapılan eylemlerin kendi krallıklarındaki farklı sınıfları nasıl etkilediği ve bu sınıfların görüşlerinin krallığı nasıl etkilediği ile ilgili.

İlk oyunda, insanların hükümdarlarından ne kadar memnun olduklarını temsil eden, krallık çapında önemli olan bir parametre vardı. Buna "Krallık gücü" deniyordu ve biz bunu KoH2:S'de de kullanmaya devam ettik ve adını "Kraliyet otoritesi" olarak değiştirdik. Hala oyunda önemli bir rol oynamasına rağmen birkaç ay önce bu mekaniğin biraz sade göründüğüne karar verdik ve gerçekten oynanışı zenginleştirmek istedik. Biz de bu konuyu ele almak için “Görüşler” özelliği ile bir krallığın iç işlerine daha fazla derinlik katmaya çalıştık. Amacımız, oyuncuların krallıklarını yönetebilmesini çok karmaşık veya çok zor hale getirmek değil, bunun yerine arka planda çalışacak bir mekaniğe izin vermekti. Görüşlerin önemli bir etkisi var, ancak bunlar üzerindeki kontrol öncelikle dolaylı yollardan sağlanıyor. Bu mekanik, sosyal sınıfların bir kraldan isteyeceği şeyi yaptıkları için ödüllendirir. Oyuncuların, farklı sınıfların görüşlerini artırmak için ayrı ayrı harekete geçmesi ya da sadece bu amaç için altın ödemeleri gerekmez.

AAA_Shot01_Devblog14_Screenshot2.jpg

KoH2:S'de 5 sosyal sınıf var. Bunlar Köylüler, Soylular, Ruhban, Ordu ve Tüccarlar. Görüşleri -10 ile +10 arasında değişebilir ve pozitif olduklarında bazı bonuslar sağladıkları gibi negatif olduklarında da ceza verirler. Ek olarak, verilen eşik değerlerin altında veya üstünde olması fark etmeksizin, karşılık gelen sosyal sınıf, hükümdarlarını desteklemek veya ona karşı çıkmak için harekete geçebilir. İsyan riski ve mutluluk gibi parametrelerin aksine, görüşler krallık genelindedir, bu nedenle küçük değişiklikler bile, özellikle büyük krallıklarda çok önemli etkilere yol açabilir. Her biri için birkaç örnekle nasıl çalıştıklarını açıklamak en kolay yol olacaktır.

Köylülerin görüşü, isyan riski ve gıda üretim oranıyla yakından ilişkilidir, ancak aynı zamanda ordudaki köylü ve milis birliklerinin moralini de etkiler. İnsanların refahını iyileştiren birçok bina ve bazı temel dini yapılar köylülerin görüşünde olumlu bir rol oynadığından, onların görüşlerini arttırmak nispeten kolaydır. Görüşlerinin azalmasından kaçınmak için atılması gereken adımlar oldukça basittir, ancak bazen yapılması o kadar da kolay değildir. Oyuncu, sıradan halkı istilalardan ve isyanlardan korumalı ve mümkün olan her seferde savaşa girmemelidir. Sonuçta, sıradan halkın en çok korktuğu şey savaştır.

Soyluların görüşü, kraliyet otoritesinin maliyetleri artırması, komşulardaki nüfuz, şövalyelerin sadakati, isyan riski gibi şeyleri etkiler. Aristokratları mutlu edebilecek çok az şey olduğundan, muhtemelen artırması en zor olanıdır. Örneğin bir savaşı kazanmak ya da bir isyanı bastırmak, onların görüşünü değiştiren şeylerden bazılarıdır. Öte yandan, ilgilendikleri krallıkların etkisine bağlı olarak finansal istikrarsızlık, askeri kayıplar ve hatta verdiğiniz diplomatik kararlar gibi onları üzen tonlarca şey bulunur.

AAA_Shot02_Devblog14_Screenshot5.jpg

Ordu görüşü, ordunun morali ve itaati için önemli bir rol oynar ve oyuncular kendi ordularının kendilerine karşı yürümesini istemediği sürece, ordu görüşünü düşük tutmak çok tehlikeli bir fikirdir. Ordunun görüşü, askeri başarılara, sürekli erzak tedariğine ve geride adam bırakmamaya bağlıdır. Yaralı birlikleri terk etmek veya ünlü bir mareşali düşmanların zindanında çürümeye bırakmak, askerlerin sempatisini kazanmak için iyi bir yol değildir.

Tüccarların görüşü doğal olarak altın gelirini çeşitli şekillerde etkiler. Bunlar arasında yolsuzluk seviyeleri, ticaret geliri, malzeme satın alma maliyeti gibi şeyler vardır. Tahmin edilebileceğiniz gibi, ticaret için daha fazla fırsat yaratıldığında ve bu durumu sürdürebildiğinizde mutlu olurlar. Örneğin, gerekli binaları inşa etmek ve diğer krallıklarla uygun ticaret anlaşmaları yapmak bu durumları sağlar. Öte yandan, iflas etmek, ticaret ortaklarıyla kötü diplomasi ve savaşlar gibi şeyler iş için gerçekten kötüdür ve bu nedenle iyi kabul görmezler.

AAA_Shot03_Devblog14_Screenshot4.jpg

Krallığınızın dinine bağlı olarak değiştiği için açıklaması en karmaşık olan ruhban görüşünü sona sakladık. Krallığınızın dininin ne olduğuna bağlı olarak farklı etkileri olsa da genel olarak ortak etkilerden bazıları şunlardır: kitap üretimi ve komşu krallıklara olan dini nüfuz. Farklı dinlerin özelliklerine örnek vermek gerekirse, Katoliklerin Papa ile ilişkileri din adamlarının görüşüne bağlıdır ve bunun tersi de Ortodoks ve Ekümenik Patrik için geçerlidir. Bir diğer yandan pagan şamanlar ise ordunun moralini yükseltir.

Din adamlarının görüşünü yükseltip alçaltabilecek olaylar da birbirinden farklıdır. Katolikler, Katolik dünyasının geri kalanıyla ve onun kutsalı olan Papa ile iyi ilişkilerle çok ilgileniyorlar. Bir haçlı seferine liderlik etmek veya Roma'yı savunmak gibi şeyleri gerçekten takdir ediyorlar. Müslüman âlimler halifelerle olan ilişkinize ve cihatları destekleyip desteklemediğiniz ile ilgilenirler. Örneğin, kralları kutsal bir savaşta halifeliğin düşmanlarıyla barış imzalamaya karar verirse gerçekten sinirlenebilirler. Pagan şamanları askeri başarıları çok önemsiyorlar çünkü önemli bir savaşı kaybetmenin kralın, tanrıları üzdüğü ve tanrıların kralın üzerindeki ilahi lütuflarını geri çektikleri anlamına geldiğini düşünüyorlardı.

AAA_Shot04_Devblog14_Screenshot1.jpg

Genel olarak, Görüşler yavaş ve pasif bir şekilde gelişir, burada oyuncu onları doğrudan eylemlerle artırmak için fazla bir şey yapamayabilir. Sonuçta, sadece şamanları bazı savaşlarla mutlu etmek için savaş ilan etmek nadiren iyi bir strateji olacaktır ve yapsanız bile, bu geri tepebilir ve diğer sınıfların görüşlerini azaltabilir. Bu tarz durumlarda diplomatlar yardımcı olabilir, çünkü "Görüşleri iyileştirme" eylemi süreci hızlandırabilir. Bir diplomat ne kadar deneyimli ise bu eylem o kadar etkili olur ve kraliyet kanına sahiplerse sınıflar ilgiyi daha da fazla takdir eder. O zaman bile, sonuçlar anlık olmaktan uzaktır ve en iyi strateji, fikirlerin gereksiz yere bozulmasından tamamen kaçınmak olabilir.

Farklı sınıfların sahip olduğu görüş değişiklikleri ve etkilerinin nedenlerini ekleyerek ve dengeleyerek bu özelliği denemeye devam ediyoruz. KoH2: S'ye dahil edilmesinin ilginç ve sürükleyici olabileceğini düşündüğünüz veya uğraşmasının yorucu olacağını düşündüğünüz görüş etkilerini ve nedenlerini paylaşmaktan çekinmeyin. Genel olarak bu özellik hakkında ne düşündüğünüzü de duymak isteriz. Büyük strateji oyunlarında bir krallığın iç politikasına az da olsa odaklanmaktan hoşlanıyor musunuz, yoksa bunu gereksiz bir yan yol olarak mı görüyorsunuz? Ve seçtiğimiz sınıflar hoşunuza gitti mi? Yoksa daha çok ya da daha az veya sadece şimdikilerden daha da farklı mı olmasını tercih edersiniz?

AAA_Shot05_Devblog14_Illustration2.jpg

7 Ocak Perşembe, 16:00 GMT/ TSİ 19:00'da geliştirici yayınımızda Paktlar ve Diplomatlar hakkında daha fazla konuşacağız. Twitch yayını, THQ Nordic kanalında olacak. Bu günlüğün altından sorular alıp yayında yanıtlayacağız.

Şimdilik o zamana kadar size veda ediyoruz. İlerleyin ve fethedin, cesur savaşçılar!
76561198034761601.png
[+] 2 üye Craetus nickli üyenin bu iletisini beğendi.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.