Knights of Honor II: Sovereign geliştirici günlüklerinde bu yazıda kraliyet sarayına dair bilgiler veriliyor.
https://community.knightsofhonor.com/for...rt-part-1/ :Merhabalar, Knights of Honor II: Sovereign için kaleme aldığımız 3. geliştirici günlüğüne hoş geldiniz. Bu günlükte KoH serisinin en ikonik yönlerinden birinden bahsediyor olacağız - Kraliyet Sarayı. Hem oluşturduğu atmosfer hem de oynanışa kattığı "deste oluşturma" mantığını olumlu bulduğumuz Kraliyet Sarayı oyunda çok önemli bir yere sahip, tam olarak da bu sebepten tanıtım fragmanımız konseye yönelikti.
Bu mekanikte ortaçağ hükümdarlığını gerçeki bir şekilde yansıtmak gibi bir hedefimiz yok, bunun yerine King Arthur'un Yuvarlak Masasını düşünün, ortada en önemli figür olan kral, etrafında en yetenekli ve güvenilir şövalyeler. Hanedanlar ve kraliyet ailesi bu noktada önemli bir rol oynuyor ancak bunlardan önümüzdeki günlüklerde bahsedeceğiz, şimdilik gelin şövalyelerden bahsedelim.
Kraliyet sarayı kral ve maksimum 8 şövalyeden oluşuyor. Eski oyundan farklı olarak kral her zaman sarayın bir parçası. Oyunda şövalyeleri zaman içerisinde sarayınıza dahil edebiliyorsunuz. Her şövalyenin bir sınıfı, bu sınıfa göre gerçekleştirdiği farklı rolleri var.
Mareşaller: Bunlar en etkili ordu komutanları, meseleleri kaba kuvvetle çözme konusunda üstlerine yok. Mareşaller diğer sınıflara nazaran daha kalabalık orduları komuta edebilirler ve genellikle birliklerinizin muharebedeki etkinliğini arttırmaya yönelik yeteneklere sahiptirler.
Tüccarlar: İnşaat, gelişim, diplomasi, casusluk ve savaş. Bunların hepsinin yapılabilmesi için altına ihtiyaç var. Tüccarlar diğer krallıklarla ticari ilişkiler kurarak ihtiyacınız olan altını elde etmenizi sağlayabilir.
Diplomatlar: Bir krallık ne kadar güçlü olursa olsun, dostları yoksa güvenliğini sağlayamaz, güçlü düşmanlarla baş edemez. Diplomatın görevi önemli dostlar edinmenizi sağlamak, eski düşmanları yeni dostlara dönüştürmek.
Casuslar: Kurnaz casuslar nispeten saldırgan bir amaca sahip. Düşman krallıklara sızabilirler, yolsuzluk yayıp, yabancı kraliyet saraylarında kuklalar edinmenizi sağlayabilirler. Eylemleri neticesinde krallıkları içeriden çökertebilirsiniz.
Rahipler: Güçlü bir rahip ülkenin istikrarını arttırır, halkı sakinleştirir, sapkınlıkların yayılmasını engeller ve yabancı dinlerin yayılmasına müdahale eder. Rahipler aynı zamanda kadim bilginin muhafızıdır.
İlk oyunda aynı zamanda İnşaatçılar ve Çiftçiler de vardı, ancak çok daha az kullanılıyorlardı. Bu sebepten onları çıkartarak daha az sayıda, ancak daha önemli sınıflara odaklanmak istedik. Örneğin şövalyeler artık bölgelere vali olarak atanabiliyorlar, bu da bölgeyi kraliyet topraklarının bir parçası haline getiriyor. Böylelikle bölgeden krallığınızın elde ettiği faydalar artış gösteriyor. Şövalyelerle artık bölgenin altın geliri, üretimi, savunması gibi farklı unsurlarını güçlendirebiliyorsunuz. Önümüzdeki günlüklerde Sınıflara dair daha ayrıntılı bilgiler paylaşacağız.
Tabii ki tüm bu meziyetlerin bir ücreti var. Şövalye maaşları öyle es geçebileceğiniz türden değil. Oyuncular aynı zamanda şövalyelerin eylemlerini yakından takip edip, taht otoritesini yüksk tutmalı. Şövalyelerin krallarına olan güveni yitirmeleri durumunda güvenebilecekleri başka biri bulmaları işten bile değil.
Şövalyeler üzerinden oyuncular kendi oynanış stillerine göre farklı yollar izleyebilir. İsterseniz düşmanlarınızın üzerine korku salan bir orduya sahip olabilir, dilerseniz diğer krallıkları casuslarınızla kaosa sürükleyebilir, dilerseniz onlara kültürel olarak nüfuz edebilir, ya da Avrupa üzerinde ekonomik bir hakimiyet kurarak zafere giden yolu satın alabilirsiniz. Tamamen size kalmış. Farklı kombinasyonlarla Kraliyet Sarayı mekaniklerini daha ilginç hale getirmeyi amaçlıyoruz ve oyuncuların elleri altındaki bu araçlarla nasıl stratejiler üreteceğini görmek için sabırsızlanıyoruz.
Önümüzdeki günlükte savaş sanatından bahsedeceğiz, o zamana dek hoşçakalın.