Günlük: LoR - Legends of Runeterra'da Rotasyon
#1

Legends of Runeterra'nın bu geliştirici günlüğünde ileride yapılması planlanan rotasyon sisteminin detaylarından bahsediliyor.

https://playruneterra.com/tr-tr/news/dev...-rotasyon/ :Herkese selam! Yine ben, Dave! Son soru-cevap etkinliğinde birçok oyuncu Rotasyon'u nasıl gerçekleştireceğimizi sormuştu. Bu yüzden Legends of Runeterra'ya Rotasyon'u niçin getirdiğimizi ve bunu neden şimdi yaptığımızı sizinle daha detaylı olarak paylaşmak istedik. Bu makalenin sonunda Rotasyon'a dair fikirlerinizi ve bizim yaklaşımımızla ilgili geribildirimlerinizi iletebileceğiniz bir bağlantı yer alacak.

Rotasyon'u sizin için olabildiğince iyi bir oyun deneyimi haline getirmek için durmadan çalışıp en ince detaya kadar düşünen Dan Felder, Jon Moormann, David Smith, Tyler Morgan, Steve Rubin ve tasarım ekibindeki diğer herkese bu yazıya sağladıkları katkılardan ve yaptıkları her şeyden ötürü teşekkür ederim.

Mevcut Planımız

LoR'a ikinci bir format eklemeyi planlıyoruz. Oyundaki iki format şu şekilde olacak:
  • Standart - Oyundaki çoğu kart kullanılabilir. Bu formatta kullanılamayan kartlar sadece Ebedi'de kullanılabilir.
  • Ebedi - Tıpkı şu an olduğu gibi oyundaki bütün kartlar kullanılabilir.
Rotasyon derken ilk başta yılda aşağı yukarı bir defa olmak üzere düzenli aralıklarla iki formata da kart ekleyip çıkaracağımızı ancak bunu yaparken Standart formatı hemen hemen aynı boyutta tutacağımızı kastediyoruz.

Neden Rotasyon?

Peki LoR'a bu değişikliği neden getiriyoruz? Rotasyon yeni içeriklerin eklendiği ve bu içeriklerin bir şey yapılmazsa sonsuz bir içerik havuzuna dönüştüğü çoğu oyunda bu havuzun boyutunu sınırlandırmak için kullanılan bir yöntem. Oynanabilir kartların sayısı çok fazla olduğunda (ki "çok fazla" olup olmadığı aşağıdaki etkenlere göre belirleniyor) bu kartların bazıları rotasyondan çıkarılır.

Tüm formatlarda aynı anda değişiklik yapmak istediğimizde kartları yeniden dengeleyeceğiz ve güncelleyeceğiz. Sadece tek formatı değiştirmek istersek o zaman rotasyon yapacağız.

Bir oyun formatı büyüdükçe:
  • Onca bilgiyi akılda tutmak için gereken bilişsel yük oyuncuyu yoruyor. Bu durum özellikle rakibinizin ne yapacağını kestirip ona göre plan yapmaya çalıştığınız zamanlar için geçerli. Bunu yapmanın zorluğu oyuna âdeta yeni bir rasgelelik etkeni getiriyor. Kendi kartlarınızın gücüne göre plan yaparken de aynı durum geçerli. Örneğin 1 manalık birimlerden oluşan uçsuz bucaksız bir alt setten kart Cisimlendirmek veya oluşturmak gibi durumlarda rasgelelik etkeni arttıkça artıyor.
  • Elimizdeki tasarım alanı daralıyor. Bunun ana sebebi formatın gittikçe artan gücünden dolayı yeni kartlar ve mekanikler üretebileceğimiz uygulama alanının kısıtlanması. Formatın güç seviyesini dengede tutmaya çalıştığımızda yeni kartlar var olan vazgeçilmez yıldızlarla boy ölçüşemiyor ki hemen aşağıda bu yıldızların düzgün şekilde zayıflatılamadığını da göreceksiniz. Yeni heyecan verici mekanikler eklediğimizde ya da yeni kartların eskileriyle boy ölçüşebilmesini sağladığımızda formatta bir güç dengesi sorunu ortaya çıkıyor. Bu da en iyi kartlar dışında diğer TÜM kartların oynanma ihtimalini iyice azaltıyor.
  • Değeri bilinmeyen şampiyonların oynanma oranını yükseltmek çok daha zor oluyor. Udyr gibi bazı şampiyonlar epey havalı bir oynanış tarzına sahip ya da ilginç deste oluşturma seçeneklerine teşvik ediyor. Ancak kalabalık bir metada bu şampiyonların parlamak için şansları hiç olmuyor. Rotasyon sayesinde bu şampiyonların yeni şampiyon çiftlerinde yer alabilmeleri, sinerjilerini destekleyen daha güçsüz kartlarla kombinasyonlar oluşturmaları ve çok daha fazlası için yeni bir ortam sunabiliyoruz.
  • Oyunu test etmek, teknik kaliteyi üst seviyede tutmak ve hata ayıklamak çok daha zor hale geliyor. Bunun sebebi yaşadığımız sorunların genel olarak kartlar arasındaki etkileşimlerden meydana gelmesi. Bu etkileşimlerin sayısı büyük bir hızla artıyor. Mesela her 10 yeni kart için oyuna 100'den fazla etkileşim ekleniyor. Bu tür bir büyümeyle hiçbir geliştirme ekibinin kolay kolay başa çıkması mümkün değil çünkü bu ekiplerden zaten belirli bir zaman diliminde belirli bir sayıda doğru çalışan kart çıkarmaları bekleniyor.
  • Rotasyon olmadan iyi ve nokta atışı dengelemeler yapmak gittikçe zorlaşıyor. Size çözmeniz için sürekli yeni bir bulmaca sunmak istiyoruz ancak birbirlerinin yerini doldurabilen kartlarla dolu büyük bir havuzu kullanarak bulmaca oluşturmak çok zor. Bu durum özellikle mana bedeli düşük olan kartlarda fark edilebiliyor. Bu kartların niteliklerini değiştirmemiz pek mümkün değil ve bazılarını zayıflatırsak onların yerine geçecek benzer bir sürü kart bulunuyor. Eğer benzer bütün kartları zayıflatsaydık sonuç zaten Rotasyon'dan farksız olurdu. Ancak Rotasyon sayesinde bu kartları yaşatan bir formatımız olacak ve böylece bu kartları seven oyuncular onları oynamaya devam edebilecek.
Peki ya şampiyonlar? Onların her zaman oynanabilir olması gerekmez mi? Bazı sebeplerden dolayı şampiyonları da formattan çıkarmamız gerekiyor ve önümüzdeki yıl getireceğimiz ilk Rotasyon'da bazı şampiyonlar için bunu yapacağız. Şu şampiyonlar üzerinden örneklerle nedenini size açıklayayım:
  • Irelia: Bildiğiniz gibi Irelia'yla yapabileceğiniz en iyi şey onu Azir'le eşleştirmek... Fakat aynı şey Azir için de geçerli! Irelia'yı rotasyondan çıkararak Azir gibi şampiyonların Azirelia desteleri yüzünden metada kendisine yer bulamamış başka kartlarla birlikte oynanabilmeleri için ortam sağlıyoruz. Ayrıca bu sayede Dans Eden Bıçak kartlarıyla etkileşimini göz önünde bulundurmaya gerek kalmadan Azir için oyuna yeni kartlar ekleyebiliyoruz. Aynı zamanda Dans Eden Bıçak kartlarının heyecanlı yönünü koruyor, Azirelia destelerinin metanın kralı olmasını engellemek için onları zayıflatmak zorunda kalmıyoruz.
  • Twisted Fate: Bazen bir şampiyon oyunun temel mekaniklerinden biriyle o kadar iyi bir kombinasyon oluşturuyor ki gelecek kart tasarımları bu şampiyonun etkileşiminden dolayı kısıtlanıyor. Fate de bu duruma çok iyi bir örnek. Onun kart çekme mekaniğiyle olan sinerjisi o kadar güçlü ki bu bizim kart çekme özelliğine sahip yeni şampiyon ve takipçiler tasarlamamızı engelliyor zira bu kartlar Fate'le birleşince çok daha güçlü hale gelecek. Öte yandan Fate'i, onu Fate yapan özelliğini kaybetmeden zayıflatmak oldukça güç.
  • Vladimir: Son olarak da bazı şampiyonlar kendi bölgeleriyle çok uyumlu değiller veya başka destelerde kendilerine yer bulamıyorlar. Vlad da bu şampiyonlardan biri. Vlad'ı baştan aşağıya değiştirmek ya da güncellemek istiyoruz fakat onun şu anki tasarımını değiştirmek hiç de kolay değil. Ayrıca mevcut tasarımı kendi bölgesinin güçlü yönlerine pek de uymuyor. Bu yüzden ona uygun yeni bir tasarım bulmak biraz zaman alacak. Onu Standart formatta tutmaktansa Ebedi'ye göndererek orada biraz güçlendirebilir ve bu sırada nefes kesici yeni haliyle geri dönüşünü planlayabiliriz.
Peki oyun Standart ve Ebedi olarak ayrıldığında dereceli moda, Cenk Meydanı'na ve turnuvalara ne olacak?
  • Standart formatta her zaman bir dereceli eşleştirme ve ona eşlik eden bir dereceli sezonu bulunacak.
    • Bu aynı zamanda Cenk Meydanı'nı ve turnuvaları da destekleyecek demek oluyor.
    • Çoğu dengeleme yaması Standart üzerine olacak ancak bu Ebedi formatta değişiklikler yapmayacağımız anlamına gelmiyor.
  • Ebedi formatını da düzenli olarak öne çıkaracağız. Ayrıca bir dereceli eşleştirmesi ve dereceli sezonu bulunacak.
    • Ebedi'yi öne çıkarmanın yanı sıra bu formatın üst düzey rekabetçi yönünü de diğer formatla aynı miktarda destekleyeceğiz.
    • Ebedi'yi öne çıkarmadan önce bu formata odaklanan bir dengeleme yaması getireceğiz.
  • Standart ve Ebedi formatları başka nasıl destekleyeceğimiz henüz tamamen belli değil. Rotasyon özelliğini oyuna eklemeye başladığımızda tüm ayrıntılar belli olacak.
Umarız okuduklarınız hoşunuza gitmiştir. Geribildirimlerinizi merakla bekliyoruz! Yukarıda da bahsettiğimiz gibi Rotasyon'un LoR için çok gerekli olduğunu düşünüyoruz. Sizin de bu konuyla ilgili görüşlerinizi her zaman duymak isteriz. Hatta bize Rotasyon'la ilgili düşüncelerinizi paylaşarak yardımcı olabileceğiniz birkaç konu var. Anketimize bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz. Neler düşündüğünüzü duymak için sabırsızlanıyoruz! Hepinize çok teşekkürler!

Editör Notu: Anket yalnızca İngilizce olarak mevcuttur.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
#2
Diğer kart oyunlarıyla hemen hemen aynı tarzda olacak gibi duruyor. Her kart oyunu için rotasyon kaçınılmaz ve LoR da bir istisna olmadı.
tTRiYax.png
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.