15-01-2022, 02:05
(Son Düzenleme: 17-01-2022, 17:58, Düzenleyen: Duman. Toplamda 2 kere düzenlenmiş.)
Knights of Honor II: Sovereign geliştirici günlüklerinin yirmi dördüncüsünde, oyun ayarlarının oyunlara etkisinden bahsediliyor.
https://community.knightsofhonor.com/ind...art-2-r32/ :
Selamlar arkadaşlar. “Knights of Honor II: Sovereign”in 24. Geliştirici Günlüğüne hoş geldiniz! Din konusuna derinlemesine bir giriş yaptıktan sonra, şimdi tekrar "Çok Oyunculu" konusuna geri döneceğiz. GG19'da anlatmaya başladığımız ve oyun modları, zafer koşulları ve takım oyunları hakkında çoktan konuştuğumuz bir konu. Şimdi, oyuncuların deneyimlerine ince ayar yapabilmelerini sağlayan daha ayrıntılı ayarlara bir göz atacağız. Bunların çoğu tek oyunculu modda da çalışır ancak çok oyunculu açıdan bahsetmek daha kapsamlı bir görünüm sağlar.
Oyuncuların muhtemelen seçmek isteyebilecekleri ilk şey başlangıç dönemidir. Önceden tanımlanmış 3 başlangıç dönemimiz var ve bunların her biri Eski Dünya'nın siyasi manzarasını içeriyor. Bu ayara bağlı olarak, haritada farklı krallıklar bulunacak ve o döneme ait kültür ve dinleriyle birlikte o döneme tekabül eden eyaletler sunulacaktır. Bu ayar aynı zamanda tüm krallıkların başlangıç kraliyet ailelerini de etkiler.
Daha fazla çeşitlilik için, bu dönemleri modlayabilir ve hatta bir kayıttan yeni bir oyun yaratabilirsiniz, böylece başlangıç olasılıkları pratikte sınırsızdır.
Çok önceden geliştirici günlüklerimizde bahsettiğimiz gibi, en ilginç "manzarayı" yakalamak için üstlenmeyi seçtiğimiz bu yolda çok küçük bazı tarihsel yanlışlıklar var. Tarihsel doğruluk yerine eğlence ve oynanış, KoH2:S için belirlediğimiz temellerden biridir ve umarız bu seçimden kimse rahatsız olmaz. Sonuçta amacımız, dünyanın gerçek tarihini adım adım takip etmek yerine, hızla "alternatif tarih" kategorisine giren eğlenceli bir sandbox strateji oyunu yaratmaktır.
Bir dönem seçildikten sonra, oyuncular başlangıç krallıklarını veya İngiltere yerine Nottinghamshire kralı olmak isterlerse, o krallık içinden uygun bir krallık yaratacak olan başlangıç bölgesini seçebilirler. Oyuncular, tarihi bölgelerle oynamak istemiyorlarsa, başlangıç bölgelerinin sayısını da ayarlayabilirler. Biraz dengeli çok oyunculu oyunlara sahip olmak ve belirli bir krallığı canlandırmak istediğinizde ancak çok kolay veya zor bir başlangıç istemiyorsanız özellikle yararlı bir seçenek. Rastgele krallık veya eyalet seçimleri de geçerli seçeneklerdir. Son olarak, başlangıç altınını ayarlamak, bu ayar YZ kontrollü krallıkları etkilemediğinden, oyunculara erkenden küçük bir destek veya dezavantaj verebilir.
Başlangıç koşulları, “zorluk” ayarlarının bir parçası olarak kabul edilebilir ancak bu yönde yeterli değildir. Acemi bir oyuncunun elinde, büyük bir imparatorluk isyanlar ve sayısız komşusu ile birçok savaş nedeniyle hızla çökebilir. Ve çok yetenekli oyuncular, bir veya iki eyaletle başlasalar bile, hâlâ YZ Krallıkların kendilerine uygun rakipler olmadığını hissedebilirler. Bu nedenle “YZ Zorluğu” ayarı muhtemelen uzun vadeli en önemli ayardır. Sadece YZ krallıklarının gücünü değil, aynı zamanda daha dinamik veya daha rahat bir deneyim sağlamak için saldırganlıklarını ve diğer oyun parametrelerini de değiştiriyor.
Son birkaç ayar çok oyunculuya özeldir ve Geliştirici Günlükleri çok uzun olmaması gerektiği için (öyle değil mi?), en ilginç olanlara odaklanalım. Oyuncu savaşları, "Her Zaman", "Asla" veya belirli bir süre veya nesiller (tek oyuncu tarafından kontrol edilen herhangi bir krallıkta kralların ölümlerinin sayısı) sonra izin verilebilir. Böylece tüm oyuncular için uygun bir oyun bulunabilir veya oluşturulabilir. Diğer oyuncuların şehirlerinizi hemen yıkabilmesini ve yerleşim yerlerinizi yağmalayabilmesini istemiyorsanız ya da bunun bir kısmını istiyorsunuz ancak oyunda çok erkenden olmamasını ya da sadece ilk saniyeden itibaren PvP aksiyonuna girmek istiyorsunuz. Her şey bu ayarın nasıl yapılandırıldığı ile ilgili.
"PvP Casusluk" ayarı diğer ayarlara göre daha az önemli görünebilir ve gerçekten de oyunun başında öyle. Ancak daha sonra, güçlü casusluk yapılabilir ve ekonomik olarak karşılanabilir olduğunda, önemli bir rol oynar. Bazı Casus eylemleri çok güçlü, tespit edilmesi zor olabileceğinden ve casusluğa karşı aşılmaz bir savunma yapmanın bir yolu olmadığından, bazı oyuncuların bu tür kurnaz saldırıların hedefi olması sinir bozucu olabilir ancak diğerleri kesinlikle çok eğlenecektir. Bu arkadan bıçaklama oyunundan hoşlanmıyorsanız, oyunculara karşı casusluk ya daha az zararlı planlarla sınırlandırılabilir ya da doğrudan yasaklanabilir.
Bakacağımız son ayar, elenmekten nefret eden veya sadece arkadaşlarıyla rahat bir co-op oyun oynamayı tercih eden oyuncular içindir. "Mağlup oyuncular" ayarı, önceki krallıkları yok edilen oyunculara sınırlı yeni krallıklar seçmesine izin verebilir. Bu seçenek muhtemelen ekibimizin favorisidir, oyun içinde arkadaşlar veya düşmanlar olarak, birileri belirlenen hedefe ulaşana kadar çok oyunculu oyunları birlikte tamamlamak istiyoruz.
Daha fazla ayar eklemek imkansız olmadığından, bunları deneyiminizi şekillendirmek için güzel bulup bulmadığınızı ve oyunda başka neleri değiştirmek istediğinizi öğrenmek isteriz. Bunları tekli ve çok oyunculu oyun tarzınız için "mükemmel" bir oyun yapmak için nasıl kullanırsınız?
13 Ocak Perşembe, 5:00 PM GMT/ TSİ 20:00'daki Geliştirici Yayınımızda Çok Oyunculu hakkında daha fazla konuşacağız ve bize katılırsanız mutlu oluruz. Lobimizde hâlâ boş yer var. Twitch yayını, THQ Nordic kanalında olacak. Bu günlüğün altından sorular alıp yayında yanıtlayacağız.
Bir dahaki sefere malların üretimi ve kullanımı hakkında konuşmayı planlıyoruz. O zamana kadar sizlere veda ediyoruz. İlerleyin ve fethedin!