18-05-2021, 00:29
(Son Düzenleme: 17-04-2022, 02:14, Düzenleyen: PCOyun. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
https://tr.leagueoflegends.com/tr-tr/new...-14-mayis/ :Bu hafta üstünde çalıştığımız değişiklikler veya oyunun mevcut durumu yerine, şampiyon oynanışı tasarımının prensiplerinden biri olan karşı oyun imkânlarına odaklanıyoruz. Uzun zamandır yazılarımızı takip edenler için pek yeni bir şey yok ama bu konu hakkında konuşalı epey oldu. Dolayısıyla düşüncelerimizi yeni oyuncularla da paylaşmak istiyoruz.
Şampiyonların Sunduğu Karşı Oyun İmkânları
En önemli değerlerimizden biri olan karşı oyunu, oyuncuların rakibin oluşturduğu tehdidi azaltmak veya ortadan kaldırmak için tercih edebileceği eylemler, seçimler veya stratejiler olarak tanımlayabiliriz. Bu, yıllardır tasarım felsefemizin önemli parçalarından biri ve doğru uygulandığında LoL'ü defalarca daha iyi bir noktaya getirdiği oldu. Bu oyun tasarımı prensibinin iki büyük faydası şöyle:
"İdeal bir şampiyonun hem stratejik düzeyde karşı oyun imkânı sunan hem de çatışma halinde taktiksel karşı oyun imkânı sunan, net güçlü ve zayıf yönleri vardır."
- Adillik - Rakibe karşı anlaşılır, net ve faydalı tepkiler verebilmek oyuncu veya takım bunları mevcut beceri düzeylerinde etkili bir şekilde uygulayamasa bile oyun kaybetmenin veya katledilmenin oluşturduğu can sıkıntısını önemli ölçüde azaltır. Oyuncuları başarılı olmak için yapabilecekleri hareketlere doğru yönlendirerek onların kendilerini geliştirmelerine yardımcı olur, oyun tarafından kandırılmış gibi hissetmelerini engeller (oyun tasarımında genelde buna işlevsellik de deriz).
- Derinlik - Rakibin tepki vermesine olanak tanıyan şampiyon tasarımları deneyime yüksek miktarda derinlik katar. Savaşlar ilk saldıranın kazandığı tek seferlik bir deneyim yerine, mekanik ve zihinsel becerilerinizi kullanarak mücadele ettiğiniz uzun soluklu bir deneyim olabilir.
Karşı oyunla pek çok farklı biçimde karşılaşabilirsiniz ve her şampiyonun özgün güçlü ve zayıf yönleriyle uyuşan uygun miktarda karşı oyun sunabilmesi için çeşitli yöntemlerden faydalanırız:Bir şampiyonun sunabileceği doğru karşı oyun imkânlarını bulmak her zaman biraz farklıdır; fakat bunları güçlü yönlerine bağlı olarak tasarlamak genelde başarılı olan bir yaklaşımdır.
- Taktiksel Karşı Oyun - Bunlar bir yeteneğe veya şampiyon kombosuna tepki vermenizi sağlayan anlık fırsatlardır.
- Örnekler - Yetenek atışından kaçınmak, yoğunlaşmayı bozmak, savunma için uzun süreli bir hazırlık yapmak ve saldırıları engellemek için bir takım arkadaşının veya minyonun arkasına geçmek
- Taktiksel karşı oyun, Blitzcrank Q'su, Ashe R'si veya Sion Q'su gibi büyük etki oluşturan yetenekler ya da katledilmenizle sonuçlanacak kombolar için olmazsa olmazdır.
- Çoğu durumda taktiksel oynanışın herkesçe erişilebildiğinden emin olmamız gerekir (atılma veya hasar görmezlik gibi belli bir şampiyon yeteneğiyle bağlantılı olmanın aksine). Böylece tüm rakiplerin bu tür etkili yeteneklere karşı bir tepki verme fırsatı olur.
- Tabii bunun da fazlası kötüdür. Her yetenek taktiksel karşı oyun imkânı sunmak zorunda değildir ve fazlası yetenek setlerini kullanışsız veya aşırı güvenilmez hale getirebilir.
- Etki ve karşı oyun genelde birbiriyle orantılı olmalıdır: Daha güçlü etkiler daha fazla karşı oyun imkânından yararlanır. (Ashe R'si gibi bazı yetenekler atış ilerledikçe sersemletme süresini arttırarak ve rakibe kaçması için daha fazla zaman tanıyarak her ikisini de aynı anda yapar).
- Stratejik Karşı Oyun - Bu türde karşı oyun imkânları genelde çatışma dışındayken ve takım tarafından kullanılır (taktiksel karşı oyunda olduğu gibi çatışmadayken değil).
- Örnekler - Rakibe karşı etkili eşyalar almak, erken safhalarda zayıf olan bir ormancının kamplarını çalmak, suikastçılara karşı bir arada durmak, mavi ziyneti kullanarak pusudan kaçınmak, minyon temizleme becerisi düşük bir şampiyonun koridorunu ittirmek
- Stratejik karşı oyun, şampiyonun belli bir mekaniğiyle bağlantılı olabilir (Evelynn'i önlemek için Kontrol Totemleri kullanmak gibi); fakat daha çok şampiyonların ayrık ittirme veya oyun ilerledikçe güçlenmek gibi genel hedeflerini gerçekleştirmenin bir parçasıdır.
- Stratejik karşı oyunu anlamak ve takdir etmek zor olabilir; çünkü bunun pek çok türü savaş sırasında doğru hareketi yapmaktan ziyade, çatışmalardan önce doğru konum almak veya hepten çatışmadan kaçınmakla ilgilidir. İyi bir stratejik oynanışa işaret etmek, daha fazla oyuncunun onunla etkileşime girmesini sağlayabilir (mesela sinyaller de bunu yapar).
- Şampiyon Zayıflıkları - Bunlar belli bir şampiyona karşı genelde etkili olan özellikler, şampiyon sınıfları veya takım stratejileridir.
- Örnekler - Xerath'ın hareketsizliğinin onu hareketli suikastçılara karşı zayıf kılması, Qiyana'nın anlık hasarının bir tankı alt etmek için yeterli olmaması, hareketli ve menzilli şampiyonların Nasus'a rahatlıkla vurkaç yapabilmesi
- Bu zayıflıklar şampiyonu tamamen etkisiz hale getirmez, orta çaplı dezavantajlara yol açar. Avantajlı veya dezavantajlı konumlarda oynamanın sunduğu çeşitlilik (herkesin her zaman eşit imkâna sahip olduğu oyunların aksine), oyunların her zaman aynı hissettirmesini engeller. Ancak size karşı etkili olan bir şampiyonu yenme şansınız hiç yoksa işlevsellik büyük ölçüde kaybolur.
Umarız bu bilgiler hepinizin ilgisini çekmiştir ve bu tasarım değerlerini kullanarak bizim için çıtayı yükseltir ve LoL'ü her gün daha da iyileştirmemize yardım edersiniz. Bizimle birlikte oynadığınız için tekrar teşekkürler.
- Kayn ileri safhalarda aşırı güçlü bir şampiyona dönüşür. Bu da ona hem erken safhalarda öne çıkan stratejik bir zayıflık sunar hem de W'suna ileri safhalarda güçlendiğinde bile ona karşı kullanılabilecek bir karşı oyun imkânı ekler.
- Jhin uzaktan kitle kontrolü uygulamak ve hasar vermekte son derece etkilidir. Dolayısıyla sürekli hasar veremediği için aşırı dayanıklı takımlara karşı açıkça zayıf olması epey mantıklıydı. Ayrıca olağanüstü menzili, net taktiksel karşı oyun ihtiyaçlarının ortaya çıkmasına yol açtı. Bu yüzden W'su ve R'si rakiplere kaçınma veya hasar azaltma imkânı sunuyor.