Steel Division: Normandy 44 Geliştirici Günlükleri #3: Gerçekçi Muharebe Davranışları
http://www.eugensystems.com/steel-divisi...-behavior/ :Merhabalar, geçtiğimiz hafta önsipariş betasını başlattık ve sizlerden aldığımız olumlu geridönüş bizi çok memnun etti. Ekip olarak bazı oyuncuların karşılaştığı teknik sorunlar üzerinde sıkı bir şekilde çalışıyoruz ve bu esnada gösterdiğiniz sabırdan dolayı teşekkür ediyoruz. Bu zamana kadar çıkarttığımız 2 yama ile bazı yüklenme sorunlarını çözdük. Tüm çökme problemlerini gidermeyi ve oyunu optimize etmeyi amaçlıyoruz.
Beta'ya yakında yeni haritalar ve yeni bölükler de eklenecek. Bu yeni içeriklerle ilgili daha ayrıntılı bilgi için Perşembe günü yapacağımız yayını kaçırmayın. Steam sayfamız üzerinden oyunu normal veya deluxe olarak satın alabileceğinizi unutmayın.
Bugünkü geliştirici günlüğünde muharebe davranışlarına odaklanacağız. Steel Division: Normandy 44 sadece muharebenin gidişatının değil, aynı zamanda ayrıntılı ve gerçekçi birimlerin de oyuncuyu etkileyebileceği bir taktiksel RTS oyunu. Oyun içerisindeki tüm tanklar, uçaklar, piyade birlikleri vesaire tamamiyle tarihselliğe uygun yapıda ve bu birimlerin tamamı derinlemesine gerçekçi bir muharebe davranışına sahip.
Sizi Alt Etmeden Önce Düşmanınızın Üstesinden Gelin
Oyundaki yeni stres mekaniği de bu tür gerçekçi mekaniklere bir başka örnek. Bu mekanikle birlikte muharebe alanında askerlerin yaşadığı baskıyı yansıttık. Bir birim her isabet alışında stres seviyesi artıyor ve bu sebeple o birimin isabet gücü azalıyor. Eğer vuruş isabetli olursa birim tam seviye stres dezavantajına sahip oluyor, eğer vuruş isabetsiz olursa bu birimin elde edeceği stres değeri, isabet etmeyen vuruşun birime uzaklığıyla belirleniyor. Bu durum mermiyi teyet geçmiş bir askerin reaksiyonunu oyuna net bir şekilde yansıtabiliyor.
Her birim stres seviyesine farklı bir şekilde tepki gösteriyor. Piyadeler yüksek stres seviyesine sahip olduklarında hareket etmeyi reddediyorlar. Birimler belli bir yere çekilip dikkat çekmemek için ateş etmeyi kesiyor. Askerler onlara R tuşu ile geri çekilme emri vermediğiniz müddetçe verdiğiniz diğer emirleri görmezden geliyorlar. Eğer geri çekilme emri verirseniz en yakındaki sipere geri dönüyorlar, eğer bu esnada öldürülmezlerse birkaç saniye sonra stres seviyeleri normale dönüyor.
Tank gibi motorize birimler yarı stres seviyesine sahip olduğunda 'sarsıntıda' oluyor. Sarsıntıda olan birimler herhangi bir emir verilmeksizin karşısındaki tehlike olarak gördüğü konumdan uzaklaşmak için geri geriye gitmeye başlıyor. Sarsıntıda olan birime yine de emir verebiliyorsunuz. Ancak stres seviyesi maksimuma ulaşırsa ve birim panik haline gelirse bu sefer birim otomatik olarak geri çekilerek sizin kontrolünüzdeki bölgeye geri dönüyor.
Son olarak hava birimleri yüksek stres seviyelerine sahip olduklarında otomatik olarak savaş alanını terkediyor.
Yukarıdaki ekran görüntüsünde stres etkisini gözlemleyebilirsiniz. Arayüzün sağ köşesinde oyuncu binadaki birimin stres seviyesini görüntülüyor ve buton aracılığıyla geri çekilmesini emredebiliyor.
Diz Çökmelerini Sağlayın
Oyunda birimleriniz stres seviyesine çok dikkat etmelisiniz. Eğer bir birim düşman kontrolündeki bir bölgedeyse ve 100m yakınında bir düşman birimi varsa, bu esnada da 100m etrafında herhangi bir sakin dost birliği veya 200m-300m yakınlarında bir lider birliği yoksa bu birim otomatik olarak teslim olacaktır.
Bir birim teslim olduğunda beyaz bayrak sembolünü göreceksiniz ve bu birim oyundan tamamen silinecek. Eğer bu birim erzak kamyonuysa düşman bu birimi ele geçirmesi durumunda bu birimdeki maddelerden yararlanabilecek.
Yukarıdaki ekran görüntüsünde Alman piyade birliği çok yüksek tahribat aldıktan sonra teslim olmak zorunda kalıyor.
Oyunda bu mekaniğin yeri çok büyük. Yetenekli bir lider muharebe alanında her birimi kovalayıp öldürmesinin gerekmediğini bilir. Bunun yerine bazı birimleri teslim olmaya zorlamanız hem zaman, hem asker hem de kaynak açısından size faydalı olacaktır. Oyundaki ana amacınız savaş alanını kontrol etmek. Eğer düşman birimlerinizin yüksek stres seviyesine sahip olmalarına sebep olur ve onların geri çekilmelerini ve hatta teslim olmalarını sağlarsanız haritadaki üstünlüğünüzü arttırmış olursunuz.
Stres Sisteminde Ustalaşma
Burada da önemli bir soru ortaya çıkıyor, stres sistemi en iyi şekilde nasıl kullanılır? Birimlerinizin stres seviyesinden dolayı çabucak teslim olmamasını nasıl sağlarsınız? İlk olarak yapmanız gereken şey birimlerinizi dikkatlice seçmeniz.
Bazı Alman piyade birlikleri diğerlerine oranla strese karşı daha zayıf. Bu birimler aynı zamanda daha ucuz, diğer birimlerle aynı hasarı vermelerine karşın normal birimlere oranla %25 daha fazla strese sahip oluyorlar.
91. Luftlande'den Ersatztruppen ve 715. Infanterie Division'dan Ostruppen birlikleri bu birliklere birer örnek.
Öte yandan bazı birimler diğerlerine nazaran daha dayanıklı olabiliyor. Dogfighter birimleri diğer bombardıman birimlerine nazaran daha hızlı ve uçaksavar birimlerinden daha kolay kaçabiliyor. Burada uçaksavar birimlerinin uçakları yoketmediğini (şanslı bir atış olmadıkça) onun yerine genellikle uçakları savuşturduğunu not edelim. Uçaksavar birimler uçakların stres seviyelerini yükseltip geri çekilmeye zorlayabilir.
Birimleriniz aynı zamanda hareket etmeleri halinde daha zayıf olacaklardır. Hareket etmeyen veya gizlenmiş birimler daha kısıtlı stres hasarı alırlar. Düşman atışına çok yaklaşmamaya dikkat edin, gerekirse sis kullanarak piyadelerinizi güvenli bir noktaya taşıyın. Lider birimleri de aynı zamanda etraflarındaki birimlerin strese karşı dayanıklılığını arttırır.
Eugen Systems'te oyun tasarımcısı olan Fabien Reiner, haritanın dışında kalan topçu saldırısıyla geniş çapta saldırı düzenleyip ardından hafif zırhlı araçlarla taarruza geçerek düşman birimlerini teslim olmaya zorlayabileceğiniz stratejisini paylaşıyor. Her silah kalibresi ve atış hızıyla hesaplanan bir stres hasar değerine sahip ancak unutmayın ki bazı birimler bu konuda daha başarılı, örneğin alev makineli birimler veya makineli tüfekler diğerlerine nazaran daha yüksek stres değer verir.
15th Scottish'ten The Crocodile ve 91 Luftlande'den Fs-Flammenwerfer alev makinesi taşımaktadır, bu silah düşmanın kalbine korku salar.
Muharebe Davranışları
Oyunda bu tür karşılaşabileceğiniz diğer gerçekçi davranış şekilleri arasında otomatik saklanma mekaniği gösterilebilir. Bu mekanikle askerler en yakın saklanma yerine gidip sizin emrinizi bekler. Her zaman bu mekaniği kapatabilirsiniz. Otomatik geridönüş ile tanklar da ayn zamanda %50 strese sahip olmaları durumunda kendilerini korumak için düşmana en dayanıklı yönünü çevirir ve geri çekilirler. Unutmayın ki bir birimin geri çekilmesi, teslim olmasına her zaman yeğdir.
Oyuncular aynı zamanda lojistik bazı hususlarla da ilgilenmek zorunda, örneğin birimlerinize mermi taşımalısınız. Bir birimin mermisi bittiğinde üstünde bir ikon görünür ve bu durumda oyuncunun erzak aracı göndermesi gerekir.
Steel Division: Normandy 44'te aynı zamanda stratejik fırsatları da değerlendirebilmek için çeşitli araçlara sahipsiniz. Araçlarınıza daha hızlı hareket etmeleri emrini verebilirsiniz ve bunu yaptığınızda bir yerden bir başka yere giderken en hızlı yolu tercih ederler. Piyade birimlerinize avlanma emri verdiğinizde bu birim daha sessiz bir şekilde ilerleyip düşmanı gördüğü an ateş eder. Karşı atak seçeneğinde bir birim sadece ateş alması durumunda ateş eder. Unutmayın ki bazı birimlerin silahlarını kontrol panelinden kapatabilirsiniz veya H tuşuyla hepsini birden iptal edebilirsiniz.