20-03-2021, 15:51
(Son Düzenleme: 17-04-2022, 01:34, Düzenleyen: PCOyun. Toplamda 1 kere düzenlenmiş.)
https://tr.leagueoflegends.com/tr-tr/new...i-19-mart/ :Ayrık İttirme Hedeflerimiz
Kendi aramızda epey tartıştığımız konulardan biri ayrık ittirme stratejisini geliştirmenin yollarını bulmak ve aynı zamanda bunun etrafındaki oynanışı iyileştirmek. Ayrık ittirme geçmişten bu yana ileri safhalara çeşitlilik katan heyecan verici bir strateji. Fakat bazen yenilen takıma tepki verme şansı sunmadan onların iyice ezilmesine yol açan can sıkıcı ve etkileşim fırsatı vermeyen bir strateji de olabiliyor.
Bize göre sağlıklı ayrık ittirme oynanışına katkıda bulunan şeyler ne?
- Ayrık ittirme stratejisi üst koridor oyuncularına baskı yapma imkânı vermeli - Oluşturacağımız strateji, genel olarak geride olan ama güçlü bir üst koridor oyuncusuna sahip bir takıma muhtemelen kaybedeceği bir 5'e 5 savaştan kaçınma ve oyunu çevirme fırsatı sunmalı.
- Yıpranma önemli bir unsur - Tek bir düellonun 10 kişilik bir oyunun sonucunu belirlemesini istemiyoruz. Dolayısıyla sağlıklı bir ayrık ittirme stratejisi, rakibi yıpratmaya yönelik olmalı. Başarılı takaslar ve düellolar zamanla kaynak ve avantaj kazandırır. Bu da nihayetinde oyunu kazanma ihtimalini arttırır.
- Ayrık ittirme, stratejik oynanışı her iki takım için de geliştirmeli - 1-4 veya 1-3-1 formasyonu harita rotasyonları, görüş kontrolü ve savaş boyutları için yüksek miktarda farklı fırsatlar oluşturur. Durum böyle olduğunda daha çeşitli bir şampiyon metası ve herkesin ustalaşabileceği daha fazla beceri görüyoruz.
- Üst koridor oyuncularına ileri safhalarda oyunu etkileme şansı vermeli - Üst koridor geçmişten beri, erken safhalarda elde edilen başarıyı takımın ileri safhalarda oyunu kazanma ihtimaline dönüştürmekte zorlanan bir konum. Ayrık ittirmenin genelde üst koridorda görebileceğiniz dövüşçülere ve biçicilere 5'e 5 savaşlarda zorlansalar bile hedefleri ittirmek için daha iyi bir fırsat sunabileceğini düşünüyoruz.
Kaçınmak istediğimiz şeyler ne?
- Şampiyon olmadan yapılan başarılı ittirmeler - LoL'ün oynanışını ilgi çekici kılan ve becerilerinizi sergileyebilmenizi sağlayan şeyler neredeyse tamamen şampiyonların çeşitli senaryolarda çatışmasından ibaret. Dolayısıyla zafere ulaşmak için size sunduğumuz en iyi oynanıştan olabildiğince faydalanmanızı istiyoruz
- Risksiz veya karşı oyun imkânı (genelde rakibinizi katletme fırsatı) sunmayan ittirme - Etkileşime elverişsiz ve can sıkıcı ayrık ittirme stratejilerinin en büyük sebebi üst koridoru ittiren oyuncuların fazla güvende olması. Skor almak için harita rotasyonu yapmak veya tüm gücünüzle saldırmak, korumak istediğimiz önemli bir karşı strateji. Geçmişte bu durumun aşırı güçlü kaçış araçlarına sahip şampiyonlardan, kuleye çok uzaktan hasar verebilme becerisinden ve görüş araçları fazla erişilebilir olduğu için baskına gelen rakiplerin her zaman görülebilmesinden kaynaklandığını gördük.
- Ayrık ittirenlerin çok fazla güçlü yönü olması ve gerekli zayıf yönleri olmaması - Ayrık ittirme yapabilen farklı şampiyonlar, farklı güçlü yönlere sahip. Mesela bazıları kuleleri hızla yıkabiliyor (Nasus), bazıları rakipten etkili bir şekilde kaçabiliyor (Camille), bazılarının düello gücü yüksek (Fiora) ve bazıları tüm haritada etkili hareketliliğe sahip (Shen). Şampiyonlar çok fazla güçlü yöne sahip olduğunda ve yeterli zayıflığa sahip olmadığında, bunlara karşı etkili bir karşı stratejinin bulunmadığı sağlıksız bir oynanış oluşabilir.
- Savaşlardan kaçınmak çok kolay olmamalı - Birisi ayrık ittirme yaparken, hızla ittiren oyuncuya gitme veya rakibi 4'e 4 savaşmaya zorlama sorumluluğu savunma yapan takıma düşüyor. İttirmeyi yapan takım çatışmaları dağıtmakta fazla etkili olduğunda, iki takımın da harekete geçmediği gerilimli ve sağlıksız bir beraberlik ortaya çıkıyor.
Henüz kesinleşmiş bir planımız veya verebileceğimiz bir söz yok ama ayrık ittirmeyi nasıl oyun için faydalı bir strateji haline getirebileceğimizi araştırma aşamasındayız.
Bizimle birlikte oynadığınız için tekrar teşekkürler.