Günlük: Millennia - Vizyon ve İlkeler
#1
Görsel

Millennia geliştirici günlüklerinde bu yazıda oyunun vizyonundan ve ilkelerinden bahsediliyor.

https://forum.paradoxplaza.com/forum/dev...t.1599581/ :Herkese merhaba!

Millennia'nın ilk geliştirici günlüğünü sunmaktan heyecan duyuyoruz.

Bu yazıda oyunun vizyonu ve özelliklerinden biraz bahsedip bize, yani C Prompt Games'e değineceğiz. İlerleyen aylarda çeşitli özellikler ve dayandıkları düşüncelere ilişkin daha çok ayrıntıya gireceğiz ve nihayetinde gelecek yılki çıkış tarihine erişeceğiz. Gördükleriniz hoşunuza gittiyse oyunu hemen şimdi istek listenize ekleyebilirsiniz!



C Prompt Games
Devam etmeden önce kim olduğumuza dair birkaç söz söyleyelim.

C Prompt Games, favorilerinizden bazılarının üzerinde çalışmış olan deneyimli strateji geliştiricileri tarafından kuruldu. Muhtemelen bizi en çok Age of Empires serisindeki çalışmalarımızla tanıyorsunuzdur.

Ufak ekipler hâlinde çalışmayı seviyoruz, hâlihazırda Millennia üzerinde çalışan yirmi kadar insan var. Ofisimiz Colorado'da ama hibrit bir uzaktan/ofiste geliştirme modelini destekleyecek biçimde örgütlendiğimizden ekibimiz Texas, New Mexico ve Oregon gibi konumlarda da mevcut.

Özümüzde tutkulu strateji oyuncularıyız ve çok uzun zamandır bir 4X oyunu yapmak istiyorduk. Millennia'ya 2019'da başladık, gerçekten de severek yaptığımız bir iş ve sizinle paylaşmaya başlayabileceğimiz için çok heyecanlıyız.

Bu Ne?
Oyunla ilgili başka hiçbir şey görmediyseniz Millennia alternatif tarih, özel teknoloji ağaçları ve derin bir ekonomi ile savaş sunan yeni bir sıra tabanlı 4X oyunu.

Başlangıçta...

Görsel

Millennia'nın konsepti uzun zamandır aklımızdaydı. Bu durum ilerlememizin tipik bir parçası. Taslak hâlindeki oyun doğrultularını süzgeçten geçiriyor ve doğru zamanın geldiğini hissedene dek üzerinde çalışıyoruz.

Millennia'nın sıradaki oyunumuz olması için bizi motive eden birkaç şey vardı:
  • Strateji geliştiricileri olarak biliyoruz ki 4X bu türün mihenk taşı niteliğinde. Onu seviyoruz ve üzerinde çalışmak istiyoruz. (Ensemble'dayken Bruce Shelley ile birlikte tasarım yapmak bizi bu yönde kesinlikle teşvik etti.)
  • Strateji oyuncuları olarak 4X'in hak ettiğinden daha az ilgi gördüğünü fark ettik. Bize göre oyuncuların gösterdiği alaka, çıkan oyunların sayısından ve keşfedilen yeni oynanış olanaklarından çok daha fazlaydı. Daha çok 4X oyununun olmasını istedik ve bizim gibi düşünen birçok hayranla konuştuk.
  • Millennia'nın ilkeleri hâline gelecek sistemleri geliştirmeye başlamamızdan kısa süre sonra kıvılcımı gerçekten hissettik. Özelliklerin birbirleriyle nasıl uyum içinde olacağını görmekle kalmayıp kendine özgü ve sahiden de kendimiz oynamak isteyeceğimiz bir şey görmeye başladık. (Özellikle de Çağ modeli kısa sürede herkesin potansiyelini gördüğü ve heyecan duyduğu bir şey hâline geldi.)
Geliştirmenin erken aşamasında C Prompt olarak Millennia'nın bir prototipini Paradox'taki dostlarımızla paylaştık ve bu motivasyonlar konusunda hemfikir olduğumuzun farkına vardık.

Vizyon
4X birçok deneyime ev sahipliği yapabilecek geniş bir tür. Gözden kaçırıldığını düşündüğümüz deneyimlerden biri hikâyeyi yazanın oyuncu olduğu hissinin verilmesiydi. Oyun oynadığımızda genelde bir ulusu yönetmekten çok masa oyunu kurallarını ezberlemeye çalıştığımız hissine kapılıyorduk.

Bundan ötürü hedeflerimizden biri, daha açık uçlu ve sistem tabanlı bir oynanış doğrultusunda ilerleyerek bir ulusun yol göstericisi olma duygusunu sağlamaktı.

Her şeyden önce birçok kararımız bu doğrultuda şekilleniyor.

İlke: Alternatif Tarih

Görsel

Millennia'daki başlıca yeniliklerden biri Çağ temelli tasarım.

"Normal" bir oyunda Taş Devri'nden yakın geleceğe kadar uzanan 10 çağ var. Her Çağ kendine özgü bir deneyim sunuyor; örneğin Demir Çağı'nda Demir Çağı teknolojileri, Demir Çağı binaları ve Demir Çağı'ndaki şartlara özgü kurallar var.

"Normal" parametreler çerçevesinde tarihsel oynanış sunan 10 "standart" Çağdan geçebiliyorsunuz.

Ancak Millennia tarihin raydan çıkmasına müsaade ediyor. Birtakım farklı kararlar verirseniz zaman akışınızı alternatif Çağlara yönlendirebiliyorsunuz. Bu Çağlar da tarihsel temaya sahip olmakla birlikte "varsayımsal" kısımlara giriyorlar. Gökyüzü Çağı, içten yanmalı motorların normalde olduğundan daha geç keşfedildiği ve buhar gücünün daha çok geliştiği bir tarihe dayanıyor. Kan Çağı, kontrolden çıkıp bütün dünyaya yayılan bir savaşa dayanıyor.

Neticede oyunda kullandığınız şeylerin çoğu Çağlardan kaynaklandığı için zaman akışınızın gidişatına göre çok ama çok farklı senaryoları yaşayabiliyorsunuz.

İlke: Özel Teknoloji Ağaçları

Görsel

Millennia'da "Ulusal Ruh" adında bir sistem mevcut.

Ulusal Ruhları "bir ulusun nam saldığı özellikler" olarak düşünün. Halkınız büyük mühendisler olarak mı tanınıyor? Büyük şehirlerinizden biri küresel bankacılığın merkezi olarak mı görülüyor? Bütün dünya yenilmez savaşçılarınızdan mı korkuyor?

Mekaniksel açıdan her Ulusal Ruh birer teknoloji ağacı. Oyunun farklı noktalarında Ulusal Ruh seçebiliyorsunuz. Bu sayede seçtiğiniz Ulusal Ruhun teknolojilerine erişim sağlayabiliyorsunuz.

İlke: Derin Ekonomi ve Savaş

Görsel

Ekonomi ve savaş Millennia için büyük önem arz ediyor.

Ulusunuza liderlik ederken stratejinize uyan doğru ekonomiyi tasarlamanız gerekiyor. Millennia'daki her kaynak aynı değil. Kereste için ağaç kesmek Bakır madenciliğinde olduğu gibi Üretim sağlıyor. Ancak doğru Geliştirmeler aracılığıyla Kerestelerden Kâğıt, Kâğıttan da Kitap üreterek Üretim yerine Bilgi (veya Din veya İdare veya Para) temin edebileceğiniz bir zincir oluşturabiliyorsunuz.

Kereste gibi bazı kaynaklar çeşitli Mallara dönüştürülebilirken bazı kaynaklar da daha odaklı ve daha az esnek. Ekonominizi nasıl inşa edeceğiniz hususunda verdiğiniz karar, kabiliyetinizi ve değişen şartlara cevap verme becerinizi etkiliyor. 

Bunun hissedildiği yerlerden biri de savaş. Konuşlandırabileceğiniz ordular ekonomiyi nasıl tasarladığınıza (ve bulunduğunuz Çağa ve de seçtiğiniz Ulusal Ruhlara) göre değişiklik gösteriyor. Birlik eğitmek için daha çok Üretime sahip olmak ya da pahalı elit birliklerin masrafını karşılamak için daha çok Paraya sahip olmak ya da...

Ekonominin ötesinde savaşın kendisi de ilginç kararlar sunuyor. Farklı Birlik türleri farklı kabiliyetlere sahip. Ordularınızı, birden çok Birliği birlikte savaşacak şekilde konumlandırarak tasarlıyorsunuz, bu sayede farklı ihtiyaçlarınız için farklı Ordu türlerine sahip olabiliyorsunuz.

Sırada

Görsel

Bu, buz dağının yalnızca görünen yüzüydü; Millennia devasa bir oyun. Yukarıdaki özet bir tanıtımdı, ilkeler ve bahsini bile etmediğimiz azımsanmayacak sayıda sistem hakkında daha çok konuşacağız.

Gelecek haftalarda daha fazla geliştirici günlüğü paylaşarak oyunun daha büyük bir kısmını gösterecek ve belirli özellikleri daha ayrıntılı bir şekilde ele alacağız. İki hafta içerisinde ulusunuzun yapı taşlarından bahsedeceğiz: Bölgeler, Şehirler ve Üsler. Aynı zamanda Dünya Haritasına da biraz değineceğiz.

Umarız yine uğrar ve oyundan bahsederken bize katılırsınız.

Ayrıca oyunu Steam üzerinden istek listenize ekleyerek topluluğa katılabilirsiniz.

YouTube - https://pdxint.at/MillenniaYouTube
Twitter - https://pdxint.at/MillenniaTwitter
Facebook - https://pdxint.at/MillenniaFB
Discord - https://pdxint.at/MillenniaDiscord

Kaosu benimseyin!
IbnE9P2.gif
Ara
Cevapla
#2
E Civ olmuş bu.
Ara
Cevapla
 




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Strategyturk Forumları

Strategyturk Forumları tüm Türk stratejiseverler için büyük ve kaliteli bir platform olma amacı güder. Forum içerisinde çok sayıda strateji oyunu için bölüm ve bu bölümlerde haber konuları, rehberler, mod tanıtımları, multiplayer etkinlikleri ve üye paylaşımları için alanlar yer alır.